6 клас "Пізнаємо природу" ( за модельною програмою інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5–6 класів авторів Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)
Підручник "Пізнаємо природу": підруч. інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с.
Мета уроку:
навчальна :
ознайомити учнів із основними видами астрономічного обладнання;
ознайомити учнів з основними видами телескопів (оптичними та радіотелескопами), їх принципами роботи та застосуванням в астрономії;
розвивальна :
розвивати критичне мислення, навички аналізу та порівняння інформації, навчати учнів працювати в групах та презентувати результати роботи;
підкреслити важливість кожного типу телескопа в астрономічних дослідженнях;
розвивати інтерес до астрономії та дослідження Всесвіту;
виховна :
формувати інтерес до науки, виховувати повагу до досягнення астрономії та усвідомлення важливості досліджень космосу.
Обладнання для уроку: презентація (слайди про оптичні телескопи та радіотелескопи), таблиця з порівнянням оптичних і радіотелескопів, малюнки телескопів.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати:
учні повинні:
ознайомитися з основними типами телескопів, якими користуються астрономи, зокрема оптичними та радіотелескопами;
зрозуміти принципи їх роботи та їхні відмінності;
учні повинні розуміти:
як астрономи використовують телескопи для вивчення різноманітних космічних явищ, таких як чорні діри, пульсари, галактики, екзопланети тощо;
які наукові відкриття були зроблені завдяки телескопа;.
учні повинні вміти:
використовувати отримані знання для пояснення реальних астрономічних спостережень;
аналізувати, які типи телескопів використовуються для дослідження різних частин спектра (видиме світло, радіохвилі) та чому це важливо для астрономії.
Космос — це нескінченна книга,
яку ми лише починаємо читати.
І телескопи — це наші окуляри для розуміння її тексту.
/Карл Саган/