Розробка класної години на тему: «Сім'я в моєму житті»

Різне

11.11.2018

431

3

0

Опис документу:
Сім'я-це не просто родичі, що живуть поруч. Це близькі люди, які згуртовані почуттями, інтересами, ідеалами, ставленням до життя. Що сім'я може дати дитині? У чому її психологічна сила?Будинок і батьки відіграють вирішальну роль становленні психіки дитини, яка заряджається струмами найвищих людських спонукань: прагнення давати радість собі і близьким людям, ділити їх прикрості, допомагати в скруті.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Розробка класної години на тему: «Сім'я в моєму житті»

Сім'я-це не просто родичі, що живуть поруч. Це близькі люди, які згуртовані почуттями, інтересами, ідеалами, ставленням до життя. Що сім'я може дати дитині? У чому її психологічна сила? Будинок і батьки відіграють вирішальну роль становленні психіки дитини, яка заряджається струмами найвищих людських спонукань: прагнення давати радість собі і близьким людям, ділити їх прикрості, допомагати в скруті. Тому сила любові до свого Дому особливим світлом висвітлює справді щасливе дитинство.

Завданням класної години є формування уявлень про життєвий ідеал сім'ї, навичок сімейної дипломатії, умінь аналізувати ситуації; вчити виробляти власну тактику прийняття рішень і здатність бачити за окремим фактом явище життя. Сама позиція наставника повинна бути філософського по відношенню до життя як найбільшої цінності. Використання ігор має одне ключове напрям: змушує вихованців осмислювати життя і своє ставлення до неї.

Актуальні питання для обговорення з дітьми:

1. Що для тебе означає поняття Будинок?

2. Як зберегти тепло Будинки?

3. Яка сім'я вважається щасливою?

4. Чи потребує життя в родині великого творчості?

5. Як розуміти рідних тобі людей і бути ними зрозумілим?

Основні поняття:

Конфлікт протиборство, зіткнення, серйозне суперечність.

Емоції-хвилювання, реакція на внутрішні і зовнішні подразники. мають яскраво виражену суб'єктивну забарвлення і пов'язані з переживаннями, хвилюваннями.

Підготовчий етап:

Використовуваний реквізит: листи паперу, ручки, малюнки- «цеглинки», деталі атрибутів, нагородні жетони.

1. Оформлення дошки. Плакат з контурами Будинки, куди будуть прикріплюватися «цеглинки». Епіграф: «Сім'я вся разом - душа на місці»

2. Твір хлопців «Сцени з подружнього життя», ілюстрованих світлинами (завдання дається заздалегідь).

Алгоритм діяльності:

- Послухайте вірші поетеси Л. Суслової.

А будинок заставлений добром, - ще не будинок.

І навіть люстра над столом, - ще не будинок.

І на вікні з живим кольором - ще не будинок.

Коли вечірня згуститься темрява,

Так ця істина зрозуміла і проста-

Що від долонь до вікна наповнений будинок

Твоїм теплом.

- Про який же теплі йдеться? Що ж це за Істина, яка повинна бути простою і зрозумілою?

(Діти пропонують свої варіанти відповідей.)

Звичайно, в ваших юних серцях зароджується з дитинства і міцніє з роками відчуття, що лежить в глибині душі кожного, - це любов до Будинку своєму. Народження цієї любові - велика таємниця вимагає роздумів. Поетом до неї можна тільки доторкнутися і віддати перевагу шлях неквапливих роздумів і питань Велику справу, коли народжуються в душі питання. А це вже праця Душі.

-А як створити Тепло нашого Дому? Розкажіть про теплі стосунки, що склалися в ваших родинах.

Вибирається група (3 людини) «соціологів», які будуть обробляти отриману інформацію.

У сучасній пісні співається:

Батьківський дім-основа основ,

Ти в житті моєї надійний причал.

Батьківський дім! Нехай багато років

Горить в твоїх вікнах добрий світло.

Думаю, що ви погодитеся зі справедливістю цих слів. Що може бути важливіше затишного Будинку, де тебе завжди зрозуміють, поспівчувають, підтримають? Як же побудувати такий будинок? З чого почати? Пропоную вам пограти в «будівельників».

* Завдання для першої бригади: на «цеглинки», запропонованих вам, записати якомога більше слів, які «приходять в голову» в зв'язку з даним словом «Дім».

Будинок-це .... (Фортеця, вогнище ...)

* Завдання для другої бригади: запропонувати кілька етичних понять, які складають «фундамент» Будинки (записати на «цеглинки»).

