6 клас "Пізнаємо природу" ( за модельною програмою інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5–6 класів авторів Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)
Підручник "Пізнаємо природу": підруч. інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с.
Мета уроку:
навчальна:
ознайомити учнів з особливостями пустельного середовища та пристосуваннями організмів до нього;
розглянути мистецтво виживання рослин та тварин у пустельних умовах;
з’ясувати, які особливості розвитку організмів дозволяють їм успішно існувати в екстремальних умовах пустель;
поглибити знання учнів про біорізноманіття та взаємозв’язки між рослинами та тваринами в пустельних екосистемах.
розвивальна:
розвивати уміння аналізувати та узагальнювати інформацію про природні умови та адаптації організмів;
розвивати вміння працювати в команді під час дискусій та групової роботи;
збагачувати словниковий запас учнів за рахунок вивчення нових термінів та понять з природознавства.
виховна:
виховувати повагу до різноманітності природних середовищ та біорізноманіття;
виховувати почуття відповідальності за природні ресурси та необхідність їхнього збереження для майбутніх поколінь;
сприяти формуванню усвідомленого ставлення до природи та потреби у її охороні.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, презентація, малюнки рослин (кактуси, акації тощо) і тварин (койоти, борсуки тощо), фотографії та відео про пустельні ландшафти та живу природу можуть бути використані для уявлення учнів про умови життя в пустелях, вода, пісок, камінь - використання таких природних матеріалів може допомогти учням краще уявити собі пустельне середовище та його особливості.
Очікувані результати:
учні засвоять основні поняття про пустельне середовище та пристосування організмів до нього;
учні зможуть перелічити та пояснити пристосування рослин та тварин до пустельних умов;
учні зрозуміють важливість пристосувань для виживання в екстремальних умовах пустель;
учні зрозуміють взаємозв’язки між рослинами та тваринами в пустельних екосистемах;
учні аналізуватимуть та узагальнюватимуть інформацію про природні умови та адаптації організмів;
учні розвинуть вміння працювати в команді під час дискусій та групової роботи;
учні розширять свій словниковий запас за рахунок вивчення нових термінів та понять з природознавства;
учні виховають повагу до різноманітності природних середовищ та біорізноманіття;
учні розвинуть почуття відповідальності за природні ресурси та необхідність їхнього збереження для майбутніх поколінь;
учні сформують усвідомлене ставлення до природи та потреби у її охороні.