Практична робота №2 "Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами" 11 клас

Хімія

Для кого: 11 Клас

19.10.2019

16999

537

1

Опис документу:
Інструктивна картка до практичної роботи №2 "Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами" містить правила техніки безпеки та інструкцію щодо виконання роботи. Окремі досліди передбачають самостійне складання учнями плану експерименту.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Прізвище та ім`я учня_________________________________________Дата___________

Інструкція з техніки безпеки під час проведення практичної роботи №2. «Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами»

Перед початком роботи:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання досліду:

  1. Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.

  2. Не пробуйте речовини на смак.

  3. Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.

  4. Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.

  5. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.

  6. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).

11. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.

12.Обережно працюйте з лугом. При попадання на шкіру змийте великою кількістю проточної води і за необхідності нейтралізуйте слабким розчином оцтової кислоти.

13.Обережно нагрівайте пробірку. Спочатку прогрійте всю пробірку, а потім ту її частину, де знаходиться досліджувана речовина.

14. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи:

15.Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.

  1. Вимийте руки з милом.

З правилами техніки безпеки ознайомлений________________

Практична роботи №2

Тема: Генетичні звязки між неорганічними речовинами.

Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук; продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції; у лабораторних умовах навчитись одержувати й розпізнавати неорганічні речовини, застосовуючи теоретичні знання про їх властивості; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, пробіркотримач, спиртівка, сірники, купрум (ІІ) оксид, розчини сульфатної кислоти, натрій гідроксиду, натрій карбонату, натрій сульфату, барій хлориду, нітратної кислоти, індикатор лакмус, тверда вода.

Хід роботи.

Завдання 1. Добування речовин.

Використовуючи наявні реактиви, добудьте купрум (ІІ) гідроксид із купрум (ІІ) оксиду. Складіть план експерименту.__________________________________________

__________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному та йонному вигляді. Зазначте результати спостереження.__________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Чи можливо провести це перетворення в одну стадію? Чому? __________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Дослід 2. Розпізнавання речовин.

У 3-ох пронумерованих пробірках вам видані однакові на зовнішній вигляд розчини натрій карбонату, натрій сульфату та сульфатна кислота. Визначте, у якій з пробірок міститься кожна речовина, використовуючи наявні у вас реактиви. Складіть план експерименту._____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На підставі даних спостережень сформулюйте висновок:

у пробірці №1 знаходиться ____________,оскільки _____________________________.

Рівняння реакції у молекулярному та йонному вигляді

__________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

У пробірці №2 знаходиться ___________, оскільки _____________________________.

Рівняння реакції у молекулярному та йонному вигляді

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

У пробірці №3 знаходиться ___________, оскільки _____________________________.

Рівняння реакції у молекулярному та йонному вигляді

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Дослід 3. Твердість води.

Проведіть досліди за допомогою яких можна виявити тимчасову твердість виданої вам порції води. Складіть план експерименту.______________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Напишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному та йонному вигляді. Зазначте результати спостереження.__________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Висновок:

На основі результатів роботи зробіть висновки._________________________________

__________________________________________________ _______________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які знання, здобуті на практичній роботі, допоможуть вам у повсякденному житті?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.