Рухливі ігри на перерві, прогулянці

Опис документу:
Сучасні діти у світі чудово орієнтуються у світі гаджетів, багато часу проводять в інтернеті. Але ж природну потребу в рухові ніщо не зможе замінити. На допомогу вихователям ГПД та вчителям початкової школи, фізкультури пропоную добірку рухливих ігор на перервах, прогулянках, уроках фізкультури

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Будь ласка

Мета. Розвивати увагу, толерантне і ввічливе ставлення один до одного.

Учні стають колом. Ведучий – у центрі – задає їм виконати якісь дії (підстрибнути, підняти праву руку, плеснути в долоні тощо), додаючи чи не додаючи ввічливі слова «будь ласка». Якщо ці слова прозвучали, гравці виконують завдання. Якщо ні – не виконують. Перемагає найуважніший гравець.

Відгадай, з якого дерева листок

Мета. Розвивати уяву, увагу, мислення.

Ведучий розподіляє учнів на групи. Кожна мовчки демонструє листок, утворюючи «живу» скульптуру. Інші відгадують, з якого дерева цей листок.

Те ж саме можна виконувати, демонструючи квіти тощо.

Гніздо Черепахи

Мета. Розвивати спритність.

На землі креслять коло діаметром 1,5 м, у середину якого кладуть кілька камінців – це «гніздо з яйцями». Обирається Черепаха, яка стоїть у колі і захищає «яйця» . Решта гравців – розбійники, які намагаються викрасти «яйця». Той, кого схопить Черепаха, стає на її місце. Коли всі яйця вкрадені, їх ховають, а Черепаха має їх відшукати. Їй можуть допомагати гравці, які не зуміли вкрасти «яйце».

Вулиця Пушкіна, будинок Колотушкіна, квартира…

Мета. Розвивати увагу, швидкість реакції.

Учні шикуються колом, кладуть руку в руку сусідові. Плескають один одного по черзі в долоньки, промовляючи слова: «Вулиця Пушкіна, будинок Колотушкіна, квартира під номером…(наприклад 7).

Одне слово відповідає одному удару долонькою. Коли учні дійшли до номера квартири, плескання в долоньки продовжується, подумки ведеться рахунок: 1, 2, 3… На рахунок «7» учень має зреагувати і прибрати долоньку, щоб по ній не плеснув сусід. Хто виявиться неуважним, вибуває з гри. Найуважніший стає переможцем.

Вовк у яру

Мета. Розвивати спритність, швидкість реакції.

На майданчику креслять «яр» - дві паралельні лінії на відстані 60см.Між ними бігають 2 – 3 «вовки». Інші гравці – «кізочки», які за сигналом вихователя мають перестрибувати через «яр». «Вовки» намагаються їх спіймати. Впольовані «кізочки» чи ті,що не змогли перестрибнути через «яр», вибувають з гри. Гра продовжується, доки не залишиться стільки «кізочок», скільки й «вовків». Тоді «кізочки» - переможці стають «вовками».

Вибивний

Мета. Розвивати увагу і спритність.

Двоє учнів «вибивають» м’ячем інших гравців, що стоять між ними. Виграє найспритніший і найуважніший.

Діжка зі сміхом

Мета. Розважити учнів, вчити ставити запитання.

Учні шикуються в ряд. З – поміж них обираються Опитувач, який відходить на відстань від гравців, і Наглядач, який надає кожному гравцеві певне слово – назву будь-якого предмета. Опитувач повертається до гравців і опитує їх по черзі. Наприклад: «Що ти сьогодні їв на сніданок?» «На чому ти їхав до школи?», «Що ти взуваєш під час дощу?» та інше. Учні відповідають, промовляючи слово, яке їм призначив Наглядач. Якщо відповідь збігається за змістом із запитанням, Гравець стає новим Опитувачем, попередній Опитувач – Наглядачем, а попередній наглядач приєднується до гравців.

Дерев'яний квач

Мета. Розвивати швидкість, спритність.

На обмеженій території гравці тікають від учні – Квача. Вони можуть рятуватися, торкаючись дерев’яних забудов, стовбура дерева, куща, пенька.

