Методичні рекомендації щодо організації роботи з обдарованими дітьми

Опис документу:
Методичні рекомендації щодо організації роботи з обдарованими дітьми допоможуть виявити обдарованих і талановитих дітей. Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель творчий, а навчальний процес цікавий, різнобічний, результативний.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методичні рекомендації

щодо організації роботи з обдарованими дітьми

 

Учитись важко, а учить ще важче,

Але не мусиш зупинятись ти,

Як дітям віддаси усе найкраще,

То й сам сягнеш нової висоти.

П. Сингаївський

Розбудова державності в Україні зумовила нові тенденції в розвитку освіти. З'явилася нагальна потреба суспільства у творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуально, творчо і духовно розвинених громадянах.

Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки дітей - стільки й здібностей, які залежать від психолого-фізіологічних особливостей людини, соціального оточення, сім'ї та школи.

У результаті досліджень науковцями виділено такі характерні особливості обдарованих дітей:

*      часто "перескакують" через послідовні етапи свого розвитку;

*      у них чудова пам'ять, яка базується на ранньому мовленні;

*      рано починають класифікувати інформацію, що надходить до них;

*      із задоволенням захоплюються колекціонуванням, при цьому їхня мета - не приведення колекції в ідеальний порядок, а її реорганізація, систематизація на нових підставах;

*      мають великий словниковий запас, із задоволенням читають словники чи енциклопедії, придумують нові слова і поняття;

*      можуть займатися кількома справами одразу, наприклад, стежити за декількома подіями, що відбуваються навколо них;

*      дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ і не терплять жодних обмежень своїх досліджень;

*      можуть тривалий час концентрувати свою увагу на одній справі, вони буквально "занурюються" у своє заняття, якщо воно їм цікаве;

*      мають розвинене почуття гумору;

*      постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що не під силу;

*      відрізняються різноманітністю інтересів, що породжує схильність починати кілька справ одночасно;

*      часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію;

*      їм бракує емоційного балансу, вони часто нетерплячі та поривчасті.

Н.С. Лейтес виділяє три категорії обдарованих дітей: учні з ранньою розумовою реалізацією; учні з прискореним розумовим розвитком; учні з окремими ознаками нестандартних здібностей.

Розвиток творчих здібностей слід розпочинати з ранніх років, використовуючи наявний нахил дитини до праці, саме цей нахил, на думку Н. Лейтеса, є дитячої обдарованості.

Для оцінки соціального розвитку дитини, творчих здібностей, інтелекту практичні психологи повинні використовувати різні психодіагностичні методи, що доповнюються відомостями батьків, даними спостережень за дитиною.

Існує багато методик, які допомагають пізнати творчу, обдаровану дитину з креативністю її мислення.

Зокрема:

*      Методика Векслера допоможе визначити рівень інтелектуальних здібностей.

*      Методика Кетелла допоможе оцінити інтелектуальні можливості дитини.

*      Методика Айзенка допоможе визначити рівень інтелекту.

*      Методика "Неіснуюча тварина" допоможе визначити, наскільки в дитини розвинена творча уява, оригінальність мислення, емоційний стан.

*      Методика "Прогресивні матриці Равена" допоможе визначити рівень аналітико- синтетичних умінь.

*      Анкета з визначення здібностей учнів за методикою американських вчених Хаана і Кафа допоможе визначити на основі співставлення з інтересами одноліток особливості спрямованості даної особистості.

Виявлення обдарованих і талановитих дітей - це тривалий процес. Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель творчий, а навчальний процес цікавий, різнобічний, результативний.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.