Анотація: у статті розглядається система формування мовленнєвої діяльності учнів початкових класів у межах реалізації освітньої програми «Інтелект України». Автор аналізує педагогічні умови, методи й прийоми, що сприяють розвитку усного та писемного мовлення, збагаченню словникового запасу, формуванню граматично правильного та логічно побудованого висловлювання. Особливу увагу приділено інтеграції мовленнєвих вправ у зміст уроків різних навчальних предметів, використанню міжпредметних зв’язків, елементів творчості, дослідницької та проєктної діяльності. Підкреслено роль навчального середовища, яке мотивує до мовленнєвої активності, а також педагогічного партнерства вчителя й здобувачів освіти. Стаття узагальнює практичні напрацювання, спрямовані на формування комунікативної компетентності як ключової у Новій українській школі.