Спійманий гравець стає новим Квачем.

Доброго ранку, Мисливцю!

Мета. Розвивати швидкість, спритність.

Гравці стають колом. Обирається Мисливець, який ходить за спинами гравців. Раптом він торкається плеча когось із гравців, який говорить: «Доброго ранку, Мисливцю!» і йде навкологравців, але у зворотньому напрямку від Мисливця. Обійшовши півкола, вони зустрічаються. Гравець знову промовляє:»Доброго ранку, Мисливцю!» іІ обидва біжать, щоб зайняти порожнє місце. Хто не встиг, стає Мисливцем.

Зіпсований телефон

Мета. Розвивати увагу, чітку вимову, вміння слухати і чути.

Учні шикуються в ряд. Ведучий швидко пошепки промовляє якесь слово на вухо першому гравцеві. Це слово має швидко і пошепки передаватися від сусіда до сусіда ланцюжком. Останній гравець промовляє вголос слово, яке почув. Тоді ведучий називає слово, яке передавав. Якщо слова співпали, останній гравець стає Ведучим.

Знайди роботу

Мета. Розвиток уяви, креативного мислення, вміння працювати групою.

Учні об’єднуються у декілька груп. Ведучий називає предмет – сміття (пластикова пляшка, пакет, консервна банка тощо). Гравці обговорюють різні ідеї й висловлюють пропозиції щодо можливості вторинного використання сміття. Перемагає команда, що запропонує найбільше ідей.

Інтерв’ю із зимовим сімейством

Мета. Розвивати вміння ставити запитання, орієнтуватися у ситуації, імпровізувати, мовлення учнів.

Обираються Зима, Грудень, Січень, Лютий. Інші гравці – журналісти. Із далекої країни приїхало на шкільний майданчик зимове сімейство. Журналісти ставлять їм звичайні і незвичайні запитання. Відповіді можуть бути як реалістичними, так і фантастичними.

Їстівне – неїстівне

Мета. Розвиток уваги.

Учні шикуються в ряд. Ведучий кидає їм по черзі м’яч, називаючи різні предмети. Їстівні предмети учні мають «з'їсти» - зловити м’яч. Неїстівні – відкинути. Хто помилився, вибуває з гри. Переможець стає Ведучим.

Квач із «будиночками»

Мета. Розвивати спритність, швидкість, вміння грати в командні ігри.

Обирається «Квач». На обмеженій території кресляться кружечки. Їх має бути менше, ніж гравців. Учні тікають від Квача, ховаючись в «будиночки» по одному. Кого зловив Квач, той стає новим Квачем.

Квач – вище від землі

Мета. Розвивати спритність, швидкість, вміння програвати.

На обмеженій території гравці тікають від Квача. Вони можуть рятуватися, застрибнувши на пеньок, парканчик, дерево, сходинку тощо.

Спійманий гравець стає новим Квачем.

Квач у парі

Мета. Розвивати спритність, взаємопідтримку.

Учні розподіляються по парах і беруться за руки. На обмеженій території вони бігають парами від учня – Квача. Той, кого Квач зловить, стає новим Квачем. А попередній Квач приєднується до учня, що залишився без пари. Пара, що розчепила руки, вибуває з гри.

Ланцюжковий квач

Мета. Розвиток взаєморозуміння під час гри, швидкості, спритності.

На обмеженій території учень-Квач ловить однокласника. Тепер вони вдвох, зчепившись за руки, ловлять третього, який також приєднується до них. Так триває доти, доки не залишиться один гравець – переможець, який стає новим Квачем.

Квіти в саду

Мета. Розвиток уваги.

Гравці шикуються колом. Ведучий пошепки називає кожному квітку. А потім промовляє слова: «Я був у саду, бачив багато квітів, тільки троянди там не було!» Учень – «троянда» має підхопити: «Троянда там була, не було волошки!» і т. д. Хто проґавив свою чергу, вибуває з гри. Якщо названої квітки немає в колі, її місце займає Ведучий. А гравець, що назвав цю квітку, стає новим ведучим.

