Пісок є прекрасним засобом для розвитку і саморозвитку дітей, а гра з ним позитивно впливає на їхній емоційний стан. Податливість піску дає кожній дитині можливість відчути себе творцем. Дитина створює споруди з піску, милується ними, грає, а потім руйнує, щоб з’явилося щось нове. Один сюжет змінюється іншим, і так без кінця. У пісочниці створюються додаткові можливості для розвитку тактильної чутливості, «мануального інтелекту» дитини. Отже, маємо додатковий ефект у вирішенні традиційних навчальних і розвиваючих завдань: з одного боку, значно посилюється мотивація дитини до навчальної діяльності, з іншого - інтенсивніше і гармонійніше розвиваються пізнавальні процеси. Коли діти торкаються піску, занурюють в нього руки, у них розвиваються тактильно-кінестетичний чутливість і дрібна моторика. Крім того, пісок має дивовижну здатність «заземлити» негативну психічну енергію, тому є прекрасним психопрофілактичні засобом, особливо для дітей з ООП.