Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Зона відповідальності команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП на кінець навчального року
»
Взяти участь Всі події
Матеріал:

Сенсомоторні вправи для підвищення розумової діяльності у дітей з ООП. Практичний кейс

Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Опис методичного матеріалу:

Сенсомоторні вправи для підвищення розумової діяльності у дітей з ООП.

Практичний кейс

Сенсомоторні вправи — це спеціальні фізичні завдання, що поєднують рухову активність і сенсорні відчуття. Вони сприяють розвитку нервової системи, стимулюють координацію, увагу, пам'ять та загальну розумову діяльність, що особливо важливо для дітей з обмеженими можливостями здоров'я (ООП). Для таких дітей сенсомоторні вправи можуть бути корисними для покращення когнітивних функцій, комунікативних навичок та емоційного стану.

Практичний кейс: Сенсомоторні вправи для розвитку розумової діяльності у дітей з ООП

Мета:

Підвищення концентрації уваги, розвитку пам'яті, логічного мислення та моторних навичок у дітей з ООП через сенсомоторні вправи.

Опис групи:

Діти віком 6-8 років з діагнозом ДЦП (дитячий церебральний параліч), легкими порушеннями в розвитку або сенсорними порушеннями. Кількість дітей — 5 осіб. Можуть бути варіації в моторній активності кожної дитини, тому вправи адаптуються під фізичні можливості.

Вправа 1: "Перехід через лінію"

  • Мета: Розвиток координації рухів, уваги та логічного мислення.

  • Матеріали: Стрічки або мотузки для розмітки лінії, картки із зображеннями.

  • Інструкція:

  • Результат: Розвивається моторна координація, покращується концентрація уваги на завданні, удосконалюються асоціативні зв'язки.

  • Розмістіть на підлозі кілька ліній, через які діти повинні переходити.

  • Кожна лінія позначена карткою з різним зображенням (наприклад, картинки тварин, транспортних засобів).

  • Дитина повинна пройти через лінію, згадуючи, що на ній зображено, і виконати певну дію (наприклад, зробити крок, стрибок, повернутися навколо).

  • Можна ускладнити завдання, даючи інструкцію: "Перейди через лінію, де зображено дерево, і скажи, яке дерево ти бачиш."

Вправа 2: "Мозаїка з тілом"

  • Мета: Розвиток пам'яті, уваги та моторної координації.

  • Матеріали: Яскраві фігурки або картки з різними формами та кольорами.

  • Інструкція:

  • Результат: Покращується візуальна пам'ять, координація рухів і увага.

  • Підготуйте картки з геометричними фігурами різного кольору та форми.

  • Дитина повинна розкласти картки в певній послідовності (наприклад, спочатку червоний квадрат, потім синій круг).

  • Після того, як дитина запам'ятає послідовність, вона повинна відтворити її рухами. Наприклад, рухатися на місці як квадрат, потім робити обертання як круг.

  • Картки можна також використовувати для розвитку пам'яті — дати дитині завдання запам'ятати кілька карток, а потім назвати їх у правильному порядку.

Вправа 3: "Логічне пересування"

  • Мета: Розвиток логічного мислення та моторної активності.

  • Матеріали: Картки з різними логічними задачами (запитання або малюнки з завданнями).

  • Інструкція:

  • Результат: Розвивається логічне мислення, здатність до аналізу і виконання рухів, які відповідають на певні інтелектуальні запити.

  • Розмістіть картки на підлозі або стіні на різних відстанях.

  • Дитина повинна рухатися в напрямку картки, яка відповідає на логічне завдання (наприклад, "Що більше: 3 чи 5?" або картка з малюнком птахів — "Які звуки роблять птахи?").

  • Після того як дитина вибрала правильну картку, вона повинна виконати дію (стрибок, поворот, крок назад).

  • Можна додати до завдання варіанти відповідей для тренування вибору.

Вправа 4: "Музична гімнастика"

  • Мета: Покращення слухової уваги, ритмічних рухів та розвитку загальної моторики.

