Конспект заняття для старших дошкільнят «В гостях у Країни незвіданих доріжок».

Опис документу:
Нагромаджувати у дітей конкретні реалістичні знання про навколишній світ, про повітря І вітер За допомо¬гою нескладних дослідів з повітрям і вітром переконувати дітей у зв'язках та залежнос-тях, то існують між явищами в природі Використовувати потенційні можливості дошк¬ільнят для формування знань про залежності, що існують між живою природою (люди, тварини, рослини) і неживою (повітря, вітер). Сприяти розвитику розумових операцій — порівняння. аналізу, розвитку пізнавальних інтересів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття для старших дошкільнят

«В гостях у Країни незвіданих доріжок».

Мета: нагромаджувати у дітей конкретні реалістичні знання про навколишній світ, про повітря і вітер За допомогою нескладних дослідів з повітрям і вітром переконувати дітей у зв'язках та залежностях, то існують між явищами в природі Використовувати потенційні можливості дошкільнят для формування знань про залежності, що існують між живою природою (люди, тварини, рослини) і неживою (повітря, вітер). Сприяти розвитку розумових операцій — порівняння. аналізу, розвитку пізнавальних інтересів.

Розвивати мовлення дітей: вчити знаходити слова, що характеризують впер, « добрий », « злий ». Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: ключик від Всезнайки конверт із завданнями, дві поліетиленові торбинки, дрібні іграшки, чотири прозорі баночки з водою, шматочок поролону, цеглинка. камінчик, грудка землі склянка з живцем рослини склянки а водою і трубочки за кількістю дітей, терези, два пакети (один з водою, другий — порожній), смужки паперу за кількістю дітей, кілька повітряних кульок, легкі паперові іграшки, повітряний млинок, маленькі сувеніри (календарики, наклейки, картки...) для нагородження дітей.

Хід заняття :

  • Діти, сьогодні я поведу вас чарівною стежинкою в таємничу Країну Незвіданих доріжок . А допоможе мені в цьому ключик, який я отримала від Всезнайки. На ньому є кілька завдань . Ми повинні їх розв'язати, мандруючи Країною знань.

Ось і перше завдання.

Відгадайте загадку : Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш — а вживаєш ». (Повітря.)

Так, це загадка про повітря воно є всюди. Це можна перевірити Ось я тримаю поліетиленову торбинку Вона прозора В неї я зараз покладу ці іграшки. Як багато їх вмістилося. А тепер я беру другу торбинку, струшую її, закриваю, в ній щось й є, а що ж наповнює її ?

Пропонує кільком дітям під ставити щічку, спрямовує струмінь повітря з пакета на щічку.

  • Що ви відчули?

В загадці твориться, що повітря - всюди маєш. Перевіримо це.

Ось на столі стоять баночки з водою Опустимо в них різні предмети

Занурює а баночки шматочок поролону, цеглинку, камінчик. гру оку землі, звертає увагу дітей на кількість бульбашок, що з'являються на поверхи води.

  • Що це за бульбашки? Звідки вони взялися? Чому з різних предметів виділяється різна кількість повітря? В якому rpунті більше затримується повітря: в щільному чи грудкуватому?

Пояснює дітям необхідність розпушування землі в горщиках з квітами та рослинами, що повітря потрібне рослинам.

Демонструє склянку з живцем. Звертає увагу на бульбашки повітря на стінках склянки.

  • Діти візьміть склянки з водою і трубочки Опустіть трубочку а воду і подуйте через неї. Чому на поверхні з'явилися бульбашки?

Так. ми дихаємо повітрям. Людині потрібне повітрям.

Ось і друге завдання від Всезнайки.

Він пропонує нам виконати вправи для дихання. Станьте на відстані один від одного .

Виконує разом з дітками кілька вправ на вентиляцію легень.

  • Як ви вважаєте, де легше дихати—в приміщенні, на вулиці чи в лісі? Чому?

Чому в лісі дихається дуже легко? Так. рослини видихають кисень. Я хотіла б дати вам пораду: коли ви вдома виконуєте ранкову гімнастику , обов'язково провітрюйте приміщення, Проварювати — означає запускати чисте, свіже повітря.

Всезнайки пропонує нам з'ясувати. що легше — повітря чи вода? А як вважаєте ви?

бере два однакові пакети: один наповнює водою, другий повітрям. Зважує на терезах і з’ясовується, що повітря легше.

  • А взагалі, чи має повітря вагу? Так. але дуже незначну.

Тут можна використати таку пораду К.М.Ушинського: взяти 2 пляшки, одну порожню закрити пробкою, другу наповнити водою / також закрити пробкою. Опустити дві пляшки в миску з водою і простежити за тим, що відбудеться з пляшками: одна зразу піде на дно. а друга залишиться на поверхні. Підвести дітей до висновку про вагу повітря.

  • Отже, повітря є всюди. Воно потрібне людям; звірям, рослинам, без нього неможливе життя на землі, його слід берегти.

А тепер Всезнайки пропонує пограти: треба дібрати слова, які характеризують повітря. (Чисте, прозоре, ласкаве, свіже )

Переможці нагороджуються календариками, листочками від Всезнайки .

  • Діти, поміркуйте і скажіть, чи може повітря рухатися. Як можна переконатися а цьому?

Пропонує дітям дмухнути на смужку паперу, потім змахнути кілька разів аркушем цупкого паперу, намочити в склянці з водою вказівний палець і подути на нього.

  • Що ви відчули?

  • Що при цьому відбувається?

  • Отже, повітря може рухатися.

  • Вітер — це рух повітря.

Тепер подивіться, що відбуватиметься зараз : з повітряної кульки спрямовую струмінь повітря на легкі па перові іграшки, розкладемо на столі; дмухаю на паперовий млинок; феном пересуваю важчі іграшки. Який висновок можна зробити? Вітер пересуває предмети. Рух повітря — це корисно чи шкідливо?

Як ви вважаєте, чи має вітер свій характер?

Чи може він бути злим, добрим?

Чи можете ви навести приклади доброго вітру? (Сушить білизну, приносить тепло, прохолоду, провітрює приміщення, запилює рослини..)

А злого? ( Губить дерева, руйнує будинки, зриває дахи. ) Отже, люди вивчають поводження вітрів і це допомагає передбачати погоду. Я знаю таку поговірку: «Вітер не знає, що погоду він міняє». В народі кажуть, що сильний вітер до негоди. Чому? (Нажене хмар, може викликати дощ.)

Поміркуймо і знайдімо відповідь на запитання.

  • Які явища в природі може викликати вітер у різні пори року? ( Восени — опадання листя, взимку — хуртовину; весною — танення снігу, літом —прохолоду ).

  • В яку погоду — вітряну чи тиху, ми мерзнемо дужче? Чому?

  • Якої пори року — спекотного літа чи холодної зими, ми радіємо вітру, коли виходимо на вулицю0 Чому?

  • А чи має вітер голос?

А я знаю, що має. і про голос вітру я знаю такі коротенькі віршики :

Вітер плаче, вітер виє.

Дощ осінній дрібно сіє.

Або:

Зимо, вітер твій гуде-шумить.

За вікном мороз тріщить.

Вітер може мати не тільки грізний голос. Заплющить свої оченята і уявіть собі вітер не грізний.

Через 10—15 с пропонує дітям одним словом назвати яким їм уявився вітер ? (Спокійним, лагідним, теплим...)

  • Діти, я знаю дуже цікаву казочку про вітер

Розповідає - казку про маленького Петруся.

  • Ви багато дізналися про вітри. А тепер скажіть, якби хтось з вас був вітром, що доброго зробив би для людей?

Про вітер пустотливий, впер-бешкетник Ганнуся прочитає віршик.

Я берізку гойдну,

Я тебе підштовхну,

Налечу, засвищу.

Навіть шапку зірву.

Хто « Може відгадати » ?

Ось « закінчилася наша подорож до Країну незвіданих доріжок . Ви дізналися багато цікавого, невідомого вам раніше про повітря і вітер.

А насамкінець я хочу зачитати вам лист від Всезнайки:

Діти, знайте без повітря неможливе життя на Землі. Повітря повинне бути чистим, його слід оберігати.

Я сьогодні, хочу побажати, щоб видихали чистим повітрям, щоб вас супроводжували вітри добрі, лагідні.

Всього найкращого вам Всезнайки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.