6 клас "Пізнаємо природу" ( за модельною програмою інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5–6 класів авторів Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)
Підручник "Пізнаємо природу": підруч. інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с.
Мета уроку:
навчальна:
ознайомити учнів із сучасними уявленнями про космос та можливістю створення життя за межами Землі;
поглибити знання про Сонячну систему, інші планети та Всесвіт.
розвивальна:
розвивати уяву, критичне мислення та здатність будувати логічне припущення;
розвивати толерантність та відкритість до незвичайного та невідомого;
формувати навички аналізу наукових гіпотез та обговорення ідей;
стимулювати інтерес до дослідження космосу та вивчення астрономії.
виховна:
виховувати шанобливе ставлення до наукових відкриттів і прагнення до знань;
виховувати вміння працювати у групах та слухати одне одного;
формувати уявлення про роль людини в дослідженні космосу.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: карта зоряного неба, зображення планет Сонячної системи, ілюстрації чи малюнки інопланетян, відео або анімації про космос (наприклад, відео про розміри Всесвіту або пошук життя на інших планетах), енциклопедія про космос (дитяча), цікаві факти про космос і інопланетян.
Очікувані результати:
учні повинні розуміти:
що таке космос і для чого він вивчається;
чому можливість існування життя за межами Землі є актуальним науковим питанням;
які особливості планети Сонячної системи впливають на можливість розвитку життя;
учні повинні знати:
основні факти про Сонячну систему (назви планети, їх типи, умови);
основи пошуку позаземного життя (зони життя, вода як важливий фактор для створення організмів);
роль наукових досліджень і космічних апаратів у вивченні Всесвіту;
учні повинні вміти:
висловлювати своє припущення та ідеї щодо інопланетного життя;
розрізняти планети за їх характеристиками (газові гіганти, скелясті планети тощо);
спостерігати за природними явищами та робити висновки;
працювати в команді, обговорювати свої ідеї та слухати інші.