Розробка конкурсу : "Найрозумніший"

Опис документу:
Сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей, позитивний емоційний фон, організувати підтримку групової єдності класу, стимулювати пізнавальну активність, творчу діяльність учнів, розвивати самостійність та креативність мислення, збагачувати словниковий запас, виховувати партнерську підтримку та колективізм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей, позитивний емоційний фон, організувати підтримку групової єдності класу, стимулювати пізнавальну активність, творчу діяльність учнів, розвивати самостійність та креативність мислення, збагачувати словниковий запас, виховувати партнерську підтримку та колективізм.

Умови проведення конкурсу «Найрозумніший-2019»

Правила гри

У грі беруть участь учні 3-4 класів. Гра складається з трьох турів.

1-й тур

Учасникам необхідно дати відповідь на 12 запитань із різних галузей знань. До кожного запитання дається 4 варіанти відповідей, з яких треба вибрати правильну. На роздуми дається 5 секунд.

Можливими є 3 додаткових запитання у разі однакової кількості правильних відповідей.

Шестеро учасників, які наберуть найбільшу кількість балів, продовжують боротьбу у півфінальній грі.

2-й тур (6 учасників)

Учасникам пропонується 6 тем: мова, література, професії, техніка, спорт, довкілля. Кожен вибирає тему, яку він найкраще знає. За 1 хвилину треба дати відповіді на якнайбільше запитань.

За найбільшою кількістю набраних балів 3 учасники виходять у фінал.

3-й тур (3 учасники)

Для визначення порядку участі в третьому турі учні виконують завдання – продовжити числовий ряд.

Кожен учасник відповідає на запитання за обраною спеціальною темою: природа, математика, література. Час на обдумування завдання – 10 секунд. Кожен гравець повинен відповісти на 9 запитань. Після відповіді на всі запитання оголошується переможець гри.

Правила гри

1-й тур

Кожному учневі дається аркуш з чотирма варіантами відповідей. Ведучий читає запитання, учасники вибирають правильну відповідь з поданих варіантів. На роздуми дається 5 секунд.

До півфіналу виходять 6 учасників.

2-й тур

Щоб визначити, в якому порядку учні будуть відповідати, проводиться гра «Зєднай пари». Учасникам потрібно якнайшвидше зєднати попарно слова. Хто це зробить швидше, той буде першим обирати категорію.

Пропонується 6 тем: 1) мова; 2) література; 3)професії; 4)техніка; 5)спорт, 6)довкілля. Кожен вибирає тему, яку він найкраще знає. За 1 хвилину треба відповісти на якнайбільше запитань. Якщо гравець не знає відповіді, то каже: «Далі!» За найбільшою кількістю набраних балів 3 учасника виходять у фінал.

3-й тур

До фіналу потрапляють 3 учасники – за найбільшою кількістю балів, набраних у другому турі. Щоб визначити, хто першим буде відповідати на запитання, діти виконують завдання – продовжити числовий ряд.

Учасники розподіляються за кольором запитань (у кожного на столі кольоровий прапорець, який позначає колір його запитань).

Потрібно запамятати якнайбільше клітинок із номерами свого кольору на протязі 30 секунд. У білих клітинах заховані загальні запитання. Учасники по черзі називають номер клітинки і відповідають на запитання. Кожен гравець повинен відповісти на 9 запитань. Відповідь на своє запитання дає 2 бали, на запитання суперника – 3 бали, на загальне запитання – 1 бал. Час для обдумування – 10 сек.

В разі однакової кількості балів у двох учасників проводиться «дуель». Кожному гравцю дається зелена картка. Учасникам читають запитання, Першим відповідає той, хто першим піднімає картку. У разі неправильної відповіді першого учасника відповідає другий гравець. Пропонується 5 запитань.

Після відповідей на всі запитання оголошується переможець гри.

Завдання до І туру

(роздається кожному учасникові гри)

Завдання: підкреслити правильну відповідь.

  1. Розташуйте послідовно місяці року за календарем:

    • 4 вересень; – 1 лютий;

    • 3 липень; – 2 березень.

  2. Розташуйте водойми за розмірами починаючи від меншого:

    • 2 річка; – 3море;

    • 1 джерело; – 4 океан.

  3. Якого моря не існує в природі?

    • Жовтого; – Чорного;

    • Синього; – Білого.

  4. Що вивчає наука екологія?

    • здоровя людей; – тварин;

    • рослини; – навколишнє середовище.

  5. Український письменник ХХ століття, прізвище якого означає професію людини, яка робить колеса до возів:

    • Омельченко; – Скуратівський;

    • Стельмах; – Глібов.

  6. Яку тканину виробляють комахи?

    • льон; – бавовну;

    • шовк; – шерсть.

  7. За що тягнув себе Мюнхгаузен, витягуючи себе з болота?

    • ніс; – волосся;

    • вухо; – рука.

  8. Яка з цих казок не належить Андерсену?

    • «Русалонька»; – «Попелюшка»;

    • «Дюймовочка»; – «Снігова королева».

  9. Яка з цих рослин росте у воді?

    • латаття; – папороть;

    • ромашка; – кульбаба.

  10. Яке слово повинен був скласти Кай із шматочків льоду?

    • вічність; – любов;

    • весна; – Герда.

  11. Як називалась зачіска запорізьких козаків?

    • скумбрія; – камбала;

    • ставрида; – оселедець.

  12. Найменша у світі пташка:

    • синичка; – жайворонок;

    • горобець; – колібрі.

Завдання до І туру

(роздається учасникам)

1. вересень; – лютий; – липень; – березень.

2. річка; – море; джерело; – океан.

3. Жовтого; – Чорного; – Синього; Білого.

4. здоровя людей; тварин; рослини; навколишнє середовище.

  1. Омельченко; Скуратівський; Стельмах; Глібов.

  2. льон; бавовну; шовк; шерсть.

  3. ніс; волосся; вухо; рука.

  4. «Русалонька»; «Попелюшка»; «Дюймовочка»;«Снігова королева».

  5. латаття; папороть; ромашка; кульбаба.

10. вічність; любов; весна; Герда.

11. скумбрія; камбала; ставрида; оселедець.

12. синичка; жайворонок; горобець; колібрі.

Завдання для 6-ти учасників ІІ – го туру

Встановити логічний звязок між словами 2-го рядка за аналогією з І-м рядком

(учень, який виконав завдання першим, обирає тему):

Прізвище учасника: _________________________________________

Слово – буква.

Речення – звук, кома, слово, фраза, текст.

Завдання до ІІ туру за темою «ДОВКІЛЛЯ»

  1. Скільки кольорів у веселки? (сім)

  2. Якими бувають тіла? (рідкі, тверді, газоподібні)

  3. Як називається книга, в яку занесені рідкісні тварини і рослини? (Червона книга)

  4. Прилад для орієнтування на місцевості. (компас)

  5. Що є частиною океану? (море)

  6. Як визначити вік зрубаного дерева? (за кільцями на зрізі)

  7. Скільки ніг у павука? (8)

  8. З якої рослини, що цвіте синіми квітами, виготовляють тканину? (льон)

  9. Поле, на якому вирощують кавуни та дині. (баштан)

10.Яка пора року припадає на 2 роки? (зима)

11. Яких рослин більше на лузі – дерев, кущів чи трав? (трав)

12. Якого птаха називають «санітаром лісу»? (дятла)

13. Як називаються квіти верби? (котики)

14. На що перетворюється вода взимку? (лід)

15. Скільки місяців має рік? (12)

16. Що у липи використовується для заварювання чаю? (квіти)

17. Гілки якої рослини освячують у церкві за тиждень до Великодня?

(верби)

18. Пташка, що підкидає яйця у чужі гнізда. (зозуля)

19.Смугаста тварина, схожа на коня. (зебра)

20.Яку частину тіла відкидає ящірка? (хвіст)

Завдання до ІІ туру за темою «ЛІТЕРАТУРА»

  1. Як називається короткий опис змісту книги? (Аннотація.)

  2. Що означає вислів «як кіт наплакав». (Мало.)

  3. Хто є автором казки «Біда навчить»? (Леся Українка.)

  4. Які твори усної народної творчості сприяють швидкості та правильності мовлення? (Скоромовка)

  5. Чим відрізняється народна казка від літературної? (Створив народ, автор невідомий.)

  6. Книга з добіркою правил та вправ з будь-якого шкільного предмета? (Підручник.)

  7. В якій квітці сиділа Дюймовочка? (Тюльпан.)

  8. З якої рослини плела сорочки сестра для своїх братів-лебедів? (З кропиви.)

  9. Як називають людину, яка пише оповідання? (Письменник.)

10.Як називається твір, написаний римою? (Вірш.)

11. Як називаються твори, що починаються словами: «Жив собі ...» (Казки.)

12. Як звали деревяного хлопчика, що ловив на човнику рибу? (Івасик Телесик).

13. Як звали кота, що просив мишей жити дружно? (Леопольд).

14. Найвидатніший учень школи чарівництва Хогвардс. ( Гаррі Поттер).

15. В якому творі-казці хлопчик жив у вовчій зграї? (Мауглі).

16. В якій казці всі місяці в одну ніч зібралися разом? ( «12 місяців»).

