Програма розрахована на весь період освітньо-виховної роботи педагога з вихованцями класу з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей.
Запропонована програма визначає пріоритети в системі виховання дітей з особливими потребами через систему життєвих цінностей особистості в позаурочний виховній діяльності, включаючи соціальний компонент, який забезпечує інтеграцію особистості (з особливими потребами) на рівні шкільного життя в систему соціальних відносин, передбачає включення дитини в низку елементарних ролей, засвоєння нею елементів культури, соціальних норм, правил співіснування.
Працюючи з програмою, педагоги зможуть користуватися будь-якими методичними розробками з творчим підходом із урахуванням індивідуальних можливостей, здібностей та інтересів дитини. Основна мета програми – допомогти педагогу творчо вирішувати освітні завдання, спрямовані на підтримку дитини з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі. Урізноманітнити виховну діяльність із використанням ефективних методів корекційної роботи, з метою надати можливість дітям з особливими освітніми проблемами успішно реалізуватися в сучасному суспільстві.
Зміст програми розкриваєтеся у розділах, які висвітлюють основні аспекти виховної роботи з дітьми з особливими потребами.