Труднощі, які пов’язані із вступом дитини у школу.

Опис документу:
Початок шкільного життя – це початок особливої учбової діяльності, яка вимагає від дитини і значного розумового напруження, і великої фізичної випривалості. Як показують дослідження, складність учбової діяльності і незвичність переживань часто викликають нові, неочікувані властивості

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ми йдемо до школи!

З яким почуттям ви промовляєте ці слова?

З ностальгією, що як швидко летять роки чи з гордістю (який дорослий),чи з надією (стане самостійним, серйозним), чи з насторогою (готова дитина до школи?).

Що можуть зробити батьки щоб полегшити цей шлях?

  • Здоров’я. Батьки мають виявити та допомогти подолати дитині поганий настрій та самопочуття. Зверніть особливу увагу на осанку, зір, кишечник. Це допоможе майбутньому першокласнику, додасть резерв сил, бадьорості та гарного настрою.

  • Інтелект. Уміння писати, читати не є обов’язковим для першокласника. А готовність до оволодіння цими навичками - потрібна.

  • Воля. Хочу і потрібно – це уміння розрізняти поняття формується зазвичай в 6-7 років. Цей психологічний процес називається - саморегуляцією і проявляється у подоланні страху або в небажанні, або у витримці (біль, неприємностей) у виконанні доручень дорослого, навіть якщо дитина не хоче, у контролі власних рухів. Дитина вчиться приймати мету, реалізовувати її та оцінювати результат.

  • Емоції. В цьому віці закладається тонка структура емоційної сфери, що називається мораль. Дитина вчиться орієнтуватися в своїх вчинках та поведінці інших людей, вчиться внутрішньому самоконтролю та самооцінці. Проте вимагати від них зрілого альтруїзму та відповідальності ще зарано, проте підтримати потрібно. Тому розвивайте довірливе та безкорисне емоційно позитивне спілкування з дитиною.

  • Соціум. Важливим є те наскільки легко дитина увійде в колектив, налагодить контакти з новими друзями.

  • Особистість. Під особистісною сферою розуміють неповторну, унікальну індивідуальність дитини – її характер, темп розвитку, швидкість пізнання світу та взаємини з людьми.

Труднощі, які пов’язані із вступом дитини у школу.

Початок шкільного життя – це початок особливої учбової діяльності, яка вимагає від дитини і значного розумового напруження, і великої фізичної випривалості. Як показують дослідження, складність учбової діяльності і незвичність переживань часто викликають нові, неочікувані властивості, наприклад, гальмівну реакцію у рухливих і збудливих дітей і, навпаки, роблять збудливими спокійних і врівноважених.

Чому це відбувається?

Як тільки дитина переступила поріг класу, вона стала школярем. З цього часу гра поступово втрачає провідну роль у її житті, хоча і продовжує займати у ньому важливе місце. Змінюється зміст життя дитини. У дитячому садочку увесь день був заповнений цікавою і захоплюючою діяльністю (більше малювали, ліпили, гралися, прогулювались, вільно вибирали гру і товаришів). Зміст шкільного життя на перших порах є дуже одноманітним. Для першого етапу шкільного життя характерно те, що дитина підкоряється новим вимогам вчителя, який регулює її поведінку у класі та вдома, а також починає цікавитися змістом самих навчальних предметів. Безболісне проходження дитиною цього етапу свідчить про хорошу готовність до шкільних занять. Але далеко не всі діти виявляють таку готовність. Великий відсоток з них переживає ті чи інші труднощі і не одразу включаються у шкільне життя.

Найчастіше зустрічають три види труднощів.

Перший пов’язаний з особливостями нового шкільного режиму (потрібно вранці вставати, неможна пропускати занять, на уроках потрібно сидіти спокійно, потрібно виконувати домашні завдання, виконувати шкільні правила, слідкувати за чистотою зошитів і книжок, наявністю шкільного приладдя) .

Без виробленої звички у дитини виявляється надмірна втома, зриви у навчальній роботі, пропуск режимних моментів. Тому вчителю і батькам потрібно зрозуміло і чітко виражати нові вимоги до життя дитини, потрібно контролювати їх виконання, використовувати заохочення і враховувати індивідуальні особливості дитини.

Другий тип труднощів випливає із характеру взаємовідносин із вчителем, із товаришами з класу, у сім’ї. Для дитини, яка відвідувала дитячий садок, вихователька була найближчою після мами людиною, її заступником впродовж цілого дня. Звичайно, взаємовідносини з нею відрізнялися більшою розкутістю, сердечністю, у порівнянні з вчителем. Попри усю можливу привітність, доброту вчитель виступає як авторитетний і строгий наставник, який висуває певні правила поведінки і не дозволяє відхилятися від них. Досвідчений вчитель висуває однакові вимоги до усіх дітей, при цьому уважно спостерігає за індивідуальними особливостями виконання цих вимог різними дітьми. Тоді він зможе слабших заохочувати за працьовитість, сильних присадити за надмірну самовпевненість.

Часто першокласник розгублюється у новому оточенні, не одразу може познайомитись з дітьми, почувається самотнім. Важлива мета виховної роботи в перші місяці перебування дитини в школі – привити відчуття того, що клас, школа – це не чужа їй група людей, а доброзичливий і чутливий колектив однолітків, молодших і старших товаришів.

Шановні батьки, любіть своїх дітей і допомагайте їм, а шкільна соціально - психологічна служба завжди готова допомогти Вам!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.