Методична розробка конкурсу "Інтелектуальний турнір з дисципліни "Основи екології та профілактичної медицини"

Опис документу:
Конкурс передбачає виявити кращого знавця предмету, має етапи для визначення знань з теорії та практичних навичок майбутніх медичних працівників. студенти у 1 конкурсі відповідають на теоретичні питання, потім команди змагаютьсчя з нань практичних навичок та підготованих домашніх завдань ( презентацій на теми гігієни та екології). за результатами конкурсу визначається найкраща команда.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КЗ «Бериславський медичний медичний колледж»

Херсонськоъ обласної ради

Методична розробка конкурсу

«Інтелектуальний турнір з дисципліни «Основи екології та профілактичної медицини».

Підготувала викладач

«КЗ Бериславський медичний коледж»з дисципліни

«Основи екології та профілактичної медицини»

Лисенкова Н.А.

Мета турніру : виявити кращого студента по знанням та володінням практичних навичок по основним темам дисципліни «Основи екології та профілактичної медицини».

Ведуча1. Вітаємо всіх студентів, учасників команд та членів журі на нашому закладі «Інтелектуальний турнір з дисципліни «Основи екології та профілактичної медицини», де учасники 3х команд продемонструють свої знання та практичні навички з знання предмету.

Ведуча 2. Наш турнір буде складатися з таких конкурсів. Перший це «Презентація команд», другий «Інтелектуальна розминка», третій це «Демонстрація знань гігієнічних нормативів», четвертий «Демонстрація практичних навичок», п’ятий «Проведення санітарної органолептичної експертизи продуктів харчування» , і останній це «Демонстрація домашніх завдань» з питань профілактики захворювань та санітарної освіти населення.

Ведуча 1. А оцінювати знання студентів будуть члени журі

Зав. Відділенням «Сестринська справа» Кобельчук І.І.

Викладач дисципліни «Медична біологія» Глинянська Н.В.

Викладач дисципліни «Ріст та розвиток людини» Піскунова В.В.

Ведуча 1. Оголошуємо перший конкурс нашого турніру « Презентація команд учасників» Максимальна сума балів за цей конкурс -5 балів.

Ведуча 2. Запрошується перша команда «Гігієна» .

( команда демонструє презентацію своєї команди.)

Ведуча 1. Запрошується команда «Екологія»

(команда демонструє презентацію своєї команди)

Ведуча 2. Запрошується команда «Санітарія»

(команда демонструє презентацію своєї команди)

Перший конкурс завершено, надаємо слово журі.

Ведуча 1. Починаємо наступний конкурс «Інтелектуальна розминка» зараз будуть задаватися питання правильна відповідь оцінюється в 2 бали, неповна, або доповнення 1 бал, неправильна 0 балів.

Ведуча 2.

1.Як переводиться слово «Гігієна»?

2.Назвіть хімічний склад повітря.

3. Перелічіть фізичні властивості повітря.

Ведуча1.

4. Тепловіддача здійснюється різними шляхами, але який з них основний ?

5. Який стан зумовлює погіршення віддачі тепла та накопичення його в організмі ?

6. Унаслідок потовиділення у тканинах організму зменшується кількість води, що призводить до………….

Ведуча 2.

7. Назвіть параметри відносної вологості оптимальні для приміщення.

8. Назвіть симптоми та захворювання яке виникає у разі зниження атмосферного тиску.

9. Перерахуйте джерела забруднення атмосферного повітря.

10. Назвіть забрудник повітря канцерогенної дії.

Ведуча 1.

11. Як переводиться слово «Санітарія»?

12. Назвіть джерела водопостачання.

13.Вода якого джерела не потребує очистки?

Ведуча 2.

14. Які основні вимоги до питної води ?

15. Назвіть нормативний документ якому повинна відповідати питна вода.

16. Перелічіть основні групи показників лабораторного дослідження води.

Ведуча 1.

17. Поясніть що таке «водні ендемії», приведіть 3 приклади захворювань.

18. Назвіть інфекційні захворювання фактором передачі яких є вода.

19. Які хімічні речовини придають воді гірко-солоний смак?

20. Які методи дезінфекції води ви знаєте?

Ведуча 2.

21.Як переводиться слово «Екологія»?

22. Як називається одиниця виміру енергетичної цінності продуктів?

23. Скільки амінокислот входять до складу білкової молекули?

Ведуча 1.

24. Які захворювання виникають у разі надмірного споживання жирів?

25. Яку отруту містить гриб мухомор?

26. Який основний профілактичний засіб профілактики харчових отруєнь?

Ведуча 2.

27. Який медичний огляд проходять працівники , які працюють з харчовими продуктами?

28. Яке захворювання розвивається у разі дефіциту вітаміну РР (ніацину?)

29. Які методи консервування ви застосовуєте вдома?

30. Що ви порекомендуєте для профілактики гіповітамінозу С?

Ведуча 1.

Просимо журі підрахувати бали . а поки пропонуємо переглянути фільм про мінеральну воду.

Ведуча 2. Надаємо слово журі.

Ведуча 1. Переходимо до наступного конкурсу «Знання гігієнічних нормативів». Максимальна оцінка конкурсу 3 бали.

Перший учасник повинен написати показники комфортного мікроклімату для начальної аудиторії в холодний період року.

Ведуча 2.

Наступний учасник повинен написати бактеріологічні показники безпеки води.

Ведуча 1.

І учасник 3 команди повинен написати енергетичну цінність білків, жирів та вуглеводів.

Ведуча 2. Переходимо до конкурсу «Оцінка практичних навичок». Максимальна оцінка за цей конкурс 5 балів.

Кожна команда отримує завдання.

Ведуча 1. Першими демонструє практичні навички команда «Гігієна»

  • Виміряйте відносну вологість у приміщенні.

Ведуча 2. Наступний учасник команди «Санітарія» повинен продемонструвати відбір проб води для бактеріологічного дослідження та виписати направлення в лабораторію.

Ведуча 1. Учасник команди «Екологія» продемонструє нам як вирахувати калорійність сніданку.

Ведуча 2.Просимо журі оцінити команди.

(музична пауза)

Надаємо слово журі.

Ведуча 1. Наступний цікавий конкурс це «Проведення санітарної експертизи продуктів». Максимальна оцінка 5 балів. Команди отримують продукти та проводять органолептичне дослідження продуктів.

1 команда отримує консерви.

2 команда отримує ковбасу.

3 команда отримує молочний продукт.

Ведуча 1. Просимо надати висновок команди 1

(учасник надає оцінку доброякісності продукту)

Ведуча 2. Просимо надати висновок команди 2

(учасник надає оцінку доброякісності продукту)

Ведуча 1. Просимо надати висновок команди 3.

(учасник надає оцінку доброякісності продукту)

Ведуча2. Просимо журі оцінити конкурс.

Ведуча 1. Переходимо до останнього конкурсу домашнього завдання це «Проведення санітарно-освітньої роботи. Максимальна оцінка 5 балів, додаткова презентація чи інший санітарно-освітній вид роботи 3 бали.

Надаємо слово команді «Гігієна»

(команда демонструє домашнє завдання)

Ведуча 2.

Надаємо слово команді «Санітарія»

(команда демонструє домашнє завдання)

Ведуча1.

Надаємо слово команді «Екологія»

(команда демонструє домашнє завдання)

Ведуча 2.

Ось і закінчилися всі конкурси просимо журі підрахувати бали та оголосити результати конкурсу.

Дякуємо за увагу!

Додаток1.

Еталони відповідей до другого конкурсу «Інтелектуальна розминка» – правильна відповідь 2 бали, неповна або доповнення -1 бал, 2 неправильна 0 балів.

1.Попереджати.

2. Азот - 78,8%

Кисень - 20,9%

СО2 - 0,03%

Інертні гази – 0,9%

3.Температура, відносна вологість, швидкість руху повітря, атмосферний тиск, сонячна радіація.

4. Через шкіру.

5. Перегрівання організму.

6 Зневоднення.

7. 40-60%

8. Висотне захворювання , задишка, запаморочення, прискорене серцебиття, носова кровотеча.

9.Природні: вулкани, пилові бурі,лісові пожежі. Штучні : промислові підприємства, транспорт, Теплоелектростанції, атомні електростанції, котельні,підприємства з дезактивації радіоактивних викидів.

10. Сажа містить 3,4 бензіпірен.

11. «Санітас» - здоров’я.

12. Атмосферні, поверхневі,підземні.

13. Артезіанська.

14. Прийнятна по органолептичним показникам, хімічному складу, не містить патогенних мікроорганізмів, гельмінтів.

15. Держ СанПіН 2.2.4.400-10

16. Органолептичні, хімічні, бактеріологічні.

17.Захворювання , що виникають через надлишок, або нестачу у воді хімічних речовин. Наприклад - ендемічний зоб (через нестачу йоду), флюороз (через надлишок фтору), карієс (через нестачу фтору).

18. Дизентерія, черевний тиф, холера, туляремія, лептоспіроз.( гепатит А, паратифи, поліомієліт).

19. Сульфати та хлориди.

20. Реагентні (хлорування, озонування, посріблення), безреагентні (УФ опромінення, кипятіння , стерилізація, обробка ультразвуком.

21. Екос-дім, логос- наука наука про дім.

22. Кілокаллорія.

23. 22-24 амінокислоти .

24. Ожиріння.

25. Мускалін.

26. Санітарно-освітня робота.

27. 1 раз на рік флюорографія, бак дослідження на кишкову групу та гельмінти, 2 рази на рік отоларинголог, стоматолог, дерматовенеролог,терапевт. Наказ № 280 МОЗ України.

28. Подагра.

29. Маринування, сушіння, стерилізація,квашення.

30. Лимони, інші цитрусові, препарати «Вітаміни»

Додаток2.

Еталони відповідей до третього конкурсу «Знання гігієнічних нормативів».

1. Показники комфортного мікроклімату в холодний період року:

Температура 18-20 0С,

Відносна вологість 30-60%,

Швидкість руху повітря 0,1-0,2 м\с,

2 Бактеріологічні показники безпеки води:

Мікробне число – не більше 100 шт.

Колі індекс – не менше 300мл.

Колі індекс – не більше 3х.

3 Енергетична цінність білків, жирів та вуглеводів.

Білки – 4,1 кКал, жири 9,3 кКал, вуглеводи 4,1 кКал.

Додаток 3.

Еталони відповідей до четвертого конкурсу «Демонстрація практичних навичок».

1. Прилад для вимірювання називається психрометр. Він складається з 2х термометрів – вологого і сухого. Для вимірювання відносної вологості змочуємо вологій термометр водою, знімаємо показники з вологого і сухого термометра і по психрометричній таблиці знаходимо відносну вологість у приміщенні.

2.. Для відбору проб питної води використовується стерильна пляшка 0,5л, спочатку ми відкриваємо кран і 20 хвилин спускаємо воду, потім обпалюємо кран спиртівкою, обережно спускаємо воду і набираємо неповну пляшку, закриваємо пляшку пробкою, пишемо номер на пляшці і виписуємо направлення у лабораторію..

Вода по органолептичним показникам не відповідає нормам.

3. Для вирахування калорійності сніданку використовуємо таблиці енергетичної цінності продукту.

Крупа гречана 25 грам - 83,75кКал.

Ковбаса варена 50 грам - 128,5кКал.

Масло вершкове 10 грам - 66,1кКал.

Цукор 10грам - 37,9 кКал.

Хліб білий 50 грам-115 кКал

Всього калорійність сніданку становить 431,25 кКал

На добу дорослій людині потрібно 2600 кКал,Сніданок становить 25% від добової потреби тобто 650 кКал, Висновок: Сніданок по калорійності недостатній.

Додаток 4.

Еталони відповідей до конкурсу «Органолептична оцінка якості харчових продуктів»

Завдання 1.

Консерва «Бички у томаті». Упаковка ціла, термін придатності вказаний, термін не перевищує вказаний, етикетка є вказаний виробник та склад продукту. Вміст консерви: запах відповідає вказаному складу, консистенція - шматочки риби цілі, присутні тушковані овочі, смак добрий достатня кількість солі. Кисло-солодкий. Продукт по органолептичним показникам відповідає вимогам.

Завдання 2

Ковбаса Краківська напівкопчена у пневматичній упаковці.

Упаковка не порушена. На ній указаний термін виготовлення та термін придатності, термін не порушений. Ковбаса має червоно-коричневий колір, запах ковбасний, смак відповідає нормі.

Продукт по органолептичним показникам відповідає нормі.

Завдання 3.

Сметана 20% у одноразовій упаковці.

Упаковка продукту 250гр. не пошкоджена, вказаний виробник , дата виготовлення та термін придатності. Термін придатності відповідає нормі.Консистенція густа, запах молочний, колір білий. Смак добрий, не кислий. Продукт по органолептичним показникам відповідає нормі.

Список літератури

Габович Р.Д., Познанський С.С.,Гігієна.-К.: Вища школа.1983.-320

Даценко І.І., Габович Р.Д. Профілактична медицина.загальна гігієна з основами екології. –К.:1999. – 694.

Литвинова Г.О. Гігієна з основами екології. – К.: Здоровя, 1999. -368.

Нікберг І.І. СергетаІ.В.,Цимбалюк Я.І. Гігієна з основами екології. –К.: Здоровя, 2001. -504.

Соціальна медицина та організація охорони здоровя/ За редакцією Ю.В.Вороненка. – Здоровя, 2002. – 330.

Ластков Д.О., СергетаІ.В., Швидкий О.В.-К.: ВСВ Медицина,2017. -471.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.