Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Рекомендації щодо адаптації до навчання дітей із особливими освітніми потребами в загальноосвітній школі

Інклюзивна освіта

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

09.02.2020

358

15

0

Опис документу:
Вдалим буде навчання дітей з особливими потребами, коли вчитель готовий спробувати різні підходи, поважає індивідуальні відмінності, почувається впевнено в присутності іншого дорослого в класі, згоден працювати разом з іншими вчителями в одній команді.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Рекомендації щодо адаптації до навчання дітей із особливими освітніми потребами в загальноосвітній школі

Книги

● Забезпечити альтернативними підручниками, схожими за змістом, але більш легкими для прочитання.

Забезпечити за можливості аудіо запис тексту підручника, щоб дитина мала можливість слухати плівку та стежити за текстом.

Матеріал для читання має бути комфортним для дитини.

Можливе використання карток для конспектування ключових тем.

Тексти для читання не повинні містити незрозумілих слів і словосполучень, метафор.

Бажаним є текст з ілюстраціями.

Перед читанням тексту ознайомте дитину із завданням, яке вона виконуватиме далі.

Розподіляйте текст на невеликі смислові частини.

Під час виконання завдань за текстом учень повинен мати можливість користуватися змістом.

Запитання і завдання за текстом мають бути конкретними, чіткими, на розуміння фактичної інформації.

Планування роботи в класі

Спрощувати завдання для дитини з особливими освітніми потребами, роблячи акцент на основні ідеї.

Замінювати письмові завдання альтернативними. Наприклад, дитина диктує відповіді на магнітофон.

Пропонувати завдання на вибір за змістом, формою виконання.

Прописувати індивідуальну мету і завдання для дітей з особливими освітніми потребами.

Передбачати виконання завдання учнем на комп`ютері.

Зменшувати обсяг виконаної учнем роботи.

Передбачати роботу в парах і групах.

Змінювати правила, які обмежують права дитини.

Пропонувати чіткі алгоритми для роботи.

Передбачати під час уроку зміну діяльності учнів, чергування активної діяльності з відпочинком.

Дитина повинна мати можливість вийти з класу і побути в «спокійній зоні», якщо вона перебуває в стані стресу.

Обов`язкове використання наочних засобів.

Завдання, записане на дошці, слід дублювати в роздруківці для дитини.

Уникати давати завдання на переписування.

Навчити користуватися калькулятором і використовувати його на уроках математики.

Формулювання завдань

Завдання повинне бути сформульоване як в усному, так і в письмовому вигляді.

Завдання має бути стислим, конкретним, сформульованим одним дієсловом.

Просіть дитину повторити завдання.

Завдання можна формулювати в кілька етапів.

Формулюючи завдання покажіть кінцевий результат (завершений текст, розв`язання математичної задачі).

Формулюючи завдання, стійте поруч із дитиною.

Дайте дитині змогу закінчити розпочате завдання.

Оцінювання

Намагайтеся відзначати гарну поведінку дитини, а не погану.

Не беріть до уваги не надто серйозні порушення.

Будьте готові до того, що поведінка дитини може бути пов`язана з уживанням лікарських препаратів.

Придумайте якесь «особливе» слово, після виголошення якого дитина зрозуміє, що поводиться не належним чином.

Використовуйте проміжне оцінювання, щоб відобразити прогрес.

Дозволяйте дитині переписувати роботу, щоб отримати кращу оцінку (надалі враховувати оцінку за перероблену роботу).

Робота із тестовими завданнями

Усне пояснення завдань.

Необмежений час для розв`язання тестових завдань.

Розв`язання тестових завдань у приміщенні без зовнішніх подразників ( у бібліотеці).

Повідомлення про досягнення учнів замість оцінки.

Оцінювання правопису окремо від змісту роботи.

Забезпечення друкованими навчальними матеріалами.

Дозвіл розв`язувати тестові завдання вдома або з використанням підручників.

Написання першої літери пропущеного слова.

Рекомендації на уроках математики

Дозвіл щодо використання калькулятора на уроці.

Групування схожих проблем.

Виконання малої кількості завдань для отримання оцінки.

Забезпечення кожного учня візуальним числовим рядом.

Використання візуальних посібників (малюнків, графіків).

Для розвитку дрібної моторики

Пальчикові ігри є невід`ємною складовою уроку.

Розвитку дрібної моторики сприяють такі завдання як: виготовлення намиста, складання пірамідок, мотрійок, мозаїки; застібання блискавок, ґудзиків; сухі басейни; робота з трафаретами, шнурками, прищіпками.

В арсеналі кожного педагога є різноманітні посібники.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.