Корекційні вправи для дошкільників

Опис документу:
В даній збірці містяться корекційні вправи для дітей дошкільного та молодщого шкільного вку, спрямовані на розвиток дрібної моторики рук та розвиток пізнавальних процесів: пам’яті, мислення, уваги, уяви, допитливості, сприйняття; дисциплінованості, вольової регуляції, уміння діяти за зразком; навчать дитину аналізувати, порівнювати, узагальнювати, виділяти головне.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

15

КОРЕКЦІЙНІ ВПРАВИ

для дошкідьників

В даній збірці містяться корекційні вправи для дітей дошкільного та молодщого шкільного вку, спрямовані на розвиток дрібної моторики рук та розвиток пізнавальних процесів: пам’яті, мислення, уваги, уяви, допитливості, сприйняття; дисциплінованості, вольової регуляції, уміння діяти за зразком; навчать дитину аналізувати, порівнювати, узагальнювати, виділяти головне.

Корекційні вправи можуть бути корисними для вчителів початкових класів, вихователів та практичних психологів дошкільних навчальних закладів.

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК МИСЛЕННЯ

(Додаток 1)

МЕТА: формувати і вдосконалювати мисленнєві дії, викликати інтерес до розумової праці.

Вправа 1

Знайдіть в кожному ряді зайвий малюнок.

Вправа 2

Що спільного між предметами у кожному ряду?

Чим вони відрізняються?

Вправа 3

Що обуло спочатку, що пізніше, що – насамкінець?

Познач порядок дій у кожній рамці цифрами 1, 2, 3, 4.

Вправа 4

Покажи малюнок, на якому в круглому акваріумі більше риб, ніж у квадратному ?

Вправа 5

Який малюнок наступний ?

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІ

(Додаток 2)

МЕТА: розвивати зорову довільну память.

ВПРАВА 1

Уважно розглянь всі малюнки. Запам’ятай їх. Назви їх.

ВПРАВА 2

Запам’ятай пари фігурок. Згадай і назви пару до кожного предмета.

ВПРАВА 3

Уважно розглянь малюнок. Спробуй запам’ятати все, що на ньому зображено.

Дай відповідь на запитання:

  • Скільки дітей зображено на малюнку?

  • Скільки дівчаток?

  • Скільки хлопчиків?

  • Скільки квіточок є на малюнку?

  • Які іграшки є у дітей?

  • Скільки на малюнку м’ячиків?

  • Якого кольору відеречка?

  • Якого кольору бантики у дівчаток?

ВПРАВА 4

Запам’ятай та назви по черзі ряди цифр.

3 5 7

9 7 1 5

6 8 2 5 1

5 1 4 6 9 2

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УВАГИ

(Додаток 3)

МЕТА: формувати концентрацію та розподіл, переключення уваги, орієнтування в просторі молодшого школяра; розвивати властивості уваги, спостережливість, обсяг уваги та навички ефективного використання в основних видах діяльності школяра.

Вправа 1.

Розгляньте малюнки, що на них зображено. Потім закрийте малюнки і згадайте, що побачили.

Вправа 2.

Знайди однакових чарівників. Лихі вони чи добрі?

Вправа 3.

Знайдіть всі сховані предмети на малюнках.

Вправа 4.

Що на малюнку за будинком, справа від будинку і зліва від будинку?

Вправа 5.

Розкладіть овочі і фрукти по тарілочках.

Вправа 6.

Знайдіть 4 відмінності.

Вправа 7.

Що забув намалювати художник? Потрібні предмети потрібно вибрати з останнього квадрата.

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УЯВИ

(Додаток 4)

ВПРАВА 1.

МЕТА: вчити розпізнавати і називати людські емоції та настрій (здивування, радість, страх, образа, злість тощо), придумувати різні історії про людей і відображати в них своє ставлення до того, що відбувається, давати правильну оцінку вчинкам головних героїв і подіям.

1. Подумай, який настрій у цих дітей?

2. Як вони виражають свої емоції?

3. Придумай історію про кожного з них.

Горе, смуток, біль, Радість, сміх Здивування, цікавість

образа, розчарування

Незадоволення, злість Плач, відчай Гнів, злість, агресія

ВПРАВА 2.

МЕТА: розвивати уяву, фантазію, творчі здібності, екологічну культуру.

Придумай друге життя не потрібним речам (сірникові коробки, пластикові пляшки, використані фломастери), виготов виробів з них.

Ялинкові прикраси Жабенятко

Поросятка Будиночок

Сумка Моделі з сірникових коробок

ВПРАВА 3.

МЕТА: розвивати уяву, творчі здібності.

До кожної фігури домалюй деталі, щоб вийшли предметні зображення, підпиши їх.

Клубок

Колобок

М’яч

Помідор

Кулька

Яблуко

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

(Додаток 5)

МЕТА: зміцнювати дрібні м’язи рук, розвивати тактильну пам'ять, зорову та слухову увагу, коригувати мислення стимулювати розвиток мовлення, уяви, виховувати швидкість реакції та емоційну виразність.

Пальчикова гімнастика. Вправа «Квітка»

Сяє сонечко привітне – Квітка з пуп’янка розквітне.

(Пуп’янок – зачаток квітки; листка; брунька.)

Подушечки пальців обох рук зімкнути. Долоньки трішки круглясті, схожі на «пуп’янок».

Нижні частини долонь притиснути одну до одної, а пальці широко розсунути по колу і трохи вигнути. Утворюється велика, розпущена «квітка».

пуп’янок квітка

Вправа «Метелик».

Сів метелик на травичку І думає про дрібничку. Раз, два, три, Ти, метелику, лети!

(Дрібничка – щось дрібне, незначне, таке, що не має істотного значення.)

Схрестити зап’ястки обох рук і притиснути долоні тильним боком одна до одної. Пальці прямі. Метелик сидить.

Долоні прямі й напружені. Пальці не згинати. Легким, але різким рухом рук в зап’ястках імітувати політ метелика.

сидить летить

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Гаврина С.Е. и др. Внимание и память. — М. : ЗАО «РОСМЗН-ПРЕСС», 2006. — 79 с.

  2. Гавріна С. Є. та ін. Велика книга тестів. Для дітей 6-7 років. — К. : ТОВ «Перо», 2007. -111 с. — (Розвиток дитини).

  3. Гільбух Ю.З. Розвивайте розум дітей: Альбом. – К. : Освіта, 1993.

  4. Земцова О. М. Запам’ятай картинки. Розвиток пам’яті. Для дітей 6-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  5. Земцова О. М. Знайди відмінності. Розвиток уваги. Для дітей 6-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  6. Земцова О. М. Слухняний олівець. Розвиток дрібної моторики. Для дітей 5-6 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  7. Земцова О. М. Вправо – вліво, вгору – вниз. Орієнтуємося у просторі. Для дітей 4-5 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 16 с: іл. — (Розумні книжки).

  8. Земцова О. МТести для дітей 5-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 112 с: іл. — (Розумні книжки).

  9. Земцова О. М. Тести для дітей 5-7 років: Навч. посібник. — К. : Махаон-Україна, 2006. — 112 с: іл. — (Розумні книжки).

ДЛЯ НОТАТОК

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн