Критерії оцінювання учнів виконавського відділення музичної школи

Опис документу:
Методичні розробки занять, методичні роботи, творчі конспекти, розробки відкритих уроків для викладачів комунальних початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (музичних шкіл та шкіл мистецтв).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Згідно критеріїв додатку І

до наказу Міністерства

культури і мистецтв України

від 27.08.01 р. № 554

КРИТЕРІЇ

оцінювання виконавського рівня учнів музичного відділення

з фахових предметів: «фортепіано», «гітара», «скрипка»

Критерії оцінювання виконавського рівня учнів дозволяють визначити рівень засвоєння матеріалу, який передбачено відповідною програмою. Основними критеріями, тобто параметрами оцінювання є:

  • грамотне виконання (відтворення) авторського тексту;

  • художня виразність;

  • володіння технічними прийомами гри на відповідному інструменті.

За 12 – ти бальною шкалою оцінюються наступні контрольні заходи: академічний концерт (І семестр), підсумковий академічний концерт (ІІ семестр), випускний іспит (ІІ семестр).

За оцінкою «залік» / «не залік» оцінюються наступні контрольні заходи: технічний залік, читання нот з листа, прослуховування, відкритий академічний концерт.

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні критерії виконавського рівня учнів

ІV НИЗЬКИЙ

1

Комплекс недоліків, який є слідством регулярного невиконання домашніх завдань (відсутність домашньої роботи), а також поганого відвідування занять.

Програма не відповідає вимогам. Вкрай низький рівень

володіння технічними навичками. Численні помилки в тексті. Виконання позбавлене емоційності.

2

3

ІІІ ПОЧАТКОВИЙ

4

Виконання програми з великою кількістю недоліків: музичний текст не вивчено в повному обсязі, динамічна та емоційна виразність майже повністю або повністю відсутня, допускаються значні помилки у відтворенні штрихів, якість звуковидобування та технічний розвиток знаходяться на досить низькому рівні. Відсутня свобода ігрового апарату.

5

Програма зниженого рівня складності, виконана з суттєвими

помилками в тексті, емоційно скуто. Виконання формальне та невпевнене. Недостатнє володіння

основними навичками гри на інструменті.

6

Програма зниженого рівня складності. Є окремі помилки в

тексті. Мають місце проблеми в організації виконавського

апарату. Пасивна емоційність.

ІІ СЕРЕДНІЙ

7

Програма відповідає вимогам, виконання стабільне, але з

певними технічними недоліками, порушенням метро-

ритмічної пульсації та неточним інтонуванням. Прямолінійне звукоутворення.

8

Програма відповідає вимогам. Виконання технічно вправне,

емоційне. Є деякі проблеми звукоутворення та балансу звуку між руками.

9

Програма відповідає вимогам, виконання на високому

технічному рівні, змістовне. Мають місце окремі недоліки у

фразуванні та динаміці. Грамотне та впевнене виконання з невеликою кількістю недоліків, як в технічному так і в художньому плані.

І ВИСОКИЙ

10

Програма відповідає вимогам. Виконання на високому

технічному рівні, достатньо емоційне. Добре володіння

різноманітними художніми засобами. Є окремі недоліки

випадкового характеру.

11

Програма вища за вимоги. Виконання технічно досконале,

яскраво емоційне, переконливе розкриття художнього змісту твору.

12

Технічно якісне та художньо осмислене виконання, яке відповідає всім вимогам відповідного етапу навчання.

Програма вища за вимоги. Виконання технічно бездоганне,

яскраве та артистичне.

Під час оцінювання учня, який виконує програму, слід враховувати також:

наявність сформованого стійкого інтересу до музичного мистецтва взагалі та занять музикою окремо;

наявність загальної виконавської культури, розвиток музичного мислення;

володіння практичними уміннями та навичками в різних видах музично – виконавської діяльності;

динаміка розвитку учня, успішність його особистісних досягнень.

Підсумкове оцінювання здійснюється наприкінці семестру навчального року. Підсумкова оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання, а за рік – на основі семестрових оцінок.

Згідно критеріїв додатку І

до наказу Міністерства

культури і мистецтв України

від 27.08.01 р. № 554

КРИТЕРІЇ

оцінювання виконавського рівня учнів музичного відділення

з фахового предмету «естрадний спів»

Критерії оцінювання виконавського рівня учнів дозволяють визначити рівень засвоєння матеріалу, який передбачено відповідною програмою. Основними критеріями, тобто параметрами оцінювання є:

  • грамотне виконання (відтворення) авторського тексту;

  • художня виразність;

  • володіння співацьким апаратом……...

За 12 – ти бальною шкалою оцінюються наступні контрольні заходи: академічний концерт (І семестр), підсумковий академічний концерт (ІІ семестр), випускний іспит (ІІ семестр).

За оцінкою «залік» / «не залік» оцінюються наступні контрольні заходи: технічний залік, прослуховування, відкритий академічний концерт.

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні критерії виконавського рівня учнів

ІV НИЗЬКИЙ

1

Комплекс недоліків, який є слідством регулярного невиконання домашніх завдань (відсутність домашньої роботи), а також поганого відвідування занять.

Програма не відповідає вимогам, посередні вокальні дані,

відсутні елементарні виконавські навички та музична

підготовка. Літературний твір виконано частково.

2

3

ІІІ ПОЧАТКОВИЙ

4

Виконання програми з великою кількістю недоліків: музичний текст не вивчено в повному обсязі, динамічна та емоційна виразність майже повністю або повністю відсутня, допускаються значні помилки у відтворенні штрихів, якість звуковидобування та технічний розвиток знаходяться на досить низькому рівні. Відсутня свобода ігрового апарату.

5

Програма зниженого рівня складності. Посередні вокальні

дані, є елементарні навички володіння голосовим апаратом.

6

Програма зниженого рівня складності. Посередні вокальні

дані. Є певні навички голосоутворення, проте діапазон

обмежений, тембр голосу нерівний.

ІІ СЕРЕДНІЙ

7

Програма відповідає вимогам. Середні вокальні дані, проте

добре володіння рівністю звучання голосу.

8

Програма відповідає вимогам. Добрі вокальні дані. Спів

емоційно виразний, але іноді невірна інтонація, метро-

ритмічна нестабільність.

9

Програма відповідає вимогам. Добрі вокальні дані та

володіння виконавськими навичками, розуміння художнього

змісту твору.

І ВИСОКИЙ

10

Програм відповідає вимогам. Відмінні вокальні дані та

впевнене виконання. Володіння необхідними видами техніки з недоліками випадкового характеру.

11

Програма вища за вимоги. Відмінні вокальні дані. Виконання досконале, яскраво емоційне, з переконливим розкриттям художнього змісту творів.

12

Програма вища за вимоги. Відмінні вокальні дані. Досконале володіння голосом, індивідуальна манера виконання.

Під час оцінювання учня, який виконує програму, слід враховувати також:

наявність сформованого стійкого інтересу до музичного мистецтва взагалі та занять музикою окремо;

наявність загальної виконавської культури, розвиток музичного мислення;

володіння практичними уміннями та навичками в різних видах музично – виконавської діяльності;

динаміка розвитку учня, успішність його особистісних досягнень.

Висновком виступу кожного учня має стати оцінка за 12 – ти бальною шкалою або оцінка «залік» / «не залік».

Підсумкове оцінювання здійснюється наприкінці семестру навчального року. Підсумкова оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання, а за рік – на основі семестрових оцінок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.