Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»
»
Взяти участь Всі події

Розвивальне заняття "Крок до власного "Я"

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Психологія

Для кого: 6 Клас

28.01.2022

120

10

0

Опис документу:

Не варто ототожнювати особистість із індивідуальністю, бо особистість є вищою, тобто надіндивідуальною.

Особистісне ядро людини – це стержень, із якого все починається й завершується, тобто воно поєднує в собі внутрішній світ людини й її поведінку ззовні: містить все й генерує те «все» в діяльності; в стержні зосереджене вольове начало. Особистісне ядро – це виховання й самовиховання, синтез волі, свободи, розуму.

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Кроки до власного «Я»

Навчальна мета: познайомити з поняттям самооцінка.

Розвиваюча мета: зміцнювати своє стійке «Я», розвивати уміння і навички самопізнання, самоаналізу і самовдосконалення як особистості.

Виховна мета: розвивати вміння позитивного мислення, підвищити рівень згуртованості.

  

Вітання

Мета: дати можливість кожному підлітку розповісти про свою індивідуальність.

Хід проведення:

Своє вітання розпочніть з фрази: “Не хочу хвалитися, але я...”. Наприклад: “Не хочу хвалитися, але я добре граю у футбол” . У вправі мають бути задіяні всі учасники.

Правила

Мета: узгодити правила необхідні для ефективної роботи групи.

Обладнання: аркуші паперу, олівці.

Хід проведення:

Напишіть на аркуші паперу: «Для мене найважливішим є правило …, тому що…». Обговоріть це в групі.


Очікування

Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо проблематики заняття.

Обладнання: кольорові стікери, ватман, фломастери.

Хід проведення:

Візьміть стікери у формі листочків та напишіть, що ви чекаєте від заняття. Озвучте свої очікування та прикріпіть листочки на дерево.

Основна частина

Вправа «Чарівний стілець»

Мета: навчити говорити компліменти, підвищити самооцінку;

Хід проведення:

За бажанням по черзі ви сідаєте на «чарівний стілець».

Кожен з групи висловлює свою позитивну думку щодо учасника, який сидить на «чарівному стільці».

Питання для обговорення:

-     Тобі приємно було чути думку твоїх однолітків?

- Тобі важливо знати думку твоїх однолітків?

-     Що тобі дало виконання цієї вправи?


Руханка «Емоції по колу»

Мета: знизити емоційне напруження, підвищити рівень згуртованості.
Хід проведення:

Всі станьте у коло. Кожен по черзі за допомогою міміки демонструє якусь емоцію, всі інші один за одним її повторюють. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свої емоції.


Вправа Кросворд

Мета: познайомити з інформацією, що формує поняття самооцінка;

Обладнання: роздрукований кросворд, надруковані запитання, фломастери.

Хід проведення:

Об’єднайтеся у три команди і опрацюйте кросворд на швидківсть. Яка команда перша виконаєє завдання, презентує кросворд.


Кросворд

САМООЦІНКА


  1. Соціальне оточення людини? (соціум)

  2. Підлітки жіночої статі? (дівчата)

  3. Що ми найбільше цінуємо в характері представників чоловічої статі? (мужність)

  4. Загальні правила, закономірності за яким живуть люди у суспільстві? (закон)

  5. Суб’єкт соціального життя ? (особистість)

  6. Підлітки чоловічої статі? (хлопці)

  7. Стан людини під час дії? (активність)

  8. Біологічна істота яка наділена свідомістю і мовою? (людина)

  9. Одна з основних функцій системи управління? (контроль)

  10. Риси притаманні представницям жіночої статі? (чарівність)


С


о

ц

і

у

м





д

і

в

ч

а

т

А




М


у

ж

н

і

с

т

ь







з

а

к

О

н







о

с

О

б

и

с

т

і

с

т

ь


х

л

о

п

Ц

і



а

к

т

и

в

н

І

с

т

ь


л

ю

д

и

Н

а





К

о

н

т

р

о

л

ь

ч

А


р

і

в

н

і

с

т

ь




Самооцінка – психологічно особистісне утворення, яке надає людині можливість оцінити свій фізичний та духовний стан, свої можливості, спрямованість, активність, суспільну значущість, свої відносини із зовнішнім світом, іншими людьми та соціальними групами. Самооцінка є обов’язковою умовою реалізації самоконтролю та самовдосконалення як важливих форм самокерованої поведінки



Міні лекція

« Єдина людина з якою Ви маєте порівнювати себе, це Ви в минулому.

І єдина людина, краще якої Ви маєте бути, це Ви сьогодні»

Зігмунд Фрейд

Самооцінка – це більшою мірою те, як ти ставишся до себе, яким ти себе бачиш і як розцінюєш свої можливості, а також те, наскільки тобі щось подобається чи ти турбуєшся про щось.
Щоби краще зрозуміти термін «самооцінка», треба розбити його на два слова, з яких він складається. Давай спочатку поглянемо на слово «оцінка»: воно означає важливість, значущість, особливість (унікальність) або цінність кого-небудь чи чого-небудь.
«Само» означає тебе самого! Тож склади ці два слова разом, і ти легко зрозумієш, що означає самооцінка. Це те, наскільки ти цінуєш себе й наскільки значущим і важливим ти себе вважаєш. Це те, ким ти бачиш себе і що ти відчуваєш щодо власних здібностей.
Самооцінка – це не хвастощі, це спосіб дізнатися, що ти можеш робити добре, а що – не дуже. Багато хто з нас часто замислюється про те, наскільки ми любимо інших людей або предмети, але не дуже замислюється про те, наскільки ми подобаємося самим собі.
Самооцінка не полягає в упевненості, що ти досконалий, тому що ніхто не досконалий. Навіть якщо ти думаєш, що інші діти здібні абсолютно в усьому, можеш бути впевнений, що і в них є сильні та слабкі сторони.

Способи підвищення самооцінки:

  • Склади список занять, з якими ти добре справляєшся. 

  • Кажи собі три компліменти щодня.  

  • Пам'ятай, що ти особистість, що ти особливий(а). 

  • Завжди думай про себе позитивно. 

Рефлексія

Обговоріть, наскільки справдилися очікування. Дайте відповіді на питання:

  • Що цікавого дізналися про себе?

  • Що корисного застосуєте у власному житті?


Заключне коло

Отже, зосередивши увагу на своїх здібностях і кращих якостях, ти зможеш навчитись любити і приймати себе таким, яким ти є – тобто відповідати основним аспектам високої самооцінки. Навіть якщо в тебе є привід для роботи над собою (а в кого їх немає?), знання того, що ти володієш багатьма вміннями та маєш різноманітні здібності, що ти цінний і особливий для людей, які піклуються про тебе й люблять тебе, допоможе по-справжньому впоратися із процесом дорослішання.

Частина процесу дорослішання – це вміння зосередитись на своїх сильних сторонах, приймати і працювати над власними слабкими сторонами – це, загалом, і є самооцінка!


По колу скажіть побажання своєму сусіду.



Перегляд
матеріалу
Отримати код

Територія довіри




Заняття 3

КРОК ДО ВЛАСНОГО «Я»



Самооцінка – суб’єктивне утворення в людській психіці, але воно є відображенням норм і оцінок, що існують в суспільстві та в міжособистісних відносинах.

Правила роботи в групі

(Запиши «Для мене найважливішим є правило …, тому що…»)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Записи виносяться на загальне обговорення.


Руханка «Емоції по колу»



« Єдина людина з якою Ви маєте порівнювати себе, це Ви в минулому.

І єдина людина, краще якої Ви маєте бути, це Ви сьогодні»

Зігмунд Фрейд

Кросфорд «Самооцінка»



1.










2.









3.














4.











5.












6.








7.











8.










9.









10.











Питання:

  1. Соціальне оточення людини?

  2. Підлітки жіночої статі?

  3. Що ми найбільше цінуємо в характері представників чоловічої статі?

  4. Загальні правила, закономірності за яким живуть люди у суспільстві?

  5. Суб’єкт соціального життя ?

  6. Підлітки чоловічої статі?

  7. Стан людини під час дії?

  8. Біологічна істота яка наділена свідомістю і мовою?

  9. Одна з основних функцій системи управління?

  10. Риси притаманні представницям жіночої статі?



Рефлексія:

  • Що цікавого дізналися про себе?

  • Що корисного застосуєте у власному житті?

Заключне коло

Виконай разом з батьками:



(В центрі сонячного кола намалюй свій портрет. На промінцях напиши всі свої позитивні якості та все хороше що ти про себе знаєш)














9


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.