Узагальнення та систематизація знань з теми Оксиди, Кислоти, Основи.

Опис документу:
Урок для підведення підсумків знань з теоретичного та практичного знання з тем: Оксиди, Основи,Кислоти. В ході уроку різні форми роботи для учнів, де учні зможуть показати свої теоретичні та практичні навички, вміння роботи в групах, індивідуальні види роботи та робота з хімічними реактивами, вміння рішати задачі та логічно мислити.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми :

Оксиди, Кислоти, Основи.

Мета:

Навчальна мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про знання про склад оксидів, основ, кислот, їх класифікацію, номенклатуру хімічних властивостях складних речовин.

Розвиваюча мета: розвивати вміння знаходити істотні ознаки неорганічних сполук, генетичний зв'язок між речовинами, прогнозувати властивості; розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити;

вирішувати експериментальні завдання та тренувальні вправи;

Виховна мета: виховувати активність учнів на уроках, виховати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.

Обладнання та матеріали: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, електрохімічний ряд напруг металів, картки, набори хімічних реактивів і хімічного посуду.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Методи проведення уроку: робота в парах, хімічний експеримент, індивідуальна робота.

Структура уроку

1) Організаційний етап.

2) Мотивація навчання.

Хід уроку

  1. Організаційні питання:

Девіз: Просто знати - це не все.

Знання необхідно використовувати!

  • Привітання;

2) Мотивація навчання.

У країні неорганічних сполук легко заблукати, якщо не володієш поняттями: оксиди, кислоти, основи,. Тому кожен з вас повинен підтвердити свої знання і здібності. Та чи зумієте ви використати свої знання у незвичайних ситуаціях, подолати хімічні перешкоди. І для досягнення цієї мети ми повинні зробити кілька кроків.

Повідомлення теми, мети уроку.

Завдання 1 „Чи знаєте ви терміни?"

Кожному учню задається питання, Правильна відповідь -1б. Якщо відповідь неправильна, відповідають учні інших команд.

  1. Які класи складних неорганічних сполук вам відомі?

  2. Дайте визначення оксидів.

  3. Формула їдкого калі.

  4. Які типи хімічних реакцій вам відомі.

  5. Дайте визначення кислот і розкажіть про їх класифікацію.

6.Як класифікують оксиди?

7.Який оксид є найпоширенішим у природі?

8.Що таке луги?

9.Які типи хімічних реакцій вам відомі?

10.Дайте назви кислотним залишкам за таблицею розчинності.

11.Які сполуки називають основами?

12.Як класифікують основи?

13.Які ви знаєте індикатори?

Завдання 2 «Умілі ручки»

Учням задаються питання на які вони повинні відповісти:

-якщо «так» - кивнути головою; хлопнути в долоні

-якщо «ні» - замахати руками. або тупотіти ногами.

Запитання.

1. Кислоти взаємодіють з усіма, без винятку, Ме при звичайних умовах.

2. Сульфатна кислота - це безоксигенова кислота.

3. Щоб розпізнати кислоту серед інших речовин, досить спробувати її на смак.

4. Усі кислоти добре розчинні у воді.

5. У разі додавання лакмусу в кислоту, розчин знебарвлюється.

6. Речовина СаО належить до класу основ.

7. Речовина NаОН належить до класу кислот.

8. Оксид сульфуру (IV) належить до кислотних оксидів.

9. Кислотні оксиди утворені Ме.

10. Кислоти не реагують з основами.

Завдання 3 «Хімічна естафета»

Розподілити сполуки по класах неорганічних сполук. Завдання записані на дошці (За правильну відповідь 3б.)

CO2

SO3

HNO3

MnO2

HNO3

Mg(NO 3)2

H3PO4

H 2SO4

NaOH

H 2SO4

CaSO4

P 2O5

NO2

SO2

Al 2O3

Cu(OH)2

H 2SiO3

H 2S

SO2

CuOH

Ca(OH)2

HCl

NaOH

CO2

NaOH

CuSO4

Al(OH)3

Zn(OH)2

Ba(OH)2

SO3

Перевіряємо завдання, самоперевірка, виставляємо собі бали за завдання.

Завдання 4 «Закінчити рівняння реакцій»

Індивідуальна робота учнів за партою та на дошці.

(Робота за картками)

P+O2=

H 3PO4+CaO=

K 2SO3+HCl=

H 3PO4+LiOH=

H2+F2=

Zn(OH)2+HCl=

Zn(OH)2+NaOH=

ZnO+HCl=

ZnO+NaOH=

ZnO+SO3=

K 2SO3+HCl=

ZnO+NaOH=

SO3+KOH=

FeCl3+AgNO3=

H 3PO4+CaO=

FeCl3+KOH=

FeCl3+AgNO3=

Au 2O3+H2=

SO3+KOH=

SO3+H2О

Завдання 5 «Здійснити перетворення»

Line 291Line 293Line 297Line 298 Mg S Ca S

MLine 292Line 294Line 299Line 300gO SO2 CaO SO2

Mg(OH)2 H 2SO3 Ca(OH)2 H 2SO3

Line 295Line 296Line 301Line 302

MgSO3 CaSO3

Ba P Na C

Line 303Line 305Line 307Line 309

BaO P 2O5 Na 2O CO2

Line 304Line 306Line 308Line 310

Ba(OH)2 H 3PO4 NaOH H 2CO3

Line 311Line 312Line 313Line 314

Ba 3(PO4)2 Na 2CO3

А давайте деякі схеми перетворення оживимо.

Завдання 6 «Хімічний експеримент»

Нагадайте мені правила техніки безпеки.

Щоб не піддавати своє життя на небезпеку,

треба знати техніку безпеки!

Робиш тільки те, що належить,

і при цьому дуже обережно.

Учням пропонується провести реакції схем перетворення та реакції нейтралізації із запропонованих реактивів.( учні лаборанти підходять до столів ,де стоять набори хімічних реактивів і хімічного посуду). А які досліди ми майже кожного дня робимо вдома?

Завдання 7 «Рішення задач»

Учням пропонується розв’язати завдачу: Фронтальна робота. 3 учня виконують завдання на дошці. За правильне виконання учень отримує 4 бали. Учні виконують задачі біля дошки всі інші у робочому зошиті.

1)Дано:

m(BaO) = 306г

H2O

Знайти

m(Ва(ОН)

2)?

2)Дано:

m(Mg)=48г

HCl

Знайти:

масу солі?

3) Дано:

m(BaO)=48г

H2O

________________

Знайти

масу (Ba(OH)2?

3.Рефлексія

«Павутинка думок»

  1. Назвати метали і неметали.

  2. Назвати оксигеновмістні і безоксигенові кислоти.

3.Підведення підсумків уроку.

Учні роблять висновки: що вони знали, що вони вміють, чому ще необхідно навчитися, чому навчилися на цьому уроці.

4. Домашнє завдання . Повторити тему « Основні класи неорганічних сполук ».

Скласти задачі , використовуючи знання з інших предметів.

Додаткове завдання

Задача . Десь-не-десь, у тридесятому царстві жив собі король, і була в нього дочка-красуня. Дочці-красуні заманулося пофарбувати замок у білий колір. Вона сказала про це королю. Король покликав до себе майстра і наказав. Щоб замок був пофарбований. А де ж я візьму фарбу? Король розлютився і велів майстру думати дві доби. Пішов майстер у свою лабораторію і почав проводити досліди. Він узяв металічну пластинку, розчинив її в шлунковій мікстурі (3%-вий розчин хлоридної кислоти). Почав виділятися газ ,і утворилася рідина. Майстер додав їдкого лугу - випав білосніжний осад і швидко зник. Майстер подумав, що він щось не врахував. Тоді він повторив дослід. Добув осад і відокремив його, а потім прожарив. Так він одержав фарбу і пофарбував замок. Король був задоволений.

Завдання: поясніть дії майстра, складіть рівняння реакцій.

Відповідь ZnZnCl₂→Zn(OH)₂→ZnO

Додаток до уроку

P+O2=

H 3PO4+CaO=

K 2SO3+HCl=

H 3PO4+LiOH=

H2+F2=

Zn(OH)2+HCl=

Zn(OH)2+NaOH=

ZnO+HCl=

ZnO+NaOH=

ZnO+SO3=

K 2SO3+HCl=

ZnO+NaOH=

SO3+KOH=

FeCl3+AgNO3=

H 3PO4+CaO=

FeCl3+KOH=

FeCl3+AgNO3=

Au 2O3+H2=

SO3+KOH=

SO3+H2О=

1)Дано:

m(BaO) = 306г

H2O

Знайти

m(Ва(ОН)2)?

2)Дано:

m(Mg)=48г

HCl

Знайти:

масу солі?

3) Дано:

m(BaO)=48г

H2O

________________

Знайти

масу (Ba(OH

Розподілити сполуки по класах неорганічних сполук.

CO2

SO3

HNO3

MnO2

H3PO4

H 2SO4

NaOH

H 2SO4

H 2S

NO2

SO2

Al 2O3

SO3

H 2SiO3

SO2

CuOH

Ca(OH)2

HCl

NaOH

NaOH

CuSO4

Al(OH)3

Zn(OH)2

Ba(OH)2

Оксиди

Кислоти

Основи

Розподілити сполуки по класах неорганічних сполук.

CO2

SO3

HNO3

MnO2

H3PO4

H 2SO4

NaOH

H 2SO4

H 2S

NO2

SO2

Al 2O3

SO3

H 2SiO3

SO2

CuOH

Ca(OH)2

HCl

NaOH

NaOH

CuSO4

Al(OH)3

Zn(OH)2

Ba(OH)2

Оксиди

Кислоти

Основи

Розподілити сполуки по класах неорганічних сполук.

CO2

SO3

HNO3

MnO2

H3PO4

H 2SO4

NaOH

H 2SO4

H 2S

NO2

SO2

Al 2O3

SO3

H 2SiO3

SO2

CuOH

Ca(OH)2

HCl

NaOH

NaOH

CuSO4

Al(OH)3

Zn(OH)2

Ba(OH)2

Оксиди

Кислоти

Основи

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн