До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
1
2
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Підготовка до ЗНО з української мови. Написання власного висловлення

Опис документу:
Поглиблює знання старшокласників про структуру власного висловлення, особливості його написання; розвиває вміння виділяти ключові поняття в темі, чітко й логічно висловлювати свої думки, робити висновки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Підготовка до написання власного висловлення. Формулювання тези та її аргументація

Мета: формувати комунікативну компетентність: поглибити знання десятикласників про структуру власного висловлення, особливості його написання, опрацювати таблицю «Будова твору-роздуму»; розвивати вміння виділяти ключові поняття в темі, чітко й логічно висловлювати свої думки, робити висновки, давати оцінку фактам і явищам, виявляти своє ставлення до людей, їхніх вчинків, використовувати міжпредметні зв’язки; виховувати бажання бачити красу природи, прагнення життєвого успіху, уміння радіти кожному дню, любити рідну мову і пишатися нею.

Обладнання: компютер; мультимедійний проектор з екраном; картки; тлумачний словник.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення (формування комунікативних умінь інавичок).

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація уроку

Сьогоднішній урок розвитку мовлення – ще один щабель у підготовці до написання твору-роздуму на ЗНО. Успішність і високі результати можливі завдяки праці, шліфуванню умінь і навичок писати власні висловлення. Важливими в цій роботі є й уміння скористатися асоціаціями, які стануть у нагоді при написанні творчої роботи. Тож разом – до успіху.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Робота з таблицею «Будова твору-роздуму». За допомогою таблиці пригадуються складові власного висловлення.

Теза

Аргументи

Приклади з мистецтва

Приклади з історії, власного досвіду

Висновок

Ключове/і поняття

На мою думку,…

Я вважаю, що…

Аргументом може слугувати…

Герой твору…

 

Життєвий шлях музиканта доводить…

Мій друг також…

Як свідчить історія…

Отже,…

 

Таким чином,…

Міні-підсумок ІІІ етапу уроку:

Сьогоднішній урок розвитку мовлення – ще один щабель у підготовці до написання твору-роздуму на ЗНО. Успішність і високі результати можливі завдяки праці, шліфуванню умінь і навичок писати власні висловлення. Важливими в цій роботі є й уміння скористатися асоціаціями, які стануть у нагоді при написанні творчої роботи. Тож разом – до успіху.

ІV. Вироблення практичних умінь і навичок

На екрані демонструються слайди.

Перший блок відеоряду містить закодоване ключове поняття «митець». Під музику В. Бетховена «Місячна соната» учні проглядають ці слайди.

Після обговорення побаченого десятикласники роблять висновок, що зміст слайдів об’єднує спільне поняття «митець», «мистецтво», і передбачають можливу чи можливі тези власних висловлень.

Словникова робота:

Митець – це той, хто працює в якому-небудь виді мистецтва.

Мистецтво – це творче відображення дійсності в художніх образах, творча художня діяльність.

Другий блок відеоряду містить закодоване ключове поняття «успіх». Під музику пісні «We are the Champions» групи «Queen» учні проглядають ці слайди.

Після обговорення побаченого десятикласники роблять висновок, що зміст слайдів об’єднує спільне поняття «успіх».

Словникова робота:

Успіх – це позитивний наслідок роботи, справи і т. ін.; значні досягнення, удача, талан.

Вершина – це вінець розвитку, найвищий ступінь.

Третій блок відеоряду містить закодоване ключове поняття «щастя». Під музику пісні «Don’t Worry be Happy» Bob Marley учні проглядають ці слайди.

Після обговорення побаченого десятикласники роблять висновок, що зміст слайдів об’єднає спільне поняття «щастя».

Словникова робота:

Щастя – це стан цілковитого задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення та безмежної радості, яких зазнає хто-небудь.

Робота в групах:

На екрані для кожної із груп пропонуються завдання.

І група. Сформулювати тезу й аргументи власного висловлення із ключовим поняттям «митець» на тему: «Великий митець належить не лише своїй епосі».

ІІ група. Сформулювати тезу й аргументи власного висловлення із ключовим поняттям «успіх» на тему: «Життєвий успіх – це справа рук самої людини».

ІІІ група. Сформулювати тезу й аргументи власного висловлення із ключовим поняттям «щастя» на тему: «Почуття щастя окрилює людину чи змушує тупцювати на одному місці».

Перевірка й оцінювання роботи учнів у групах:

Представник чи представники кожної з груп зачитують тезу та аргументи до запропонованої теми твору. Учні інших груп оцінюють їхню роботу, коментують.

V. Підсумок уроку

VІ. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

Дописати власне висловлення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.