Зараз в ефірі:
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Методи розв’язання конфліктів та попередження їх виникнення в учнівському середовищі

Педагогіка

Для кого: Дорослі

09.03.2020

583

2

0

Опис документу:
Перш ніж сказати – порахуй до десяти, Перш ніж образити – порахуй до ста, Перш ніж ударити – порахуй до тисячі. Народна мудрість Мета: допомогти учасникам тренінгу зрозуміти природу конфліктів, причини їх виникнення та шляхи подолання; набуття практичних навичок конструктивної поведінки в конфліктній ситуації.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Перш ніж сказати – порахуй до десяти, Перш ніж образити – порахуй до ста, Перш ніж ударити – порахуй до тисячі. Народна мудрість Мета: допомогти уч...
Слайд № 1

Перш ніж сказати – порахуй до десяти, Перш ніж образити – порахуй до ста, Перш ніж ударити – порахуй до тисячі. Народна мудрість Мета: допомогти учасникам тренінгу зрозуміти природу конфліктів, причини їх виникнення та шляхи подолання; набуття практичних навичок конструктивної поведінки в конфліктній ситуації. Підготувала: Пономаренко С.М., соціальний педагог Рокитнянського КЗ ЗСО №2 Рокитнянської районної ради Київської області

Засвоїти поняття: конфлікт, конфліктна ситуація. Вивчити модель конфлікту. Показати: які шляхи виходу з конфлікту існують. Сформувати конфліктну ко...
Слайд № 2

Засвоїти поняття: конфлікт, конфліктна ситуація. Вивчити модель конфлікту. Показати: які шляхи виходу з конфлікту існують. Сформувати конфліктну компетентність і здатність толерантної поведінки. Розвивати уміння відстоювати і аргументувати свою позицію, працювати в групах, аналізувати документи, виступати публічно. Наші завдання

Що таке конфлікт? Модель конфлікту. Вирішення конфлікту. «Кодекс поведінки» в конфліктних ситуаціях. План
Слайд № 3

Що таке конфлікт? Модель конфлікту. Вирішення конфлікту. «Кодекс поведінки» в конфліктних ситуаціях. План

зіткнення окремих людей або соціальних груп, що виражають різні, а часто і протилежні цілі, інтереси, погляди. Конфлікт – це
Слайд № 4

зіткнення окремих людей або соціальних груп, що виражають різні, а часто і протилежні цілі, інтереси, погляди. Конфлікт – це

Це сварка між двома або більш людьми Це бійка, коли люди не розуміють один одного або ворогують Це непорозуміння між людьми Що таке конфлікт?
Слайд № 5

Це сварка між двома або більш людьми Це бійка, коли люди не розуміють один одного або ворогують Це непорозуміння між людьми Що таке конфлікт?

Конфлікт = участники + об’єкт + конфліктна ситуація + інцидент Модель конфлікту Конфліктна ситуація- це наявність суперечливих позицій, розбіжносте...
Слайд № 6

Конфлікт = участники + об’єкт + конфліктна ситуація + інцидент Модель конфлікту Конфліктна ситуація- це наявність суперечливих позицій, розбіжностей сторін з якого-небудь питання. Інцидент – це збіг обставин, що є приводом для початку безпосереднього зіткнення сторін

Слайд № 7

застосуємо діаграму Ішікави – відому як діаграма «риб’ячої кістки» або «причинно-наслідкова» для глибшого аналізу основних причин конфлікту Fishbon...
Слайд № 8

застосуємо діаграму Ішікави – відому як діаграма «риб’ячої кістки» або «причинно-наслідкова» для глибшого аналізу основних причин конфлікту Fishbone Вирішення конфліктів за діаграмою Ішікави

Вирішення конфліктів
Слайд № 9

Вирішення конфліктів

Слайд № 10

Причини: Незадоволення вчителя стосовно поведінки на уроці Протест учнів проти низької повелінки Не виявляють готовності до швидкого виправлення вл...
Слайд № 11

