Портфоліо "Підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання"

Опис документу:
Портфоліо містить матеріали з таких тем: "Онлайн-ресурси для легкого опанування української мови; "Відеоресурси для підготовки до ЗНО"; "Методика навчання: як навчити учнів писати висловлювання?"; "Практичні прийоми: метод Lapbook: яскраво, творчо, пізнавально"; "З творчої лабораторії вчителя: орієнтовні завдання з розвитку мови і мовлення" та ін..

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Обтівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Кролевецької районної ради

Сумської області

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ

учителів української мови та літератури

«ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО

ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ»

ПЛАН

проведення районного семінару-практикуму

вчителів української мови та літератури

  • Дата проведення - 21 лютого 2018 року

  • Час проведення – 09.00 – 14.00

  • Місце проведення – Обтівська ЗОШ І – ІІІ ступенів

  • Тема семінару – «Підготовка учнів до ЗНО»

  • Мета:  ознайомити вчителів-словесників

  • із особливостями організації і проведення ЗНО з української мови та літератури у 2018 році;

  • з онлайн-ресурсами для легкої підготовки до ЗНО;

  • досвідом роботи вчителів української мови та літератури Обтівської ЗОШ.

з/п

Заходи

Час проведення

Місце проведення

Відповідальні

1.

1.1. Заїзд та реєстрація учасників семінару.

1.2. Привітання «100% щастя бажаємо Вам».

1.3. Презентація навчального закладу.

09.00-09.30

Обтівська ЗОШ

Марченко Г.В., директор школи,

Самойленко Л.М., педагог-організатор

2.

Відкриття семінару. Ознайомлення з планом проведення семінару-практикуму

09.30-09.40

Кабінет інформатики

Рубан Н.О., методист РМК

3.

Особливості організації і проведення ЗНО з української мови та літератури у 2018 році

09.40-09.50

Кабінет інформатики

Рубан Н.О., методист РМК

4.

Філологічна майстерня:

    1. Ознайомлення з онлайн-ресурсами для легкої підготовки до ЗНО.

    2. Виконання практичного завдання. Робота з онлайн-ресурсами.

    3. Використання завдань олімпіад та конкурсів на уроках української мови та літератури як ефективний спосіб підготовки до ЗНО.

    4. Робота у групах. Виконання завдань олімпіад та конкурсів з української мови та літератури

    5. Як навчити учнів писати висловлювання? Презентація досвіду роботи учителів української мови та літератури.

    6. Презентація творчих робіт учнів.

    7. Майстер-клас. Виготовлення скетчбуку.

    8. Калейдоскоп фрагментів уроків.

09.50-12.00

Кабінет інформатики

Давиденко Т.О., Шеремет О.І., учителі української мови та літератури

5.

Обговорення та аналіз заходів.

12.00-12.15

Кабінет інформатики

Учителі української мови та літератури

6.

Екскурсія до музеїв.

12.15-13.00

Шкільні музеї

Марченко Г. В.,

Яловенко О. В., учитель історії

7.

Виховний захід «Захисти солов'їну – збережи Україну».

13.00-14.00

Актова зала

Давиденко Т.О., Шеремет О.І.

8.

Обід.

14.00

Шкільна їдальня

Марченко Г.В.

9.

Від'їзд учасників семінару.

Марченко Г.В.

Онлайн-ресурси для легкого опанування української мови

МОВА – ДНК НАЦІЇ

https://ukr-mova.in.ua

Цей освітній онлайн-проект для тих, хто хоче вдосконалити свої знання з української мови у цікавому форматі. Тут містяться добірки пізнавальних ілюстрованих правил, тестових завдань, заготовок для онлайн-диктантів та сервіс перевірки власного тексту. Головний герой ресурсу Лепетун робить запам’ятовування типових словосполучень та складних правил цікавим та швидким. Ресурс також передбачає можливість перевірити рівень володіння мовою за допомогою тестових вправ. Цікавою опцією для тих, хто готується до ЗНО, є таймер із нагадуванням правил.

Із допомогою цього ресурсу вчителі можуть проводити інтегровані уроки та зрізи знань.

Р.І.Д.

http://rid.ck.ua

Це додаток для вивчення аутентичних українських слів. Щодня слова будуть надходити прямо на ваш смартфон у супроводі пояснень. Таким чином, свій словниковий запас можна поповнювати кожного дня. Головна ж мета проекту – допомогти викорінити суржик з мови.

СЛОВОТВІР

https://slovotvir.org.ua

Це платформа, де можна відшукати українські переклади запозичених слів. Більше того, тут можна ще й запропонувати власні українські аналоги і допомогти тим самим іншим читачам. Тут ви вводите іншомовне слово, отримуєте одразу кілька українських аналогів, якщо, звісно, таким словом уже цікавилися до вас. Якщо ж ні, то його можна запропонувати для обговорення.

ЗНО КЛУБ

https://znoclub.com/mova-ta-literatura.html

Це освітній портал, який допомагає всім випускникам, старшокласникам та їх батькам разом безкоштовно готуватися до ЗНО.

На порталі можна знайти безліч теоретичних та практичних матеріалів з усіх предметів, новини про зовнішнє тестування та освіту в Україні, платформу з онлайн-тестами, інформацію про українські вузи, а також форум (20 000 зареєстрованих користувачів). Щомісячна аудиторія порталу – більше 100 000 відвідувачів.

ТРЕНАЖЕР З ПРАВОПИСУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

http://webpen.com.ua

Поєднує теоретичні положення й практичні завдання, що сприяє засвоєнню граматики української мови і вдосконаленню правописних навичок. Навчальні матеріали додатково містять різноманітну пізнавальну інформацію.

Підготовка до ЗНО з української мови та літератури

http://zno.if.ua

Унікальні матеріали для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури. Список творів, повні твори, біографії авторів, таблиці, схеми, графіки і багато іншого. Сайт активно оновлюється та наповнюється цікавою інформацією.

200 балів

200baliv.org.ua

Блог про ЗНО з української мови та літератури. Сайт містить статті-уроки з різних тем, поради щодо ефективної підготовки та корисні матеріали. Також авторка блогу проводить онлайн-тренінги та вебінари до ЗНО, дізнатися про які можна на сайті.

С

Світ слова

http://svitslova.com/test/index

Сайт містить теоретичні матеріали для тестів і тренувальні тести.

Корисні джерела

Відеоресурси для підготовки до ЗНО

Експрес-уроки української мови Олександра Авраменка

http://ippo.kubg.edu.ua/ekspres-uroky

Олександр Авраменко є одним із найпомітніших дослідників і популяризаторів української мови, автором наукових публікацій, підручників та посібників. Олександр Миколайович очолює робочу групу з розробки програм зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури. Також він є упорядником посібників для проведення державної підсумкової атестації в українських школах.

Онлайн-курси «Лайфхаки з української мови»

https://www.youtube.com/watch?v=b8oLTN5R9GA

EdEra та Освіторія створили онлайн-курс у формі корисних порад (лайфхаків), що допоможе опанувати базові теоретичні знання з української мови, виробити навички успішної мовленнєвої комунікації та підготуватися до складання ЗНО. Курс складається із 16 тем, тестових та відкритих завдань, допоміжних матеріалів та супроводжуючого інтерактивного конспекту на платформі EdEra Books.

В

Відеорепетитор Ганна Дем'яненко

https://www.youtube.com/channel/UCUjGLYfJKwHoS4L17pFugbQ

На просторах Інтернету інколи можна знайти справжні перлини. Пропонуємо звернути увагу на відеоуроки Ганни Дем'яненко, яка спеціалізується на сучасному підході до сучасних учнів. Ганна працює в школі, крім цього - автор проекту "Відеорепетитор української мови". Створює цікаві та зрозумілі відеоуроки, які полегшують сприйняття та запам'ятовування навчальної інформації.

Онлайн-уроки підготовки до ЗНО з української мови та літератури https://www.youtube.com/channel/UCnP5owaUDpEQSofywAOsWHw

На сайті ви зможете знайти все, що пов'язане з освітою: онлайн-тести підготовки до ЗНО, ДПА; дати ЗНО, вступної кампанії, ДПА, олімпіад і інших заходів;

скачати тести ЗНО минулих років, тести пробного ЗНО, таблиці перекладу балів ЗНО і безліч інших корисних файлів.

Методика навчання

Як навчити учнів писати висловлювання?

Твір-роздум є важливою частиною тесту з української мови та літератури, тож написати його потрібно якнайкраще. Та як навчити учнів створювати висловлювання?

Велику роль у навчальному процесі викладання української мови та літератури відводиться розвитку творчих здібностей учнів. У кожній дитині природою закладений певний творчий потенціал. Виявити здібності, розвинути їх якомога повніше – таке завдання повинен ставити перед собою кожний учитель. Надзвичайно важливо навчити бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки. Ця робота клопітка, об‘ємна, тож розпочинати її слід якомога раніше і проводити систематично.

Форми роботи для розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури:

  • Робота творчих майстерень (написання авторських віршів, оповідань, казок).

  • Проведення народознавчих свят.

  • Випуски художніх газет.

  • Інсценізація уривків із творів, які вивчаються за програмою.

  • Види творчих робіт на основі неповного тексту:

а) написання кінцівки поданого тексту;

б) написання творів за поданим початком і закінченням;

в) відтворення кількох пропущених епізодів;

г) творчі роботи за поданою канвою.

  • Ілюстрації учнів до прочитаних творів.

  • Проведення літературних "Брейн-рингів".

  • Конкурси авторських віршів.

  • Організація виставок "З бабусиної скрині", "Народознавчі свята" та ін..

  • Використання граматичної та лінгвістичної казки.

  • Використання нетрадиційного дидактичного матеріалу.

  • Створення комп’ютерних презентацій.

  • Використання елементів гри.

  • Створення учнями власних проектів.

Практичні прийоми

Метод Lapbook: яскраво, творчо, пізнавально

Лепбук (з анг. lap – коліно, book – книга) – це саморобна інтерактивна папка чи зошит, в які збираються і яскраво оформлюються різноманітні пізнавальні матеріали з певної теми вивчення. Лепбук обов'язково має різні за розміром кишеньки, вставки, рухливі деталі, віконця, міні-книжечки тощо з цікавою інформацію щодо предмету вивчення.

Лепбуки можуть створюватись сумісно з педагогом, індивідуально чи групою учнів. В останньому випадку вчитель має чітко розподілити завдання між школярами.

Головна перевага лепбука в тому, що він створюється власноруч і оформлюється за власним смаком. Це дозволяє структурувати інформацію, активно долучатися до навчального процесу і проявляти творчі здібності школярів. Завдяки цьому процес пізнання стає дійсно захопливим!

Використання лепбуків у навчальному процесі особливо актуальне в умовах впровадження Нової української школи. Такий метод дозволяє здійснювати навчання у ігровій формі і має наступні переваги:

  • Учень має можливість по своєму бажанню організувати інформацію з теми, що вивчається і краще зрозуміти і запам'ятати матеріал. Це особливо допомагає у навчанні дітям-візуалам.

  • При необхідності можна повторити вивчене у будь-який зручний час. Просто відкрити лепбук і переглянути зроблену своїми ж руками книжку.

  • Такий спосіб навчання дозволяє напрацьовувати навичку самостійного збору, відокремлення та систематизації інформації. Таке вміння особливо важливе для людей сучасного інформаційного суспільства.

  • Якщо лепбук виконується сумісно у групі, такий метод навчання сприяє розвитку комунікаційних навичок, командної взаємодії тощо.

Етапи створення саморобки:

  1. Вибір теми. Тематика лепбуку може бути як загальною, так і вузькою: присвячена певним визначним подіям, літературному твору, темі тижня тощо.

  2. Складання плану. Перед тим, як переходити до створення проекту, треба попередньо спланувати, що саме має бути у лепбуці. Адже це не просто книжка з малюнками. Її зміст повинен творчо розкривати тему.

  3. Створення макету. Аби зміст майбутнього лепбуку був чітко розкладений по полицях, в якому порядку і де саме будуть розміщені складові проекту.

  4. Підготовка складових. Чим більше складових саморобки, тим вона цікавіша. Так, для матеріалів можна заготовити спеціальні фігурні  конвертики, 3D-листівки,  пазли, кишеньки-книжечки чи гармошки, висувні чи обертаючі деталі, дверцята чи віконечка, блокнотики з чистими аркушами для приміток тощо.

  5. Поєднання основи та складових. Створити ідею – половина справи, адже кінцевий результат залежить не тільки від якості підібраного матеріалу, а й від охайності оформлення, грамотності.

Як показує практика зарубіжних шкіл, лепбукінг – ефективний освітній метод, який дозволяє розвивати різносторонню творчу особистість. Адже не дарма його широко використовують у навчальних закладах Італії, Франції, США, Великої Британії тощо.

З творчої лабораторії вчителя

Орієнтовні завдання з розвитку мови і мовлення

Подаємо деякі види тренувальних завдань і вправ, які може використовувати вчитель для організації колективної та індивідуальної роботи учнів для вдосконалення мовної культури учнівського твору.

  • Складіть простий і цитатний план вами підібраного тексту на теми «Різдвяно-новорічні обряди українців». Напишіть твір «У чарівному світі народних звичаїв».

  • Підберіть тексти-опори про український рушник. Напишіть твір «Оберіг із мого дитинства».

  • Підберіть прислів’я і приказки для написання творчої роботи «Щаслива родини – щаслива Україна».

  • Підберіть тексти-опори для творів: «Обереги пам’яті»; «Колискова дитинства», «Шануймо рідних матерів».

  • Складіть план повідомлення на тему «Учителю! Тобі вклоняюся доземно…».

  • Складіть синонімічні ряди до слів:

  1. радість, сонце, земля, молодість; 2)твір, поет, талант; 3) матір, пісня, оберег.

  • Прокоментуйте вислів: «У здоровому тілі – здоровий дух».

  • Знайдіть декілька колискових пісень. Ту, яка найбільше сподобалася, вивчіть напам’ять. Напишіть твір на одну із тем: «Пісня серця матері», «Спогадами – в дитинство», «Пам’ятаю мамину колискову».

  • Підберіть матеріал на одну із тем: «Земле рідна!... Я живу тобою і для тебе»,

«Стежинами мого дитинства», «Чарівні подихи весни».

  • На основі запропонованих асоціацій утворіть речення. 1) Сонце – кульбаба, життя – комедія; 2) думки – вітер, зло – камінь; 3) ненависть – ярмо, очі – яма; 4) сон – вічність, руки – граблі.

Наприклад: Сонце на небі таке яскраве, неначе кульбаба серед трави.

  • Введіть у речення запропоновані слова і словосполучення: квітково-декоративні рослини, календар народних прогнозів, озеленення інтер’єрів, обряд плетення, український віночок.

Спробуйте скласти зв’язний текст.

  • Напишіть твір «Чорнобривців насіяла мати…», використовуючи відомості про народну символіку квітів.

  • Підкресліть всі орфограми у запропонованих реченнях і поясніть їх:

Знання народної символіки України виховує у вас, юні друзі, свідоме ставлення до праці і шану до народних символів, почуття до рідного народу, отчого краю.

Символи-обереги – верби над ставом, калина в лузі, тополі край дороги – допомагають зберегти етнічну пам'ять, що разом символізує рідний край, землю, її улюблену природу.

  • Виправити помилки у вживанні цитат: Наталка Полтавка співає, що «небагата я і проста, но чесного роду…» Наталка рішуче заявляє, що «коли

на те іде, так знайте, що я вічно одрікаюсь од Петра і за возним ніколи не буду».

  • Виправте в реченнях мовленнєві недоліки:

Головним образом п’єси Івана Котляревського являється Наталка. Письменник з любов’ю зображує цей образ. Наталка хорошо відноситься до матері, і вона відповідає їй добром. Мені подобаються позитивні риси характеру, характерні для Наталки.

  • Перебудуйте речення, виправивши в них помилки:

Ми пишемо самостійну роботу по творчості Івана Котляревського. Цей письменник правдиво показав життя народу, їх побут, звичаї. Він викривав у своїх творах панів, їх ненажерливість, які прагнуть лие до збагачення. Написавши «Енеїду», вона стала першим твором нової української літератури. Всю біль своєї душі Наталка передає в пісні.

  • Простежте відтінки порівнянь:

1). Голова його, мов: квіточка, вулик з бджолами, комп’ютер, соняшник (бочка).

2). Роси – як намистини, блискітки (вино).

  • У творі-мініатюрі опишіть задану емоційну ситуацію: «Сумні сутінки», «Вітер-бешкетник», «Захід сонця очима щасливої людини».

  • Доберіть якомога більше власних тлумачень авторської фрази, описавши одним реченням ситуацію, що могла спричинити такий стан душі ліричного героя:

«Заспівали скрипки у моїй душі»;

«Іде розсміяний і босий хлопчина з сонцем на плечах» (Б.- І. Антонич, «На шляху»).

  • Продовжіть речення, підібравши максимальну кількість порівнянь:

·  Синє море то стогне, то виє, як…

·  Високії ті могили чорніють, як…

·  Туман закриває море, наче…

·  І ждеш його, того світу, мов…

·  Хата наповнена теплом, як…

·  В трави обпадають вишні, як…

  • Метафоричний вираз замінити нейтральною фразою:

· «Навшпиньках підійшов вечір»;

· «В рушницю ночі вклав хтось зорі-кулі»;

· «Заспівали скрипки у моїй душі».

  • Назвіть якомога більше:

· Ознак предмета: малина – солодка, запашна…

· Предметів, що володіють заданою ознакою: оксамитова – трава, сукня…

· Дій, які може виконувати істота: заєць – бігає, стрибає…

· Явищ, що мають певну ознаку: червоний – захід сонця, автомобіль, кулька…

Із досвіду вчителя

Використання олімпіадних та конкурсних завдань на уроках української мови та літератури – ефективний засіб підготовки до ЗНО

Одним з основних напрямків роботи вчителів є підготовка учнів до участі в різноманітних змаганнях.

Предметна олімпіада - це вид інтелектуального змагання між учнями, яке допомагає розвинути дух суперництва, урізноманітнити навчальний процес, опанувати більше, ніж шкільні підручники…

Завдання наставника – зацікавити учня, переконати у важливості матеріалу, який вивчається. Підготовка до олімпіади – це показник педагогічної майстерності вчителя.

Існує ряд методів навчання для підготовки учнів до олімпіад та конкурсів, наприклад:

1)  Заняття у різновікових групах, де учні старших класів виступають у ролі наставників і передають свій досвід молодшим;

2)  Регулярні консультації індивідуального і групового характеру;

3)  Грамотна організація самостійного опрацювання матеріалу;

4)  Використання активних методів навчання (мозковий штурм, рольові ігри тощо);

5)  Методи диференційованого контролю (вибір завдань за рівнем)…

Комплект олімпіадних завдань охоплює програмовий матеріал з різних розділів курсу за попередні роки навчання.

Обсяг і рівень складності олімпіадних завдань забезпечують якнайповніше розкриття інтелектуальних можливостей та творчих здібностей учнів.

Оскільки олімпіадні завдання за своєю суттю відрізняються від звичайної шкільної контрольної роботи, то обов’язково забезпечується різноплановість завдань, що мають перевірити комплексність мовно-літературної підготовки учасників.

Завдання з української мови вибудовуються в такому форматі: творча робота (есе), синтаксичний аналіз речення (9-11 класи), завдання з розгорнутою відповіддю на теоретичне питання, завдання відкритого типу на конструювання мовних одиниць, виправлення помилок, вибір нормативної форми, редагування речень, тлумачення фразеологізмів тощо.

Завдання з української літератури для кожного класу мають спільну структуру: відповіді на бліц-запитання, запитання з теорії літератури, творче завдання (ідейно-художній аналіз поетичного тексту).

Отже, використання олімпіадних та конкурсних завдань на уроках української мови та літератури є ефективним засобом підготовки до ЗНО.

Наша адреса:

Україна

Сумська область

Кролевецький район

с. Обтове

вул.. Центральна, 110

Наш сайт

https://obtivskash.wixsite.com/obtivskash

Ми у Facebook

https://www.facebook.com/obtivska.sh/

  • 17.12.2018
  • Зовнішнє незалежне оцінювання
  • 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Інтерактивні матеріали
  • 2898
  • 0
  • 106
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
1
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!