Кошик з фруктами

Мета. Розвиток спритності.

Обирається Покупець, який стає осторонь гравців. Гравці домовляються, хто з них буде яким овочем, і стають колом. Приходить Покупець і каже: «Я прийшов придбати цибулю і моркву». Учні, що є цими «овочами», мають помінятися місцями, а Покупець в цей час намагається зайняти місце когось із них. Якщо йому це вдається, Покупцем стає учень, чиє місце він зайняв.

Стоп, Халіхало, крапка!

Мета. Розвивати окомір, мислення, розширювати словниковий запас учнів.

Гравці шикуються в ряд. Ведучий загадує слово. Наприклад, це овоч, на «Ц» починається, на «Я» закінчується. Учні відгадують назву. Якщо їм це не вдається, Ведучий дає підказку – називає другу букву. Коли прозвучала правильна відповідь, Ведучий починає бігти від гравців. Переможець кричить йому навздогін: «Стоп, Халіхало, крапка!» Ведучий зупиняється. А переможець міркує і називає кількість кроків до Ведучого, тоді крокує в його сторону. Якщо переможець, зупинившись, зумів дотягнутися до Ведучого, він стає новим Ведучим.

Тихіше їдеш - далі будеш!

Мета. Розвиток уваги, спритності, координацію рухів

Гравці шикуються в ряд. Ведучий на відстані від них відвертається і промовляє: « Тихіше їдеш – далі будеш! Стоп!» Учні в цей час рухаються до Ведучого. Скінчивши промовляти вислів, Ведучий повертається до гравців, які завмирають нерухомо. Хто поворухнеться і буде помічений Ведучим, повертається на лінію старту. Гра продовжується, доки хтось із гравців не дістанеться до Ведучого і не отримає права стати на його місце.

Фарби

Учні шикуються в ряд. Ведучий пошепки кожного призначає певною фарбою. До них навідується Чортик. Між ним і Ведучим відбувається розмова:

  • Тук! Тук!

  • Хто там?

  • Я – Чортик рогатий, на лобі шишка, в кишені мишка!

  • Що тобі треба?

  • Фарбу!

  • Яку?

Чортик називає будь-яку фарбу. Якщо серед гравців немає такої фарби, Ведучий промовляє:

  • Скачи по доріжці на одній ніжці…разів!

Таким чином, Чортик опиняється далі від «фарб». Розмова починається знову.

Якщо серед фарб є така, яку забажав Чортик, Ведучий промовляє: «Є така!»

Фарба біжить по колу від Чортика. Якщо втекла, Ведучий призначає їй новий колір. Якщо ні, Чортик забирає її собі. Фарба-переможиця стає Ведучим.

Шапка – невидимка

Мета. Розвивати увагу, спритність, окомір, влучність.

Усі стають у коло, тримаючи руки за спиною, й починають передавати один одному шапку. На середину кола кладуть м’яч. Передаючи шапку, хто-небудь несподівано надягає її на голову сусіда й гукає: “Тікайте, шапка біжить!» Усі кидаються врозтіч. Той, кому надягли шапку, хутчіш хапає м’яч і кричить: «Ані руш!» Усі завмирають, а гравець у шапці мусить влучити в кого-небудь м’ячем. Коли влучить, то швидко кладе шапку і тікає, а той, в кого він поцілив, повинен надягти шапку й кидати в кого-небудь м’ячем. Якщо він промахнеться, всі знов стають у коло, і гра починається спочатку, а той, хто не влучив, скаче всередині на одній нозі доти, доки знову не доведеться тікати разом з усіма.

Вухо, горло, ніс

Мета. Розвиток уваги, координації рухів.

Гравці шикуються в шеренгу. Завдання : закривати ті частини обличчя, які називає ведучий. Ведучий починає по черзі називати і закривати вухо, горло, ніс, але при цьому навмисне плутає гравців. Наприклад, каже: «Вухо!» - а закриває ніс тощо. Задача гравців бути уважними і не припускатися помилок. Хто помиляється, той вибуває з гри. Перемагає найуважніший.

Два вогні

Мета. Розвивати спритність, сприяти згуртуванню колективу учнів.

На землі креслять дві паралельні лінії, що утворюють «коридор» завширшки 3 – 5 м, завдовжки 6 – 8 м. Усі гравці розподіляються на дві команди, які шикуються вздовж «коридору» один проти одного, а два ведучих – «вогні» - знаходяться в «коридорі». Діти кидають м’яч один одному. “Вогні» , пересуваючись по всьому коридору, намагаються піймати його. Якщо піймають, то гравець, що кинув м’яч, вибуває з гри – «згорає». Переможець той, хто «згорів» останнім.

Дзеркальне відображення

Мета. Розвиток уваги, координації рухів.

Ведучий стає обличчям до гравців і робить різні рухи. А діти повинні повторювати їх, як у дзеркалі. Хто припустився помилки, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишається останнім.

Зав’яжи і розв’яжи

(естафета)

Мета. Розвиток спритності, колективізму, взаємопідтримки.

Під час цієї естафети гравці мають зав’язати , а інші розв’язати (по черзі) бантик на дереві (кущику,турніку тощо).

Змієлов і змія

Мета. Виховувати почуття колективізму, розвивати спритність.

Гравці шикуються «гусаком», кладучи руки на плечі один одному . Це – «змія». Перший гравець – «голова змії», останній – «кінчик хвоста». Одна дитина – Змієлов, який хоче упіймати «Змію» за «хвіст». «Голова» постійно перешкоджає цьому, рухаючи за собою ланцюг гравців. Змієлов перемагає, якщо він упіймав хвіст, чи «Змія» розірвалася. Тоді переможений стає новим Змієловом.

Зміна місць

Мета. Виховувати командний дух, швидкість, спритність.

Дві команди шикуються в шеренги одна навпроти одної. За командою ведучого гравці команди міняються місцями. Перемагає та команда, яка першою вишикується в шеренгу. Гру можна урізноманітнювати, змінюючи початкове положення (стоячи спиною одне до одного, боком тощо).

Палиця, що падає

Мета. Розвивати увагу, спритність.

Усі учасники стають у коло. Кожному гравцеві привласнюється номер. Ведучий стоїть в центрі кола, тримаючи гімнастичну палицю, що одним кінцем упирається в землю. Ведучий називає будь-який номер і одночасно відскакує вбік і відпускає палицю. Гравець, чий номер було названо повинен швидко зреагувати і підхопити палицю, доки вона не впала на землю. Якщо він не зможе цього зробити, то Ведучий знову вигукує номер і гра повторюється. Якщо Гравець встиг спіймати палицю, він стає Ведучим, а попередній ведучий привласнює собі його номер.

Не пропусти м’яч

Мета. Розвиток спритності.

Гравці стають у коло, Ведучий – у центрі. Ведучий направляє гравцям по черзі маленький м’ячик або шайбу (якщо це взимку). Гравці мають його відбивати, не пропускаючи за межі кола. Гра проходить у прискореному темпі. Перемагає найспритніший.

Піаніно

Мета. Розвиток уваги.

Діти кладуть руки навхрест по колу на столі чи сусідам ліворуч і праворуч на коліна. Починаючи з ведучого, за годинниковою стрілкою гравці поплескують долонями, що лежать на колінах, ніби по клавішам піаніно. Хто пропустив свою чергу чи «зіграв» завчасно – приймає одну руку. Гра продовжується доти, доки не залишиться один найспритніший гравець. Темп гри весь час пришвидшується.

Тихо – голосно

Мета. Розвивати спостережливість, сприяти гарному настрою учнів.

Гравці утворюють коло. Ведучий стає у центрі і закриває очі. Вихователь дає одному з гравців іграшку чи стрічку, яку можна сховати. Усі діти, крім Ведучого, знають, де захований предмет. Ведучий відкриває очі та проходить колом. Коли він наближається до іграшки, діти починають голосно плескати в долоні, коли віддаляється – плескають тихіше. Гра продовжується, поки Ведучий не знайде схований предмет.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.