Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сенсорне виховання за методикою Монтессорі: практичні інструменти для педагогів ЗДО
»
Взяти участь Всі події
Матеріал:

Стаття на тему: «Мета, завдання, етапи та методи дослідження з проблеми «Виховання підлітків, яким властиві лінощі»

docx
26.11.2022
1 0
I курс

249

0

0

придбати матеріал
Ціна:

25 грн

Після покупки цей матеріал відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані матеріали зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Опис методичного матеріалу:

Виховання підлітків має свої труднощі, пов’язані з особливостями їх фізіологічного розвитку, що впливає і на розвиток пізнавальних процесів (відзначаються деякі зниження темпів наростання розумової працездатності, швидка втома), проявляється в їх загальній реакції на виховні впливи (більшій збудженості і подразливості, немотивованому негативізмі). Як відомо, у 15–17 років фізіологічне і психологічне формування людини ще остаточно не завершено. У цьому віці триває інтенсивний розвиток розумової діяльності людини: вона стає здатною сприймати і переробляти порівняно великий обсяг інформації. У неї ускладнюються психологічні та етичні стосунки з товаришами і дорослими. Влада дорослих над учорашньою дитиною поступається місцем їх моральному авторитету, а при слабкості цього авторитету неминуче виникають конфлікти між юнаками і дорослими. Швидкий розвиток самостійного мислення, проте, ще не означає достатньої громадянської зрілості та досвідченості. У громадських, сімейних, інтимних стосунках юнаки ще намагаються наслідувати дорослих, але в той же час у них швидко появляються критичні погляди на життя і поведінку людей.

Однією з особливостей юнацького віку є максималізм і динамічність у судженнях і висновках. У цілому це позитивне психологічне явище. Проте воно може перерости в негативну лінію поведінки, коли міркування і погляди молодої людини не відповідають суспільній моралі.

Життя показує, що поведінка учнів не завжди відповідає їх свідомості. Непоодинокими є випадки, коли старшокласник добре знає, що йому дозволено, а що заборонено. Але його дії не завжди відповідають відомим йому моральним нормам.

Багатьом старшокласникам бракує критичного ставлення до себе, до своїх учинків, думок і оцінок, прагнень, на які молода людина, як це вона й сама розуміє, не має морального права. І водночас їм властиве надто критичне ставлення до дій інших, особливо дорослих — батьків, учителів.

Дорослі ж не завжди розуміють прагнення молоді до самовизначення, тлумачать подібні явища як невихованість, некультурність, розпусту. На цьому ґрунті можливі особисті конфлікти між старшими і молодшими — між матір’ю і донькою, педагогом і учнем і т. д.

«Нас не розуміють дорослі»,— нерідко вголос або про себе скаржаться молоді люди. «Тут і розуміти нічого, просто ви погано виховані»,— так само, глибоко не замислюючись, відповідають старші.

Зі своєї точки зору кожна сторона ніби має рацію. І все ж дорослі, яким життя надає остаточне право встановлювати норми поведінки молоді, матимуть більше підстав, коли вони зуміють розумно переключити прагнення молоді до самовизначення на «внутрішній фронт», допоможуть їй формувати багатство душі, широту почуттів, поєднуючи їх з правильним «оформленням» своєї зовнішності.

Спостерігаючи за молоддю, можна помітити, що 15–17-річні юнаки і дівчата вже досить уважно стежать за своєю зовнішністю, можуть точно відповісти, як вони хотіли б одягатись, яку мати зачіску тощо. За згоди батьків і наявності матеріальних можливостей вони не вагаючись приводять свою зовнішність у відповідність з метою, за відсутності таких умов інколи заздрять іншим, «модерніше» одягненим, вимагають і собі від батьків такого одягу. Таким чином, у поведінці юнаків яскраво проступає намагання хоч зовнішньо самоствердитись.

У старших школярів виробляються й певні манери поведінки. Природна соромливість прикривається словесною розбещеністю. Вони намагаються засвоїти свої, відмінні від інших манери. Над ними тяжіють прагнення «виділитись» чимось серед ровесників, фальшивість поведінки.

Пора юності характеризується виявленням інтересу до іншої статі. Між хлопцями і дівчатами посилюються дружба і товаришування, які нерідко переходять в інтимні почуття першого кохання. Уміння користуватися засобами самооцінки і взаємооцінки допомагає юнакам краще пізнати свого друга, скласти собі більш точне уявлення про його позитивні й негативні риси. Без такої логічної оцінки перше почуття нерідко засліплює людину. А деяким молодим людям (найчастіше дівчатам) перші прояви кохання здаються чи не найголовнішим у житті. Формування особистості за цих умов здійснюється здебільшого залежно від поглядів та вподобань їх обранців.

