Робота над загадками, прислів’ями і скоромовками

Опис документу:
Робота над загадками, прислів’ями і скоромовками. Методика початкового навчання не передбачає окремих уроків для опрацювання малих фольклорних жанрів, таких як загадки, прислів'я, скоромовки. Вони вводяться в урок як супровідний матеріал, хоч і важливий, необхідний для роботи з молодшими школярами. Загадки, прислів'я, скоромовки урізноманітнюють прийоми навчальної роботи. Вони вносять до навчального процесу елементи гри.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Робота над загадками, прислів’ями і скоромовками
Слайд № 1

Робота над загадками, прислів’ями і скоромовками

Методика початкового навчання не передбачає окремих уроків для опрацювання малих фольклорних жанрів, таких як загадки, прислів'я, скоромовки.
Слайд № 2

Методика початкового навчання не передбачає окремих уроків для опрацювання малих фольклорних жанрів, таких як загадки, прислів'я, скоромовки.

Вони вводяться в урок як супровідний матеріал, хоч і важливий, необхідний для роботи з молодшими школярами.
Слайд № 3

Вони вводяться в урок як супровідний матеріал, хоч і важливий, необхідний для роботи з молодшими школярами.

Загадки, прислів'я, скоромовки урізноманітнюють прийоми навчальної роботи. Вони вносять до навчального процесу елементи гри. Їх слід використовуват...
Слайд № 4

Загадки, прислів'я, скоромовки урізноманітнюють прийоми навчальної роботи. Вони вносять до навчального процесу елементи гри. Їх слід використовувати як дидактичний матеріал при вдосконаленні техніки читання, виробленні літературної вимови.

Вони становлять суттєвий елемент розвитку мовлення і мислення дітей.
Слайд № 5

Вони становлять суттєвий елемент розвитку мовлення і мислення дітей.

Ще в дошкільному віці діти ознайомлюються із загадками і скоромовками.
Слайд № 6

Ще в дошкільному віці діти ознайомлюються із загадками і скоромовками.

Прислів'я
Слайд № 7

Прислів'я

Прислів'я – це вислів, який у вигляді ритмічно побудованого і навіть заримованого речення передає багатовікові спостереження народу над поведінкою ...
Слайд № 8

Прислів'я – це вислів, який у вигляді ритмічно побудованого і навіть заримованого речення передає багатовікові спостереження народу над поведінкою людей і навколишньою природою, виражаючи їх у вигляді мудрого узагальненого повчання. Прислів'я – це народна мудрість.

Молодші школярі отримують уявлення про прислів'я як короткі, влучні, образні вислови повчального змісту, в яких передано досвід народу, поради, зас...
Слайд № 9

Молодші школярі отримують уявлення про прислів'я як короткі, влучні, образні вислови повчального змісту, в яких передано досвід народу, поради, застереження, повчання. Знайомляться з тематикою цих творів; установлюють зміст, особливості їх структури; формують уміння вибрати з низки прислів'їв таке, що найточніше відображає основну думку твору; спостерігають за використанням прилісів і приказок у художніх творах та мовленні людей.

Ефективними є такі прийоми: мовний аналіз прислів'їв (форма, побудова, художні засоби, дотепність, влучність); пояснення змісту прислів'їв; добір, ...
Слайд № 10

Ефективними є такі прийоми: мовний аналіз прислів'їв (форма, побудова, художні засоби, дотепність, влучність); пояснення змісту прислів'їв; добір, групування за темами; інтонування прислів'їв; зіставлення змісту тексту з прислів'ями (деякої частини підходить прислів'я; вибір із запропонованих приспівів того, що передає основну думку); складання висловлювання за змістом прислів'я; складання прислів'їв із поданих частин, читання деформо­ваних текстів.

Вивчаючи приказки, учні встановлюють своєрідність їх структури та змісту, незакінченість думки, натяки на виснов­ки, стисла влучна й дотепна оцінка...
Слайд № 11

Вивчаючи приказки, учні встановлюють своєрідність їх структури та змісту, незакінченість думки, натяки на виснов­ки, стисла влучна й дотепна оцінка вчинків, людей, подій, явищ життя.

скоромовки
Слайд № 12

скоромовки

Скоромовки вводяться як елемент вироблення орфоепічних норм, як засіб розвитку дихання від якого залежить виразність читання і декламування.
Слайд № 13

Скоромовки вводяться як елемент вироблення орфоепічних норм, як засіб розвитку дихання від якого залежить виразність читання і декламування.

Скоромовки сприяють виробленню дикції, правильної артикуляції, що підвищує культуру усного мовлення. Вико­ристовуються на різних етапах уроків навч...
Слайд № 14

Скоромовки сприяють виробленню дикції, правильної артикуляції, що підвищує культуру усного мовлення. Вико­ристовуються на різних етапах уроків навчання грамоти, української мови й літературного читання.

Послідовність вивчення скоромовки 1. Учитель промовляє два рази повільно та чітко. 2. Аналіз звукового складу (інтонування звуків, які повторю­ютьс...
Слайд № 15

Послідовність вивчення скоромовки 1. Учитель промовляє два рази повільно та чітко. 2. Аналіз звукового складу (інтонування звуків, які повторю­ються). 3. Повільне повторення окремими учнями (3 — 4рази). 4. Хорове промовляння повільно та чітко (3—4рази). 5. Промовляння окремими учнями (швидко й голосно). 6. Хорове (швидко й голосно).

Форми і прийоми роботи над скоромовками - Індивідуальні завдання з метою подолання мовленнєвих вад. - Заучування скоромовок діалогічної форми. - Іг...
Слайд № 16

Форми і прийоми роботи над скоромовками - Індивідуальні завдання з метою подолання мовленнєвих вад. - Заучування скоромовок діалогічної форми. - Ігри-скоромовки з елементами змагання. - Збирання, групування за темами. - Доповнення тексту скоромовки.

Враховуючи позитивну роль скоромовок у навчанні молодших школярів, слід розширювати застосування їх у навчальному процесі, не обмежуючись лише тими...
Слайд № 17

Враховуючи позитивну роль скоромовок у навчанні молодших школярів, слід розширювати застосування їх у навчальному процесі, не обмежуючись лише тими зразками скоромовок, що представлені у читанках.

Загадки
Слайд № 18

Загадки

У початкових класах для робота над загадками, скоромов­ками, прислів'ями відводяться окремі уроки (розділ "З чистого джерела народної мудрості", 3 ...
Слайд № 19

У початкових класах для робота над загадками, скоромов­ками, прислів'ями відводяться окремі уроки (розділ "З чистого джерела народної мудрості", 3 клас). Твори цих жанрів опра­цьовуються також протягом вивчення всіх розділів і тем. Загадки використовуються як засіб умотивування на­вчальної діяльності.

Прийоми роботи над загадками - Конкурс на кращого відгадувача. - Вивчення загадок напам'ять. - Аналіз мовних засобів загадки. - Добір учнями темати...
Слайд № 20

Прийоми роботи над загадками - Конкурс на кращого відгадувача. - Вивчення загадок напам'ять. - Аналіз мовних засобів загадки. - Добір учнями тематичних загадок. - Спостереження за римуванням, засобами виразності. - Складання загадок: за описом, за зразком або аналогією, колективно чи самостійно. - Гра "Загадки- добавлянки". - Робота в парах. Загадати один одному загадки, найцікаві­ші запропонувати відгадати іншій парі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.