Причини: Незадоволення вчителя стосовно поведінки на уроці Протест учнів проти низької повелінки Не виявляють готовності до швидкого виправлення власної помилки Демонстрація суперечки та образи на уроці Виникнення недоброзичливих стосунків Учні не налаштовані на сприйняття матеріалу Виникають взаємна неповага, протиріччя Fishbone (за Ішікавою) Проблема: Конфлікт у взаємовідносинах «Вчитель – Учень»

Погіршення соціально-психологічного клімату в класі Неадекватне сприйняття один одного конфліктуючими сторонами Зниження активності співпраці (як н...
Слайд № 12

Погіршення соціально-психологічного клімату в класі Неадекватне сприйняття один одного конфліктуючими сторонами Зниження активності співпраці (як на уроці так і в позаурочний час) Виникають віртуальні, уявні проблеми у відносинах Надовго руйнується система взаємин між вчителем та учнем Стрес для вчителя, незадоволеність своєю роботою Для учня втрата часу, щоб отримати багато цікавих та важливих знань Наслідки:

Адекватно вести себе в конфлікті, щоб знизити його руйнівну дію Взяти на себе ініціативу в розв’язанні конфлікту та на 1-ше місце поставити інтерес...
Слайд № 13

Адекватно вести себе в конфлікті, щоб знизити його руйнівну дію Взяти на себе ініціативу в розв’язанні конфлікту та на 1-ше місце поставити інтереси учня, який формується як особистість Знайти шляхи щоб запобігти конфлікту Слід пм’ятати, що його помилка при розв’язанні конфлікту може породити нові ситуації та конфлікти, в які включаються інші учні Врахувати вік, стан, досвід, знання, інтелект, здібності, рівень вихованості Співробітництво - головний чинник у переговори, обмін пропозиціями, думками, ідеями Спільні рішення до проблеми У вас міцні, тривалі та взаємозалежні відносини з іншою стороною Сторони здатні вислухати один одного та викласти сутність своїх інтересів Висновки (рекомендації):

Важливість толерантності
Слайд № 14

Важливість толерантності

Причини конфліктів з вчителями. Виконання-невиконання головної соціальної функції  (ролі) учня Пропуск занять, запізнення Поведінка в школі Успішні...
Слайд № 15

Причини конфліктів з вчителями. Виконання-невиконання головної соціальної функції  (ролі) учня Пропуск занять, запізнення Поведінка в школі Успішність Ставлення до вчителів, до їхніх професійих дій та властивостей особистості Несправедливо ставлять оцінки Нецікаві, нудні уроки Мені не подобаються деякі предмети Незрозуміло пояснюють матеріал Несучасні погляди вчителів Поведінка учнів, обумовлена особливостями їх особистості (власним "Я"), захист кола друзів Характер Куріння і тому подібне Зовнішній вигляд: зачіска, одяг та інше Несправедливість до друзів Конфліктів майже не буває

Причини виникнення конфліктів не тільки в учнівському середовищі (в суспільстві): грубість, хамство, жорстокість, озлобленість, цькування, принижен...
Слайд № 16

Причини виникнення конфліктів не тільки в учнівському середовищі (в суспільстві): грубість, хамство, жорстокість, озлобленість, цькування, приниження, сварки, образи, зміна настрою.

Компроміс – поступки з обох сторін Домінування – перемога однієї сторони над іншою, нав’язуваннясвоєї волі фізичними чи психологічнимит засобами. І...
Слайд № 17

Компроміс – поступки з обох сторін Домінування – перемога однієї сторони над іншою, нав’язуваннясвоєї волі фізичними чи психологічнимит засобами. Інтеграція – рішення, яке задовольняє обидві сторони (ніхто нічим не жертвує) Переговори – обмін пропозиціями, думками, ідеями (взаємовигідні рішення) Посередництво – участь третьої сторони, яка передбачає згоду сторін на таку участь Процес психологічного посередництва: Спілкування з 1-им учасником конфлікту Бесіда (спілкування) з 2-им учасником конфлікту Спільне обговорення проблем учасниками конфлікту. Врегулювання конфлікту:

Алгоритми дії в конфліктній ситуації: Виділіть суть проблеми (у чому проблема?) Погляньте на неї з боку
Слайд № 18

Алгоритми дії в конфліктній ситуації: Виділіть суть проблеми (у чому проблема?) Погляньте на неї з боку

Знайдіть конструктивне вирішення проблеми (що буде оптимальним для тебе і для іншого?) .
Слайд № 19

Знайдіть конструктивне вирішення проблеми (що буде оптимальним для тебе і для іншого?) .

