Презентація "Повторення початкових понять про органічні речовини"

Хімія

Для кого: 9 Клас, 10 Клас

08.01.2019

3791

270

0

Опис документу:
Розробка уроку в програмі Power Point на тему "Повторення початкових понять про органічні речовини". Дана розробка пропонується в курсі органічної хімії 10 кл. за новою програмою. З невеликими видозмінами можна використати у 9 кл. Мета уроку: пригадати предмет вивчення органічної хімії; повторити подібні і відмінні властивості органічних і неорганічних речовин; пригадати застосування деяких органічних сполук.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Повторення початкових понять про органічні речовини
Слайд № 1

Повторення початкових понять про органічні речовини

Мета уроку: пригадати предмет вивчення органічної хімії; повторити подібні і відмінні властивості органічних і неорганічних речовин; ознайомитись з...
Слайд № 2

Мета уроку: пригадати предмет вивчення органічної хімії; повторити подібні і відмінні властивості органічних і неорганічних речовин; ознайомитись з короткою історією розвитку органічної хімії; пригадати застосування деяких органічних сполук.

Формули деяких органічних сполук С5Н10 С2Н6 С7Н16 СН4 С6Н14 С4Н10 С3Н6 С12Н22О11 С3Н7СООН С2Н5ОН С6Н6 С6Н12 Запропонувати для перегляду декілька фо...
Слайд № 3

Формули деяких органічних сполук С5Н10 С2Н6 С7Н16 СН4 С6Н14 С4Н10 С3Н6 С12Н22О11 С3Н7СООН С2Н5ОН С6Н6 С6Н12 Запропонувати для перегляду декілька формул органічних сполук і з'ясувати спільну ознаку. Підвести учнів до думки, що обов'язково є наявність атомів Карбону і Гідронену, нагадавши, що сполуки складу СхНу називаються вуглеводні.

Історія розвитку органічної хімії Теорія «віталізму» - шведський вчений Й. Я. Берцеліус. Поділ речовин на органічні і неорганічні К. Веллер - у 182...
Слайд № 4

Історія розвитку органічної хімії Теорія «віталізму» - шведський вчений Й. Я. Берцеліус. Поділ речовин на органічні і неорганічні К. Веллер - у 1828 році учень Берцеліуса синтезував з неорганічних речовин сечовину — речовину органічного походження Звернути увагу на основні віхи розвитку органічної хімії, які формували її як окрему галузь хімії. Коротко зупинитись на теорії «віталізму» і зазначити, що хоча вона не витримала перевірки часом, ми користуємось запропонованим поділом речовин на органічні і неорганічні.

А. Кекуле в 1851 р. визначив органічну хімію як хімію сполук Карбону Сучасне визначення органічної хімії – К. Шорлемер (1889 р.): «Органічна хімія ...
Слайд № 5

А. Кекуле в 1851 р. визначив органічну хімію як хімію сполук Карбону Сучасне визначення органічної хімії – К. Шорлемер (1889 р.): «Органічна хімія є хімією вуглеводнів та їхніх похідних» Зазначити, що на даний час існують два визначення предмета органічна хімія. Обговорити, спираючись на слайд «Формули деяких органічних сполук», чому визначення К. Шорлемера є більш точним.

Особливості органічних сполук Сполуки, до складу яких входить Карбону, називаються органічними; Вуглець і деякі його сполуки Карбону: карбон(ІІ) ок...
Слайд № 6

Особливості органічних сполук Сполуки, до складу яких входить Карбону, називаються органічними; Вуглець і деякі його сполуки Карбону: карбон(ІІ) оксид, карбон(IV) оксид, карбонатна кислота, карбонати, карбіди тощо, належать до неорганічних сполук; Крім Карбону, містять Гідроген, досить часто — Оксиген, Нітроген, Фосфор, Сульфур – органогенні елементи; молекули більшості органічних сполук не дисоціюють на досить стійкі йони (неелектроліти); Майже всі органічні речовини горять або легко руйнуються внаслідок нагрівання з окисниками, виділяючи CO2 і Н2О; Спираючись на основні поняття 9-го класу, з'ясувати найважливіші особливості органічних сполук. Пригадати, що деякі неорганічні сполуки теж містять атоми Карбону (пункт 2).

