Урок. Поурочний план. Хімія 7 клас. "Хімічна формула речовин"

Опис документу:
Закріпити знання учнів про прості та складні речовини, метали та неметали; формувати поняття «хімічна формула», «індекс», «коефіцієнт», навчити читати хімічні формули, визначати якісний та кількісний склад формули. Розвивати навички хімічного письма, пам'ять, спостережливість, увагу. Виховувати культуру розумової праці та хімічного мовлення

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 кл. Урок №

Тема: Хімічна формула речовин.

Мета: закріпити знання учнів про прості та складні речовини, метали та неметали; формувати поняття «хімічна формула», «індекс», «коефіцієнт», навчити читати хімічні формули, визначати якісний та кількісний склад формули. Розвивати навички хімічного письма, пам'ять, спостережливість, увагу. Виховувати культуру розумової праці та хімічного мовлення.

Обладнання: ПСХЕ.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Робота в робочих зошитах під диктовку.

  1. Хімічний диктант. Повторення запису символів хімічних елементів. В переліку символів елементів підкреслити металічні елементи.

Li, Ca, S, Si, Al, Na, Mg, P, B, Be, Cl, N, K, V, H, Ag, Ne, Mn, O, Zn.

  1. З переліку ознак вибрати ознаки металічних елементів. Запис в зошиті відповідних номерів ознак.

1) теплопровідність,

2) газоподібні речовини,

3) блиск,

4) низькі температури плавлення,

5) високі температури плавлення,

6) не проводять електричний струм,

7) мають високу електропровідність,

8) перебувають в твердому агрегатному стані,

9) притягуються магнітом.

  1. Яку речовину називають простою, а яку складною? Гра «Хрестики- нулики». Знайти лінії метали – неметали, прості – складні речовини. Робота на дошці.

K

C

Zn

Mg

Ag

Cu

Fe

O

Au

H2

N2

O2

KCl

O3

H2O

Cl2

C

Mg

  1. З переліку речовин вибрати окремо номера органічних та неорганічних речовин. Демонстрація речовин. Робота в зошитах.

1) Крохмаль, 6)оцтова кислота,

2) кухонна сіль, 7) вода,

3) крейда, 8) білок,

4) мідь, 9) залізо,

5) цукор, 10) олія.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу проблемно – пошуковим шляхом.

Постановка проблемних питань. Колективний пошук відповіді.

Хімія – це наука про хімічні речовини, а яким чином в хімії позначають атоми, молекули, речовини? Чи можна за назвою речовини відтворити її хімічний склад? Наприклад, речовини з якими ви постійно або часто зустрічаєтесь в побуті: кисень, оцет, вода, сода, кухонна сіль?

Вчитель за потреби коректує відповіді. Розповідь з елементами діалогу з опором на знання учнів.

  1. Хімічна формула – це позначення атома, молекули, речовини за допомогою символів хімічних елементів та індексів.

  2. Позначення атома за допомогою символів елементів.

  3. Хімічна формула молекули простої речовини (наприклад, кисню- речовини якою ми дихаємо, азоту – складової повітря).

  4. Робота з підручником. Склад простих речовин. Поняття про індекс у формулі речовини. Запис на дошці та зошитах формул простих речовин. Правила читання формул.

N2, O2, H2, F2, Cl2, Br2, I2, O3.

  1. Формули молекул складних речовин. Їх запис та правила читання формул.( СО2 - « це- о- два», Н2О «аш- два- о», Са(ОН)2 «кальцій – о –аш- двічі» ).

  2. Поняття про коефіцієнти: 3 СО2, 2 Н2, 5Н2О.

  3. Якісний та кількісний склад речовини. Робота з текстом підручника. Описати речовину газовану воду Н2 СО3.

- якісний склад: утворена трьома елементами – Гідрогеном, Карбоном, Оксигеном

- кількісний склад: містить два атома Гідрогену, один атом Карбону та три атома Оксигену

ІV. Перевірка та закріплення знань. Гра « Хімічне лото». Вчитель показує формули простих та складних речовин, учні визначають: проста чи складна речовина, якісний та кількісний склад речовин, вчаться правильно читати їх формули.

Висновки. Оцінювання знань учнів.

V. Підсумок урок.

VІ . Д / з. §

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн