Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Індивідуальна програма розвитку"

Опис документу:
Дана презентація може допомогти педагогам успішно скласти важливий документ при організації інклюзивного навчання дитини з особливими освітніми потребами в закладах освіти. Інклюзивна освіта – процес врахування та реагування на розмаїття потреб усіх учнів шляхом розширення участі у навчанні, культурних процесах та громадському житті, а також зменшення виключення всередині освіти та за ї межами.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Галина Будейчук, директор ІРЦ Яремчанської міської ради 03.09.2019 р. ОРГАНІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА Р...
Слайд № 1

Галина Будейчук, директор ІРЦ Яремчанської міської ради 03.09.2019 р. ОРГАНІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ 10.01.2019

Ключові питання теми:
Слайд № 2

Ключові питання теми:

Юридичне підґрунтя Постанова КМУ «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (15.08.2011р. ...
Слайд № 3

Юридичне підґрунтя Постанова КМУ «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (15.08.2011р. №872) із змінами від 09.08.2017р. (Постанова КМУ №588 )

Лист МОН України від 18.05.2012р. №1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» Наказ МОН України від 08....
Слайд № 4

Лист МОН України від 18.05.2012р. №1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» Наказ МОН України від 08.06.2018р. №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з ООП в закладах освіти в 2019/2020 н.р. (Додаток до листа МОН від 05.08.2019 № 1/9 – 498)

Основні поняття Інклюзія – визнання необхідності трансформації культури, політики та практики у школах таким чином, щоб враховувати різноманітні по...
Слайд № 5

Основні поняття Інклюзія – визнання необхідності трансформації культури, політики та практики у школах таким чином, щоб враховувати різноманітні потреби окремих учнів, а також зобов’язання усувати будь-які перешкоди, що заважають такій можливості. ЮНІСЕФ

Основні поняття Інклюзивна освіта – процес врахування та реагування на розмаїття потреб усіх учнів шляхом розширення участі у навчанні, культурних ...
Слайд № 6

Основні поняття Інклюзивна освіта – процес врахування та реагування на розмаїття потреб усіх учнів шляхом розширення участі у навчанні, культурних процесах та громадському житті, а також зменшення виключення всередині освіти та за ї межами. Цей процес передбачає зміни та модифікації у змісті, підходах, структурах та стратегіях та вироблення єдиного бачення, що враховує інтереси всіх дітей шкільного віку, а також переконання, що саме держава несе відповідальність за навчання усіх дітей.

Інклюзивна освіта Усі діти різні Усі діти можуть навчатися Діти мають різні здібності, стан здоров'я, соціально-економічний статус сім'ї тощо Адапт...
Слайд № 7

Інклюзивна освіта Усі діти різні Усі діти можуть навчатися Діти мають різні здібності, стан здоров'я, соціально-економічний статус сім'ї тощо Адаптація системи до потреб дитини 10.01.2019

Інклюзивна освіта – це обізнаність та компетенція у роботі з багатоманітністю Інклюзія – це активна, цілеспрямована та постійна робота з багатомані...
Слайд № 8

Інклюзивна освіта – це обізнаність та компетенція у роботі з багатоманітністю Інклюзія – це активна, цілеспрямована та постійна робота з багатоманітністю Мати справу з багатоманітністю означає мати справу з відмінностями без створення ситуацій несправедливості чи дискримінації

Особа з особливими освітніми потребами - особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення...
Слайд № 9

Особа з особливими освітніми потребами - особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту. Закон України «Про освіту» (05.09.2017)

10.01.2019
Слайд № 10

10.01.2019

Важливо пам’ятати: В команді багато членів і в кожного з них є власна точка зору. Необхідно знати функції всіх членів команди. Це допомагає під час...
Слайд № 11

Важливо пам’ятати: В команді багато членів і в кожного з них є власна точка зору. Необхідно знати функції всіх членів команди. Це допомагає під час спілкування і збиранні інформації, необхідної для прийняття обґрунтованих навчальних рішень. Усі члени команди мають активно співпрацювати під час розробки індивідуального навчального плану дитини !!! Важливо розуміти, що педагоги не в змозі охопити все і що вони не можуть знати відповідей на всі запитання стосовно дитини, однак вони повинні знати, де або з чиєю допомогою можна знайти ці відповіді.

Командний підхід: чинники успіху Адміністративна підтримка Фінансова-організаційна підтримка Професійна підтримка Спілкування між учасниками команд...
Слайд № 12

Командний підхід: чинники успіху Адміністративна підтримка Фінансова-організаційна підтримка Професійна підтримка Спілкування між учасниками команди Спільне бачення, спільні цілі та почуття причетності Чіткість ролей Індивідуальність членів команди Розвиток команди

Батьки Повідомлення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі тощо) Участь у роботі Команди супроводу, у т.ч. у розробленні І...
Слайд № 13

Батьки Повідомлення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі тощо) Участь у роботі Команди супроводу, у т.ч. у розробленні ІПР Створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини

Основні поняття Індивідуальна програма розвитку Документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює...
Слайд № 14

Основні поняття Індивідуальна програма розвитку Документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних послуг та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання.

Основні поняття Індивідуальний навчальний план Документ, що визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освіти освітніх компонентів о...
Слайд № 15

Основні поняття Індивідуальний навчальний план Документ, що визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освіти освітніх компонентів освітньої програми з метою реалізації його індивідуальної освітньої траєкторії та розробляється закладом освіти у взаємодії із здобувачем освіти за наявності необхідних для цього ресурсів.

Основні поняття Індивідуальна навчальна програма Документ (частина ІПР), який окреслює коло знань, умінь та навичок, що підлягають засвоєнню з кожн...
Слайд № 16

Основні поняття Індивідуальна навчальна програма Документ (частина ІПР), який окреслює коло знань, умінь та навичок, що підлягають засвоєнню з кожного окремого навчального предмету у процесі навчання у закладі ЗСО з метою реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини з ООП.

Хто складає ІПР? Індивідуальна програма розвитку розробляється групою фахівців (завуч/вихователь-методист; вчителі/вихователі; асистент вчителя/вих...
Слайд № 17

Хто складає ІПР? Індивідуальна програма розвитку розробляється групою фахівців (завуч/вихователь-методист; вчителі/вихователі; асистент вчителя/вихователя; практичний психолог, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог та інші) із залученням батьків дитини.

ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти. Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогре...
Слайд № 18

ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти. Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу дитини тричі на рік. У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги. Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педпрацівниками закладу освіти та (або) залученими фахівцями ІРЦ, інших установ.

МЕТА НАПИСАННЯ ІПР Вироблення комплексу ефективних стратегій і заходів організації освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами Інфор...
Слайд № 19

МЕТА НАПИСАННЯ ІПР Вироблення комплексу ефективних стратегій і заходів організації освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами Інформування членів команди супроводу (особливо батьків) про конкретні цілі в навчанні дитини та як вони будуть досягнуті

Функції ІПР
Слайд № 20

Функції ІПР

Структура ІПР
Слайд № 21

Структура ІПР

Компоненти (розділи) ІПР Адапт среды - свет, звук, отдельное место, сроки сдачи, 10.01.2019
Слайд № 22

Компоненти (розділи) ІПР Адапт среды - свет, звук, отдельное место, сроки сдачи, 10.01.2019

Адапт среды - свет, звук, отдельное место, сроки сдачи, 10.01.2019
Слайд № 23

Адапт среды - свет, звук, отдельное место, сроки сдачи, 10.01.2019

Оцінка розвитку дитини Ретельне обстеження і оцінка дитини з ООП є обов'язковим компонентом ІПР, оскільки тільки за цими результатами можна визначи...
Слайд № 24

Оцінка розвитку дитини Ретельне обстеження і оцінка дитини з ООП є обов'язковим компонентом ІПР, оскільки тільки за цими результатами можна визначити актуальні на цей час освітні цілі та проводити моніторинг їх досягнень. Методика спостереження є бажаною для використання.

ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ ПРО ДИТИНУ
Слайд № 25

ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ ПРО ДИТИНУ

Актуальний рівень розвитку Потенційні можливості Потреби Що дитина вміє, якими володіє компетенціями Сильні якості особистості Переважний сенсорний...
Слайд № 26

Актуальний рівень розвитку Потенційні можливості Потреби Що дитина вміє, якими володіє компетенціями Сильні якості особистості Переважний сенсорний стиль сприйняття інформації Уподобання (хобі) Що мотивує дитину до спілкування та взаємодії Академічні компетенції Психолого-педагогічна допомога Надання індивідуального супроводу Врахування перешкод, зумовлених особливостями розвитку Адаптації освітнього середовища та освітніх технологій Модифікація освітньої програми

Методи оцінювання дітей з ООП Стандартизовані тести та методики Безпосереднє спостереження Оцінювання на основі типової освітньої програми Оцінюван...
Слайд № 27

Методи оцінювання дітей з ООП Стандартизовані тести та методики Безпосереднє спостереження Оцінювання на основі типової освітньої програми Оцінювання за допомогою портфоліо Бесіди, опитування та анкетування батьків

Навчальні цілі і завдання Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сф...
Слайд № 28

Навчальні цілі і завдання Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сформульовані, висловлені через позитивні твердження та бути зрозумілими всім, хто їх читає. Завдання – необхідні проміжні кроки на шляху до окресленої цілі.

«Розумні» (SMART) цілі S - конкретні M - вимірювальні A - досяжні R - реалістичні T – визначені в часі
Слайд № 29

«Розумні» (SMART) цілі S - конкретні M - вимірювальні A - досяжні R - реалістичні T – визначені в часі

Приклад 1. «До закінчення навчального року Сашко вивчить кольори».
Слайд № 30

Приклад 1. «До закінчення навчального року Сашко вивчить кольори».

Приклад 2. «До червня 2019 року Сашко знатиме 2 кольори: червоний, жовтий; знаходитиме їх з-поміж інших, показуватиме».
Слайд № 31

Приклад 2. «До червня 2019 року Сашко знатиме 2 кольори: червоний, жовтий; знаходитиме їх з-поміж інших, показуватиме».

Завдання – необхідні проміжні кроки на шляху до окресленої цілі До червня 2019 року Сашко: Показуватиме рукою червоний колір на прохання дорослого:...
Слайд № 32

Завдання – необхідні проміжні кроки на шляху до окресленої цілі До червня 2019 року Сашко: Показуватиме рукою червоний колір на прохання дорослого: «Покажи червоний». Знаходитиме (показуватиме) предмети червоного кольору на прохання дорослого: «Червоний листочок», «Червона машинка» і т.д. Знаходитиме червоний колір з двох запропонованих і показуватиме його. Знаходитиме червоний з-поміж інших.

Приклад 3 (1) У Сергійка буде гарна поведінка у класі, він не буде порушувати дисципліну і заважати вчителеві і однокласникам.
Слайд № 33

Приклад 3 (1) У Сергійка буде гарна поведінка у класі, він не буде порушувати дисципліну і заважати вчителеві і однокласникам.

Приклад 3 (2) До кінця навчального року Сергій буде дотримуватись правил поведінки під час уроків: До кінця першого півріччя, Сергій буде сидіти за...
Слайд № 34

Приклад 3 (2) До кінця навчального року Сергій буде дотримуватись правил поведінки під час уроків: До кінця першого півріччя, Сергій буде сидіти за партою 35 хвилин (без спроби втекти з класу або лягти на підлогу). До кінця першого півріччя, Сергій буде просити у вчителя дозволу вийти з класу або просити надати йому невелику перерву під час уроку. До кінця навчального року, Сергій навчиться сидіти поруч з однокласником, дотримуючись дистанції (в межах своєї половини парти). До кінця навчального року, Сергій навчиться під час уроку пошепки просити у однокласників канцелярське приладдя і не буде брати його без дозволу.

Приклад 4 (1) Єва засвоїть поняття властивостей предметів.
Слайд № 35

Приклад 4 (1) Єва засвоїть поняття властивостей предметів.

Пріоритетність цілей Забезпечення безпеки життя і здоров’я Розвиток соціальної взаємодії/спілкування Адаптивні та побутові навички Академічні навички
Слайд № 36

Пріоритетність цілей Забезпечення безпеки життя і здоров’я Розвиток соціальної взаємодії/спілкування Адаптивні та побутові навички Академічні навички

Адаптації та модифікації Система та критерії оцінювання Пристосування середовища Навчальні матеріали та завдання Психолого- педагогічні стратегії І...
Слайд № 37

Адаптації та модифікації Система та критерії оцінювання Пристосування середовища Навчальні матеріали та завдання Психолого- педагогічні стратегії ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року

Адаптації і модифікації Адаптації: Змінює характер подання навчального матеріалу, але не змінює зміст або концептуальну складність навчального завд...
Слайд № 38

Адаптації і модифікації Адаптації: Змінює характер подання навчального матеріалу, але не змінює зміст або концептуальну складність навчального завдання Зміна умов виконання завдання Модифікації: Зміна змісту/понятійної складності навчального завдання Використовується при роботі з дітьми із значними когнітивними порушеннями

АДАПТАЦІЇ МОДИФІКАЦІЇ Стратегії,спрямовані на допомогу дитині з ООП засвоювати той самий навчальний зміст, що її однолітки Стратегії,спрямовані на ...
Слайд № 39

АДАПТАЦІЇ МОДИФІКАЦІЇ Стратегії,спрямовані на допомогу дитині з ООП засвоювати той самий навчальний зміст, що її однолітки Стратегії,спрямовані на допомогу дитині з ООП навчатися за власним індивідуальним маршрутом Передбачають такі ж навчальні цілі для дитини з ООП як і для її однолітків Передбачають відмінні (інші) навчальні цілі для дитини з ООП, ніж у її однолітків Засоби, матеріали, технології спрямовані на забезпечення можливості для дитини з ООП засвоювати навчальний зміст разом з однолітками Засоби, матеріали, технології спрямовані на забезпечення дитини з ООП брати участь у навчальній діяльності разом з усіма, але засвоювати навчальний зміст відповідно до індивідуальних цілей Використовуються під час спільноїдіяльності у групі Використовуються під час спільної діяльності у групі

Види адаптацій (ІПР) Пристосування середовища (доступність, освітлення, рівень шуму, куточок усамітнення) Психолого-педагогічна адаптація: використ...
Слайд № 40

Види адаптацій (ІПР) Пристосування середовища (доступність, освітлення, рівень шуму, куточок усамітнення) Психолого-педагогічна адаптація: використання візуального розкладу збільшення часу на виконання завдань збільшення обсягу допомоги руховий режим, використання засобів концентрації уваги використання заохочень використання засобів концентрації уваги

Адаптації і модифікації Адаптація навчального матеріалу картки-підказки, картки-інструкції засоби альтернативної комунікації Модифікація скорочення...
Слайд № 41

Адаптації і модифікації Адаптація навчального матеріалу картки-підказки, картки-інструкції засоби альтернативної комунікації Модифікація скорочення змісту матеріалу зниження вимог до участі в роботі

Легке читання (Easy reading) Результативним методом в адаптації матеріалів є метод Easy read (в перекладі як “легко читається”). Основними діями у ...
Слайд № 42

Легке читання (Easy reading) Результативним методом в адаптації матеріалів є метод Easy read (в перекладі як “легко читається”). Основними діями у використанні техніки Easy reading є: ❑зменшення обсягу тексту; ❑поділ тексту на абзаци і великих речень на коротші фрази; ❑заміна рідко використовуваних слів синонімами; ❑вилучення скорочень; ❑використання картинок / символів та інше

Слайд № 43

Слайд № 44

Слайд № 45

Слайд № 46

Слайд № 47

Слайд № 48

Основні частини ІПР Моніторинг стану розвитку дитини Your Text Here Моніторинг Динаміка досягнень Система та способи оцінювання знань, умінь, навичок
Слайд № 49

Основні частини ІПР Моніторинг стану розвитку дитини Your Text Here Моніторинг Динаміка досягнень Система та способи оцінювання знань, умінь, навичок

Етапи роботи над ІПР Проект ІПР Реалізація програми Збір інформації Перегляд, оцінка, внесення змін ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДН...
Слайд № 50

Етапи роботи над ІПР Проект ІПР Реалізація програми Збір інформації Перегляд, оцінка, внесення змін ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року Зустріч команди ППС, Затвердження ІПР

ІПР: підсумки ІПР – обов’язковий освітній документ для дітей з особливими освітніми потребами. ІПР складає команда психолого- педагогічного супрово...
Слайд № 51

ІПР: підсумки ІПР – обов’язковий освітній документ для дітей з особливими освітніми потребами. ІПР складає команда психолого- педагогічного супроводу, керуючись рекомендаціями ІРЦ. Батьки обов’язково долучаються до розроблення ІПР та затверджують її своїми підписами. ІПР складається на один навчальний рік і переглядається не менше, ніж тричі на рік. ІПР містить необхідні адаптації та модифікації (за потреби).

І на завершення… ІПР враховує індивідуальні потреби та особливості розвитку конкретної дитини, а не розробляється у відповідності до нозології (мед...
Слайд № 52

І на завершення… ІПР враховує індивідуальні потреби та особливості розвитку конкретної дитини, а не розробляється у відповідності до нозології (медичного діагнозу) Під час складання ІПР використання навчальних програм спеціальних закладів освіти можливе лише як один із ресурсів Ефективність реалізації ІПР залежить від зацікавленості та спільних дій усіх членів команди психолого-педагогічного супроводу ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року

Корисні посилання www.nmc.io.ippo.kubg.edu.ua www.ussf.kiev.ua ІРЦ Яремчанської міської ради:https://plus.google.com/u/1/111756004930397299946
Слайд № 53

Корисні посилання www.nmc.io.ippo.kubg.edu.ua www.ussf.kiev.ua ІРЦ Яремчанської міської ради:https://plus.google.com/u/1/111756004930397299946

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.