Майстер- клас з хімії. Тема. Вода знайома і незнайома.

Опис документу:
Мета: узагальнити, систематизувати, поглибити знання про воду та її властивості; удосконалювати вміння пояснювати причиннонаслідкову залежність між складом, будовою, властивостями речовин; удосконалювати вміння виконувати лабораторні досліди , дотримуючись правил техніки безпеки та робити відповідні висновки; розвивати вміння працювати в групах, виховувати інтерес до предмета та оточення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Вода знайома і незнайома. Мета: узагальнити, систематизувати, поглибити знання про воду
та її властивості; удосконалювати вміння пояснювати причиннонаслідкову залежність між складом, будовою, властивостями речовин; удосконалювати вміння виконувати лабораторні досліди , дотримуючись правил техніки безпеки та робити відповідні висновки;
розвивати вміння працювати в групах, виховувати інтерес до предмета та оточення.
Тип уроку: закріплення знань та вмінь.

Форма майстер-класу: гра-дослідження.

Обладнання: вода, кальцій оксид, натрій, спирт, пластикові стакани, грудочка землі, сміття, олія, мінеральні добрива.
Хід майстер-класу

І. Вступна частина.

1. Привітання

-- Доброго дня! Мене звати Тетяна Петрівна і сьогоднішній майстер-клас проведу з вами я. Я дуже рада зустрічі з вами. І привід для зустрічі у нас приємний. По-перше, ми з вами учасники конкурсу «Учитель року», по-друге , ми всі з вами обожнюємо хімію, по-третє, сьогоднішній мастер-клас проведемо у вигляді гри-дослідження.

2. Вправа на знайомство. Створення психологічного настрою.(звучить музика)

- Давайте посміхнемося один одному і уявімо, що ми знаходимося у дивному чарівному лісі. Мандруючи ним, ми підійшли до озера. Уявімо озеро.

- Яке озеро ви уявили? (глибоке, чисте, тепле ,навколо багато зелені, співають пташки)

- Який у вас настрій? (радісний , приємний..)

- Щоб на душі було тепло і спокійно потрібно посміхатися.

Я хочу поділитися посмішкою з вами і гостями.

Усміхніться мені у відповідь

Я хочу, щоб ви не сумували,

Всім посмішку свою дарували!

Скажімо, здрастуйте руками.

Скажімо, здрастуйте очима.

Скажімо, здрастуйте губами,

і Стане радісно навколо.

Давайте залишатися у такому настрої і розпочнемо роботу нашого майстер-класу.

2. Очікування.

-- А що ви очікуєте від нашої сьогоднішньої зустрічі?( пишуть на листочка-вітрилах і чіпляють на парусник)

  • ІІ. Основна частина.

  • Щоб дізнатися якою буде тема нашого-майстер класу я пропоную вправу «Шифрувальник»

  • 1. Вправа «Шифрувальник.» Відгадай слово.

Шифр: 0164

  • У нашому житті, як казали давні, усе тече, усе змінюється. Час тече, як вода, тож не будемо губити ні те, ні інше й поговоримо про найбільш унікальну речовину на Землі. Її можна назвати просто «А» саме так звучало слово вода мовою шумерів. І не випадково саме так звучить перша буква алфавітів практично всіх народів світу – А, аква, ватер, вода найперша необхідна субстанція життя. 2. Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

  • Тема нашого уроку: Вода знайома і незнайома.
    Сьогодні ми узагальнимо , систематизуємо , поглибимо знання про воду як природний оксид .

  • Девіз: Щоб успіх мати, треба добре працювати.

Реклама нашого уроку

Ми будемо

Урок буде

*Уважні*

*Цікавий*

*Активні*

*Жвавий*

*Спостережливі *

*Веселий *

  • На цьому уроці ми будемо: пояснювати, виконувати , проектувати, визначати, розповідати, аналізувати, досліджувати

3. Вправа «Асоціативний кущ»

Складемо асоціативний кущ до поняття «вода»(до крапельки чіпляють краплинки і пишуть на них)

Вода

4. Робота в групах

Група 1. «Будова молекули води. Її фізичні властивості».

  • До якого класу неорганічних сполук належить вода?

  • Назвіть формулу води.

  • Яку властивість має вода?

= Переходити з одного стану в інший.

  • коли надворі мороз, вода з рідкого стану переходить у твердий ( сніг, лід ).

  • а коли тепло …

  • а коли вода кипить …

  • ( Учні закінчують речення )

  • А що ви можете ще додати про фізичні властивості води.

Вода має унікальні термічні властивості. При температурі 0 градусів вона замерзає . Для води характерна значна теплота випару і плавлення.

Вода має здатність повільно випаровуватись. Якби не ця властивість води то багато озер і річок улітку пересихали б.

Давайте підтвердимо повільне випаровування води дослідом. А спочатку повторимо правила з техніки безпеки.

Дослід «Неспалима хусточка»

Хусточку змочують водою, а потім ацетоном або спиртом, які згоряють швидше, перш ніж хусточка встигає зайнятися.

  • Група 2. А тепер поговорімо про роль води у природі.

  • Яка роль води у природі?

  • Воді належить величезна роль у природі. Справді, адже саме море стало першою ареною життя на землі. Можна сказати, що все живе складається з води й органічних речовин.

Відомий італійський художник Леонардо да Вінчі назвав воду «соком життя». І справді це так. Людина на 65% складається з води. Без води людина може прожити три дні, а без їжі – 30-50 діб.

Вода змінює вигляд Землі, регулює погоду.

Екологічна задача – тренінг «Питна вода»

Учням (чи групі учнів) роздаються пронумеровані пластикові стакани чи пляшки з водою (умовні джерела води), фарби, олія, пензлі, дрібне сміття.

У країні Недбалості жило 20 жителів (за кількістю учнів у класі). Кожен житель невеличкої країни мав джерело чистої питної води. Кожне джерело давало щодня 10 л води.

  • Яку загальну кількість води давали всі джерела разом?

  • =200л

  • Але жителі цієї країни були екологічно неграмотними і не берегли своїх джерел. Так , поблизу джерел №5, 9, 15 вони влаштували сміттєзвалище.

(в пляшки №5, 9, 15 накидати сміття). В джерело все частіше потрапляла велика кількість сміття. Через декілька років вода у цьому джерелі стала гіркою і непридатною для пиття.

  • Що залишилось незмінним? Що змінилося? Скільки залишилося питної води у країні?

  • =загальна кількість води залишилася сталою, а кількість питної води зменшилась.

  • Пройшло ще кілька років, і жителі країни вирішили побудувати хімічний завод та теплову електростанцію, яка працювала на вугіллі. Їх розташували так, що відходи з цього хімічного заводу забруднили джерела №6, 7,8 (кинути в пляшки під цими номерами грудочку землі), а відходи електростанції засипали джерела №11, 13.

  • Що змінилося? Що залишилось незмінним? Скільки залишилося придатної води для пиття?

  • Незабаром жителі цієї країни побудували автомобільну дорогу. Поблизу цієї дороги опинилися джерела №2,3,4. Пил , бруд, шкідливі речовини від автомобілів почали потрапляти у ці джерела. Окрім того, водії та туристи, які зупинялися напитися води із джерел, залишали всяке сміття, мили автомобілі, зливали поблизу відпрацьоване машинне масло. На місці джерел утворилося засмічене болото з брудною незрозумілого кольору водою з масними плямами на поверхні. ( пляшки №2,3,4 теж забруднюються, можна влити трішки олії)

  • Що змінилося? Скільки залишилося придатної води для пиття в країні?

  • Жителі країни займалися землеробством і на своїх полях вирощували різні культурні рослини. А щоб врожаї були кращими, щедро посипали поля мінеральними добривами, отрутохімікатами для боротьби із шкідниками. Ці всі хімічні речовини з дощовими водами потрапляли у підземні води, а разом з ними у джерела, з яких пили воду жителі країни Недбалості. Так води в джерелах №1,10, 16-20 стали гіркими, отруйними.

  • Що змінилося? Скільки питної води лишилося жителям цієї країни?

  • Яке джерело залишилось чистим?

  • =12

  • Скільки води тепер припадає на 1жителя?

  • Діти, зробіть висновок, що чекає далі на жителів країни Недбалості?

  • Що ж робити, жителям цієї країни? Адже без води немає життя? Дайте поради жителям цієї країни.

  • Фізкультхвилинка

Релаксація

- Якщо ви переконані у необхідності ощадливого поводження з водою, сплесніть у долоні

Якщо ви закриваєте кран щоразу, коли чистите зуби, сплесніть у долоні над головою

Якщо ви ніколи не залишаєте сміття у лісі, тупніть ногою

Якщо ви не кидаєте сміття на вулиці підморгніть

Якщо ви завжди вимикаєте світло, коли виходите з кімнати, затуліть праве око долонею

Якщо до вашої кімнати залетів джміль і ви намагаєтесь випустити його, а не вбити, змахніть руками

Якщо ви переконані, що кожен повинен піклуватись про збереження навколишнього середовища, простягніть обидві руки своїм сусідам.

  1. Колективна робота.

Складіть сенкан про воду.(іменник, два прикметники, два дієслова, висновок, іменник)

Вода .

Безбарвна, рідка.

Розкладається , реагує.

Вода – хімічна активна речовина.

  1. Поєднай

Люди здавна цінували воду, і про цю найціннішу рідину народ склав прислів’я , приказки,загадки. Пригадаймо їх .

ІІІ. Підсумок.

Ось і завершується наша коротка екскурсія в дивовижний світ води.

Чи поліпшився ваш настрій?

- Вода для стародавніх була джерелом інформації. Зараз ми передамо нашу чашу інформації одне одному і підведемо підсумки нашого уроку.

-Що цікавого, потрібного та корисного ви отримали на уроці?

-Чаша у мене, я буду перша. Я дякую вам за заняття, за ці хвилини приємного спілкування. Сьогодні ви заслуговуєте на найкращі оцінки.

Нехай в усьому буде лад

На кухні оцет і натрію гідрокарбонат

Щастя хай буде звідусіль

Із крану хай ллється чиста вода

Здоровя усім вам , миру й тепла.

Кажуть люди: скільки криниць на землі, стільки зірок на небі. І якщо вам доводилося бачити, як падає небесниця, знайте — то десь замулилося джерело. Отже, щоб не згасали зірки, оберігайте воду!

У кожного у цім житті своя дорога.

Усе від Бога на Землі. Вода від Бога.

Плекає лагідно життя, красою вабить,

Вода – жива, вода – мудрець, і Бога славить.

Та не врятує, не спасе від спраги в полі

Вода з калюжі, що сміття ховає долі.

І сил не верне, відбере останні сили

Вода, що полум’я реактора гасила.

Не нарікай, а забувай, про ту нагоду:

Нашкодив, насмітив й « кінці у воду».

Вода жива і пам’ята усе, що чула.

Чи наградить? А покара всіх за минуле.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.