Взаєморозуміння ... (Що ви ще можете запропонувати для міцності сімейних відносин?)

* Завдання для третьої бригади: створіть «Техніку безпеки» в конфліктних ситуаціях, які неминучі в сім'ї. адже їх тим більше, ніж индивидуальнее люди. Нинішня життя чекає від нас куди більше зусиль, куди більше відмови собі в чомусь, куди більше уваги до кожного, найдрібнішого кроку сім'ї.

Отже, що можна ... .., що не можна ... ..

А тепер, коли наш «будівельний матеріал» готовий, побудуємо Будинок. «Прораб» кожної бригади «захищає» свій проект. Допускаються доповнення. Група «соціологів» підводить підсумки. (Цікаві ідеї та їх автори відзначаються заохочувальними висловлюваннями. Активні учасники нагороджуються відмінними жетонами.)

2. Наш Будинок побудований, пора сказати: «Приходьте до нас в гості!» Удача святкування залежить не тільки від подаються страв і напоїв, а й від панує при цьому атмосфери. приємна дотепна бесіда, невимушені веселощі, радісне пожвавлення - ось неодмінні супутники. Звичайно, багато що залежить від гостей, але головну роль все ж відіграють господарі Будинки.

( «Будівельні бригади» призначаються господарями). Ви повинні намалювати запрошень листівку і придумати відповідний текст.

3. На жаль, свято швидко закінчується і життя в родині йде своєю чергою. Що «гріха таїти», виникають в сім'ї конфліктні ситуації, де різкість народжує відповідну різкість. І як необхідно прагнути приборкувати гнів і роздратування в сварці. Дуже важливо для кожного члена сім'ї - зрозуміти позицію іншого, стати на його місце, подивитися на суперечку його очима. Це по-справжньому творча, майже акторський хист перевтілитися в іншу людину, побачити його глибинні переживання. Найчастіше це дає чітке розуміння своєї і чужої позиції, допомагає дійти згоди. Як же цьому навчитися? Зараз ми з вами пограємо в гру «Компакт-опитування».

Хід гри: Розподіляються ролі (батька, матері, бабусі, дідусі, сина і старшої дочки). Лунають необхідні атрибути: батькові - тапочки і намальований телевізор, маме- бігуді і дзеркало, бабусі - кухонний рушник і фартух, дідусеві - окуляри і газету, синові намальований комп'ютер, старшій сестрі - телефон.

Кожен з гравців повинен «вжитися» в свою соціальну роль, підібрати відповідну лінію поведінки, темперамент, жести, міміку, мова.

Проблемна ситуація 1.

Звичайний вечір в сім'ї. Кожен член сім'ї зайнятий своїми справами:

Папа - лежачи на дивані біля телевізора, мама - у дзеркала після прийняття ванни, дідусь - в кріслі з газетою в руках, бабуся - на кухні за приготуванням вечірнього чаю, син - за грою на комп'ютері, сестра біля телефону.

Спробуйте скласти діалоги і розіграти ситуацію в різних стилях:

а) агресивному, б) непевному, в) впевнено-гідному.

-Днем принесли квитанцію на оплату за квартиру. Хто піде завтра в ощадкасу?

- Що ви можете сказати, оцінюючи поведінку кожного члена сім'ї, про що створилося конфлікті? І давайте разом знайдемо прийоми правильного «Кодексу поведінки», щоб зняти напругу і відновити добрі відносини, які ні в якому разі не повинні бути примусовими.

Почуття любові один до одного, на жаль, живуть стільки, скільки ми допомагаємо їм жити - допомагаємо чи не штучно, а всім способом життя, складом відносин, поведінки.

(Обсуженіе.)

Раджу вам розвивати в собі кращі якості для вміння будувати відносини, спеціально вчитися, спиратися на наукові знання про людину, про відносини між людьми. Душевний комфорт ґрунтується на довірі, простоті, відкритості.

Пропоную кілька вправ психологічного самоаналізу і спостереження.

1. Поміркуй, чи здатний ти відповідати на такі питання:

«Що я зараз відчуваю?» І «Чого мені хочеться?»

(Розвивається здатність самоаналізу)

2. Подумайте, чому суперечать іноді між собою Вчинок і Бажання?

(Розвивається здатність розуміти причини дій інших)

3. У тебе є людина, яка тобі не подобається?

Подумай, в чому причина цього неприйняття?

(Аналіз за аналогією)

4. Виробляйте у себе звичку спостерігати емоційний стан оточуючих вас людей.

Підведення підсумків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.