5клас НУШ
5 клас "Пізнаємо природу" ( за модельною програмою інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5–6 класів авторів Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)
Підручник "Пізнаємо природу": підруч. інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2022
Мета уроку:
навчальна :
ознайомити учнів із сучасними методами дослідження океанів (супутниковий моніторинг, робототехніка, наукові експедиції);
формувати уявлення про значення океанів для клімату та біосфери;
розвивати навички роботи зі знаннями: аналіз текстів, відеоматеріалів, схем.
розвивальна :
розвивати критичне мислення через обговорення питань збереження океанів;
формувати вміння працювати в групах, презентувати результати досліджень;
розвивати інтерес до вивчення природничих наук і екології.
виховна :
виховувати екологічну свідомість та відповідальність за збереження океанів;
формувати повагу до праці науковців і дослідників.
Обладнання для уроку: комп’ютер або ноутбук, проектор або інтерактивна дошка для демонстрації презентацій, відеоматеріалів, презентація , відео про роботу підводних робіт, дослідження морських глибин, роздаткові матеріали (схеми, таблиці, карти океанів, завдання для роботи в групах (наприклад, дослідження, аналіз екологічних проблем), постери із зображеннями морських тварин, дослідних суден, підводних апаратів, фотографії глибоководних досліджень.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати:
учні повинні:
розуміти значення океанів для клімату, біосфери та життя на Землі;
знати основні методи дослідження океанів (супутники, підводні апарати, наукові експедиції);
пояснити роль сучасних технологій у дослідженні океанів;
розвинути критичне мислення через аналіз інформації про екологічні проблеми океанів;
вміти працювати в групах, ефективно комунікувати, розподіляти обов’язки;
усвідомлювати важливість збереження океанів;
виявляти цікавість і повагу до роботи дослідників і науковців;
назвати щонайменше три сучасні способи дослідження океанів;
обговорювати основні екологічні загрози океанам і пропонувати ідеї їх вирішення.