Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Уpок «Практична робота № 4. Властивості оцтової кислоти"

Хімія

Для кого: 9 Клас

22.06.2019

782

3

0

Опис документу:
Мета уроку: продовжити формування навичок роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії; поглибити знання про хімічні властивості речовин на прикладі оцтової кислоти; з’ясувати рівень засвоєння знань хімічних властивостей карбонових кислот. Тип уроку: практичне використання знань, умінь і навичок.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок №48

Тема уроку. Практична робота № 4. Властивості оцтової кислоти

 

Мета уроку: продовжити формування навичок роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії; поглибити знання про хімічні властивості речовин на прикладі оцтової кислоти; з’ясувати рівень засвоєння знань хімічних властивостей карбонових кислот.

Тип уроку: практичне використання знань, умінь і навичок.

Форми роботи: виконання експерименту, складання звіту.

Обладнання: відповідно до інструкції.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 II. Перевірка домашнього завдання

Повідомлення учнів про естери, їх застосування в харчовій і парфумерній галузях промисловості.

Наприклад:

Пентиловий естер оцтової кислоти використовується для виготовлення бананової есенції (речовини, що має запах банана);

ізопентиловий естер оцтової кислоти — груша;

метиловий естер масляної кислоти — яблуко;

етиловий естер масляної кислоти — ананас;

ізопентиловий естер масляної кислоти — слива;

пентиловий естер мурашиної кислоти — вишня.

 III. Повторення правил техніки безпеки в кабінеті хімії під час проведення хімічного експерименту. Інструктаж перед початком практичної роботи

 IV. Виконання практичної роботи за інструкцією

 V. Оформлення звіту про виконану роботу, формулювання висновків за роботою

 VI. Домашнє завдання

Повторити хімічні властивості спиртів і карбонових кислот.

Практична робота № 4.

Властивості оцтової кислоти

Мета: на прикладі оцтової кислоти ознайомитися з деякими властивостями карбонових кислот.

Реактиви: гранули цинку, купрум(ІІ) оксид,кальцій карбонат, розчини оцтової кислоти ( 9 %), кальцій гідроксиду, натрій гідроген карбонату (питної соди), фенолфталеїн.

Обладнання і посуд: штатив з пробірками,пробірко тримач,спиртівка, сірники.

Інструкція до виконання практичної роботи

Завдання 1.

а)Покладіть у пробірку 2-3 гранули цинку і долийте приблизно 3 мл розчину оцтової кислоти. Яку ознаку хімічної реакції спостерігаєте?______________

б)Складіть рівняння реакції в молекулярній, повній і скороченій йонній формі.

Завдання 2.

а) Налийте у пробірку приблизно 2 мл розчину кальцій гідроксиду і крапніть в нього1-2 краплі фенолфталеїну. Фенолфталеїн в розчині кальцій гідроксиду має _______________колір.

б) долийте у забарвлений фенолфталеїном розчин кальцій гідроксиду розчин оцтової кислоти до зникнення кольору.

в) Складіть рівняння реакції в молекулярній, повній і скороченій йонній формі.

Завдання 3.

а)Налийте у пробірку 2 мл розчину натрій гідроген карбонату. Повільно долийте до нього 1 мл розчину оцтової кислоти. Яку ознаку хімічної реакції ви спостерігаєте?____________

б)Складіть рівняння реакції в молекулярній формі.

Завдання 4*

а)Насипте у пробірку порошок купрум ( ІІ) оксиду, щоб він закрив дно пробірки. Долийте до нього приблизно 3 мл розчину оцтової кислоти і трохи підігрійте.

б) Поставте пробірку в штатив для пробірок і зачекайте пару хвилин, щоб осів чорний порошок купрум (ІІ) оксиду, який не прореагував. Зверніть увагу на колір утвореного розчину.Розчин став____________кольору.

в) Складіть рівняння реакції в молекулярній, повній і скороченій йонній формі.

Хід роботи

Що робили

Спостереження

Рівняння реакцій в молекулярній, йонній, скороченій формах

Висновок

Дослід 1.

Висновок:

Які спільні властивості мають карбонові ( на прикладі оцтової кислоти) та неорганічні кислоти?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.