! В а ж л и в о
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
7
міс.
2
4
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Кристалічний та аморфний стани твердих речовин.

Опис документу:
Мета: - освітня:вивчити основні стани твердих речовин, знати їх властивості, склад та будову розміщення атомів, йонів, молекул; - розвивальна:набути навички створювати моделі кристалічних граток, навчитися пояснювати їх особливості будови та приклади речовин для яких вони характерні; - виховна: стриманість, дружелюбність, зібраність, комунікативність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

11 клас

Урок № 9

Тема: Кристалічний та аморфний стани твердих речовин.

Мета:

  • освітня:вивчити основні стани твердих речовин, знати їх властивості, склад та будову розміщення атомів, йонів, молекул;

  • розвивальна:набути навички створювати моделі кристалічних граток, навчитися пояснювати їх особливості будови та приклади речовин для яких вони характерні;

  • виховна: стриманість, дружелюбність, зібраність, комунікативність.

Матеріали та обладнання: ПС; робочі зошити; підручники Попель, Крикля; таблиці видів кристалічних граток; олівці; ручки; щоденники; пластилін; мінерали; моделі кристалічних граток.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап уроку

Вчитель вітається з учнями, записує відсутніх до журналу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка д/з

Параграф

Бесіда

1.Які Вам відомі 3 стани речовин?

2. А що ми називаємо кристалом?

3.Що таке кристалічна гратка?

4. Які бувають види кристалічних граток?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Перед Вами на демонстраційному столі представлені матеріали. Визначте, до якої класифікації речовин з яких вони виготовлені відносяться?

Пластилін

Аморфна речовина

Мінерал

Кристалічна речовина

Так це речовини з певним розміщенням атомів(хаотичним або впорядкованим).

ІV.Повідомлення теми, мети уроку

Вчитель записує число і тему уроку, разом з учнями називають мету уроку.

V.Вивчення нового матеріалу

Перед Вами деякі види кристалічних граток, давайте дамо їм назву:

Вчитель демонструє на плакаті моделі та решітки моделей граток.

Кристалічна гратка- закономірне упорядковане розміщення атомів, молекул та йонів в речовині, на певних відстанях.

Аморфні речовини — це тверді речовини, які не мають суворого порядку в розташуванні частинок (атомів, молекул, йонів) і не утворюють кристалічних ґраток.

Відстань між сусідніми вузлами називається постійною гратки.

Рідкі кристали – це особливий стан деяких органічних речовин, в якому вони мають таку властивість як плинність, але зберігають певну впорядкованість молекул і анізотропію (залежність від напрямку).

Розрізняють три основні типи рідких кристалів:

а) нематичні(молекули паралельні і зсунуті вздовж своїх осей на довільні відстані);

б) смектичні(молекули паралельні одна до одної, але розміщені шарами, подібно до будови мильної плівки);

в)холестерині(молекули закручуються і мають спіральну структуру).

VІ. Узагальнення знань з теми

1. Як ви вважаєте, чому аморфні речовини не мають чіткої температури плавлення? Чому кристалічні речовини не розм'якшуються перед плавленням?

2. Як ви розумієте твердження: «Кристалічним речовинам не можна надати будь-якої форми»?

3. Як ви вважаєте, чому за швидкого охолодження розплавленого цукру він застигає в аморфному стані, а не в кристалічному?

4. Аморфний стан характерний для бурштину, бітумів, асфальтів, вищих алканів тощо. Які особливості молекул цих речовин зумовлюють їх існування в аморфному стані?

VІІ.Підсумок уроку

Вчитель виставляє оцінки за письмові відповіді.

VІІІ.ДЗ

Параграф 5, Впр.50, 52.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись