і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Психолого-педагогічний супровід розвитку обдарованої дитини

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Психолого-педагогічний супровід розвитку обдарованої дитини Підготувала практичний психолог Суржко О.М

Слайд № 2

Обдарованість - якісно своєрідне поєднання здібностей, що забезпечує успішність виконання діяльності. Спільна дія здібностей, що представляють певну структуру, дозволяє компенсувати недостатність окремих здібностей за рахунок переважного розвитку інших. Основні функції обдарованості - максимальне пристосування до світу, оточення, знаходження рішення у всіх випадках, коли створюються нові, непередбачені проблеми, що вимагають саме творчого підходу. Обдарованість — високий рівень розвитку загальних і спеціальних здібностей, що є передумовою творчих досягнень. Обдарованість

Слайд № 3

1. Інтелектуальна сфера Обдарована дитина вирізняється гарною пам’яттю. мисленням, допитливістю, добре розв’язує різні задачі, зв’язно викладає свої думки, може мати здібності до практичного застосування знань.   2. Сфера академічних досягнень Це успіхи дитини з читання, математики, природознавства та інших навчальних предметів.   3. Творчість (креативність) Дитина дуже допитлива, виявляє незалежність і оригінальність мислення, висловлює оригінальні ідеї.   4. Спілкування Добре пристосовується до нових ситуацій, легко спілкується з дорослими та дітьми, виявляє лідерство в іграх і заняттях з дітьми. Ініціативна, бере на себе відповідальність за свої дії.   5. Сфера художньої діяльності Дитина виявляє великий інтерес до візуальної інформації, захоплюється художніми заняттями, її роботи вирізняються оригінальністю. Виявляє інтерес до музики, легко відтворює мелодію, із задоволенням співає, намагається створювати музику.   6. Рухова сфера Тонка і точна моторика, чітка зорово-моторна координація, широкий діапазон рухів, добре володіє тілом, високий рівень розвитку основних рухових навичок.   СФЕРИ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ

Слайд № 4

Технологія роботи з обдарованими дітьми Слід пам'ятати, що якою б не була обдарованою дитина, її потрібно вчити. Важливо привчити до посидючості, привчити трудитися, самостійно приймати рішення.  У такої дитини важко виховувати терпіння і ненав'язливість. Необхідне величезне завантаження дитини, з дошкільного віку її слід залучати до творчої праці, створювати обстановку для творчості.  Для розвитку своїх талантів обдаровані діти повинні вільно розпоряджатися часом і простором. Важливо, побачивши талант дитини, не пускати на самоплив, не думати що він сам знайде дорогу. Потрібно забезпечить максимальний розвиток; не допомагаючи - неважко зробити його нижче посередності.

Слайд № 5

ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ   - Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо вразливих і чуттєвих до всього, що стосується їхнього «я».   - Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.   - Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.   - Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.   Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їх праця приносила користь.  - У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.   - Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.   - Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.

Слайд № 6

Психодіагностика обдарованості 1-й крок Пошук обдарованих дітей співбесіди з батьками, учнями, вчителями діагностика здібностей учнів учні, які належать до певної сфери обдарованості участь у олімпіадах і конкурсах участь у науково-дослідницькій роботі участь у факультативах, гуртках відповідного профілю

Слайд № 7

Психодіагностика обдарованості ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИК: “Оперативна пам’ять”, “Пам’ять на образи”, “Кількісні відношення”, “Методика Равена”; проведення тесту А.Фурмана для визначення інтелектуального потенціалу дитини; запровадження діагностики щодо вивчення інтересів особистості, діагностики інтелекту. 2-й крок Визначення напрямків сфер обдарованості дітей

Слайд № 8

План-програма роботи із здібними та обдарованими дітьми на 2017-2018 навчальний рік Мета роботи: пошук талановитих дітей та їх розвиток; створення оптимальних умов для розвитку особистості та її нахилів; розробка системи роботи з обдарованими учнями; удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості учня.

Слайд № 9

ВЕРЕСЕНЬ •1. Мікродослідження в класах (тестування) «Обдарована дитина». Уточнення списків Банку здібних та обдарованих учнів. •2. Аналіз аналізу стартового моніторингу якості знань з базових предметів. •3. Робота з батьками здібних та обдарованих учнів (індивідуальні бесіди, рекомендації, анкетування). ЖОВТЕНЬ   •1. Шкільні предметні олімпіади та їх аналіз. •2. Індивідуально-групові заняття з переможцями І (шкільного) туру Всеукраїнських учнівських олімпіад. •3. Предметні тижні (згідно з планом роботи школи).

Слайд № 10

ЛИСТОПАД • 1. Підготовча робота з учасниками районних олімпіад. •2. Участь у районних етапах олімпіад, конкурсі ім. П. Яцика, «Колосок», конкурсу «Майстер орфографії». •3. Предметні тижні (згідно з планом школи). ГРУДЕНЬ • 1. Участь у міських етапах олімпіад. •2. Аналіз підсумків II (районного) туру предметних олімпіад, мовних конкурсів. •3. Рейтингова робота з основних базових предметів. •4. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи). •5. Аналіз результатів проміжного моніторингу якості знань з базових дисциплін. •6. Визначення рейтингу класних колективів за навчальний семестр.

Слайд № 11

СІЧЕНЬ •1. Обласні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад. •2. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи). •3. Нарада при директорі про підсумки навчання в І семестрі та участь учнів у II етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад. •4. Психолого-педагогічний семінар «Робота школи і сім'ї у визначенні пріоритетів виховання особистості». Індивідуальні консультації для батьків. ЛЮТИЙ •1. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи). •2. Нарада при директорі про перспективу роботи із здібними учнями. •3. Робота з батьками здібних та обдарованих дітей. Батьківські збори.

Слайд № 12

БЕРЕЗЕНЬ • 1. Тиждень української літератури. •2. Перспективи планування роботи із здібними та обдарованими учнями. •3. Відкриті заняття гуртків. КВІТЕНЬ •1. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи). •2. Свято вшанування кращих учнів школи, переможців змагань. •3. Підготовка звіту про роботу із здібними та обдарованими учнями •4. Аналіз результатів підсумкового моніторингу якості знань з базових дисциплін.

Слайд № 13

ТРАВЕНЬ •1. Узгодження плану роботи з учителями - предметниками. •2. Підбиття підсумків роботи (діаграми, схеми). •3. Свято «Останнього дзвоника». Визначення переможців за номінаціями: * «Розумник школи»; * «Кращий спортсмен»; * «Кращий учасник художньої самодіяльності»; * «Золоті ручки»; * «Кращий еколог школи».

Слайд № 14

Для роботи з обдарованими дітьми від учителя вимагається: загальна професійна педагогічна підготовка, предметні, психолого-педагогічні, методичні знання та вміння; високий рівень професійної компетентності в контексті системи пошуку, підтримки та розвитку особистості;

Слайд № 15

наявність професійно важливих особистісних якостей (необхідного рівня інтелектуального розвитку, адекватної самооцінки, творчого особистого світогляду, доброзичливості та об’єктивності при оцінюванні діяльності учнів, почуття гумору, неупередженості, впевненості, енергійності);

Слайд № 16

особлива витривалість нервово-психічної системи, емоційна стабільність; уміння розпізнавати ознаки обдарованості в інтелектуальній діяльності, творчих проявах, художній майстерності, спілкуванні, руховій сфері та заохочувати своїх учнів;

Слайд № 17

почуття великої відповідальності за результати роботи з обдарованими учнями; безперервне підвищення рівня професійно- педагогічної компетентності для поліпшення результативності роботи з обдарованими учнями. уміння залучати до виявлення та розвитку обдарованості учня батьків, однолітків, створюючи з їх допомогою сприятливе середовище для розвитку здібностей та обдарувань учня;

Слайд № 18

Роль батьків у вихованні обдарованої дитини в сім'ї

Слайд № 19

Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей 1. Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки. 2. Уникайте однобокості в навчанні та вихованні. 3. Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності. 4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження. 5. Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас. 6. Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини. 7. Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.

Слайд № 20

1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 3. відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 7. Показуйте дитині цікаві місця. 8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 9. ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 10. ніколи не карайте дитину приниженням. 11. Купуйте дитині книжки за її інтересами. 12. Привчайте дитину самостійно мислити. Поради Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої дитини

Слайд № 21

13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 15. уважно ставтеся до потреб дитини. 16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 23. Допомагайте дитині бути особистістю. 24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.

Слайд № 22

Анкета щодо визначення здібностей учнів (за методикою американських вчених Хаана і Кафа)  I. Інтелектуальні здібності  1. Учень засвоює нові знання, швидко і легко все схоплює.  2. Має почуття здорового глузду і використовує знання в практичних повсякденних ситуаціях.  3. Добре міркує, не плутається в думках. Добре вловлює зв'язок між подіями, між причиною і наслідком.  4. Швидко запам'ятовує прочитане або почуте, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам'ятати.  5. Знає багато про такі події, про які його однолітки не знають, не здогадуються. 6. Має великий запас слів, легко користується новими словами, вільно висловлюється.  7. Любить читати нові книги, які читають не однолітки, а діти, старші на рік чи два, дорослі.  8. Вирішує розумові задачі, що потребують розумових зусиль.  9. Задає дуже багато запитань.  10. Випереджає однолітків у навчанні на рік чи два.  11. Оригінально мислить і пропонує нестандартні відповіді, рішення.  12. Дуже спостережливий, добре сприймає інформацію, швидко реагує на все нове. 

Слайд № 23

II. Художні здібності  1. У своїх малюнках зображує різнотипні типи предметів, ситуації, людей.  2. Серйозно ставиться до творів мистецтва, замислюється і стає дуже серйозним, коли чує нову музику, бачить гарну картину.  3. Оригінальний у виборі сюжету (робить незвичайні композиції з квітів, малюнків, марок тощо).  4. Завжди готовий використати будь-який матеріал для виготовлення іграшок, картин, малюнків тощо.  5. У вільний час багато малює, створює композиції, що мають художнє значення (наприклад, прикраси для дому).  6. Використовує малюнок або ліплення, щоб висловити свої почуття і настрій.  7. Цікавиться творами мистецтва. Може дати власну оцінку й намагається відтворити те, що йому сподобалося.  8. Любить працювати з пластиліном і глиною, клеєм, щоб відтворювати речі в трьох вимірах. 

Слайд № 24

III. Музичний талант  1. Добре відчуває ритм і мелодію. Прислуховується до них.  2. Добре співає.  3. У гру на інструменті, у пісню чи танець вкладає багато енергії та почуттів.  4. Любить музичні записи, прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику.  5. Любить співати разом з іншими, щоб виходило злагоджено й добре.  6. У співі або музиці виявляє власні почуття і стан.   IV. Здібності до занять науковою працею  1. Після занять любить читати науково-популярні книги та журнали.  2. Не впадає у відчай, коли його задуми та проекти не підгримують вчителі або батьки.  3. Намагається зрозуміти причини й сенс подій.  4. Проводить багато часу над створенням проектів, конструюванням.  5. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто задумується над цим. 

Слайд № 25

V. Літературна обдарованість  1. Може вільно побудувати розповіді, починаючи від зав'язки сюжету й закінчуючи розв'язкою конфлікту.  2. Придумує щось нове й незвичайне, коли розповідає про що-небудь знайомим.  3. При розповіді виділяє головне, найхарактерніше.  4. Розповідаючи про щось, вміє дотримуватися одного сюжету, не втрачає головної думки.  5. Любить писати оповідання та вірші. 6. Своїх героїв в оповіданнях зображує майстерно, передає почуття, настрій, характер.  7. Вибирає для своїх оповідань ті слова, які добре передають емоції, почуття.   

Слайд № 26

VI. Артистичний талант  1. Легко входить у роль іншої людини, персонажа тощо,  2. Цікавиться акторською грою.  3. Виразно змінює тональність голосу, коли зображує героїв.  4. Розуміє та вміє передати конфлікти, ситуації, може розіграти будь-яку драматичну сцену.  5. Передає почуття через міміку, жести, рухи.  6. Прагне викликати емоційну реакцію в інших людей, коли про що-небудь із захопленням розповідає.  7. Дуже легко драматизує, передає почуття, емоційні переживання.   

Слайд № 27

VII. Технічні здібності  1. Добре вміє майструвати, займатися різними ремеслами.  2. У світ його уподобань входить конструювання машин, приладів, моделей.  3. Може читати нескладні креслення механізмів, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів.  4. Визначає причини несправності приладів.  5. Любить робити креслення механізмів.  6. Читає журнали та статті про машини, механізми.  VIII. Здібності до спорту  1. Енергійний, потребує якомога більше фізичних рухів, щоб бути щасливим.  2. Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях.  3. Постійно досягає успіхів у якомусь виді спортивної гри.  4. Бігає швидше за інших.  

Слайд № 28

  Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідомо переймає вашу манеру говорити, ходити, працювати, відповідальності за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: "Не зашкодь!" Адже обдарована дитина більш чутлива, ранима, тому потрібно давати вільний час для того, щоб побути дитині на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко зрозуміти себе та інших. Дорослі часто батьки повинні радитися із психологом щодо виховання обдарованої дитини. Батьки повинні завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу моральних проблем.

Слайд № 29

Правильно кажуть, що, якщо людина талановита, то талант у неї багатогранний. Однак вона повинна ще зуміти розвинути в собі всі ці дарування, відшліфувати свої здібності і правильно скористатися ними з користю для себе і для людей, але вдається це далеко не всім і вже у всякому разі не відразу. Алі Апшерон

Слайд № 30

До кожної дитини слід ставитися з надією та очікуванням…

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Рекомендації психолога, щодо роботи з обдарованими та здібними дітьми
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Психологія
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    200
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    WT419973
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання