і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українсько – московський міждержавний договір 1654 р. Продовження національно – визвольної війни.

Українсько – московський міждержавний договір 1654 р. Продовження національно – визвольної війни.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

(Історія України 8 клас)

Тема: Українсько – московський міждержавний договір 1654 р. Продовження національно – визвольної війни.

Мета: з’ясувати передумови та визначити основні положення й наслідки українсько-російського договору 1654 року, а також дати історичну оцінку подіям Національно-визвольної війни у 1654–1655 рр.; пояснювати причини підписання українсько-московської угоди 1654 р.; аналізувати зміст українсько-московського договору 1654 р.; розвивати в учнів уміння працювати з історичними джерелами і на основі їх робити висновки та узагальнення, давати оцінку історичним подіям і висловлювати свою точку зору щодо них, працювати з картою, складати хронологічну таблицю.

Обладнання: підручник «Історія України. 8 клас» В.С. Власов, 2008 рік, видавництво «Генеза»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Історія України. 8 клас»

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Основні терміни та поняття: «Переяславська рада», «Березневі статті», «протекторат», «автономія», «конфедерація»

Основні дати:

1654 р ., 8 січня - Переяславська рада;

1654 р ., березень - укладення козацьким посольством угоди з московським урядом. Березневі статті.

1655 р ., січень - оборона Умані загонами Івана Богуна, битва під Охматовом.

1655 р., липень - початок шведсько-польської війни.

1655 р ., вересень - битва під Городком. Облога Львова.

1655 р . , листопад - битва під Озерною.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • Пояснювати причини укладання українсько – московського міждержавного договору, визначити його особливості;

  • Характеризувати перебіг подій 1654- 1655 рр., визначити їхнє історичне значення;

  • Висловлювати своє ставлення до подій в Переяславі 1654 р., аналізуючи історичні джерела;

  • Показувати на карті напрямки походів українського війська в 1654 – 1655 рр., місця основних битв.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація знань

1. Яким було ставлення європейських держав до Національно – визвольної війни в Україні?

2. Якої мети прагнув досягнути Б. Хмельницький у своїй зовнішньополітичній діяльності?

3. Коли i навіщо було встановлено дипломатичні відносини між Україною та Московською державою?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Становище Української держави наприкінці 1653 р.

  • Загибель значної кількості людей в результаті п’яти років війни та епідемій чуми та холери.

  • Спустошення території України внаслідок тривалих військових дій з поляками, польських каральних походів, пограбування татарами.

  • Занепад сільського господарства.

  • Зростання невдоволення населення.

  • Погіршення міжнародного становища Української держави

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота над поняттями

Протекторат — форма залежності, за якою одна держава перебирає здійснення зовнішніх відносин іншої держави, що нерідко призводить до втручання і у внутрішні справи.

Автономія — самоврядування певної частини держави, що здійснюється в межах загальнодержавного закону.

Конфедерація — союз самостійних держав, створених з певною метою.

Робота в парах

  • 1-й учень. Визначає права гетьманщини за Переяславським договором.

  • 2-й учень. Визначає обов’язки гетьманщини за Переяславським договором.

Потім учні презентують результати своєї роботи. Завдання виконується методом «Дерево рішень».

Становище України за умовами Переяславського договору

Критерії для

порівняння

Права

Обов’язки

1. Управління

Збереження ознак — управління та території держави

Бути «під високою рукою» російського царя

2. Гетьман

Виборність гетьмана за старими звичаями

Присяга гетьмана на вірність російському цареві

3. Суд

Судочинство здійснювалося

за старими звичаями

Невтручання російського уряду в судочинство на Україні

4. Військова

справа

Козацький реєстр 60 тис. козаків

Розміщення у Києві та Чернігові російських воєвод з військовими

загонами. Ходити у військові походи за наказом російського царя

5. Міжнародні

відносини

Право на дипломатичні відносини з іншими державами

Доповідати російському царю

все про зовнішньополітичну діяльність.

Заборона дипломатичних відносин з Польщею й Туреччиною

6. Фінанси

Збереження власної фінансової системи

Сплачувати грошову данину на

користь російського царя

7. Привілеї

Збереження традиційних

станових прав і привілеїв

населення, зокрема козацтва

Не займання козацьких прав

і привілеїв та землеволодінь

Продовження національно-визвольної війни

Опрацюйте текст підручника і дайте відповідь на запитання.

1. Яким був результат битви під Охматовим?

2. Які держави уклали «Вічний мир» та в чому полягало його значення?

3. Що передбачала угода між Хмельницьким та кримським ханом, укладена 12 листопада 1655 р. під Озерною?

Робота з картою

1. Покажіть кордони гетьманщини станом на 1654 р. та її столицю.

2. Покажіть країни, з якими, згідно із Переяславським договором, Гетьманщина мала розірвати дипломатичні відносини.

3. Покажіть на карті міста, в яких було розміщено російські війська.

4. Покажіть території, що були приєднані до гетьманщини протягом 1654–1657 рр.

V. Закріплення знань учнів

1. Хто очолював козацькі війська під час воєнних дій на території Білорусії у 1654–1655 рр.? (Іван Золотаренко)

2. Якого року починається шведсько-польська війна? (1655 р.)

3. Якого місяця і року тривала Переяславська рада? (Січень 1654 р.)

4. Коли були укладені Березневі статті? (Березень 1654 р.)

5. Якого року вдруге козацька армія взяла в облогу Львів? (1655 р.)

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 21

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Українсько – московський міждержавний договір 1654 р. Продовження національно – визвольної війни.
Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь