Тривога – це не для нас

Психологія

Для кого: 5 Клас

12.01.2020

299

3

0

Опис документу:
Діагностично-розвивальне заняття з учнями 5 класу практичного психолога Ляхової Наталії Вікторівни Люботинської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 м. Люботин на зниження проявів тривоги, заняття розраховане на 8-10 учнів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Заняття з учнями 5-го класу

Тривога – це не для нас.

Привітання.(5 хв.)

Мета: подолання страху самовираження через презентацію себе.

Психолог запрошує учнів до кола.

  • Сьогодні ми з вами будемо вітатися називаючи своє ім’я та як я себе почуваю в школі. На приклад: « Доброго дня, я Наталія Вікторівна сьогодні я збентежена»

Діти передають м’ячик та говорять за прикладом про всоє самопочуття.

Вправа 1. «Мої тривоги» (5 хв.)

Мета: з’ясувати причини дитячих тривог, можливість самостійно знайти шляхи зменшення негативного впливу з погляду самих дітей.

Хід вправи. Психолог пропонує дати відповідь на питаня. Варіантів лише три: «ТАК», «ІНОДІ», «НІ».

На підлозі розкладаються відповіді. Учням пропонують підходити до відповіді, яка відповідає на питання.

Питання: - В тебе сьогодні гарний настрій?

  • Ти переживаєш за оцінки які отримуєш?

  • В тебе багато друзів?

  • Ти часто сваришся з однокласниками?

  • На контрольній ти спокійний?

  • Тебе підтримують однокласники?

  • Дорослі дуже багато від тебе чекають?;

  • Я боюсь помилятися і програвати.

При кожній відповіді психолог запитує: Всі впевнені в своїй відповіді чи вона може бути змінена? Чому?

Вправа 2. Музична хвилинка. (5 хв.)

-Ми працювали зі страхами і щоб вони нас покинули, пропоную вам залучитися до енергійної релаксації.

Вправа 3. «Склади слово» (5 хв.)

Мета: розвиток вміння працювати в складних умовах; в групі; розвиток довільної уваги.

Хід вправи. Кожному учневі присвоюється 2 літери алфавіту, вони одягають їх на долоні. Психолог ставить питання, а учні складають слова-відповіді з літер на руках (Додаток 1). Учні повинні домовитись де яка літера стоїть, скласти відповідь зі своїх долоньок. Ті у кого літери не задіяні сидять на місцях.

Обговорення: Чи складно було виконати вправу? В чому складність? Як ви домовлялися?

Вправа 4. «Дзеркало» (10 хв.)

Мета: зниження стресового напруження, налагодження доброзичливих відносин, вміння проявляти свою індивідуальність.

Хід вправи. Учні в об’єднуються в дві групи, «зима», «літо». Створюють два кола. Перше – велике, друге – маленьке. Діти стоять обличчям один до одного. Маленьке коло – це дзеркало, яке відтворює всі рухи та випади. Хто дивиться в дзеркало, може гримасувати чи рухатися, як йому завгодно, а дзеркало – відтворює. Глядачі переміщуються в одну сторони по колу, а дзеркало стоїть на місці. В парі працюють 20-30 секунд, переміщуються за сигналом. Дзеркало та глядач міняються місцями за двома оплеском долонь.

Обговорення:Чи важко було виконувати завдання дзеркалу? Чи складно бути глядачем?

Вправа 5. Пазли(10 хв.)

Мета: розвивати вміння працювати в колективі, допомагати іншим, навчитися долати замкненість, пасивність.

Хід вправи. Практичний психолог пропонує кожному учню скласти пазл, наклеїти його на запропонований аркуш. У кого щось не виходить, може попросити допомоги. Кожен ваш аркуш є частиною великого пазлу що весить на дошці.

Обговорення: Чи важко було працювати? Хто надавав допомогу? Що ми дізналися?

Вправа 6. «Найважливіше» (5 хв.)

Кожен по колу каже, що на цьому занятті було найважливішим для нього.

ДОДАТОК 1

ЛІТЕРИ

О, Ш, К, Т, О, Е, Ф, Е, А, Н, Р, И, А, Д, Л, М

1. ШКОЛА- Ми до неї ходимо вчитися;

2. ТЕЛЕФОН – ми з нього дзвонимо, в ньому граємось, фотографуємо і багато іншого;

3. КАЛИНА – кущ з червоними ягодами, дуже корисна;

4. НИТКА – нею можна зашити дірочку;

5. ФОРМА – буває шкільна, футбольна, для випікання;

(6.) ШОКОЛАД - він солодкий чи гіркий, молочний чи чорний, з горішками та без;

7. ТЕРЕМОК – казка про звірів та хатинку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.