Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

«Солі: властивості і застосування»

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DP321282
За публікацію цієї методичної розробки Марчук Ірина Василівна отримав(ла) свідоцтво №DP321282
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок: «Солі: властивості і застосування»

Цілі і завдання: продовжити формувати знання про склад, класифікацію, номенклатуру неорганічних сполук, сформувати поняття про властивості солей, сфери їх застосування, розвивати здібності учнів працювати з підручником, додатковою інформацією, робити висновки, сформувати вміння працювати в парах, оформляти звіт про виконану роботу і аргументовано його викладати, сприяти вмінню формувати самооцінку. Сприяти формуванню дбайливого ставлення до свого здоров'я, вміння застосовувати знання в повсякденному житті

Обладнання і матеріали: комп'ютер, підручник, роздатковий матеріал (картки з хімічним диктантом, картка самоконтролю, картки для рефлексії, файлові папки з додатковою інформацією).

І Організаційний момент

Добрий день, ми починаємо наш урок, в якому продовжимо подорож у світ хімії, світ хімічних речовин. Але спочатку дізнаємося як ви освоїли попередні теми про властивості деяких класів неорганічних речовин

ІІ Актуалізація опорних знань

На листочках напишіть своє прізвище і впродовж 5 хвилин виконаєте завдання (додаток 1)

А зараз давайте перевіримо результат, для цього обміняйтесь з сусідом роботами, за кожну повну правильну відповідь 2 бала, якщо немає класифікації 1,5 б. (слайд 1)

Є діти, які набрали 14-12 б, 10б і так далі, учні піднімають руки

ІІІ Мотивація

Скажіть чи були рівняння, які викликали найбільші труднощі, в яких ви допустили більше помилок, чому ці рівняння не зробили? Подивіться на реагенти в цих рівняннях. Так, правильно реагентами є солі. А ми вчили властивості солей - ні.

Чи можете ви тепер назвати тему нашого уроку? Як ви вважаєте, що ми сьогодні повинні дізнатися про солі? (слайд 2)

Записуємо в зошити число і тему уроку «Солі: властивості і застосування»

ІV Вивчення нового матеріалу

Діти, а які речовини називають солями, давайте згадаємо ще раз, а так само номенклатуру солей (слайд 3)

А тепер приступаємо безпосередньо до вивчення хімічних властивостей солей, деякі вам вже знайомі з вивчення властивостей гідроксидів, кислот, але тим не менше давайте згадаємо їх і вивчимо нові, для цього вам в зошиті необхідно накреслити таблицю (слайд 4)

Реагенти

Умови реакції

Рівняння реакції

 

 

 

Кожен ряд має картку із завданням, користуючись підручником, файловою папкою вам необхідно пояснити взаємодію солей з іншими речовинами, а потім презентувати вашу роботу, на виконання роботи 5-7 хвилин (слайд 5)

I ряд

сіль + луг

сіль + кислота

II ряд

сіль 1 + сіль 2

сіль + метал

III ряд

Термічний розклад окисгеновмісних сполук

а) нерозчинних

б) розчинних

При виступі учнів і захисту своїх робіт можливо (при наявності реактивів) виконати демонстрації

Первинне закріплення

А тепер давайте повернемося до рівнянь, в яких ви допустили найбільшу кількість помилок і з'ясуємо як правильно потрібно було виконати завдання і чому. (слайд 6). Давайте повторимо з якими речовинами і за яких умов взаємодіють солі (слайд 7)

Вивчення нового матеріалу

А зараз скажіть про яку речовину йде мова. Загадки про одну і туж саму речовину, але чим більше загадок, тим зрозуміліше про що йде мова:

- речовина, без якого не можливе життя на землі?

- необхідно для існування в крові еритроцитів, скорочення м'язів?

- в рік людина вживає від 3 до 5 кг?

- символ гостинності і привітності української нації?

- щоб пізнати людину потрібно з'їсти з ним пуд цієї речовини?

Проаналізувавши загадки, а так же текст підручника, вкажіть основні сфери застосування солей (слайд 8)

V Закріплення і систематизація (слайд 9)

Робота з карткою самоконтролю (додаток 2)

Рефлексія (слайд 10) Отже, яку мету ми сьогодні ставили на уроці, ми її досягли?

Домашнє завдання (слайд 11)

Додаток 1

Складіть можливі рівняння реакції, прокласифікуйте реагенти:

1 варіант

  1. NaOH + HCl=NaCl+H2O

  2. CaO+CO2=CaCO3

  3. BaO+2HNO3= Ba(NO3)2+H2O

  4. 2HCl+Mg=MgCl2+ H2

  5. SO2+H2O= H2SO3

  6. KNO3+NaCl реакція не відбувається

  7. CaCO3= СaO + CO2

2 варіант

  1. KOH + HNO3= KNO3 +H2O

  2. SO3+ H2O = H2SO4

  3. Na2O + CO2 = Na2CO3

  4. CuO + 2HCl = CuCl2 + H2O

  5. Zn + 2HCl = ZnCl2+H2

  6. Cu + ZnCl2 реакція не відбувається

  7. 2KClO32KCl + 3O2

Додаток 2

З даного переліку речовин виберіть формули солей: кисень, цинк хлорид, нітратна кислота, магній карбонат, натрій хлорид, калій гідроксид, цинк сульфід вкажіть і підтвердіть рівняннями реакції які з обраних солей:

а) реагують з цинком ;

б) взаємодіють з натрій гідроксидом;

в) реагують з хлоридною кислотою;

г) розкладаються при нагріванні;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
урок з
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Хімія
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    181
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    DP321282
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DP321282
За публікацію цієї методичної розробки Марчук Ірина Василівна отримав(ла) свідоцтво №DP321282
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти