і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

«Солі: властивості і застосування»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок: «Солі: властивості і застосування»

Цілі і завдання: продовжити формувати знання про склад, класифікацію, номенклатуру неорганічних сполук, сформувати поняття про властивості солей, сфери їх застосування, розвивати здібності учнів працювати з підручником, додатковою інформацією, робити висновки, сформувати вміння працювати в парах, оформляти звіт про виконану роботу і аргументовано його викладати, сприяти вмінню формувати самооцінку. Сприяти формуванню дбайливого ставлення до свого здоров'я, вміння застосовувати знання в повсякденному житті

Обладнання і матеріали: комп'ютер, підручник, роздатковий матеріал (картки з хімічним диктантом, картка самоконтролю, картки для рефлексії, файлові папки з додатковою інформацією).

І Організаційний момент

Добрий день, ми починаємо наш урок, в якому продовжимо подорож у світ хімії, світ хімічних речовин. Але спочатку дізнаємося як ви освоїли попередні теми про властивості деяких класів неорганічних речовин

ІІ Актуалізація опорних знань

На листочках напишіть своє прізвище і впродовж 5 хвилин виконаєте завдання (додаток 1)

А зараз давайте перевіримо результат, для цього обміняйтесь з сусідом роботами, за кожну повну правильну відповідь 2 бала, якщо немає класифікації 1,5 б. (слайд 1)

Є діти, які набрали 14-12 б, 10б і так далі, учні піднімають руки

ІІІ Мотивація

Скажіть чи були рівняння, які викликали найбільші труднощі, в яких ви допустили більше помилок, чому ці рівняння не зробили? Подивіться на реагенти в цих рівняннях. Так, правильно реагентами є солі. А ми вчили властивості солей - ні.

Чи можете ви тепер назвати тему нашого уроку? Як ви вважаєте, що ми сьогодні повинні дізнатися про солі? (слайд 2)

Записуємо в зошити число і тему уроку «Солі: властивості і застосування»

ІV Вивчення нового матеріалу

Діти, а які речовини називають солями, давайте згадаємо ще раз, а так само номенклатуру солей (слайд 3)

А тепер приступаємо безпосередньо до вивчення хімічних властивостей солей, деякі вам вже знайомі з вивчення властивостей гідроксидів, кислот, але тим не менше давайте згадаємо їх і вивчимо нові, для цього вам в зошиті необхідно накреслити таблицю (слайд 4)

Реагенти

Умови реакції

Рівняння реакції

 

 

 

Кожен ряд має картку із завданням, користуючись підручником, файловою папкою вам необхідно пояснити взаємодію солей з іншими речовинами, а потім презентувати вашу роботу, на виконання роботи 5-7 хвилин (слайд 5)

I ряд

сіль + луг

сіль + кислота

II ряд

сіль 1 + сіль 2

сіль + метал

III ряд

Термічний розклад окисгеновмісних сполук

а) нерозчинних

б) розчинних

При виступі учнів і захисту своїх робіт можливо (при наявності реактивів) виконати демонстрації

Первинне закріплення

А тепер давайте повернемося до рівнянь, в яких ви допустили найбільшу кількість помилок і з'ясуємо як правильно потрібно було виконати завдання і чому. (слайд 6). Давайте повторимо з якими речовинами і за яких умов взаємодіють солі (слайд 7)

Вивчення нового матеріалу

А зараз скажіть про яку речовину йде мова. Загадки про одну і туж саму речовину, але чим більше загадок, тим зрозуміліше про що йде мова:

- речовина, без якого не можливе життя на землі?

- необхідно для існування в крові еритроцитів, скорочення м'язів?

- в рік людина вживає від 3 до 5 кг?

- символ гостинності і привітності української нації?

- щоб пізнати людину потрібно з'їсти з ним пуд цієї речовини?

Проаналізувавши загадки, а так же текст підручника, вкажіть основні сфери застосування солей (слайд 8)

V Закріплення і систематизація (слайд 9)

Робота з карткою самоконтролю (додаток 2)

Рефлексія (слайд 10) Отже, яку мету ми сьогодні ставили на уроці, ми її досягли?

Домашнє завдання (слайд 11)

Додаток 1

Складіть можливі рівняння реакції, прокласифікуйте реагенти:

1 варіант

  1. NaOH + HCl=NaCl+H2O

  2. CaO+CO2=CaCO3

  3. BaO+2HNO3= Ba(NO3)2+H2O

  4. 2HCl+Mg=MgCl2+ H2

  5. SO2+H2O= H2SO3

  6. KNO3+NaCl реакція не відбувається

  7. CaCO3= СaO + CO2

2 варіант

  1. KOH + HNO3= KNO3 +H2O

  2. SO3+ H2O = H2SO4

  3. Na2O + CO2 = Na2CO3

  4. CuO + 2HCl = CuCl2 + H2O

  5. Zn + 2HCl = ZnCl2+H2

  6. Cu + ZnCl2 реакція не відбувається

  7. 2KClO32KCl + 3O2

Додаток 2

З даного переліку речовин виберіть формули солей: кисень, цинк хлорид, нітратна кислота, магній карбонат, натрій хлорид, калій гідроксид, цинк сульфід вкажіть і підтвердіть рівняннями реакції які з обраних солей:

а) реагують з цинком ;

б) взаємодіють з натрій гідроксидом;

в) реагують з хлоридною кислотою;

г) розкладаються при нагріванні;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
урок з
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Хімія
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    222
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    DP321282
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь