Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

Хімія

Для кого: 9 Клас

11.11.2019

2476

37

0

Опис документу:
Формування предметних компетентностей в курсі хімії 9 класу з теми: «Хімічні реакції». З метою реалізації формування предметних компетентностей у вивченні курсу хімії 9 класу, а саме в розділі «Хімічні реакції» доцільно використовувати інформаційно-комунікаційні технології у поєднанні з традиційними методами навчання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 28 Тема: Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Лабораторний дослід №10 Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. Навчально-освітня мета: навчити учнів розуміти суть поняття «Швидкість хімічної реакції» і причини , від яких вона залежить розвивати практичні навички визначення впливу концентрації і температури на швидкість реакцій; виховувати цікавість до перебігу хімічних процесів Очікувані результати: 1Знаннєвий-компонент знає і розуміє суть поняття швидкість хімічної реакції; 2 Діяльнісний – компонент характеризує вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; 3 Ціннісний -компонент висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості ,побуті. Цілі: Формування ключових компетентностей: комунікативна, уміння вчитись упродовж життя, соціальна, інформаційно- цифрова. Формування предметних компетентностей: розпочати формування предметної компетентності в темі «Швидкість хімічної реакції», реакції», «каталізатор», «інгібітор» «Каталітичні й некаталітичні реакції». продовжувати формування предметної компетентності в темі «Хімічні реакції», актуалізувати уявлення учнів про хімічні реакції та вже вивчені типи реакцій, сприяти свідомій орієнтації учнів у типах хімічних реакцій Тип уроку: урок засвоєння нових знань Технологія уроку: інтерактивне навчання. Місце уроку в навчальній темі: урок № 8 Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, комп’ютер. Структура уроку: 1.Мотивація навчальної діяльності учнів 2. Оголошення, подання теми та очікуваних навчальних результатів 3. Надання необхідної інформації 4.Інтерактивна вправа 5 Лабораторний дослід 6.Рефлексія результатів 7. Підсумки уроку 8. Повідомлення домашнього завдання Хід уроку: 1.Мотивація навчальної діяльності учнів Відеоряд . ( Перегляд відео «Цікаві хімічні реакції») Прийом «Проблемне питання» Чому одні реакції відбуваються миттєво, ефектно, а інші ми не помічаємо?

2. Оголошення, подання теми та очікуваних навчальних результатів

Визначення цілей: Цілі уроку визначаються самостійно, індивідуально для кожного , відповідно до навчально- освітньої мети. Озвучуються дітьми вголос. Основні записуються відруки, приклеюються дітьми в вільних комірках на постері

3. Надання необхідної інформації Презентація «Швидкість хімічної реакції» Слайд1

Слайд 2

Слайд 3

Слайд4

Слайд 4

Слайд 5

Слайд 6

Розповідь про дервіша, що поділив 17 чорних верблюдів

17+1=18 18/2=9 (половина батькових верблюдів)

9+1=10 10/2=5

5+1=6 6/2=3 9 5 3 1білий-каталізатор

Реакції за участі каталізатора-каталітичні, без –некаталітичні

Слайд 6

4.Інтерактивна вправа Слайд 7

Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №10 Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

6.Рефлексія результатів

Створення карти пам’яті

Прийом «Хімічна естафета

Назвіть небажані хімічні реакції в побуті. Як їх можна сповільнити?

Назвіть бажані хімічні реакції в побуті. Як їх можна прискорити?

Про що свідчить виділення великої кількості чорного диму з фабричних труб? Що необхідно зробити для зменшення концентрації цього диму?

Чому на багатьох хімічних підприємствах використовують повітря, збагачене киснем?

Яка швидкість реакції H2 + Cl2 ⇄ 2HCl, якщо за 5 хв концентрація водню зменшилася із 0,6 моль/л до 0,15 моль/л?

Закінчіть речення:
Інгібітори – це речовини, які ….
Каталізатори – це речовини, які ….

Які із зазначених факторів впливають на швидкість хімічної реакції:
а) каталізатор;
б) об’єм посудини;
в) форма посудини;
г) температура;
д) маса речовини;
е) тиск.

Як зміниться швидкість реакції 2SO2 + O2 = 2SO3, якщо концентрація кисню зменшиться удвічі?

Суміш порошків цинку та йоду в щільно закритій посудині може зберігатися тривалий час. У разі потрапляння в суміш краплин води відбувається бурхлива реакція. Напишіть рівняння реакції і зазначте, яку роль у ній відіграє вода.

За 5 хв концентрація метану в реакції CH4 + 2O2 = CO2 + 2H2O зменшилась із 4,2 моль/л до 2,1 моль/л. Визначте швидкість реакції.

У скільки разів зросте швидкість реакції, якщо температуру збільшити від +30ºC до +70ºC? Температурний коефіцієнт реакції дорівнює 2.

У скільки разів зросте швидкість реакції 2SO2 + O2 = 2SO3 внаслідок збільшення концентрації кисню втричі?

У скільки разів зросте швидкість реакції 2SO2 + O2 = 2SO3, якщо тиск у системі збільшити втричі?

Як зміниться швидкість реакції 2CO + O2 = 2CO2, якщо тиск у системі зменшити удвічі?

7. Підсумки уроку Працюємо з постером «Карта пам’яті». Прийом «Кольорова феєрія» Учні знімають наліпки з написаними цілями . Про рівень їх досягнення сигналізують смайлами

Оцінка, самооцінка

Місце наступного уроку в темі №9. Тема уроку: Практична робота№3. Вплив різних чинників на швидкість - хімічних реакцій 8. Повідомлення домашнього завдання: підготувати повідомлення про досягнення Г.Гесса, Джозая Гіббса, М.Семенова, Я.Вант-Гоффа.

8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.