матеріал

Інші методичні матеріали

Для кого: 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас

Навчальний семінар (тренінг) "Давайте зробимо форум-театр!" (презентація).

Опис документу:
Презентація для наочного супроводження Навчального семінару або тренінгу "Давайте зробимо форум-театр!". Цей матеріал може бути використаний, як навчання, пояснення для актив-групи форум-театру. Є список корисних посилань, вивчивши які, ви отримаєте повний набір знань по темі. Повний супровідний текст тут: https://vseosvita.ua/library/vorksop-davajte-zrobimo-forum-teatr-tekst-175307.html Файл презентації великий, тому він завантажився як архів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
ФОРУМ-ТЕАТР Форум-театр не вирішує проблем, а шукає рішення. Не лікує душу, але дає можливість звільнити її. МЕТА: Виявити та висвітлити актуальні ...
Слайд № 1

ФОРУМ-ТЕАТР Форум-театр не вирішує проблем, а шукає рішення. Не лікує душу, але дає можливість звільнити її. МЕТА: Виявити та висвітлити актуальні питання, для їх вирішення. Спробувати різні варіанти вирішення складних ситуацій. Створити діалог між людьми. Активувати життєвий та творчій потенціал. Це для кожного з нас, про мене і про тебе. Це про життя.

ФОРУМ-ТЕАТР. ЗМІСТ ПРЕЗЕНТАЦІЇ: ЩО ЦЕ? ДЛЯ ЧОГО? (МЕТА) АУГУСТО БОАЛЬ - ТВОРЕЦЬ ФОРУМ-ТЕАТРУ. СТВОРЕННЯ ТЕАТРУ ПРИГНОБЛЕНИХ РІЗНОВИДИ ТЕАТРУ ПРИГНІ...
Слайд № 2

ФОРУМ-ТЕАТР. ЗМІСТ ПРЕЗЕНТАЦІЇ: ЩО ЦЕ? ДЛЯ ЧОГО? (МЕТА) АУГУСТО БОАЛЬ - ТВОРЕЦЬ ФОРУМ-ТЕАТРУ. СТВОРЕННЯ ТЕАТРУ ПРИГНОБЛЕНИХ РІЗНОВИДИ ТЕАТРУ ПРИГНІЧЕНИХ: КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ О ФОРУМ-ТЕАТРІ. МЕТОДИКА РОБОТИ ФОРУМ-ТЕАТРУ. ФУНКЦІОНАЛЬНІ КОМПОНЕНТИ ФОРУМ-ТЕАТРУ. ПРИНЦИПОВІ ВІДМІННОСТІ ФОРУМ-ТЕАТРУ ВІД КЛАСИЧНОГО ХТО Є ХТО? УЧАСНИКИ. ЯК ЦЕ ВИГЛЯДАЄ? СЦЕНІЧНИЙ ПРОСТІР. ЯК ЦЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ? СТРУКТУРА ВИСТАВИ. ПРАВИЛА ФОРУМ-ТЕАТРУ. ПІДСУМКИ ТА ВІДПРАЦЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ. 16. ПІДГОТОВКА ДО ВИСТАВИ. 17. ДРАМАТУРГІЯ СЦЕНАРІЮ ТА РОБОТА НАД ВИСТАВОЮ. 18. РЕАКЦІЯ ГЛЯДАЧІВ. 19. АНАЛІЗ ПРОВЕДЕНОГО ЗАХОДУ: 20.

ЩО ЦЕ? ФОРУМ-ТЕАТР - коротка сценка, що показує пригнічення і програється безліч разів для того, щоб глядачі мали можливість замінити гнобленого пе...
Слайд № 3

ЩО ЦЕ? ФОРУМ-ТЕАТР - коротка сценка, що показує пригнічення і програється безліч разів для того, щоб глядачі мали можливість замінити гнобленого персонажа і зіграти його роль таким чином, щоб вивести її/його з ситуації гноблення шляхом зміни ситуації і дій гнобленого або досягнення підтримки з боку інших «допоміжних» персонажів. ФОРУМ-ТЕАТР - інтерактивна методика, в якій моделюється конкретна конфліктна ситуація, яка відображає соціально актуальне питання, з подальшим обговоренням з глядачами і пошуком шляхів виходу з ситуації. Це соціальна форма роботи. Творцем і розробником методу є видатний бразилець Августо Боаль – режисер, письменник, громацький діяч.

ДЛЯ ЧОГО? (МЕТА) Актуалізація проблеми: усвідомити реальність проблеми; зрозуміти, що вона може виникнути у кожного, у друга, у мене самого; замисл...
Слайд № 4

ДЛЯ ЧОГО? (МЕТА) Актуалізація проблеми: усвідомити реальність проблеми; зрозуміти, що вона може виникнути у кожного, у друга, у мене самого; замислитися, як вести себе в такій ситуації. Побудова діалогу навчитися чути себе та інших; навчитися говорити, щоб тебе почули та зрозуміли. Зміна поглядів надати можливість глядачам по іншому побачити проблему; надати інформацію, яка може змінити погляд на проблему

АУГУСТО БОАЛЬ (AUGUSTO BOAL, 16.03.1931 — 02.05. 2009) А. Боаль походить із родини португальських селян. В 1953 році Ауґусту відправився до США вив...
Слайд № 5

АУГУСТО БОАЛЬ (AUGUSTO BOAL, 16.03.1931 — 02.05. 2009) А. Боаль походить із родини португальських селян. В 1953 році Ауґусту відправився до США вивчати технології хімічної промисловості в Колумбійському університеті, натомість поринув у театральне та літературне життя Нью-Йорку. Повернувшись на Батьківщину, став художнім керівником Teatro de Arena в місті Сан-Пауло. Протягом двох років з 1968, театр Арена гастролює в Латиноамериці та США по містам та селам. А. Боаль бачить та розуміє проблеми простого народу. Напочатку 70-х він створює першу методику майбутнього інтерактивного театру: газету-театр. На початку 1971 року Боаля просто на вулиці викрадають, та ув'язнюють, піддаючи тортурам, і зрештою виганяють з країни.

У роки еміграції Боаль пропагує ідеї «театру пригноблюваних», працює в Європі, США, Латинській Америці. У 1974 році була видана книга «Театр пригно...
Слайд № 6

У роки еміграції Боаль пропагує ідеї «театру пригноблюваних», працює в Європі, США, Латинській Америці. У 1974 році була видана книга «Театр пригноблених», яка містила основні ідеї. В такій формі театр як ніколи служить метафорою життя, а дійство - це повсякденні ситуації, з якими ми можемо зіткнутися. З 80-х років отримує можливість періодично працювати на Батьківщині. 1986 року остаточно оселяється в Ріо, створює Центр театру пригноблюваних і працює в ньому. В 2008-му році був номінований на Нобелівську премію миру. Останні роки життя Боаль хворів на лейкемію. Помер у віці 78 років. СТВОРЕННЯ ТЕАТРУ ПРИГНОБЛЕНИХ

РІЗНОВИДИ ТЕАТРУ ПРИГНІЧЕНИХ: ФОРУМ-Театр Театр ОБРАЗУ Театр – ГАЗЕТА Політичний (законодавчий) театр «Веселка бажань» Невидимий театр «Пряма дія» ...
Слайд № 7

РІЗНОВИДИ ТЕАТРУ ПРИГНІЧЕНИХ: ФОРУМ-Театр Театр ОБРАЗУ Театр – ГАЗЕТА Політичний (законодавчий) театр «Веселка бажань» Невидимий театр «Пряма дія» Боаль вважав, що пригноблені - це ми всі, тому що в багатьох ситуаціях ми не висловлюємо свою думку і в підсумку перестаємо вірити, що можемо щось змінити. Новий театр – всього лише інструмент у тому щоб допомогти учасникам побачити шлях до звільнення від гноблення і почати діяти. Театр пригноблених був розроблений Аугусто Боалем як система театральних технік, які працюють з тілом, почуттями і особистим досвідом глядачів- учасників. Ці техніки спрямовані на створення можливостей для діалогу, критичної рефлексії і активного пошуку загальноприйнятих рішень актуальних для суспільства проблем і конфліктів.

Корисні посилання та інтернет-ресурси: Театр для діалогу. Декларація принципів Міжнародної організації театру пригноблених. http://tdd.org.ua/uk/de...
Слайд № 8

