Методична розробка уроку з виробничого навчання на тему "Обклеювання стін вініловими шпалерами"

Опис документу:
Методична розробка уроку виробничого навчання «Обклеювання стін вініловими шпалерами» розкриває основні процеси і навички при обклеюванні стін вініловими шпалерами; розвиває логічне мислення та самостійність учнів до виконання даної операції; дає змогу учням використовувати нові сучасні шпалери та клеї.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Департамент науки і освіти

Харківської обласної державної адміністрації

Державний навчальний заклад

«Купянський регіональний центр професійної освіти»

Методична розробка уроку

виробничого навчання

«Обклеювання стін вініловими шпалерами»

Розробила майстер виробничого навчання

Махова Наталія Іванівна

м. Куп'янськ 2020

Зміст

  1. Вступ.

  2. Анотація

  3. Планування вивчення теми.

  4. План уроку «Обклеювання стін вініловими шпалерами».

  5. Додатки

  • інструкційні картки

  • завдання

  • критерії оцінювання

6.Список використаних джерел

Вступ

Шпалерні роботи виконується після закінчення всіх загально будівельних. Після опорядження будинку його приміщення набувають закінченого вигляду, створюються потрібні санітарно – гігієнічні та естетичні умови для життя, праці і відпочинку людей. Крім того, перед початком шпалерних робіт фарбують водними сумішами стелі та вікна й дверні укоси, ґрунтують віконні рами та двері.

Шпалери прикрашають житло, мають естетичний вигляд, закривають шпари у будівельному матеріалі стін. Шпалери впливають і на освітленість приміщення.

Підвищення якості робіт залежить від ініціативи кожного робітника, сумлінного ставлення його до своїх обов’язків, організації праці всієї бригади. Багато будівельних бригад працюють з гарантійними паспортами або за системою бездефектної роботи.

Нині у будівництві працюють десятки тисяч малярів, багато з яких закінчили професійно – технічні училища. Маляра завершують будівельний процес і підготовлюють будинки до експлуатації. Малярні фарбування захищають будівельні конструкції від руйнівної дії атмосферних впливів, збільшують їхню довговічність. Опоряджені приміщення стають більш привабливими, красивими.

Для успішного виконання завдань, що стоять перед будівельниками, всі робітники – малярі повинні добре знати технологію виробництва опоряджувальних робіт, будову і роботу малярних машин і механізмів, передові методи організації праці.

АНОТАЦІЯ

Методична розробка уроку виробничого навчання «Обклеювання стін вініловими шпалерами» розкриває основні процеси і навички при обклеюванні стін вініловими шпалерами; розвиває логічне мислення та самостійність учнів до виконання даної операції; дає змогу учням використовувати нові сучасні шпалери та клеї.

Велика вага приділяється мотивації діяльності учнів, перевірці набутих теоретичних знань та застосування їх на практиці. Не менш важливе значення має використання інструкційно - технологічних карт на уроках виробничого навчання. Інструкційно - технологічні карти - основа технічної грамотності майбутніх робітників. За допомогою інструкційно - технологічних карт учні дотримується послідовності технологічних операцій, застосовувати необхідні інструменти. Сприяють підвищенню рівня компетентності учнів.

Методична розробка стане в пригоді майстрам виробничого навчання при проведенні уроку виробничого навчання.

Витяг з робочої освітньої програми

Професія: 7141 «Маляр»

Кваліфікація: 3 розряд

уроку

Тема уроку

Кількість годин на тему, урок

Примітка

Тема № 6. Виконання основних операцій при обклеюванні поверхонь шпалерами

36

1

Урок 1. Приготування клейстеру та клею

6

2

Урок 2. Розкроювання шпалер вручну та механізовано

6

3

Урок 3 . Нанесення клейстеру на поверхню щітками, валиками,

6

4

Урок. 4. Обклеювання стель, стін паперовими шпалерами

6

5

Урок. 5. Обклеювання стель, стін вініловими шпалерами.

6

6

Урок. 6. Обклеювання стель, стін флізеліновими шпалерами.

6

План уроку

Тема: № 6.Виконання основних операцій при обклеюванні поверхонь шпалерами.

Тема уроку: № 5 Обклеювання стін вініловими шпалерами

Мета уроку: Сформувати уміння учнів прийомам приклеювання шпалер.

Навчити учнів різними пособами приклеювати шпалери.

Виховна мета: Виховати в учнів почуття відповідальності за якість виконаної роботи. Сформувати почуття етики і естетики в майстерні, повагу до обраної професії.

Розвиваюча мета: Розвивати самостійність у плануванні й організації робочого місця. Сформувати почуття логічного мислення, творчого підходу до правильного виконання технологічного процесу, дотримання правил техніки безпеки. Розвивати в учнів систему швидкості до якісного виконання робіт.

Методична мета: Вивчення сучасних виробничих технологій обклеювання шпалер.

Тип уроку: Формування первинних умінь.

Вид уроку: Вправи.

Метод навчання: Пояснювально-ілюстративний; практичний.

Дидактичне забезпечення уроку: Інструкційно-технологічні карти, кросворд, «Тренінг»

Матеріально-технічне забезпечення уроку: Ємкість для клею; ніж малярний; валик для швів; щітка для розгладження шпалер; губка; шпалери; щітка-макловиця; щітка-пензель; драбина; висок; рулетка; валик; металева лінійка 1м.; шпатель гумовий; робочий стіл; ганчірка; ножиці.

Хід уроку.

І. Організаційно-вступна частина.

1. Перевірка наявності учнів.

2. Перевірка учнів готовності до навчання.

3.Включити учнів у діловий ритм.

4.Створити психологічний настрій.

5.Допуск учнів до роботи, пов’язаної з небезпекою праці.

ІІ. Вступний інструктаж.

1.Актуалізація опорних знань, умінь.

2. Повідомлення теми програми.

3. Повідомлення теми уроку.

4. Повідомлення мети уроку; мотиваційна установка.

5. Пояснення важливості приклеювання шпалер різними способами.

6. Показ двох зразків: - еталонний та бракований.

7. Виявлення знань учнів:

а) Поясніть, як перевірити рівність і вертикальність поверхні?;

б) Покажіть прийоми розкроювання шпалер;

в) Від чого залежить вибір клейової суміші?

г) Як правильно провішувати поверхню під обклеювання шпалерами?

8. Пояснення та показ нового матеріалу: ДОДАТОК 2

1) Правила безпеки праці під час виконання шпалерних робіт:

- перед початком роботи необхідно підготовити робоче місце, перевірити справність інструменту, пристосувань.

- усі роботи необхідно виконувати у спецодязі.

- під час обклеювання шпалерами необхідно забезпечити нормальну вологість у приміщенні.

- обклеювати шпалерами приміщення, де зберігається температура понад

+ 23˚С, не рекомендується.

- освітленість під час виконання шпалерних робіт має бути не менше 100Лк.

- необхідно дотримуватися вимог техніки безпеки під час роботи на висоті.

2) Пояснення і показ прийомів наклеювання шпалер (першої смуги):

Підготуйте першу смугу: виміряйте висоту стіни (не враховуючи висоти плінтуса). Відміряйте знайдену довжину на рулоні, додавши запас 5-10 см на обрізку країв, і прокресліть лінію. Відріжте смугу, використовуючи великі ножиці:

Якщо малюнок шпалер не вимагає стикування, наріжте відразу кілька смуг, прикладаючи їх до першої смуги для виміру довжини. Стежте за напрямком малюнка. Якщо малюнок повинен стикуватися, рекомендується відрізати смуги по мірі просування роботи — це дозволить Вам уникнути помилок. Додавайте до довжини кожної смуги відстань, необхідну для стикування малюнка, і стежте за напрямком малюнка.

Приклеюйте шпалери, починаючи від вікна, і дотримуйтеся нумерації (див. 1 схему).

За допомогою виска прокресліть вертикальну лінію на відстані 50 см від вікна (ширина смуги мінус 3 см).

Покладіть смуги на стіл малюнком донизу. Приготуйте клей, дотримуючись вказаних виробником пропорцій для того, щоб одержати потрібну консистенцію. Витримайте клей 10 хвилин перед тим, як його використовувати.

За допомогою щітки нанесіть клей на половину смуги, розподіляючи його від центра до країв. Добре проклейте краї.

Складіть проклеєну половину смуги, не притискаючи місце згину.

Подібним же чином проклейте другу половину смуги. Залишить смугу на якийсь час, щоб вона просочилася клеєм (від 5 до 10 хвилин). Час просочування залежить від товщини шпалер.

ЗВЕРНIТЬ УВАГУ.

Кути й недоступні для шліфувальної машини місця обов’язково потрібно обробити або вручну, або за допомогою спеціальної машини для обробки торців і кутів.

Прикладіть верхню частину смуги до стіни, залишивши нижню половину складеною. Вирівняйте край смуги по накресленій лінії, залишивши зверху стіни запас 3-5 см.

Притисніть шпалери до стіни й видавіть повітря, розрівнюючи шпалери від центра до країв щіткою або сухою ганчіркою.

Притисніть шпалери до стіни й видавіть повітря, розрівнюючи шпалери від центра до країв щіткою або сухою ганчіркою.

Потім розгорніть другу половину смуги, притримуючи наклеєну частину для того, щоб вона не сковзала донизу. Розгладьте нижню частину

Приклейте подібним же чином наступні смуги, прирівнюючи щораз краї до попередньої смуги.

Розташовуйте смуги таким чином, щоб домогтися стикування країв. У випадку помилки відклейте останню смугу й переклейте її, зістиковуючи її край із краєм попередньої смуги.

ЦЕ КОРИСНО ЗНАТИ

Щоб позбутися пухирців повітря, що залишилися під шпалерами, проткніть їх шпилькою й обережно розгладьте поверхню.

КОРИСНА ПОРАДА

Для того, щоб після обклеювання шпалерами знайти місце розташування дюбелів для розвішування картин, вставте в них цвяхи без голівок перед початком роботи. Вони проткнуть папір і будуть добре помітні.

3) Пояснення і показ прийомів наклеювання шпалер за радіаторами:

Якщо неможливо зняти радіатор, розріжте шпалери в місцях підведення труб і кріплень радіатора. Для розрівнювання можна використовувати швабру з надягнутою на неї трубкою ПВХ або з картоном, обмотаним чистою ганчіркою. Опустивши швабру за радіатор, розрівняйте шпалери так, щоб вони щільно приклеїлися до стіни. Протріть сліди клею на шпалерах і на радіаторі.

4) Пояснення і показ прийоми обклеювання кутів;

Приклейте смугу таким чином, щоб край шпалер злегка заходив за кут на сусідню стіну.

Приклейте наступну смугу таким чином, щоб вона перекривала попередню на кілька сантиметрів. Скористайтеся виском для вирівнювання цієї смуги.

Використовуючи лінійку, розріште малярним ножом два шари приклеєних шпалер. Видаліть відрізаний край, притискаючи шпалери лінійкою, щоб уникнути розривів.

Підніміть край шпалер для того, щоб видалити другий відрізаний край, а потім розгладьте стик. Протріть сліди свіжого клею.

5) Пояснення і показ прийомів наклеювання шпалер навколо розеток і вимикачів:

Відключивши електрику, зніміть з розеток і з вимикачів кришки. Розріште шпалери хрестом напроти центра коробки. Загніть краї шпалер усередину коробки й поставте кришки на місце.

6) Пояснення і показ прийомів наклеювання шпалер біля вікон, дверей та ніш;

До дверей при наклеюванні шпалер зазвичай підходять з одного боку. Смуга, захоплююча за площею частину дверей, розрізається вертикально до верхнього краю дверної рами. Уздовж вертикального краю смуга притискається до стіни, а надлишок обрізується. Виступ над дверною рамою підганяється і знизу так само обрізується. Віконні ніші обклеюються аналогічним чином

.

7) Пояснення і показ прийомів наклеювання та обрізка шпалер у країв:

Рекомендується залишати виступ шпалер за кут близько 2-3 см. Наступна полоса знову вирівнюється по схилу перед приклеюванням.

Щоб домогтися рівної лінії уздовж стелі, плінтуса й т.п., обрізайте краї шпалер до того, як висохне клей. Акуратно обрізайте шпалери ножем-різаком, використовуючи як обмежник шпатель. Тримайте ніж горизонтально, це дозволить Вам уникнути розривів паперу.

8) Пояснення і показ обробки стиків:

Щоб стики між смугами були менш помітні, розгладьте їх за допомогою валика. При роботі з рельєфними шпалерами рекомендується розгладжувати їх чистою ганчіркою, намагаючись не продавити рельєфний малюнок.

9) Пояснення дефектів при приклеюванні шпалер:

- відклеювання полотнищ найчастіше спостерігають біля карнизів, плінтусів і наличників. Відклеюються шпалери при швидкому висиханні їх на протягах, обклеюванні поверхонь із старими клейовими набілами, а також при застосуванні слабкого клейстеру. Для усунення цього дефекту у відклеєних місцях поверхню і шпалери змазують клейстером, після чого шпалери розгладжують ганчіркою або щіткою, притискаючи їх до поверхні.

- пузирі і зморшки виникають при повільному або нерівномірному висиханні шпалер, а також неакуратному їх розгладжуванні під час обклеювання. Щоб усунути великі пузирі і зморшки, їх обережно розрізують лезом бритви, запускають під них клейстер і розгладжують щіткою. Якщо дрібних зморшок багато, то поверхню шліфують пемзою. Використовують ці шпалери як папір, а зверху на них наклеюють нові полотнища.

- шорстка фактура з вкрапленнями твердих частинок під шпалерами утворюється під час обклеювання погано підготовленої, невідшліфованої поверхні або при застосуванні забрудненого і непроцідженого клейстеру. Щоб усунути цей дефект, поверхню шліфують пемзою і обклеюють новими шпалерами.

- розриви або пузирі шпалер у кутках виникають при заклеюванні їх цілими нерозрізаними полотнищами. Щоб уникнути цього, полотнище розрізують так, щоб воно заходило на другу стіну кута на 3—4 см, а на цю кромку наклеюють нове полотнище.

- якщо робітник працює неохайно, то шпалери забруднюються клейстером, а під час роботи без виска може утворитись перекіс полотнищ. При обклеюванні полотнищ внапусток за світлом на поверхні будуть помітні «нитки» швів, які виникають внаслідок тіней від кромок. Треба слідкувати, щоб не було зсуву рисунка. Якщо дефекти допущені, то місця стиків шліфують пемзою.

ІІІ. Поточний інструктаж.

Роздаю додатковий матеріал (Інструкційні та технологічно-інструкційні карти). Додаток № 1

На початку виконання вправ я допомагаю учням як правильно приклеїти перше полотнище шпалер.

В процесі роботи я допомагаю учням порадами. При індивідуальному завданні я знаходжусь в контакті з кожним учнем і бачу як виконуються мої завдання. При поточному інструктажі акцентую увагу учнів на закріплення складних та трудомістких прийомів які недостатньо були засвоєними під час вступного інструктажу. Особливу увагу приділяю слабким учням повторюваність вправ для них збільшую. В процесі виконання завдання чи вправи даю короткі зрозумілі поточні інструктажі для підсилення уваги і спостережливості . Помилки і причини, якщо такі були пояснюю під час перерви. В процесі проведення інструктажу вимагаю від учнів точного виконання вказівок, тому, що невиконання їх може привести до травм і пошкоджень. Якщо при виконанні вправи учень допускає грубі і часто повторювані помилки, проводжу допоміжний інструктаж. В таких випадках терпляче пояснюю і показую виконання вправ з таким розрахунком, щоб жодна помилка не залишилась поза увагою. Відпрацювання кожної вправи пов’язую з питаннями безпеки праці та виховую в учнів почуття гордості до вибраної професії. Особливу увагу приділяю якості при виконанні завдань. Якщо при виконанні завдання учень з боязню виконує вправи, то проводжу з ним індивідуальну роботу по цих вправах.

ІV. Заключний інструктаж та підведення підсумків.

Проводжу підсумки уроку, аналізую досягнення мети заняття, практичне виконання вправ учнями. Звертаю увагу на помилки, якщо такі були. Головне в аналізі уроку, це організація учнів на закріплення досягнутих успіхів. Значну увагу приділяю аналізу порушення і дотримання учнями техніки безпеки і трудової дисципліни. Після закінчення уроку прослідковую чи правильно учні виконували технологічні операції по темі.

Далі відповідаю на запитання учнів та визначаю рівень володіння практичними прийомами та навиками. До виконання цього елемента підходжу об’єктивно, виважено з поясненнями.

Оголошення оцінок Потім видаю учням завдання додому у вигляді повторення матеріалу з предметів спецтехнології: «Малярні роботи » ІІ том ст.210-213.

Майстер виробничого навчання Махова.Н.І.

Додатки

Додаток№1

Інструкційно – технологічна карта № 1

Заголовна частина

Професія: Маляр

Кваліфікація: ІІІ розряд

Учнівська норма

Часу на виконання: 4 години

Тема: Обклеювання стін вініловими шпалерами

Мета: закріпити знання учнів і розвинути уміння виконання операцій по наклеюванні стін вініловими шпалерами.

Основна частина

Зміст завдання та послідовність його виконання

Обладнання, інструменти, пристосування

Технічні умови і вказівки щодо виконання переходів, операцій

Ескізи, рисунки, схеми

1. Ознайомитися з вимогами охорони праці під час підготовки поверхонь.

Ознайомитись з інструкційно-технологічними картами, інструкціями з охорони праці.

2. Підібрати інструменти та пристосування.

Відро-для приготування клею;

Ножиці- для розрізування шпалер;

Рулетка-для вимірювання длини шпалер;

Шпатель прижимний для розгладжування шпалер;

Щітка макловиця- для намазування клею на стін та шпалер;

Ніж малярний

Щітка- для розгладжування шпалер;

3.Підготовка шпалер

- сортування;

- Розрізування рулону на полотнища

Шпалери.

Ножиці, ніж, стіл розкрійний.

Сортуючи шпалери, окремо відкладають світліші і окремо – темніші. Якщо такі шпалери клеїти в приміщенні підряд, то на поверхні будуть помітні кольорові смуги «стовпи»

Рулон розрізують на полотнища, довжина яких залежить від висоти приміщення , але завжди дещо більше ніж потрібно.

4.Приготування клею

Клей КМЦ, вода, відро.

Сухий клей КМЦ поступово всипають у воду, в якій витримують його протягом 12-20 годин до повного розчинення. Отриману суміш переціджують.

5.Перевірка вертикальності кута.

Вісок.

Наклеювати шпалери починають від світла, тобто від кута стіни, в якій є вікна. Спочатку виском перевіряють вертикальність кута. Якщо кут відхиляється від вертикалі,то на стіні якомога ближче до кута натертим об пігмент шнуром відбивають вертикальну лінію, яка й буде орієнтиром для прикріплення першого полотнища шпалери

6. Намазування шпалер клейстером на столі та підлозі.

Стіл, клей, щітка макловиця.

Шпалери укладають на стіл або підлогу лицьовим боком до низу, накладаючи полотнища одне на одне із зсувом 2-3см. Клей намазують на шпалери щіткою або макловицею. Особливо старанно слід намазувати кромки

7.Приклеювання шпалер на стіни

Шпалери, клей, ножиці, ніж , щітка макловиця, шпатель прижимнмний,валик.

. Якщо неможливо зняти радіатор, розріжте шпалери в місцях підведення труб і кріплень радіатора. Для розрівнювання можна використовувати швабру з надягнутою на неї трубкою ПВХ або з картоном, обмотаним чистою ганчіркою. Опустивши швабру за радіатор, розрівняйте шпалери так, щоб вони щільно приклеїлися до стіни. Протріть сліди клею на шпалерах і на радіаторі

8. Наклеювання шпалер біля розеток

Шпалери, клей, ніж малярний,

Відключивши електрику, зніміть з розеток і з вимикачів кришки. Розріжте шпалери хрестом напроти центра коробки. Загніть краї шпалер усередину коробки й поставте кришки на місце.

9. Наклеювання шпалер в труднодоступних місцях

Шпалери, ніж ,ножиці,клей,

Якщо неможливо зняти радіатор, розріжте шпалери в місцях підведення труб і кріплень радіатора. Для розрівнювання можна використовувати швабру з надягнутою на неї трубкою ПВХ або з картоном, обмотаним чистою ганчіркою. Опустивши швабру за радіатор, розрівняйте шпалери так, щоб вони щільно приклеїлися до стіни. Протріть сліди клею на шпалерах і на радіаторі.

10. Прибрати робоче місце.

Віник, лопата, відро.

Після закінчення робіт.

Інструктивна частина

Вимоги охорони праці при виконанні Обклеювання стін шпалерами

Охорона праці

При виконанні шпалерних робіт необхідно працювати на справних риштуваннях, помостах, драбинах та інших пристроях, виконуючи вимоги при виготовленні і встановленні їх , а також додержуючись правил охорони праці під час роботи на висоті.

Зручний інструмент, яким працює робітник, має бути справним. Дерев’яні ручки інструменту виготовляють із твердої деревини (бук, граб, береза), вологість якої допускається не більше як 12%. Вони повинні бути добре оброблені, прошліфовані і міцно з’єднанні з інструментом.

До початку шпалерних робіт у приміщеннях з відкритою електропроводкою струм вимикають. У приміщеннях не можна палити, або застосовувати нагрівальні прилади з відкритим полум’ям.

Для зменшення кількості пилу в приміщенні при зніманні старих клейових плівок поверхню змочують водою. Знімаючи плівку із стелі, працюють в захисних окулярах.

Після роботи і перед їжею обов’язково треба добре вимити руки.

Робоче місце повинне бути достатньо освітленим природнім або штучним світлом. Необхідно слідкувати за тим, щоб приміщення, в якому виконують опоряджувальні роботи, було очищене від зайвих матеріалів і пристроїв.

Після опорядження приміщень шпалерами до здавання об’єкта в експлуатацію повинна зберігатись температура не нижче ніж 100С

Контрольні запитання

1.Які Ви знаєте види шпалер?

2.Технологія обклеювання стін шпалерами?

3.Що потрібно дотримуватися охорони праці під час обклеювання поверхонь шпалерами?

Додаток №2

« Тренінг»

Тема: Інструменти для малярних робіт

Завдання. Накласти малий прямокутник на великий так, щоб зображення інструментів на великому прямокутнику та їх назва на малому відповідала істині. Заповнити кодову таблицю.

10

7

4

2

12

6

1

9

3

11

5

8

3

Щітка пензель

11

Валик гумовий

8

Щітка

6

Стіл розкрійний

5

Відро

1

Щітка макловиця

2

Ножиці

9

Ролик

12

Ніж малярний

7

Валик

10 Шпатель прижимний

4

Вісок

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Додаток № 3

Відповіді на кросворд до теми

« Види шпалерних клеїв»

1.

М

Е

К

А

Р

Б

О

К

С

И

М

Е

Т

И

Л

Ц

Е

Л

Ю

Л

О

З

А

3

И

К

Л

Е

О

Л

6

Е

Ц

4.

К

5.

М

М

Л

8.

Е

Л

Е

П

О

Л

І

В

І

Н

І

Л

А

Ц

Е

Т

А

Т

М

Д

Н

О

Й

І

Е

Д

З

С

Л

Н

И

А

Т

А

Т

К

Е

Н

9.

П

У

Ф

А

С

Р

10

Т

О

М

Е

Г

А

Р

По горизонталі

2.Повна назва КМЦ(карбоксиметилцелюлоза)

3.Назва клею- виробник Франція фірма Аскот Деко. Картонна упаковка має два герметично запаяних поліетиленових пакета з порошком (клео)

7. Основний інгредієнт клею, який обов'язково вводять у кількості до 50% у клеї ля важких шпалер.(полівінілацетат).

9. Назва цього клею співпадає з назвою фірми- виробника, яка має асортимент близько 30 видів шпалерних клеїв (пуфас)

10. Українська торгівельна марка , яка випускає шпалерний клей на іншу лакофарбову продукцію (омега)

По вертикалі

1.Основний інгредієнт клею , похідна від целюлози. В гарячій воді розчинність знижується в порівнянні з розчинністю в холодній .

( метилцелюлоза)

3.Цей клей для флізелінових шпалер немає терміну придатності , якщо не порушена заводська упаковка. ( келід)

4. Клей для шпалер, який можна приготувати в домашніх умовах з крохмалю або борошна (клейстер)

5.Цей клей виготовляє фірма Хенкель , яка також випускає Церезит(меті лан)

6.Цей шпалерний клей випускають лише 3-х видів, до складу яких входять модифікований крохмаль та анти грибкові домішки(момент)

8.Ця добавка до клею забарвлює його у рожевий або блакитний колір(індикатор)

Додаток № 3а

Кросворд до теми

« Види шпалерних клеїв»

По горизонталі

2.Повна назва КМЦ

3.Назва клею- виробник Франція фірма Аскот Деко. Картонна упаковка має два герметично запаяних поліетиленових пакета з порошком

7. Основний інгредієнт клею, який обов'язково вводять у кількості до 50% у клеї ля важких шпалер.

9. Назва цього клею співпадає з назвою фірми- виробника, яка має асортимент близько 30 видів шпалерних клеїв

10. Українська торгівельна марка , яка випускає шпалерний клей на іншу лакофарбову продукцію

По вертикалі

1.Основний інгредієнт клею , похідна від целюлози. В гарячій воді розчинність знижується в порівнянні з розчинністю в холодній .

3.Цей клей для флізелінових шпалер немає терміну придатності , якщо не порушена заводська упаковка.

4. клей для шпалер, який можна приготувати в домашніх умовах з крохмалю або борошна

5.Цей клей виготовляє фірма Хенкель , яка також випускає Церезит

6.Цей шпалерний клей випускають лише 3-х видів, до складу яких входять модифікований крохмаль та анти грибкові домішки

8.Ця добавка до клею забарвлює його у рожевий або блакитний колір

Додаток 4

«1.Вибір шпалер»

Тип приміщення

Рекомендовані шпалери

Сухі приміщення: вітальня, спальня, коридор

Будь-які види шпалер

Вологі приміщення: ванна, туалет, кухня

Рельєфні або гладкі вінілові шпалери (такі, що миються)

Гладкі стіни

Будь-які види шпалер

Нерівні стіни

Рельєфні шпалери, шпалери з великим вічком або із щільним візерунком

При виборі шпалер, крім естетичних критеріїв, варто враховувати тип приміщення й стан стін

ЦЕ КОРИСНО ЗНАТИ

Для стін зі зруйнованою або нерівною поверхнею рекомендовано використовувати шпалери зі склотканини під фарбування.

ТИП ШПАЛЕР

ЧАС ПРОСОЧУВАННЯ

Паперові

5 хвилин

Дуплексні паперові: - щільні - дуже щільні

7-8 хвилин до 10 хвилин

Вінілові

8-10 хвилин

Додаток 5

Вибір клею, що відповідає шпалерам

При виборі клею важливо враховувати вид шпалер або бордюру

Вид шпалер або бордюру

Рекомендований клей

Паперові шпалери

Клей для паперових шпалер, універсальний клей

Вінілові шпалери, що миються

Спеціальний клей для вінілових шпалер

Важкі, рельєфні шпалери

Спеціальний клей і клей для вінілових шпалер

Паперові бордюри для наклеювання на шпалери

Універсальний клей для шпалер

Вінілові бордюри для наклеювання на вінілові шпалери

Спеціальний клей для бордюрів

Шпалери на флізеліновій основі

Клей для флізелінових шпалер

Бордюри, що самі клеяться

Клеяться без використання клею

ЦЕ КОРИСНО ЗНАТИ

Рекомендується пофарбувати стелю до обклеювання кімнати шпалерами.

Додаток 6

Дефекти шпалер і причини їх виникнення

Способи усунення дефектів

1.Повне і часткове відшарування шпалер біля карнизів:

• обклеювання поверхонь, раніше пофарбованих водними фарбами;

• надто швидке висихання шпалер від протягів чи температури повітря понад 30°С;

• застосування слабкого клейстеру для цупких шпалер

Відгинають частину шпалер, що відклеїлися, розтошовують набіл клейстером. Намазують шпалери клейстером і приклеюють

2.Пузирі, зморшки:

• уповільнене висихання за низької і;

• застосування густого клейстеру під час наклеювання тонких шпалер;

• шпалери не витримано після намазування клейстером;

• недбале розгладження

Усувають протяги. Шпалери переклеюють. Підвищують і; в окремих приміщеннях

Дефекти шпалер і причини їх виникнення

Способи усунення дефектів

3. Полотнище наклеєне нерівно: • робота виконувалася без виска

Перше полотнище наклеюють чітко за виском

4. Малюнок окремих полотнищ не суміщається: • погано підібрано малюнок

Переклеюють шпалери з огляду на суміщення малюнка суміжних полотнищ шпалер

5.Стовщений шов:

