Педагогічні погляди Фрідриха Фрьобеля (лекція)

Опис документу:
План 1. Життя і діяльність Ф. Фрьобеля. 2. Педагогічна система Фрідриха Фрьобеля. 3. Теорія розвитку дитини. 4. Методика педагогічного виховання в дитячому садку. 5. Єдність філософії та педагогіки у працях Ф. Фрьобеля. 6. Теоретична істина в практичній діяльності Ф. Фрьобеля. 7. Значення педагогічних поглядів Фрідриха Фрьобеля.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Лекція

Тема: «Педагогічні погляди Фрідриха Фрьобеля»

План

1. Життя і діяльність Ф. Фрьобеля.

2. Педагогічна система Фрідриха Фрьобеля.

3. Теорія розвитку дитини.

4. Методика педагогічного виховання в дитячому садку.

5. Єдність філософії та педагогіки у працях Ф. Фрьобеля.

6. Теоретична істина в практичній діяльності Ф. Фрьобеля.

7. Значення педагогічних поглядів Фрідриха Фрьобеля.

Література:

  • Н. Арапова. Детская садовница // «Учительская газета», № 06 (10243) от 10 февраля 2009 года.

  • История педагогики. Учебное пособие для дошкольных педагогических училищ, под ред. М. Ф. Шабаевой, 3 изд., М., 1961, гл. 5

  • Познанский Н. Ф., Идея трудового воспитания у Ф. Фрёбеля, Саратов, 1926;

  • История педагогики. Учебное пособие для дошкольных педагогических училищ, под ред. М. Ф. Шабаевой, 3 изд., М., 1961, гл. 5

  • Фрёбель Ф. Педагогические сочинения: Т.1. Воспитание человека. – М.: Книгоиздательство К.И. Тихомирова, 1913. С. 357 с.

І. Життя і діяльність Ф. Фрьобеля.

Фрьобель (Фрідріх-Вільгельм-Август Fröbel) - відомий німецький педагог. Нар. 21 квітня 1782 в сім'ї пастора в Обервейсбахе, невеликому селі князівства Шварцбург-Рудольштадт.Ще малятком він втратив матір і був відданий на піклування прислуги і старших сестер і братів, яких скоро змінила мачуха. Батько, зайнятий своїми численними пасторським обов'язками, не мав можливості зайнятися хлопчиком. Мачуха також звертала на нього мало уваги, і хлопчик ріс, наданий самому собі. Початкову освіту він здобув у сільській школі для дівчаток.

У 1805 р. він відправився в Іверден, щоб особисто ознайомитися з постановкою педагогічної справи в навчальному закладі Песталоцці.

Фрьобель став вчителем природничих наук у цій школі (1805-1807).

1807-1810 рр..Фрьобель провів зі своїми трьома вихованцями в Івердонському інституті Песталоцці, перейнявся гарячої симпатією до справи та ідеям великого швейцарського педагога і вирішив присвятити себе педагогічній діяльності, завершивши першу вищу освіту.

Педагогічна діяльність Фрідріха Фрьобеля розгорнулася в той час, коли в Західній Європі після французької буржуазної революції і промислового перевороту почався бурхливий розвиток капіталізму, виникали великі мануфактури зі специфічним для них поділом праці,дозволяє залучати до промислове виробництво жінок і малолітніх дітей,що супроводжувалося масовим розпадом сімей трудящих і зростанням в їх середовищі дитячої бездоглядності.

Фрідріх Вільгельм Фребеля був видатним представником педагогіки першої половини XIX ст., Він зіграв видатну роль в розвитку теорії та практики дошкільного виховання.

У другій половині XIX - початку XX ст. в Європі широкого поширення набула теорія дошкільного виховання німецького педагога Фрідріха Фрьобеля

Оскільки в цей час особливої актуальності набули питання організації установ для виховання дітей дошкільного віку, Фрьобель в 1816 р.в Тюрінгії в скромному селі Грісгейм відкрив свій перший виховний заклад "Універсальний німецький виховний інститут", яке через рік він переніс у сусіднє село Кайльгау. Слідуючи педагогічним принципам Песталоцці, Фрьобель у своєму інституті займався з дітьми фізичними вправами, привчав їх до сільськогосподарської праці, у навчанні використовував наочність.

Робота Фрьобеля йшла успішно, і заклад швидко набував великої популярності.

Фрьобелівський дитячі сади були світлим, веселим промінням у цьому похмурому дитячому царстві, але до того різко встали в розріз з попередніми установами, що викликали на себе немилість духовенства, а потім і уряду. Внаслідок цього в Пруссії дитячі сади були заборонені від 1851-1860 рр..За цей проміжок часу дитячі сади існували в Пруссії неофіційно, ховаючись у сімейних гуртках, серед учнів і шанувальників Фребеля.

Фрьобель займався, також ,теоретичною розробкою своєю виховною системою , в основу якої ним були покладені принципи педагогіки Песталоцці в поєднанні з ідеалістичними постулатами німецької філософії.

Фрідріх Фрьобель - послідовник Песталоцці, розвив і систематизував погляди Песталоцці на виховання.

По Фрьобелю, природа й люди об'єднані Богом і розвиваються відповідно до закону Божому. Божественна природа становить сутність всіх речей, а їхнє призначення полягає в тому, щоб виразити, виявити й розвити цю природу. Тому люди повинні протягом життя виявити властиву їм божественну природу, а виховання покликане вести людей у цьому напрямку. Фребель писав: "Вільне й спонтанне подання божественного в людині й через життя людини, як ми бачили, є вищою метою й призначенням усього виховання, так само як і вищій долі людини"

Фрьобель особливо підкреслював важливість виховання дітей у родині. Основним моментом, характерним для поглядів Фрьобеля на виховання, є те, що місцем природного розвитку дітей він уважав будинок, а кращими вчителями - батьків. Подібно Песталоцці, він особливо підкреслював роль матері. Уважаючи дитячий сад необхідним доповненням до сімейного виховання, Фрьобель став засновником дитячого саду.

У 1817 р. він опублікував свій перший літературний працю "До нашому німецькому народові".Починаючи з 1820 р. протягом ряду років Фрьобель щорічно випускав брошури з повідомленнями про стан своєї виховної установи.

У 1826 р.він видав книгу "Виховання людини - головна праця, в якому виклав в системі свої педагогічні погляди, які отримали конкретизацію в його наступних роботах.

У 1828 р., коли в Німеччині посилилася реакція і почалися переслідування прогресивних діячів, Фрьобель був звинувачений в розповсюдженні "шкідливих ідей. І хоча спеціально призначена комісія не підтвердила цих підозр, більшість батьків забрали дітей.

В 1829 р. Фрьобель довелося закрити свій інститут.У наступні роки він намагався разом з прогресивно настроєними людьми відкривати нові виховні установи в різних місцях, але скрізь натрапляв на опір реакційних сил.

Дитячий садок в Бланкенбурге проіснував всього 7 років і був закритий через нестачу коштів. Але Фрьобель продовжував роботу і здійснив підготовку "дитячих садівниць - виховательок. Наприкінці життя йому вдалося відкрити ще один дитячий садок у Марієнталі, але в 1851 р.за наказом німецької влади всі дитячі садки в Німеччині були заборонені, як складові частини нібито соціалістичної системи Фрьобеля, що має на меті вести юнацтво до атеїзму. Це було сильним ударом для Фрьобеля, і 21 червня 1852 р. він помер у Марієнталі.Незважаючи на протидії реакціонерів, він був визнаний і відомий далеко за межами своєї батьківщини.

ІІ. Педагогічна система Фрідриха Фрьобеля.

Педагогічна система Фрьобеля була суперечливою. Вона грунтувалася на ідеалістичній філософії, яка стверджувала верховенство духовного начала над матеріальним. Виховання, розумілося Фрьобелем, як розвиток у людини чотирьох вроджених інстинктів: діяльності, пізнання, художнього і релігійного. Мета виховання - виявлення закладеного в дитині божественного начала, яка властива всім людям. Саме таке тлумачення Фрьобель дав і принципом «природосообразно». Він вважав, що виховання нічого не додає до того, що дано природою, а лише розвиває закладені в ньому якості.