  • Матеріали: Музика, різні ритмічні інструменти (бубни, маракаси).

  • Інструкція:

  • Результат: Покращується увага, сприймання слухового ритму та координація рухів.

  • Включіть музику з простим ритмом.

  • Діти повинні виконувати рухи відповідно до музичного супроводу (наприклад, тупати ногами, плескати в долоні або качати головою).

  • Використовуйте інструменти для відтворення ритму або задайте певний рух, що супроводжується звуками.

Висновок:

Сенсомоторні вправи є потужним інструментом для розвитку розумових та фізичних здібностей дітей з ООП. Вони стимулюють когнітивну діяльність, сприяють покращенню моторики, знижують рівень стресу і підтримують емоційний баланс. Важливо адаптувати вправи в залежності від індивідуальних особливостей дітей, щоб вони могли досягти максимального ефекту.

Вміст матеріалу:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Доступ до плеєра. Вбудувати плеєр:

Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Рекомендуємо

Комплекс вправ для роботи з дітьми з ООП

zip
Комплекс вправ для роботи з дітьми з ООП

188

Аватар профіля Вінтоняк Олександра Андріївна
Інклюзивна освіта
3—6 років та 1—4 клас

25 грн

Вправи на розвиток мислення у дітей з ооп.

pptx
Вправи на розвиток мислення у дітей з ооп.

606

Аватар профіля Боса Катерина Леонідівна
Інклюзивна освіта
5—6 клас

45 грн

Моніторинг динаміки розвитку (пізнавальна діяльність) дитини з ООП

pdf
Моніторинг динаміки розвитку (пізнавальна діяльність) дитини з ООП

243

Аватар профіля Вовненко Елена
Інклюзивна освіта
3—6 років та 1—4 клас

150 грн

Підбірка вправ для розвитку дрібної моторики для дітей з ООП

pdf
Підбірка вправ для розвитку дрібної моторики для дітей з ООП

562

Аватар профіля Станко Еріка Ярославівна
Інклюзивна освіта
3—6 років та 1—3 клас

33 грн

Презентація "Ігри та вправи для дітей з ООП"

pptx
Презентація "Ігри та вправи для дітей з ООП"

36

Аватар профіля Журавська Світлана Анатоліївна
Гра
4—6 років та 1—2 клас

35 грн

Схожі матеріали

Презентація на тему: "Індивідуальний освітній маршрут дитини з розладами аутистичного спектру у закладах дошкільної освіти".

pptx
Презентація на тему: "Індивідуальний освітній маршрут дитини з розладами аутистичного спектру у закладах дошкільної освіти".

19

Аватар профіля Пацай Тетяна Володимирівна
Інклюзивна освіта

Гостьова лекція на тему «Співпраця асистента вихователя та асистента вчителя з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру».

doc
Гостьова лекція на тему «Співпраця асистента вихователя та асистента вчителя з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру».

11

Аватар профіля Пацай Тетяна Володимирівна
Інклюзивна освіта
дорослі та змішані

Стаття “Сенсорна інтеграція як складова соціальної адаптації та розвитку дітей з особливими освітніми потребами в початковій школі”

pdf
Стаття “Сенсорна інтеграція як складова соціальної адаптації та розвитку дітей з особливими освітніми потребами в початковій школі”

14

Аватар профіля Зубрицька Олеся Богданівна
Інклюзивна освіта
1—4 клас

Розмаїття українських народних пісень: Історичні пісні

pptx
Розмаїття українських народних пісень: Історичні пісні

10

Аватар профіля вініченко лариса володимирівна
Інклюзивна освіта
змішані

Консультація для педагогів на тему: "Індивідуальний навчальний план - один із найважливіших інструментів у роботі з дітьми з ООП"

pdf
Консультація для педагогів на тему: "Індивідуальний навчальний план - один із найважливіших інструментів у роботі з дітьми з ООП"

15

Аватар профіля Шафарусь Лілія Григорівна
Інклюзивна освіта
3—6 років