Властивості органічних і неорганічних сполук Характеристика Неорганічні речовини Органічні речовини Якісний склад Будь-які елементи періодичної сис...
Слайд № 7

Властивості органічних і неорганічних сполук Характеристика Неорганічні речовини Органічні речовини Якісний склад Будь-які елементи періодичної системи Усі сполуки містять Карбон і Гідроген, у багатьох містятьсяОксиген,Сульфур, Нітроген, Фосфор та ін. Валентність елементів Різна, може бути змінною Постійна: С — IV, H — І, O — II, Hal — І Видизв’язків Усітипизв’язку:ковалентнийполярнийінеполярний,йонний,металевий Переважноковалентнийтипзв’язку Будова речовини Атомна, молекулярна, іонна Переважно молекулярна Кількість сполук Сотні тисяч Близько 20 мільйонів і постійно збільшується Термостійкість Різна Переважнонизька, за300°С —розкладаються Колективно обговорити і заповнити таблицю «Властивості органічних і неорганічних сполук». Звернути увагу видиме протиріччя: органічні речовини, в порівнянні з неорганічними, мають дуже бідний якісний склад, але їхня кількість значно більша. Зазначити, що дане проблемне питання буде вирішене під час натупних уроків.

Метан СН4 Група 1 Група 2 Застосування найважливіших вуглеводнів Етен С2Н4 Запропонувати учням об'єднатись у 4 групи і за допомогою картинок – підк...
Слайд № 8

Метан СН4 Група 1 Група 2 Застосування найважливіших вуглеводнів Етен С2Н4 Запропонувати учням об'єднатись у 4 групи і за допомогою картинок – підказок пригадати застосування найважливіших вуглеводнів.

Група 4 Етан С2Н6 Етин С2Н2 Застосування найважливіших вуглеводнів Група 3 Під час обговорення учасники інших груп мають право уточнювати та доповн...
Слайд № 9

Група 4 Етан С2Н6 Етин С2Н2 Застосування найважливіших вуглеводнів Група 3 Під час обговорення учасники інших груп мають право уточнювати та доповнювати інформацію.

Розташуйте сполуки у порядку зростання їхніх відносних молекулярних мас а) С4Н10 б) СН3ОН в) С6Н6 г) СН3СООН Розташуйте сполуки у порядку зростання...
Слайд № 10

Розташуйте сполуки у порядку зростання їхніх відносних молекулярних мас а) С4Н10 б) СН3ОН в) С6Н6 г) СН3СООН Розташуйте сполуки у порядку зростання масової частки Карбону а) С4Н10 б) СН3ОН в) С6Н6 г) СН3СООН Продовження роботи у групах – хто швидше виконає завдання 1 і 2

Пригадаємо разом 1. Органічні сполуки: а) зустрічаються лише у живих організмах; б) містять атоми С; в) синтезуються штучно; г) містять Н2О. 2. Хім...
Слайд № 11

Пригадаємо разом 1. Органічні сполуки: а) зустрічаються лише у живих організмах; б) містять атоми С; в) синтезуються штучно; г) містять Н2О. 2. Хімічний зв'язок в органічних сполуках: а) водневий; б) металічний; в) водневий; г) ковалентний. 3. Яких сполук більше: а) органічних; б) неорганічних; в) приблизно однаково. 4. Кристалічні гратки в органічних сполуках: а) атомні; б) молекулярні; в) йонні. 5. Який елемент не вважають елементом - органогеном: а) О; б) С; в) Са; г) Р. Рефлексія. Завдання виконуються учнями індивідуально, під час обговорення - перевірка в парах.

Пригадаємо разом 6. Вибрати органічну речовину: а) Н2СО3; б) СО2; в) СО; г) С3Н8. 7. Атом С в органічних сполуках проявляє валентність: а) 2; б) 2 ...
Слайд № 12

Пригадаємо разом 6. Вибрати органічну речовину: а) Н2СО3; б) СО2; в) СО; г) С3Н8. 7. Атом С в органічних сполуках проявляє валентність: а) 2; б) 2 і 4; в) 6; г) 4. 8.При повному згорянні органічних сполук утворюється речовина: а) О2; б) Н2О; в) Н2; г) СО. 9. Більшість органічних сполук: а) неелектроліти; б) електроліти; в) електроліти і неелектроліти. 10. Вибрати неорганічну речовину: а) СН4; б) СО2; в) С6Н12О6; г) С3Н8.

Застосування найважливіших оксигеновмісних сполук (домашнє завдання) Метанол Етанол Гліцерол Етанова кислота Група 1 Група 2 Група 3 Група 4
Слайд № 13

Застосування найважливіших оксигеновмісних сполук (домашнє завдання) Метанол Етанол Гліцерол Етанова кислота Група 1 Група 2 Група 3 Група 4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.