• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Хімія
  • УРОК ХІМІЇ З ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM – ОСВІТИ « ВОДА,СКЛАД ЇЇ МОЛЕКУЛИ, ПОШИРЕНІСТЬ У ПРИРОДІ, ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ. ВОДА - РОЗЧИННИК»

УРОК ХІМІЇ З ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM – ОСВІТИ « ВОДА,СКЛАД ЇЇ МОЛЕКУЛИ, ПОШИРЕНІСТЬ У ПРИРОДІ, ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ. ВОДА - РОЗЧИННИК»

Опис документу:
Цілі уроку: навчальна: ознайомити учнів зі складом молекули води, її фізичними властивостями та поширенням у природі; розвиваюча: розвивати вміння характеризувати фізичні властивості речовин; виховна: виховувати дбайливе ставлення до природних багатств. Операційні цілі: після закінчення уроку здобувачі знають склад води, називають її фізичні властивості, розуміють ролі води в природі. Тип уроку: комбінований. Методи та техніки: STEM-технології, групова, ІКТ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Метропільський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

УРОК ХІМІЇ З ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM – ОСВІТИ

« ВОДА,СКЛАД ЇЇ МОЛЕКУЛИ, ПОШИРЕНІСТЬ У ПРИРОДІ, ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ. ВОДА - РОЗЧИННИК»

Підготувала: Носкова О.В. вчитель біології та хімії

2019 р.

Назва уроку: « Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.»

Цільова група: 7 клас

Тривалість: 1 урок

Цілі уроку: навчальна: ознайомити учнів зі складом молекули води, її фізичними властивостями та поширенням у природі;

розвиваюча: розвивати вміння характеризувати фізичні властивості речовин;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до природних багатств.

Операційні цілі: після закінчення уроку здобувачі знають склад води, називають її фізичні властивості, розуміють ролі води в природі.

Тип уроку: комбінований.

Методи та техніки: STEM-технології, групова, ІКТ.

Обладнання: книжки,

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

« Асоціативний кущ»

  • Вода – це….

  • Що вам відомо про воду?

  • Для чого необхідна вода?

  • Вода… Якою вона буває?

Робота в парах

Учні об’єднуються в пари та складають асоціативний кущ « Вода».

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прокоментувати вислів Антуана де Сент-Екзюпері: « У тебе нема ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе не можливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке! Не можна сказати, що ти необхідна для життя! Ти – саме життя!»

Чи знаєте ви, що…

  • за добу нирки фільтрують 100 кілограм рідини?

  • у середньому за 70 років людина споживає й виділяє близько 80 000 кілограм води?

  • у разі втрати 6 % води від маси тіла частішає серцебиття і дихання, з’являються слабкість і запаморочення?

  • у разі втрати води близько 20% від маси тіла людина гине?

Обґрунтуй зміст народної приказки: « Зіпсував воду - не буде честі твоєму роду».

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Розповідь учителя

Вода- одна з найпоширеніших речовин на нашій планеті. Вона

вкриває понад 2/3 поверхні Землі. Приблизно 97 % усієї води знаходиться в

морях і океанах. На прісну воду припадає менше 3 %; майже вся вона сконцентрована у снігах і льодах Антарктиди, Арктики, територіях із «вічною мерзлотою». Річки, озера, ставки містять лише 0,03 % води, наявної на планеті. Саме цю воду (здебільшого після очищення) людина використовує для своїх потреб.

Вода в незначній кількості міститься в атмосфері, причому — у трьох агрегатних станах. Водяна пара зумовлює вологість повітря; із маленьких краплинок води, сніжинок, часточок льоду утворюються хмари, тумани, атмосферні опади.

Розглянемо будову молекули води (мал. 1.1).

Будова молекули. Вода — складна речовина, утворена двома елементами — Гідрогеном і Оксигеном. Її хімічна формула — Н2О. Вода належить до оксидів. Це молекулярна речовина. Чиста вода —безбарвна рідина без запаху і смаку, яка замерзає при температурі 0 °С, а закипає при 100 °С (за тиску 760 мм рт. ст.). Вона має густину 1,00 г/см3 (при 4 °С), малу теплопровідність, не проводить електричного струму.

Малюнок 1.1 Будова молекули води

Лід має меншу густину ніж рідка вода, і спливає на її поверхню, що дуже важливо для мешканців водоймищ у зимку. Водні басейни регулюють температуру на нашій планеті завдяки теплоємності води.

2. Демонстрація презентації « Таємниці води».

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Виготовлення моделі води з пластиліну або підручних матеріалів.

2. Вправа « Мозкова атака»

З фізики вам відомо, що при охолодженні, відстані між молекулами речовини зменшується, зрозуміло, що зменшується і об’єм. Але чому при охолодженні скляної пляшки з водою до t 0оС вона не витримує тиску води і руйнується?

Значить при охолодженні вода розширюється! Але всі учні знають напевно, що при температурі +4оС вода стискується. Така вода опускається взимку на дно водойми і рятує життя водним мешканцям. Таку властивість води називають аномальною, і таких властивостей у води багато.

  1. «Коло ідей». Запропонувати заходи очищення води в домашніх умовах.

Проблемні питання:

  1. Чому товстий шар води має блакитний колір? (товстий шар води має блакитний колір, що обумовлюється не тільки її фізичними властивостями, але і наявністю зважених частинок домішок).

  2. Чому лід спливає на її поверхню, що дуже важливо для мешканців водоймищ узимку? ( тому, що густина льоду менша за густину води).

VІ. ПІДСУМКИ, ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Опрацювати параграф 25 « Вода», виконати вправи

Чому в природі немає чистої води? Які домішки можуть бути в ній?

  • Охарактеризуйте фізичні властивості води та зробіть фото колаж « Агрегатний стан води».

Список використаних джерел:

  1. Попель П. , Крикля Л. « Хімія 7 клас» / П. Попель, Л. Крикля. – Київ.: Видавничий центр « Академія», 2015. -191с.

  2. Русанова О. « Хімія 7 клас»./ О. Русанова. – Харків.: вид. група « Основа», 2016. – 96 с.

  3. Дослідна та проектна діяльність під час вивчення хімії [Текст] / укладач К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2008.– 107 с.

  4. Мартинова Н.С. Ефективні рішення організації процесу навчання: поєднання друкованих навчальних матеріалів з мобільними системами доповненої реальності / Мартинова Н.С. , Самохвалов Д., Семашко В. // Технічні науки та технології : науковий журнал // Черніг. нац. технол. ун-т. – Чернігів : ЧНТУ, 2017. – 120 с.

  5. https://naurok.com.ua/post/yak-provesti-stem-urok

  6. https://imzo.gov.ua/stem-osvita/

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
1
міс.
1
0
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!