Для підлітків характерне прагнення до подвигу. Вони чекають якихось надзвичайних обставин, коли можна буде проявити себе, їм здається, що в мирних умовах — у навчанні та праці, у повсякденному житті — немає місця для подвигу. «А от коли настане час, тоді я покажу себе — вправність, відвагу, хоробрість. А поки навіщо старатись? Я й так проживу»,— такі слова можна дуже часто почути від підлітка. Треба затратити чимало зусиль, щоб роз’яснити йому, що життя кожної людини складається з безперервного і нескінченного ряду зусиль вольового порядку — тисяч маленьких дій, на перший погляд незначних, у ретельному виконанні яких саме і загартовується воля; довести йому, що треба не піддаватись лінощам, уміти спрямовувати свої бажання, бути діяльним усюди і завжди.

Підлітки, які не усвідомлюють прямого зв’язку між своєю діяльністю і суспільними інтересами, здебільшого ставляться «з холодком» до навчання і праці, до громадської діяльності, а їх мрії про великі героїчні справи позбавлені реального ґрунту.

А. С. Макаренко говорив, що людину слід поставити в такі умови, за яких вона могла б найповніше проявляти ті якості, які проектуються для її подальшого розвитку.

Вміст матеріалу: показано 2 з 6 сторінок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Доступ до плеєра. Вбудувати плеєр:

0.
docx
27,4 Кб
придбати матеріал
Ціна:

25 грн

Після покупки цей матеріал відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані матеріали зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Рекомендуємо

Виступ на тему: "Гендерне виховання старшокласників

docx
Виступ на тему: "Гендерне виховання старшокласників

229

Аватар профіля Прокопів Олександра Михайлівна
Виховна робота
10—11 клас, I—VI курси, дорослі та змішані

30 грн

Батьківські збори - Здібності та професійна самовизначеність підлітка

doc
Батьківські збори - Здібності та професійна самовизначеність підлітка

196

Аватар профіля Прокопів Олександра Михайлівна
батьківські збори
9 клас, дорослі та змішані

25 грн

Міні-лекція «Закони виховання в родині. Якими їм бути?»

pptx
Міні-лекція «Закони виховання в родині. Якими їм бути?»

304

Аватар профіля Прокопів Олександра Михайлівна
Виховна робота
1—11 клас

30 грн

Презетація на тему: "Аналіз загальноосвітніх систем Середньовіччя і Відродження"

ppt
Презетація на тему: "Аналіз загальноосвітніх систем Середньовіччя і Відродження"

231

Аватар профіля Прокопів Олександра Михайлівна
Педагогіка
I—VI курси, дорослі та змішані

20 грн

Проблеми формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти в сучасних умовах

docx
Проблеми формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти в сучасних умовах

571

Аватар профіля Прокопів Олександра Михайлівна
Різне
1—12 клас, I—VI курси, дорослі та змішані

30 грн

Схожі матеріали

Методика реалізації практичного компоненту навчальної програми на уроках географії

doc
Методика реалізації практичного компоненту навчальної програми на уроках географії

3516

Аватар профіля Озарчук Андрій Валерійович
Педагогіка

ГРУПОВА РОБОТА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

docx
ГРУПОВА РОБОТА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

8732

Аватар профіля Антоненко Любов Степанівна
Педагогіка

ВІД ІДЕЇ В. СУХОМЛИНСЬКОГО ПРО ЗНАЧЕННЯ КАЗКИ У ФОРМУВАННІ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА ДО ВПРОВАДЖЕННЯ КАЗКОТЕРАПН В ПРАКТИКУ РОБОТИ СУЧАСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

docx
ВІД ІДЕЇ В. СУХОМЛИНСЬКОГО ПРО ЗНАЧЕННЯ КАЗКИ У ФОРМУВАННІ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА ДО ВПРОВАДЖЕННЯ КАЗКОТЕРАПН В ПРАКТИКУ РОБОТИ СУЧАСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

2345

Аватар профіля Антоненко Любов Степанівна
Педагогіка

Майстерність вчителя в умовах реформування освіти

docx
Майстерність вчителя в умовах реформування освіти

3155

Аватар профіля Кравченко Діана Олександівна
Педагогіка
1 клас

Мовленнєві заняття в системі сучасної дошкільної освіти”

doc
Мовленнєві заняття в системі  сучасної дошкільної освіти”

3521

Аватар профіля Ашахман Дар'я Олександрівна
Педагогіка
5—6 років