Корисні посилання та інтернет-ресурси: Театр для діалогу. Декларація принципів Міжнародної організації театру пригноблених. http://tdd.org.ua/uk/deklaraciya-principiv-mizhnarodnoyi-organizaciyi-teatru-prignoblenih Відео: Форум-театр и театральные технологии Аугусто Боаля - мастер-класс https://www.youtube.com/watch?v=rXb3T1Osglg Відео: Форум-театр «Травля» Еврейский музей и центр толерантности https://www.youtube.com/watch?v=fHi4mNiJLaI&t=1423s Міжнародна школа рівних можливостей http://gender-ua.org/forma-diyalnosti/forum-teatr Рабочая тетрадь по использованию Форум театра в работе общественных организаций https://interrasibir.ru/storage/editor/Rabochaya_tetrad.pdf Сторінка нашего ФОРУМ-ТЕАТРУ «ДІАЛОГ» в Фейсбуке https://www.facebook.com/Forum.teatr.DiФорум-театр для чайников или как создать спектакль форум-театра. https://kriegsfolgen-ueberwinden.de/wp-content/uploads/Methodenbuch-Forumtheater-finale-Fassung.pdf ПРИМЕНЕНИЕ ТЕХНИК ТЕАТРА УГНЕТЁННЫХ В МИРОТВОРЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ методическое пособие https://kriegsfolgen-ueberwinden.de/wp-content/uploads/Methodenbuch-Forumtheater-finale-Fassung.pdf

МЕТОДИКА РОБОТИ ФОРУМ-ТЕАТРУ (ЩО? ЯК? ЧОМУ? КОМУ?) Щоб грати, потрібно вивчити правила гри. Вивчіть правила і грайте краще за інших. А. Ейнштейн
Слайд № 9

МЕТОДИКА РОБОТИ ФОРУМ-ТЕАТРУ (ЩО? ЯК? ЧОМУ? КОМУ?) Щоб грати, потрібно вивчити правила гри. Вивчіть правила і грайте краще за інших. А. Ейнштейн

Принципові відмінності форум-театру від класичного Цільова аудиторія Сучасні форум-театри демонструються як на вулиці («форум» перекладається з лат...
Слайд № 10

Принципові відмінності форум-театру від класичного Цільова аудиторія Сучасні форум-театри демонструються як на вулиці («форум» перекладається з латині як «площа»), так і в аудиторіях навчальних закладів, бібліотек, установ і організацій. Нерідко форум театр використовується в рамках найрізноманітніших освітніх програм, піднімає гострі соціальні теми. Робота за технологією форум-театр може бути ефективна для будь-якої групи, якій цікава тема форуму. Актори Основними акторами форум-театрів є активні люди (вік не має значення), які зацікавлені і мотивовані займатися вирішенням своїх проблем через зміну суспільства. Акторський склад може змінюватись та доповнюватись залежно від тематики та цільової аудиторії. Джокер Роль джокера (модератора) полягає в організації процесу підготовки акторів, активізації аудиторії, він проводить вправи, коригує сценки, допомагаючи групі досягати найбільшої виразності. Керує роботою з аудиторією під час показу. Сценки та сценарії Сценарії створюють самі актори та актив-групи з цільової аудиторії. При розробці сценаріїв необхідно враховувати, що основою будь-якої драматичної дії є конфлікт. В форум-театрі сцена закінчується на піку конфлікту. Конфлікт свідомо доводиться до максимальної гостроти. Рішення конфлікту не дається в сценарії, але сценарій повинен припускати декілька варіантів розвитку та рішення конфлікту. Рівний – рівному Форум-спектакль передбачає рівність учасників і виконавців: на сцені грають непрофесійні актори; спектакль показується глядачам з тієї ж соціальної групи, що і автори історії (школярі - школярам, студенти - студентам, вчителі - вчителям і т.д.). Інтерактивність Глядачі - не пасивні, а такі ж учасники форум-вистави, як і актори (глядачи-актори). Вони беруть активну участь в дійстві: виходять на сцену і намагаються розіграти різні варіанти поведінки в запропонованої ситуації. Актуальність проблематики Тему форум-вистави вибирають ті, хто його створює. Це обов'язково якась соціальна проблема, яка багатьом з групи здається важливою і особистою. Тема звужується до конкретної історії і перетворюється в спектакль. Сюжети з життя Форум-театр не передбачає постановку класичних або сучасних п'єс, творів художньої літератури, поезії. Історія твориться самими виконавцями, а не професійними драматургами, на основі тієї проблеми, яку вони вважають важливою, з використанням їх особистого досвіду. Функціональні компоненти форум-театру

ХТО Є ХТО? УЧАСНИКИ ФОРУМ-ТЕАТРУ. Джокер - керує створенням вистави, підготовкою акторів та вистави. На показі підготовлює (розігріває) глядачів, к...
Слайд № 11

ХТО Є ХТО? УЧАСНИКИ ФОРУМ-ТЕАТРУ. Джокер - керує створенням вистави, підготовкою акторів та вистави. На показі підготовлює (розігріває) глядачів, керує повторами, обговоренням. Актори (репертуарна група) – обирають тему, створюють сценарій, виставу, реалістично зображують дійство, так, щоб усі зрозуміли переживання героїв, імпровізують при грі з глядачами, зберігаючи характер героя, діляться враженнями, висновками. Глядачі – виконують вправи с Джокером, обговорюють проблему, дивляться виставу та пропонують свої варіанти поведінки героїв, окрім антагоніста – стають акторами висловлюються за дозволом Джокера. Експерт – допомагає в вирішенні складних ситуацій, розкриває тему, з професійної точки зору.