Поставте себе на місце іншого учасника конфлікту (що б ти зробив в даній ситуації?)
Слайд № 20

Поставте себе на місце іншого учасника конфлікту (що б ти зробив в даній ситуації?)

Кластер «Конфлікт, який переріс в булінг»
Слайд № 21

Кластер «Конфлікт, який переріс в булінг»

Конфлікт Жорстокий, нещадний конфліктує, сперечається Я не можу конфліктувати Це сварка. Конфлікт Грубий, лютий Ображати, принижувати, ображати Най...
Слайд № 22

Конфлікт Жорстокий, нещадний конфліктує, сперечається Я не можу конфліктувати Це сварка. Конфлікт Грубий, лютий Ображати, принижувати, ображати Найжахливіше, що можна придумати Жах Конфлікт Нервовий, злий Битися, лаятися, ображатися Конфлікт - це погано Злість Конфлікт Несподіваний, сильний. Засмучує, ускладнює. Створює прірву між людьми. Розбіжність. Сенкан зі словом «Конфлікт»

Конструктивні 1. Гумор 2. Поступка 3. Компроміс 4. Співпраця 5. Усвідомлення позиції сторін Вирішення конфліктів
Слайд № 23

Конструктивні 1. Гумор 2. Поступка 3. Компроміс 4. Співпраця 5. Усвідомлення позиції сторін Вирішення конфліктів

1.Погрози, насильство 2. Грубість, приниження 3.Перехід на особистість 4.Розрив стосунків Деструктивні
Слайд № 24

1.Погрози, насильство 2. Грубість, приниження 3.Перехід на особистість 4.Розрив стосунків Деструктивні

Відхід від вирішення проблем Ігнорування
Слайд № 25

Відхід від вирішення проблем Ігнорування

«Наслідки конфліктів» Розвиток конфлікту Вирішений або ні конфлікт Почуття участників конфлікту Ігнорування Відхід від вирішення проблем Конфлікт н...
Слайд № 26

«Наслідки конфліктів» Розвиток конфлікту Вирішений або ні конфлікт Почуття участників конфлікту Ігнорування Відхід від вирішення проблем Конфлікт не вирішений . Проблема залишилась Відчуття незадоволення, образи, гіркоти. Деструктивний (силовий) варіант: Конфлікт не вирішено Породжений новий конфлікт. варіант: Конфлікт витішено на користь сильного Не враховані права і інтереси сторони, що потерпіла. Відчуття незадоволення, злості, образи. Переможець: відчуття задоволеності, переваги, злорадності. Потерпілий: відчуття гіркоти, образи, приниження, сорому Конструктруктивний (компроміс, угода ) Мирне вирішение конфлікта. Задоволеність, радість, гордість за прийняте рішення.

Змагання Співпраця Компроміс Уникання Пристосування Кооперування ( увага до інтересів інших) Можливості управління конфліктами Моделі поведінки люд...
Слайд № 27

Змагання Співпраця Компроміс Уникання Пристосування Кооперування ( увага до інтересів інших) Можливості управління конфліктами Моделі поведінки людей в конфліктній ситуації.

Слайд № 28

Завжди протягніть руку допомоги!
Слайд № 29

Завжди протягніть руку допомоги!

Завжди потрібно вислухати і зрозуміти !
Слайд № 30

Завжди потрібно вислухати і зрозуміти !

Хто робить перший крок до примирення, той і виграє Пам’ятайте !
Слайд № 31

Хто робить перший крок до примирення, той і виграє Пам’ятайте !

Дякую за увагу!
Слайд № 32

Дякую за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.