Разом з тим Фрьобель пропагував цінну і важливу думку про нескінченний розвиток в природі і про розвиток людини протягом усього життя.Надаючи величезного значення дошкільного виховання, він вважав гру основним засобом розвитку, показав її велику роль у фізичному і психічному становленні дитини.Виходячи з природних особливостей дітей, Фрьобель вважав, що для задоволення потреб дитини у діяльності й спілкуванні е іншими дітьми необхідно виховувати його в суспільстві однолітків.Він дав глибоке педагогічне обгрунтування цієї ідеї і багато зробив для її популяризації і широкого розповсюдження.

Фрьобель вірив, що ігрові матеріали - важливі засоби утворення, які можуть сприяти розвитку внутрішніх потреб дітей. Фрьобель був найпершим в історії експертом у галузі освіти, хто визнав цінність дитячої гри й першою людиною, що створив освітні матеріали для дітей. Спочатку було всього шість видів освітніх матеріалів, розроблених Фрьобелем, пізніше ця кількість зросла до 20 видів, завдяки послідовникам Фрьобеля.

1. Розвиток творчості дітей.

Одна з найважливіших цілей навчання, згідно Фребелю, полягає в тому, щоб діти зрозуміли головне значення процесу роботи з матеріалами й придбали здатності комбінувати їх після усвідомлення методу й принципів цих матеріалів без проходження простої інструкції викладачів з метою розвитку креативных здатностей дітей.

2. Розвиток концепції чисел.

Матеріали Фрьобеля сприяють тому, щоб діти зрозуміли значення через взаємодію з матеріалами. Наприклад, учителі можуть запитати дітей, надаючи їм матеріал № 5, у скільки стовпчиків із трикутників два куби можуть перетворитися, якщо один куб може бути складений із двох трикутників.

3. Розвиток з еквівалентності.

Піаже вірив, що найважливіша складова реагування стосовно предмета - це розуміння його характеристик без впливу зовнішніх видимих змін. Матеріали Фрьобеля можуть розвивати цю концепцію за допомогою реальної дії.

4. Розвиток логічних здібностей.

Існує проблема, що в деяких дітей відсутня здатність до міркування, хоча вона повинна бути їм властива. Причина цього в тім, що педагоги не дають дітям можливостей робити умовиводу. Логічні здатності й уміння робити висновки потрібно формувати на початкових стадіях розвитку, а матеріали Фрьобеля допоможуть дітям розвити ці здатності на практиці.

5. Розвиток концепції правил і порядку.

Виймаючи матеріали з ящиків і збираючи їх назад, діти привчаються до відповідного порядку. Більше того, демонстрація всіх форм вимагає, щоб діти сфокусувалися на правилах симетрії. У дійсності, всі діти, хто займалися цією діяльністю, опанували звичкою забирати іграшки назад на своє вихідне місце.

6. Розуміння концепції форм.

Після того, як діти довідують форми куба й ромба, для них буде простіше зрозуміти такі форми, які можуть бути перетворені одна в іншу.

7. Розвиток соціальних і комунікативних умінь дітей.

Всі ці освітні матеріали допоможуть дітям зрозуміти значення частини й цілого, індивідуальності й взаємодії, й нададуть дітям можливість зрозуміти суспільство, у якому вони живуть, у міру їхнього дорослішання.

Головні принципи педагогічної системи Фрьобеля:

1. Для маленької дитини життя полягає в грі.

Ми всі тепер знаємо, що в свої ігри дитина вкладає всю природжену активність.В іграх наслідувальні він проявляє свою дивну здатність спостерігати навколишній світ; в іграх фантастичних він виявляє не одну тільки фантазію, але і переживання давнього язичницького світогляду, старовинних звичаїв, давно минулу епоху первісного людства. Підкоряючись цієї ворожої потреби створювати, дитина будує, ріже, струже, малює, ліпить, фарбує, клеїть - словом, видозмінює потрапивши йому в руки матеріал. У цих своїх творчих справах він не знає пересичення.

2. Дітям вроджено почуття громадськості.

Починаючи з чотирьох років і навіть раніше діти прагнуть грати разом. Це вроджене прагнення дітей добре відомо батькам і вихователям. Біологія пояснює нам, що людина з давніх-давен жила суспільством, а не поодинці, і тому почуття громадськості має бути міцно успадковано потомством.

На цих двох корінних властивості, на властивості дітей грати, і грати в товаристві інших дітей, властивості, притаманних для всіх родів людства, засновані вчення Фрьобеля і його дитячі сади, де дитя грає в суспільстві. Ігри наслідувальні і фантастичні називаються в дитячих садах рухливими іграми; ігри творчі, називаються роботами дитячого саду, як: будова, вирізання, наклеювання, ліплення тощо

Фрьобель перший ввів всі ці ігри і роботи в дитячий сад, що доводить, як вірно він придивився до проведення часу першого дитячого віку.Він переніс в дитячий сад все, що маленькі діти робили в дитячій, в саду, на вулиці, що передавалося їм з роду в рід від старших братів і сестер, від бабусь і нянь.Ця сторона діяльності Фрьобеля цілком життєва, а не придумана, недарма він провів 20 років у педагогічній практиці, раніше, ніж в 1837 році, відкрив свій перший дитячий садок.

3. Фрьобель помітив пристрасть маленьких дітей до розповідей, а також їх любов до тварин.

Це ось походження оповідань дитячого саду, в основі яких лежить подія, що знайомить з характером тварини. Фрьобель не вводив у свої оповідання казкового елемента: велетні і чорти, чаклуни і відьми відсутні; ці казки він надав сім'ї; але в нього тварини люблять своїх дитинчат, вони хоробрі або боягузливі, шляхетні або підступні, точнісінько, як це спостерігається в самому житті.

4. Фрьобель зауважив любов дітей до співу і квітам. Він дав їм пісні і сад з грядками квітів, за якими вони самі доглядають.

5.Фрьобель палко любив дітей, вірив у їх непорочність і покарання не вводив в дитячий сад.

Фрьобель ввів термін «дитячий садок», що став загальноприйнятим у всьому світі.У цій назві дошкільної установи, а також і в тому, що виховательку Фрьобель називав «садівниця», яскраво проявилася його любов до дітей, заклик до педагогів допомагати дитині зріти і розвиватися, висока оцінка значення цілеспрямованого педагогічного впливу.

ІІІ. Теорія розвитку дитини.

Фрьобель, вихований у дусі ідеалістичної німецької філософії, у своїх поглядах на природу, суспільство, людину був ідеалістом і вважав, що педагогіка повинна грунтуватися на ідеалістичній філософії. Він вважав, що педагогіки Песталоцці бракувало філософське обгрунтування, і прийшов до рішення про необхідність подолати емпіризм Песталоцці і побудувати свою систему на міцному фундаменті філософському. Згодом Фрьобель писав: "Якщо з моєї системи вийняти загальний світогляд, то система падає.Вона стоїть, поки цементує моєю "філософією".

Світ, на його думку, складається з двох єдиних і разом з тим протилежних начал - матерії і духу, що мають, проте, загальне божественне начало.Основу філософії Фрьобеля становило ідеалістично трактоване поняття про єдність всесвіту і її різноманітті, про існування загального, єдиного для всієї світобудови, але в кожному окремому випадку специфічно проявляється закону, який він назвав "законом єдності в різноманітті".На основі цього закону він побудував свою систему виховання в дитячому садку. На дитину, як і взагалі на людину, Фрьобель дивився як на носія божественної сутності, як на істоту, розвиваюче в собі божественне начало. Ідеалізм Фрьобеля виявлявся і в його затвердження, що діяльність і поведінку дитини обумовлені вродженими інстинктами.

На думку Фрьобеля, дитина від природи наділена чотирьма інстинктами: діяльності, пізнання, художнім і релігійним. Інстинкт діяльності, або активності, - прояв в дитині єдиного творчого божественного начала; інстинкт пізнання - закладене в людині прагнення пізнати внутрішню сутність усіх речей, тобто знову-таки бога. Фрьобель дав релігійно-містичне обгрунтування думки Песталоцці про роль виховання і навчання в розвитку дитини, витлумачив подання швейцарського педагога-демократа про саморозвиток, як про процес виявлення в дитині божественного початку.

IV. Методика педагогічного виховання в дитячому садку.

Фрьобель вважав метою виховання, розвиток природних здібностей дитини. Виховання, писав він, має керувати саморозкриття, але саморозкриття неможливо без зовнішніх впливів, чому необхідні різноманітні засоби, що викликають розвиток внутрішніх тенденцій, потягів.У дитячому садку слід виховувати дітей, залучаючи їх до різних діяльностей, розвивати їхнє тіло, вправляти зовнішні відчуття, знайомити їх з людьми, природою; в іграх, веселощі і безневинних забавах готувати їх до школи, допомагаючи їм розвиватися, як рослинам в саду.

Дитячий сад повинен здійснювати всебічний розвиток дітей, яке починається з їх фізичного розвитку. Вже у ранньому віці догляд за тілом дитини Фрьобель пов'язував, слідом за Песталоцці, з розвитком його психіки. Для поступового зміцнення і розвитку всіх членів і органів дитини він рекомендував надати йому свободу русі, помірне і відповідне харчування, зручний одяг.Величезне значення для фізичного розвитку дитини мають, вважав Фребеля, різноманітні види діяльності: ігри, ритмічні рухи, конструювання, сільськогосподарські нескладні роботи на ділянці, прогулянки.

Ядром педагогіки дитячого садка Фрьобель вважав гру.Розкриваючи її сутність, він доводив, що гра для дитини - потяг, інстинкт, основна його діяльність, стихія, в якій він живе, вона - його власне життя. У грі дитина висловлює свій внутрішній світ через зображення зовнішнього світу.

Фрьобель широко використовував гру як один із засобів морального виховання, вважаючи, що в колективних та індивідуальних іграх, наслідуючи дорослим, дитина затверджується в правилах і нормах моральної поведінки, тренує свою волю. Ігри, на його думку, сприяють розвитку уяви та фантазії, необхідних для дитячої творчості.

Для розвитку дитини в ранньому віці Фрьобель запропонував шість "подарунків".

Першим даром є м'яч.М'ячі повинні бути невеликі, м'які, пов'язані з вовни, пофарбовані в різні кольори - червоний, оранжевий, жовтий, зелений, синій, фіолетовий (тобто кольори веселки) і білий. Кожен м'яч-шар - на ниточці. Мати показує дитині м'ячі різного кольору,розвиваючи таким чином його вміння розрізняти кольори.Розгойдуючи кульку в різні боки і відповідно примовляючи "вперед-назад", "вгору-вниз", "вправо-вліво", мати знайомить дитину з просторовими уявленнями.Показуючи кульку на долоні і ховаючи його, примовляючи при цьому "Є м'ячик - немає м'ячика", вона знайомить дитину з твердженням і запереченням.

Обгрунтовуючи, чому саме першим даром, першої іграшкою повинен бути шар-м'яч, Фрьобель правильно помічав, що він найбільш зручний дитині, так як його ніжної, нерозвиненою ручці ще важко тримати кутастий предмет (наприклад, кубик) Але поряд з цим, Фрьобель призводить і ряд інших, символічних,надуманих аргументів, як-то: першим даром повинен бути саме куля, оскільки куля є "єдністю в єдності", куля - символ руху,куля - символ безкінечності.

Другим даром є невеликі дерев'яні куля, кубик і циліндр (діаметр кулі, підстава циліндра і сторона кубика однакові). За допомогою їх дитина знайомиться з різними формами предметів. Кубик своєю формою і своєю стійкістю є протилежністю кулі. Шар розглядався Фрьобелем, як символ руху, кубик - як символ спокою і символ "єдності в різноманітті (куб єдиний, але вигляд його різний у залежності від того, як він представлений погляду: ребром, стороною, вершиною).Циліндр поєднує і властивості кулі, і властивості кубика: він стійкий, якщо поставлено на основу, і рухливий, якщо покладено, і т. д.

Третій дар - куб, поділений на вісім кубиків (куб розрізано навпіл, кожна половина - на чотири частини). За допомогою цього дару дитина, вважав Фрьобель, отримує уявлення про цілий і складові його частини ("складна єдність", "єдність і різноманіття"), з його допомогою він має можливість розвивати свою творчість, будувати з кубиків, по-різному їх комбінуючи.

Четвертий дар - тих же розмірів кубик, розділений на вісім плиток (кубик ділиться навпіл, а кожна половина - на чотири подовжені плитки, довжина кожної плитки дорівнює стороні кубика, товщина дорівнює одній четвертій цієї сторони).

Можливість будівельних комбінацій у даному випадку значно розширюється: з додатком кожного нового дару колишні, з якими дитина вже освоївся, звичайно,не вилучаються.

П'ятий дар - кубик, розділений на двадцять сім маленьких кубиків, причому дев'ять з них розділені на більш дрібні частини.

Шостий дар - кубик, розділений теж на двадцять сім кубиків, багато хто з яких поділені ще на частини: на плитки, по діагоналі і пр.

Останні два дари дають велику різноманітність самих різних геометричних тіл, необхідних для будівельних ігор дитини. Ідея цих дарів, безсумнівно, склалася у Фрьобеля під впливом розробленої Песталоцці методики вивчення форми.

V. Єдність філософії та педагогіки у працях Ф. Фрьобеля.

У 1811-1813 рр..він навчався спочатку в Геттінгенському, а потім у Берлінському університетах, де його світогляд складалося під впливом німецької класичної філософії Шеллінга, Фіхте, Гегеля. Після закінчення університету він повністю віддається справі виховання дітей.

Життя Німеччини початку XIX століття була вся виткана з протиріч; це мрії, які не можуть бути втілені в життя. У Фіхте - потужний порив до свободи людини, в дійсності пов'язаного;звідси він більше говорить про те, що повинно бути, ніж про те, що є: «я хочу бути паном природи, а вона повинна бути моїм слугою», його порив і пафос, його суб'єктивізм та самозаглиблення, проголошення «я» творцем зовнішнього світу .Шеллінг проголосив тотожність мислення і буття, визнавши, що і природа (об'єкт) і людина (суб'єкт) виникають у нескінченному, абсолютному «я».

Елементи містики і екстазу, сильні у Шеллінга (особливо в пізніших його творах), надзвичайно яскраво виявилися у Фрьобеля. Роздробленість Німеччини, що диктується потребами економічного розвитку ідея єдності приводили до аналогічної ідеї «єдності» у філософії. Ця ідея єдності - вихідний пункт філософії та педагогіки Фрьобеля. Бог розглядається Фрьобелем, як єдність: «Ця єдність - Бог. Всі речі з'явилися з божественного єдності, з бога; їх джерело походження в божественному єдності, в бога. Бог - єдине джерело всього.У всьому живе і царює божественне єдність - бог. Все живе і отримує існування в божественному єдність і через нього, в бога і через бога », говорить Фрьобель на початку« Виховання людини ».Ця ідея єдності призводить потім Фрьобеля до визнання однорідності принципів розвитку природи і виховання.

В людині закладено інстинкти: релігійний, інстинкт праці, інстинкт громадськості, художній інстинкт і інстинкт пізнання. Всі ці інстинкти проявляються в самому ранньому дитинстві.Усе виховання повинно бути релігійним і то в дусі саме християнської релігії, оскільки тільки вона зміцнює в свідомості, що Бог-батько, а люди - його діти.Повторюючи Песталоцці, Фрьобель основою релігійного виховання вважає сім'ю, через яку, простуючи до ідеї загального батьківства, діти приходять до свідомості братства всіх людей. Вага виховання повинно «починатись зі справи, з дії, зароджуватися у справі, в дії, виростати з них, грунтуватися на них, виростати з живого, творчого, творчо спостерігає і проникаючого справи».Інстинкт художній повинен знайти розвиток у співі, малюванні, живопису, ліплення з самого раннього дитинства. Слід заохочувати будівельні ігри маленьких дітей з трісочок, кубиків, піску і т.д.

Подібно Коменського, Фрьобель метою навчання вважає пізнання себе, пізнання природи і пізнання Бога, для чого необхідні математика і мова (як елементи пізнання духу), природознавство і релігійна навчання. Принцип єдності повинен проникати все навчання, повідомляючи різноманітні знання, слід приводити дітей до свідомості внутрішньої єдності між предметами. Навчання повинне бути наочно і засновано на самодіяльності. З метою єдності необхідно піклуватися про фізичне виховання.Дитина в своєму розвитку повторює розвиток людства.

Великий вплив на розвиток системи розповсюдження ідеї дошкільного суспільного виховання надавали громадські організації та приватні особи. Прикладом такої участі може служити С. - Петербурзьке Фрьобелівське товариство сприяння дошкільному вихованню, офіційно зареєстроване в 1871 році. Ініціатором такого товариства був І. І. Паульсон (редактор журналу «Учитель») і педіатрК.А.Раухфус. Початковий склад суспільства включав 21 педагога (усього членів суспільства налічувалося 145). Метою даного товариства було «Поширення виховних ідей Фрьобеля для підтримки в сімействах інтересу до раціоналізації виховання дітей та поліпшенні

постановки виховання взагалі ». Важливим моментом такого педагогічного товариства було відкриття курсів професійної підготовки фахівців в області

дошкільного виховання (причому, навчання передбачало серйозний

теоретичний курс, що включає вивчення педагогіки, історії педагогіки,

загальної та дитячої психології, а також методики роботи в дитячому саду).

Курси були платними, приймалися на них закінчівши середній навчальний

заклад і мають звання домашньої наставниці або вчительки.

VI. Значення педагогічних поглядів Фрідриха Фрьобеля.

Фребель особливо підкреслював важливість виховання дітей у родині. Основним моментом, характерним для поглядів Фребеля на виховання, є те, що місцем природного розвитку дітей він уважав будинок, а кращими вчителями - батьків. Подібно Песталоцци, він особливо підкреслював роль матері. Фрьобель уперше в історії дошкільної педагогіки дав цілісну, методично детально розробленими, оснащеними практичними посібниками систему суспільного дошкільного виховання. Він чимало сприяв виділенню дошкільної педагогіки в самостійну область знання.

Педагогічні погляди Фрьобеля були побудовані на основі переконаності в тім, що можливості людини розвиваються в процесі його діяльності, і що педагогічний процес, відповідно до цього, повинен бути заснований на "дії, роботі й мисленні". Виховання Фрьобель розглядав як двосторонній, що зачіпає одночасно вчителя й учня процес, що підводить їх обох до свідомих зусиль, спрямованим на те, щоб змінити самого себе. Фрьобель вважав, що для виховання особливе значення мають різноманітні види діяльності (гра, навчання, праця) і намагався показати можливість їхньої взаємодії в різних формах.

Систему своїх педагогічних поглядів Ф.Фрьобеля виклав у головному своїй праці "Виховання людини". Велика увага в ньому, він приділив питанням духовно-морального становлення і виховання маленьких дітей. Людина з раннього дитинства, хоча і в неясному передчутті, усвідомлює "своє походження з Божественного, з Бога, і це передчуття, це ще менш, ніж туманна свідомість, має бути рано взрощено, посилена, виховане в людині, а потім вже доведено і прояснити до свідомості ". (1, 59)

І знову Ф.Фрьобель заспокоює вихователів: "Тут нема чого боятися, що слова, недоступні дітям, вселяють їм почуття, чужі їм; релігійне має привілей чистого повітря, ясного, сонячного світла і чистої води. Всяка земна істота вдихає його, і в кожному воно виражається у своїй особливій формі, у своїх фарбах, у кожній істоті приймає своє вираження "(1,238).

Значення Фрьобеля в історії педагогіки визначається тим, що він сприяв виділенню дошкільної педагогіки в самостійну галузь науки,уперше створивши теорію роботи дошкільних установ. Він багато зробив для пропаганди ідеї дошкільного виховання та широкого розповсюдження дитячих садів.

Багато педагогів займалися розробкою своїх систем раннього розвитку дитини… Головним, у будь-якій навчальній системі, залишаються – духовні цінності, коли формуються взаємовідношення дитини з оточуючим (навколишнім середовищем), розуміння життя, патріотичні почуття. Все це зараз дуже актуально в нашому сучасному суспільстві і застосовується багатьма педагогами в практичній діяльності.

Однак, не можна не відмітити, що саме методика Фрідриха Фрьобеля – ціле життя, своя філософія.

Талант видатного педагога органічно зєднав в собі талант «магістра слова».

Сьогодні ім’я Фрідриха Фрьобеля відоме в усьому світі, як символ самовідданого служіння дітям, їхньому щасливому майбутньому, отже майбутньому суспільства.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!