17. Мала, зелена, в болоті живе, стрілу піймала. З якої казки? («Царівна – жаба»).

18. Дерев’яний хлопчик з золотим ключиком. (Буратіно).

19. Хто любить мед, але ненавидить бджіл, любить ходити в гості. (Вінні Пух).

20. Як звуть хлопчика з Простоквашина? (Дядя Федір).

Завдання до ІІ туру за темою «МОВА»

  1. Скільки складів у слові сім ? (Один)

  2. Перший звук у слові єнот. (й)

  3. Замінити вираз «взяти ноги в руки». (Втекти)

  4. Як сказати одним словом: надути губи? (Образитись)

  5. Як звучить українською мовою слово «форточка». (Кватирка)

  6. З якого звука ніколи не починається слово? (и)

  7. Як називається речення, що висловлює заклик, наказ чи прохання?

(Спонукальне)

  1. Із скількох частин складається текст? (3)

  2. Назвати будь-яке слово з апострофом.

10. Дібрати синонім до слова весело. (Радість)

11. Скільки у слові складів? (Стільки, скільки голосних)

12. Яких звуків більше в українській мові? (Приголосних)

13. Яких звуків більше в українській мові? (Приголосних)

14. Що таке антоніми? (Слова з протилежним значенням)

15. До тексту можна дібрати .............. (Заголовок)

16. Як називаються всі букви, поставлені в певному порядку? (Алфавіт)

17. Чи можна перенести слово ЇЖАК? (Ні)

18. Що ставлять в кінці питального речення? (?)

19. Яка буква не позначає жодного звука? (ь)

20. Що таке основа речення? (Підмет та присудок)

Завдання до ІІ туру за темою «Професії»

1. Водій літака (льотчик або пілот)

2. Хто лікує тварин? (ветеринар)

3. Людина, яка працює під водою в спеціальному костюмі? (водолаз)

4. Робітник, який готує їжу. (кухар)

5. Як називають людину, яка проектує будинки? (архітектор)

6. Людина, яка створює картини. (художник)

7. Хірург, стоматолог, окуліст – це … (лікарі)

  1. Людина, яка пише статті в газети, журнали. (журналіст)

  2. Людина, яка смішить людей у цирку. (клоун)

10.Людина, яка робить зачіски. (перукар)

11.Людина, яка розносить листи, газети, журнали. (листоноша)

12.Людина, яка керує заводом, школою тощо. (директор)

13.Людина, яка пише музику. (композитор)

14.Той, хто вчиться у школі або навчається якоїсь професії, ремесла. (учень)

15.Людина, що здійснює політ у космос на космічному кораблі. (космонавт)

16.Людина, яка готує спортсмена до змагань. (тренер)

17.Людина, яка ловить рибу. (рибалка)

18.Найголовніша людина на кораблі. (капітан)

19.Особа, яка викладає навчальний предмет у школі. (вчитель)

20.Помічник лікаря. (медсестра)

Завдання до ІІ туру за темою «СПОРТ»

1. Як називається приміщення для спортивної стрільби? (тир)

2. Пояс якого кольору вказує на найвищі досягнення в карате? (чорного)

3. Вид спорту, у якому мяч закидають у кільце. (баскетбол)

4. Прізвище відомих українських братів – боксерів. (Кличко)

5. Прилад, яким вимірюють час на змаганнях з бігу. (секундомір)

6. Комплекс, де проводяться змагання з плавання. (басейн)

7. Чоботи на колесах. (роликові ковзани)

8. Як називається людина, яка тренує команду? (тренер)

9. Назва щита, на якому висвічуються результати змагань. (табло)

10. Майданчик для боксу. (ринг)

11. Як називається вид спорту, де мяч бють ногами? (футбол)

12. У якому виді спорту виступають зі стрічками? (художня гімнастика)

13. Чим покрите поле для гри у хокей? (льодом)

14. У якому виді спорту використовують ракетку? (тенніс, бадмінтон)

  1. Дві дошки, на яких їздять по снігу. (лижі)

  2. Куди повинні забити мяча футболісти, щоб їм зарахували гол? (у ворота)

  3. Майданчик, на якому проводяться змагання, з трибунами для глядачів. (стадіон)

  4. Вид спорту, де суперники бють один одного кулаками. (бокс)

  5. Хто такий Андрій Шевченко? (футболіст)

  6. Товстий мотузок, який можна перетягувати або лазити по ньому. (канат)

Завдання до ІІ туру за темою «ТЕХНІКА»

  1. Як називається вікно на судні, літаку? (Ілюмінатор)

  2. Як називається прилад, який допомагає на відстані керувати телевізором ? (Пульт)

  3. Яке судно загинуло через зіткнення з айсбергом? («Титанік»)

  4. Як називається місце, з якого запускають космічні кораблі? (Космодром)

  5. Який прилад використовують для спостереження за зорями? (Телескоп)

  6. Який прилад допомагає орієнтуватися на місцевості? (Компас)

  7. Машина на замовлення. (Таксі)

  8. Побутовий прилад для зберігання продуктів. (Холодильник)

  9. Технічний засіб, який запускають у космос і який допомагає передбачати погоду. (Супутник)

  10. Стоп-кран на морському судні. (Якір)

  11. Який прилад вимірює температуру повітря. (Термометр)

  12. Прилад для вимірювання часу. (Годинник)

  13. Апарат для очищення від пилу предметів одягу, меблів і т.д. (Пилосос)

  14. Яку машину використовують для збирання зерна? (Комбайн)

  15. Дитячий транспорт на трьох колесах. (Велосипед)

  16. Побутовий прилад, на якому готують їжу. (Газова плита)

  17. Побутовий електроприлад, який демонструє новини, кіно, мультфільми. (Телевізор)

  18. Міський наземний транспорт, який рухається по рейках.(Трамвай)

  19. Автомобіль, який має багато місць для перевезення пасажирів. (Автобус)

  20. Підйомна машина (механізм) в багатоповерховому будинку для підняття людей і вантажів. (Ліфт)

Завдання для 3-х учасників ІІІ – го туру

Продовжити числовий ряд (учень, який виконав завдання першим, обирає тему):

17 23 19 25 ...21 ..27

Завдання до ІІІ туру

(попередньо діти запамятовують кольори своїх запитань за таблицею;

відповідь на своє запитання дає 2 бали, на чуже – 3 бали, на загальне – 1 бал).

МАТЕМАТИКА

1. Як обчислити периметр прямокутника?

2. Як називається лінія, що з’єднує дві точки на папері? (Відрізок)

3. Прилад, за допомогою якого креслять коло. (Циркуль)

4. Палиця має 2 кінці. Скільки кінців у половини палиці? (2)

5. Котиться колесо. Один кут у нього червоний, а другий – зелений. Коли колесо докотиться до краю столу, якого кольору буде у нього кут? (У колеса кутів немає)

6. Як називається знак, що використовується для запису чисел? (Цифра)

7. Які числа називаються парними? (які діляться на 2)

8. Як називається прямокутник, що має всі однакові сторони? (Квадрат)

9. Скільки сантиметрів в 1 метрі?

ПРИРОДА

1. З якого боку стовбури дерев укриті мохом? ( З північного)

2. Тепле приміщення для вирощування овочів, фруктів, квітів взимку. (Теплиця)

3. Як називається жук. Що їсть каротплю? (Колорадський)

4. Отруту якої комахи використовують як ліки? (Бджоли)

5. Яку тварину вважають царем звірів? (Лев)

6. Бачиш край, а не дійдеш. Що це? (Горизонт)

7. Яка частина рослини захована у землі? (Корінь)

8.Яка рослина повертає свою голову за сонцем? (Соняшник)

9.Скільки планет у Сонячній системі? (9)

ЛІТЕРАТУРА

1. Повітряний апарат, на якому літав старий хоттабич. (Килим)

2. На що перетворилась карета Попелюшки після півночі? (На гарбуз)

3.Як звали ледачих мишенят? (Круть і Верть)

4.Чим вірш відрізняється від звичайного тексту? (У нього є рима)

5.Як назвати загальними словами казки, прислівя, приказки, загадки, колискові? (Усна народна творчість)

6.Що не могли поділити двоє жадібних ведмежат? (Шматок сиру)

7.Що знайшов Аладдин? (Лампу)

8.Який герой жив на даху в казці Астрід Ліндгрен? (Карлсон)

9.8. Кого називають сином українського народу? (Шевченко)

Додаткові питання

1. Де розташовані Карпати в Україні? (На заході)

2. Який заповідник створено в зоні степів? (Асканія-Нова)

3. Прилад для орієнтування на місцевості. (Компас)

4. Хто раніше прилітає до нас — ластівки чи стрижі? (Ластівки)

5. Яким місцем прикріплений язик жаби? (Переднім кінцем)

6. Хто вилазить зі своєї шкіри? (Раки та змії)

7. Скільки ніг у павука? (8)

8. Плоди якої рослини бувають і жовтими, і червоними? (Черешні)

9. Хто двічі родиться, а один раз помирає? (Птах)

10.Що за трава, що сліпі знають? (Кропива)

Після підпиття підсумків перемогу здобуває учень в якого найбільша кількість балів. Нагородження переможця медаллю та всіх учасників позитивними подарунками.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн
590 грн