• обклеювання зроблено по старих шпалерах без очищення швів;

• обклеювання зроблено внапуск цупкими шпалерами

Зачищають шви раніше наклеєних шпалер. Наклеюють цупкі шпалери зі швами впритул

6. Помітні шви: • обклеєно внапуск проти світла

Переклеюють шпалери: зачищають шви і наклеюють шпалери від віконного прорізу

7. Шпалери забруднені, кромки забруднені, клейстер просочується через шпалери: • шпалери намазані гарячим клейстером (особливо шпалери з тонкого паперу)

Переклеюють шпалери, використовуючи клейстер, охолоджений до і; 20-30°С

8. Шпалери розірвані у кутках стін: • куток заклеєно цілим полотнищем, не зроблено припуски 2-3 см

Переклеюють шпалери, роблячи припуск полотнищ шпалер на суміжну сторону 2—3 см

9. Відшарування шпалер біля наличника і плінтусів:

• місця біля наличника і плінтусів перед наклеюванням не підмазані клейстером

Змащують клейстером і підклеюють шпалери, що відшарувалися, попередньо залишивши їх для набрякання, потім розгладжують

10. Виявлення кольору шпалер, які були наклеєні раніше:

• застосування неякісних анілінових барвників під час виготовлення шпалер

Здирають старі шпалери. Підклеюють папір і переклеюють шпалери

11. Тверді вкраплення під шпалерами: • забруднення клейстеру і поверхні твердими частками

Поверхню очищають, клейстер проціджують, шпалери переклеюють

12. Пошкоджена, нерівна кромка: • недбалість під час обрізування шпалер

Переклеюють шпалери, ретельно обрізавши кромки

Додаток 7

ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ ШПАЛЕРНИХ РОБІТ (НОРМАТИВНІ ДОПУСКИ)

Показники

Оцінка якості робіт

Відмінно

Добре

Брак

Розташування швів

У бік світла

У бік світла

Проти світла

Просвіти між сусідніми полотнищами

Не допускаються

Не допускаються

Просвіт понад 0,5 мм

Зморшки, здутини, відшаровані місця, порушення малюнка, плями від клейстеру

Не допускаються

Не допускаються

Є

Несуміщення малюнка і забарвлення сусідніх полотнищ

Не допускається

Малопомітні розбіжності в одному, двох випадках, які не перевищують 0,5 мм

Значно помітні розбіжності

Перекіс полотнищ (відхилення від вертикалі)

Не допускається

Не більше 2 мм на кожний метр висоти

Помітний перекіс (понад 5 мм на 1 м висоти)

Пропуски, доклейки, помітні місця з'єднання окремих полотнищ шпалер за наклеювання їх устик

Не допускаються

Допускаються малопомітні з відстані 3 м

Значно помітні з'єднання полотнищ

Додаток 8

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з

професійно – практичної підготовки

Професія: 7141 Маляр

Кваліфікація: 3 розряд

Бали

Уміє

1

2

2

1

Учень (слухач) здатний виконувати елементи простих завдань з обробки та пофарбування поверхонь водними і неводними фарбами, користуватись ручним інструментом під прямим керівництвом у структурованому середовищі. Результат виконаної роботи повністю не відповідає діючим якісним і кількісним нормам. Без присвоєння кваліфікації.

2

Учень (слухач) здатен виконувати окремі фрагменти простих завдань при виконанні шпаклювальних, шліфувальних, ґрунтувальних і фарбувальних робіт, під прямим керівництвом в структурованому середовищі. Результати виконаної роботи істотно не відповідають діючим якісним і кількісним нормам. Без присвоєння кваліфікації.

3

Учень (слухач) здатний виконувати прості завдання з операції малярних робіт. Може приготувати водні та неводні фарби, шпаклювати та шліфувати поверхні, виконувати пофарбування поверхонь щітками та валиком під прямим керівництвом у структурованому середовищі. Навички навчання потребують структурованої підтримки. Результат виконаної роботи не відповідає діючим норман. Без присвоєння кваліфікації

4

Учень (слухач) має істотно обмежений обсяг навичок і незначні компетенції при нанесенні і розрівнюванні шпаклювальних сумішей накиданих механізованим способом з умінням організувати робоче місце, Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі. Несе часткову відповідальність за своє навчання Результат роботи відповідає мінімальним діючим якісним і кількісним нормам. Кваліфікація присвоюється, але потребує подальшого вдосконалення через досвід роботи, або навчання.

5

Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок і широкі компетенції, які є в основному загальними за характером. 3 умінням шпаклювати та шліфувати поверхні, ґрунтувати та фарбувати поверхні щітками і валиками також, ручним фарбопультом. Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі. Несе часткову відповідальність за своє навчання. Кваліфікація присвоюється, але потребує подальшого удосконалення через досвід роботи або навчання.

6

Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок і більш широкі компетенції, які є в основному конкретними і загальними за характером уміння організовувати робоче місце, аналізує та виправляє допущені помилки при виконання малярних робіт. Виконана робота має окремі відхилення від діючих якісних показників. Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі. Несе часткову відповідальність за своє навчання. Кваліфікація присвоюється, але потребує подальшого удосконалення через досвід роботи або навчання.

7

Учень (слухач) має конкретні практичні знання, виконує завдання у відповідності з технологічною послідовністю при пофарбуванні поверхонь водними і неводними фарбами, обклеювання поверхонь шпалерами. Користується необхідною інструкційно-технологічною документацією. Застосовує основні прийоми самоконтролю за якістю роботи, при цьому потребує консультації майстра. Уміє користуватись робочим інструментом. Уміє організувати робоче місце. Здатний виконувати завдання під керівництвом. Відповідає за своє власне навчання і має істотно обмежений досвід практики у конкретному аспекті роботи. Результат роботи в цілому відповідає якісним і кількісні показникам рівня кваліфікації.

8

Учень (слухач) має конкретні практичні знання та уміння самостійно виконувати підготовку та пофарбування поверхонь водними і неводними фарбами, обклеювання шпалерами. Виконана робота має незначні відхилення від встановлених норм. Достатньо усвідомлено користується технологічною документацією. Здатний виконувати завдання під керівництвом. Відповідає за своє власне навчання і має обмежений досвід практики у конкретному аспекті роботи.

9

Учень (слухач) самостійно і в цілому правильно організовує робоче місце, планує та виконує практичні завдання , користується всіма видами інструменту, пристроями, інструкційно-технологічною документацією. Виконує норми виробітку. Здатний виконувати завдання під керівництвом. Відповідає за своє власне навчання і має обмежений досвід практики у конкретному аспекті роботи. Дотримується норм витрат матеріалів.

10

Учень (слухач) має значні конкретні практичні навички та вміння пов'язані при виконанні малярних робіт, які відповідають вимогам кваліфікаційної характеристики з професії "маляр" 3-го розряду. Раціонально організовує робоче місце та дотримується правил безпеки праці при виконанні робіт. Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання, навички компетенції і вирішувати проблеми незалежно. Здатен до самокерування при навчання і має практичний досвід роботи в простих ситуаціях.

11

Учень (слухач) має значні конкретні практичні і теоретичні знання, навички та уміння пов'язані з виконанням малярних робіт, які відповідають вимогам кваліфікаційної характеристики з професії "маляр" 3-го розряду. Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання з розробки окремих видів технічної та технологічної документації. Має навички компетенції вирішувати проблеми самостійно здатен до самокерування при навчанні . Має практичний досвід роботи, як у простих так і виняткових ситуаціях.

12

Учень (слухач) має значні конкретні теоретичні і практичні знання і навички та вміння самостійно виконувати роботи, які відповідають вимогам кваліфікаційної характеристики з професії "маляр" 3-го розряду. Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання, навички компетенції і вирішувати проблеми незалежно. Здатен до аналізу та до самокерування при навчанні і має практичний досвід у роботі, як у простих, так і у виняткових ситуаціях.

Використані джерела

1. Добровольський Г.М. Малярні і шпалерні роботи: Підручник,-2-ге вид.,випр..і доповн.- К.: Вища шк.., 1996.- 383 с.: іл..

2. Добровольський Г.М. Штукатурні і облицювальні роботи: Підручн. для учнів проф.- техн. Навч. Закладів освіти.- К.: Техніка, 1997.-304 с.: іл..-Бібліогр.: с.296.

3. Нікуліна А.С., Заславська С.Г. та ін.., Малярні роботи ( інтегрований курс модульного навчання) : Підручн. для проф..- техн. навч. закладів : У 3 ч. - Ч. I.- К.: Вікторія, 2007. – 296 с.+ кольор. вкл.

4. Нікуліна А.С., Заславська С.Г. та ін.., Малярні роботи ( інтегрований курс модульного навчання): Підручн. для проф..-техн. навч. закладів : У 3 ч.- Ч.II.- К.: Вікторія, 2007. – 296 с.+ кольор. вкл..

5. Нікуліна А.С., Заславська С.Г. та ін.., Малярні роботи ( інтегрований курс модульного навчання): Підручн. для проф..-техн. навч. закладів : У 3 ч.- Ч.III.- К.: Вікторія, 2007. – 296 с.+ кольор. вкл..

6. Нікуліна А.С., Заславська С.Г. та ін.., Штукатурні роботи (інтегрований курс модульного навчання ): Підручн. для проф..- техн.. навч. закладів: В 2 ч.- Ч.I.- К.: Вікторія, 2004._ 384 с. + кольор. вкл.

7. Нікуліна А.С., Заславська С.Г. та ін.., Штукатурні роботи (інтегрований курс модульного навчання ): Підручн. для проф..- техн.. навч. закладів: В 2 ч.- Ч.I.- К.: Вікторія, 2004._ 384 с. + кольор. вкл..

15

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
3
міс.
1
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!