ЯК ЦЕ ВИГЛЯДАЄ? СЦЕНІЧНИЙ ПРОСТІР ФОРУМ-ТЕАТРУ. Сцена – без підвищення, на одному рівні з глядачами. Без мікрофонів та спеціального освітлення, без...
Слайд № 12

ЯК ЦЕ ВИГЛЯДАЄ? СЦЕНІЧНИЙ ПРОСТІР ФОРУМ-ТЕАТРУ. Сцена – без підвищення, на одному рівні з глядачами. Без мікрофонів та спеціального освітлення, без занавісу. Реквізит та декорації – мінімальний, самий необхідний, який використовується в житті. Змінюють декорації самі актори. Костюми – можуть використовуватись тільки для підсилення образу, як правило це звичайний одяг. Музика - підбирається в разі необхідності, для підкреслення емоційних сцен. Продовжується вистава біля двох годин.

Як це відбувається? Структура вистави ФОРУМ-ТЕАТРУ. Розігрів Джокер+ глядачі (Питання, нескладні завдання-активація глядачів, 10-15 хвилин) Всуп до...
Слайд № 13

Як це відбувається? Структура вистави ФОРУМ-ТЕАТРУ. Розігрів Джокер+ глядачі (Питання, нескладні завдання-активація глядачів, 10-15 хвилин) Всуп до теми. Джокер+експерт+ глядачами. (Що таке ФТ, що відбувається. Підготовка до теми) Вистава Перший показ Актори+джокер (Показ дійства і команда «Стоп» в кульмінації) Завершення. Джокер+ актори+експерт (Актори описують свою роль та висловлюють свої думки, висновки по темі. Загальний підсумок) ДЕРОЛІНГ- вихід з ролі Актори+Джокер (Проводиться після вистави. «Я не Гамлет – я Вася». я-висловлення)

Заборонена нецензурна лексика; Заборона фізичного контакту; У виставі неможна замінювати антагоніста; Неможна братись за надто складну або гостру к...
Слайд № 14

Заборонена нецензурна лексика; Заборона фізичного контакту; У виставі неможна замінювати антагоніста; Неможна братись за надто складну або гостру конфліктну тему без експерта та без опиту; Джокер дотримується нейтральної позиції в судженнях; Непріпустимо щоб в підсумку антагоніст залишився правий, а его дії схвалювалися. Потрібно передбачити можливість такого заключення та обов'язково порадитися з експертом, яким чином упевнити глядачів в хибності такоъ позиції; Правила форум-театру

Після кожного показу варто проводити: 1. ДЕРОЛІНГ (вихід з ролі). «Я не <ім’я героя>, я <своє ім’я>. Я знімаю с себе роль, я відпускаю <проблеми, е...
Слайд № 15

Після кожного показу варто проводити: 1. ДЕРОЛІНГ (вихід з ролі). «Я не <ім’я героя>, я <своє ім’я>. Я знімаю с себе роль, я відпускаю <проблеми, емоції> і повертаюся в своє життя. 2. Командну рефлексію про виконану роботу. Приблизні питання: Чи була досягнута мета? Якщо так, то яким чином? Якщо ні, то чому? Чи були виявлені які-небудь незаплановані ефекти (позитивні або негативні)? Що потрібно змінити на етапі підготовки? Помилки та успіхи, внесок кожного учасника? Все записати. Підсумки та відпрацювання результатів.

