Стаття,"Знайомство з казкою в старшій групі."

Опис документу:
Казки служать могутнім, дійсним засобом розумового, морального і естетичного виховання дітей, вони роблять величезний вплив на розвиток і збагачення мови дитини. У поетичних образах казка відкриває і пояснює дитині життя суспільства і природи, світ людських почуттів і взаємин тощо.Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Знайомство з казкою у старшій групі

План:
1) Значення казки для дітей.
2) Аналіз казки в старшій і підготовчій групах.
3) Прийоми сприйняття казки (бесіда).
4) Специфічні особливості жанрів казки в підготовчій групі.

Казки служать могутнім, дійсним засобом розумового, морального і естетичного виховання дітей, вони роблять величезний вплив на розвиток і збагачення мови дитини. У поетичних образах казка відкриває і пояснює дитині життя суспільства і природи, світ людських почуттів і взаємин. Народні казки розкривають перед дітьми влучність і виразність мови, показують, як багата рідна мова гумором, живими і образними виразами, порівняннями.
У старшій групі після розповідання казки необхідно так проводити її аналіз, щоб діти змогли зрозуміти і відчути і ідейний її зміст, і художні достоїнства, і особливості казкового жанру, щоб поетичні образи казки надовго запам'яталися і полюбилася дітям.
Приклад: Після розповідання казки: «Сестриця Оленка та братик Іванко» потрібно запитати дітей: «Що я вам розповіла?» Чому ви думаєте, що це казка? »« Про що в ній розповідається? Хто з героїв казки вам сподобався і чому? Згадайте, як починається казка і як вона кінчається. Хто з васзапомніл пісеньку козеня і відповідь Оленки та може повторити їх? Які слова вам особливо запам'яталися? »Ці питання спрямовані на усвідомлення дітьми основного змісту та характерів героїв казки, засобів її художньої виразності (зачин, повтори, кінцівка).
У старшій групі треба частіше використовувати приповідки; бажано, щоб за своїм настроєм приказка була пов'язана з твором. Зазвичай у другому півріччі діти, навчившись уважно вслухатися в приказку, досить вірно вгадують, про що буде йти мова (наприклад: «Лисиця по лісу ходила ...», «Кіт у печі пироги пече ...», Посилали молодицю по водицю ... »і т. д.).
Розповідання казки доцільно завершувати кінцівкою («Так вони живуть, пряники жують, медом запивають, нас в гості чекають ...» та ін.) Після розповідання казки вихователь проводить бесіду, яка допомагає дітям краще зрозуміти зміст казки, правильно оцінити деякі її епізоди, ще раз повторити найбільш цікаві порівняння, описи, типово казкові звороти мови, тобто осягнути мовну особливість творів даного жанру.
Існує безліч прийомів, найбільш ефективних в бесідах з казок: питання - вони повинні бути різноманітними за своїм спрямуванням: допомогти точніше охарактеризувати героїв казки, або допомогти дітям відчути головну ідею казки і т.д.
Важливо розгляд ілюстрацій, тому вони допомагають зрозуміти казку. Також потрібні словесні замальовки: діти самі уявляють себе художниками, придумують і розповідають, які б картинки вони самі намалювали б до цієї оповіді.
Іноді корисно повторне читання уривків з тексту за заявками дітей, тоді діти повніше сприймають художні достоїнства казки, помічають порівняння, епітети та ін засоби виразності.
На прохання вихователя діти пригадують і розповідають про самому смішному епізоді, самому сумне, найстрашнішому; переказують описи природи, вчинки героїв, які їм особливо запам'яталися.
Ефективним прийомом є драматизація казки або уривків із знайомих казок, цікавих в плані збагачення і активізації словникового запасу. Наприклад: діалог зайця і тітки ворони (казка «Заєць - хвалько»).
Так з дітьми 6 років на заняттях з читання та розповідання казок потрібно підвести дітей до розуміння жанру казки, звернувши їхню увагу на специфічність художньої форми, образність мови (повтори, зачин, кінцівка, порівняння, постійні епітети), вчити розуміти відмінність казки від розповіді. Ці завдання можуть вирішуватися на кожному занятті по розповідання російських народних казок, але особливо вони потрібні при читанні або розповіданні авторських казок, коли дітям можна запропонувати самим визначити жанр твору. Наприклад: після розповідання казки запитати дітей: «Що я зараз вам розповіла: казку або розповідь?» Діти починають міркувати, що в розказаному творі звірі і тварини розмовляють, а це трапляється тільки в казках. Стало бути розказане твір - казка!
Так в самій елементарній формі діти починають розуміти специфічні особливості жанрів. Вони вже можуть пояснити, чому розповідь відрізняється від казки. Систематична робота з розвитку поетичного слуху призведе до того, що діти будуть прагнути до твору своїх творів у різних жанрах і на самі різні теми. Необхідно заохочувати творчі прояви дітей в області слова і давати їм завдання на придумування казок та оповідань.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.