Анотація: у статті висвітлюється комплексний підхід до розвитку мовлення у дітей з мовленнєвими порушеннями в умовах логопедичної групи. Описано інноваційні методики, що сприяють покращенню мовленнєвих навичок, збагаченню словникового запасу, розвитку зв’язного мовлення та стимулюванню мовної активності. Акцент зроблено на поєднанні мовленнєвої роботи з руховою активністю, використанні різноманітних ілюстрацій, реальних предметів, відеоматеріалів. Розглянуто методи, що включають артикуляційні ігри, вправи для розвитку фонематичного слуху, пальчикову та дихальну гімнастику, логоритміку, мнемотехніку, коректурні таблиці за Наталією Гавриш, нейрогімнастику та самомасаж у поєднанні з віршами. Стаття акцентує увагу на інтеграції цих методик у комплексний освітній процес для досягнення гармонійного мовленнєвого розвитку дітей.