Мета: продовжити вивчення займенників, формувати в учнів уміння знаходити особові та зворотний займенники у реченнях, правильно їх відмінювати та вживати у зв’язному мовленні; формувати навички роботи в парах, розвивати увагу та мислення, культуру усного й писемного мовлення школярів з дотриманням норм національного етикету, прилучати через мову до культурно-етичних надбань українського народу, виховувати стійку мотивацію й свідоме прагнення до вивчення української мови.
Предметні компетентності, що формуються на уроці:
використовувати мовний словниковий запас, орієнтуватися в умовах спілкування й підтримувати його, аналізувати мовний матеріал; працювати з різноманітною інформацією, прилучати через мову до культурно-етичних надбань українського народу.
Ключові компетентності, що формуються на уроці:
здійснювати комунікацію державною мовою в усній та письмовій формі; здобувати та опрацьовувати інформацію з різних джерел та критично її осмислювати; сприймати, розуміти, аналізувати інформацію; установлювати причинно-наслідкові зв’язки; висловлювати думки, почуття, погляди в усній формі рідною мовою; дотримуватися культури мовлення; взаємодіяти у малих групах; презентувати власні думки зрозуміло, грамотно; продукувати ідеї; здійснювати взаємооцінювання результатів діяльності, рефлексію.
Очікувані результати.
Учень/Учениця:
знаходить займенники в тексті;
вміє їх відмінювати;
визначає роль у реченні;
вирізняє займенники у своєму та чужому мовленні;
знає національні етикетні формули із займенником «ВИ»
Тип уроку: урок розвитку компетентностей
Обладнання: ноутбук, телевізор, підручник «Дерево рішень», роздавальні картки, кубик, пісочний годинник, картки взаємооцінювання.
Методи, прийоми і форми роботи: бесіда, мультимедійна презентація, робота з підручником, опитування, «Четверте зайве», фізкультхвилинка, метод вправ, робота в парах, «Кубик Блума», рефлексивна вправа «Дерево рішень», робота з QR-кодами, взаємооцінювання.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Емоційна готовність учнів до уроку.
Принцип «Еволюція». На якому ти етапі еволюції в темі «Займенник»?
ІІ. ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ.
1. Повідомлення теми та мети.
2. Визначення основних завдань. «Дерево рішень»
Учні прикріплюють яблука-цілі до дерева.