Підготовка до вистави Вибір теми (Записують які теми цікавлять, обговорюють, обирають колегіально) Створюється історія (За допомогою питань та обго...
Слайд № 16

Підготовка до вистави Вибір теми (Записують які теми цікавлять, обговорюють, обирають колегіально) Створюється історія (За допомогою питань та обговорень в доброзичливій атмосфері створюється історія, вона повинна бути реальною «як в житті») Не більше 5 сцен, оптимально 3. Не довше 30 хвилин. ПРОТАГОНІСТ (головний герой, який потрапляє в складну ситуацію. Його образ не яскравий, потрібно залишати простір для уяви. Його найчастіше замінюють на бланках) Актори пропрацьовують своїх персонажів. (Актори придумують історію для свого персонажа: хто він, чим займається з ким спілкується – усі подробиці життя та взаємовідносин персонажів) ПЕРСОНАЖІ: АНТАГОНІСТ (головний герой, який створює конфлікт. Яскравий образ, нав’язує свою позицію іншим. Його замінювати на бланках не можна) СПОСТЕРІГАЧИ (нейтральні, допоміжні персонажі, вони можуть підтримувати протагоніста чи антагоніста, але не проявляють себе яскраво, не втручаються.) СЦЕНАРІЙ (Пишуть сценарій актори-виконавці. Фрази повинні бути ємкі, короткі. Не більше 5 сцен. Сюжет повинен показувати логічний розвиток подій) РЕПЕТИЦІЇ

Конфлікт – відбувається щось, від чого страждає протагоніст; «БОМБА» - в кожній сцені повинна бути гостра фраза, яка провокує глядачів на бланки. П...
Слайд № 17

Конфлікт – відбувається щось, від чого страждає протагоніст; «БОМБА» - в кожній сцені повинна бути гостра фраза, яка провокує глядачів на бланки. Потрібно 2-4 «бомби» в кожній сцені; Побудова дії: 1) Протагоніст, який щось робить; 2) Діалог з антагоністом з приводу проблеми; 3) Розкриття конфлікту, підключаються інші персонажі; 4) В кінці дії конфлікт залишається не вирішеним. Розвиток сюжету відбувається по наростаючої: Перша дія позначує конфлікт, друга – загострює, третя підкреслює переживання героя, четверта і остання доводить до кульмінації. В першій та останній дії беруть участь головні герої, в інших антагоніст може не з’являтися; Вистава займає не більше 20 хвилин. РЕПЕТИЦІЇ – будуються таким чином: розігрів (вправи), побудова мізансцен, індивідуальна робота над роллю, загальний прогін; Генеральна репетиція в присутності кількох глядачів. Проводиться повністю з розминкою та бланками. Драматургія сценарію та робота над виставою

Галас - спектакль зачепив глядачів: вони або обговорюють, або перемикаються, тому що тема занадто важка. Не зупиняйте шум! Готуйте виконавців до то...
Слайд № 18

Галас - спектакль зачепив глядачів: вони або обговорюють, або перемикаються, тому що тема занадто важка. Не зупиняйте шум! Готуйте виконавців до того, що в залі може бути шумно: працюйте з голосом, тренуйтеся утримувати увагу на сцені. Тиша – ніхто не виходить на бланки - значить, сцена або не зачепила глядачів, або вона здається занадто складною, і ніхто не наважується. Джокеру потрібно нагадувати, та заохочувати сказати «Стоп». На перших порах можна запросити на прем'єру одного-двох «своїх», щоб в крайньому випадку вони вийшли на бланки, якщо інші глядачі зовсім не захочуть цього робити. При цьому не домовляйтеся, що саме вони будуть грати - компонент імпровізації повинен зберігатися. Реакція глядачів

Точність формулювання ПРОБЛЕМИ І РОЗУМІННЯ КОНТЕКСТУ Чіткість ВИЗНАЧЕННЯ ЦІЛЕЙ І ЗАВДАНЬ РОБОТИ Вірність ВИЗНАЧЕННЯ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРИИ Ефективність...
Слайд № 19

Точність формулювання ПРОБЛЕМИ І РОЗУМІННЯ КОНТЕКСТУ Чіткість ВИЗНАЧЕННЯ ЦІЛЕЙ І ЗАВДАНЬ РОБОТИ Вірність ВИЗНАЧЕННЯ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРИИ Ефективність КОМАНДНОЇ РОБОТИ Подальша ПОСЛІДОВНА РОБОТА З ЦІЛЬОВОЮ АУДИТОРІЄЮ Аналізі проведеного заходу:

«Театр – это форма знаний: он должен и может быть способом трансформирования общества. Театр может помочь нам построить наше будущее, вместо того, ...
Слайд № 20

«Театр – это форма знаний: он должен и может быть способом трансформирования общества. Театр может помочь нам построить наше будущее, вместо того, чтобы просто ждать этого будущего» Августо Боаль

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

матеріал

Інші методичні матеріали

Для кого: 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас