Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
З ключовими компетентностями, які розвиваються на даному занятті і наскрізні змістові лінії.
Опублікував/ла:
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
З ключовими компетентностями, які розвиваються на даному занятті і наскрізні змістові лінії.
9 клас
70 год, 2 год на тиждень
№ | Дата | Зміст (тема) уроку | К-ть годин | Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії | Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності | Ключові компетентності, які розвиваються на даному занятті |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу | 4 | | Учень/учениця Знаннєвий компонент наводить приклади назв і формул речовин, що належать до основних класів неорганічних сполук. Діяльнісний компонент класифікує неорганічні сполуки; порівнює склад і властивості неорганічних сполук різних класів; властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови; характеризує йонний і ковалентний хімічні зв'язки; хімічні властивості основних класів неорганічних сполук. Ціннісний компонент обґрунтовує залежність властивостей речовин від їхніх складу і будови. | | ||
1 | | Вступний інструктаж з БЖД. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
2 | | Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
3 | | Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
4 | | Хімічний зв'язок і будова речовини. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
Тема 1. Розчини | 14 | | | | ||
5 | | Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.
| 1 | Домашній експеримент: 1.Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність, Здоров’я і безпека | Учень/учениця Знаннєвий компонент наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації. Діяльнісний компонент розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища; описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену; складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах; розв’язує експериментальні задачі, обираючи й обґрунтовуючи спосіб розв’язання . обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; характеризує електроліти за ступенем дисоціації; визначає характер середовища за значенням рН; проводить реакції між розчинами електролітів з урахуванням умов їх перебігу; якісні реакції на карбонат-, сульфат- хлорид-іони; виявляє у розчині гідроксид-іони і йони Гідрогену; використовує значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Ціннісний компонент обґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах; оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо; висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці.
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя Уміння вчитися впродовж життя |
6 | | Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
7 | | Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
8 | | Розчинення як фізико-хімічний процес. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Кристалогідрати. | 1 | Демонстрації: 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
9 | | Розв’язування задач на приготування розчинів із кристалогідратів. | 1
| Розрахункові задачі 1.Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристало-гідратів).
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність,Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
10 | | Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
| 1 | Демонстрації: 2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлорид на кислота). Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека | Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
11 | | Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
12 | | Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Інструктаж БЖД. | 1 | Лабораторні досліди 2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. 3.Дослідження рН харчової і косметичної продукції. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток | Спілкування державною мовою Математична компетентність Основні компетентності у природничих науках і технологіях | |
13 | | Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Інструктаж БЖД. | 1 | Демонстрації: 3. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. Лабораторні досліди 4.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжую-ться випаданням осаду. 5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжую-ться виділенням газу. 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжую-ться утворенням води. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
14 | | Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж БЖД. | 1 | Практична робота № 1 Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека | Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
15 | | Інструктаж БЖД. | 1 | Практична робота № 2 Розв’язування експериментальних задач. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека | Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
16 | | Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Інструктаж БЖД.
| 1 | Лабораторний дослід 1.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. 7.Виявлення хлорид-іонів у розчині. 8.Виявлення сульфат-іонів у розчині. 9.Виявлення карбонат-іонів у розчині. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток | Спілкування державною мовою Математична компетентність Основні компетентності у природничих науках і технологіях | |
17 | | Захист навчальних проектів. | 1 | Навчальні проєкти: 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2.Вирощування кристалів солей. 3.Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4.Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. 5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України. | Спілкування державною мовою Математична компетентність Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності
| |
18 | | Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Розчини». | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
Тема 2. Хімічні реакції | 13 | | | | ||
19 | | Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. | 1
| Демонстрації: Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції. | Учень/учениця Знаннєвий компонент знає і розуміє суть понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість хімічної реакції; наводить приклади основних типів хімічних реакцій; відновників і окисників. Діяльнісний компонент визначає ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами; розрізняє реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; окисники і відновники; валентність і ступінь окиснення елемента; складає хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів; рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій; класифікує реакції за різними ознаками; характеризує процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну; вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; роль окисно-відновних процесів у довкіллі; дотримується правил використання побутових хімікатів. Ціннісний компонент обґрунтовує процеси окиснення й відновлення з погляду електронної будови атомів; висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті. | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
20 | | Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
21 | | Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
22 | | Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.
| 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
23 | | Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
24 | | Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. | 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
25 | | Оборотні й необоротні реакції.
| 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
26 | | Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. | 1
| Демонстрації: 5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. Лабораторний дослід 10.Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. | Спілкування державною мовою Математична компетентність Основні компетентності у природничих науках і технологіях | |
27 | | Інструктаж БЖД. | 1 | Практична робота № 3 Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
28 | | Контрольна робота №1
| 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
29 | | Аналіз контрольної роботи №1
| 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
30 | | Захист навчальних проєктів. | 1 | Навчальні проєкти: 9. Ендотермічні реакції на службі людині. 10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів. | Спілкування державною мовою Математична компетентність Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності
| |
31 | | Підсумковий урок.
| 1 | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (32год) | ||||||
32 | | Представлення результатів навчальних проєктів: №9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.» | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
33 | | Повторний інструктаж з БЖД. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. | | | Учень/учениця Знаннєвий компонент знає і розуміє суть понять гомолог, гомологія; поділ органічних речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки; називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол. етанол, гліцерол, етанова кислота, глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза, стеаринова, пальмітинова, олеїнова, аміноетанова кислоти), основні продукти перегонки нафти; наводить приклади гомологів метану; природних і синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; пояснює реакції горіння органічних речовин, заміщення для метану, приєднання для етену й етину; деякі хімічні властивості етанової кислоти; суть процесу перегонки нафти. Діяльнісний компонент складає молекулярні й структурні формули метану та перших десяти його гомологів, етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової та аміноетанової кислот; молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози; рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу), заміщення для метану (хлорування), приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування), етанової кислоти (електролітична дисоціація, взаємодія з металами, лугами, солями); загальну схему полімеризації етену; розрізняє за складом метан, етен, етин, метанол, етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу, сахарозу, крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й рослинні, тверді й рідкі жири, білки, поліетилен, природні і штучні жири; порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і целюлозу, склад гомологів метану, насичені й ненасичені вуглеводні; характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів, глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену; визначає дослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту, глюкозу, крохмаль; розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук; дотримується правил безпечного поводження з горючими речовинами, побутовими хімікатами. Ціннісний компонент усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; моральну та соціальну відповідальність за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь; обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання їх; висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів. | Спілкування державною мовою Математична компетентність
|
34 | | Вуглеводні Метан як представник насичених вуглеводнів. Фізичні властивості. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
35 | | Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. | | Демонстрація:
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
36 | | Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
37 | | Реакція заміщення для метану. | | Демонстрація: 7.Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
38 | | Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. | | Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність
Здоров’я і безпека Екологічна безпека і сталий розвиток
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя
| |
39 | | Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводнів. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
40 | | Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. | | Демонстрація: 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
41 | | Розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя
| |
42 | | Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Перегонка нафти. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
43 | | Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
44 | | Тематичний контроль знань з теми «Вуглеводні» | | Підприємливість і фінансова грамотність
| Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
45 | | Представлення результатів навчальних проєктів: №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.» №12 «Альтернативні джерела енергії.» | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
46 | | Оксигеновмісні органічні речовини Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
47 | | Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
48 | | Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Інструктаж з БЖД | | Лабораторний дослід: 11. Взаємодія гліцерилу з купрум(ІІ) гідроксидом. | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
49 | | Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека
| Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
50 | | Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека
| Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
51 | | Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти. | | Демонстрації: 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. | Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
52 | | Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. Інструктаж з БЖД | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
53 | | Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.
| | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
54 | | Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
55 | | Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
56 | | Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД | | Лабораторні досліди: 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. 13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). 14. Взаємодія крохмалю з йодом. | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
57 | | Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
58 | | Тематичний контроль знань з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
59 | | Представлення результатів навчальних проєктів: №13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.» №14 «Виготовлення мила з мильної основи.» №15 « Дослідження хімічного складу їжі.»; №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.» | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека Екологічна безпека і сталий розвиток
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
60 | | Нітрогеновмісні органічні речовини Поняття про амінокислоти. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
61 | | Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Екологічна грамотність і здорове життя | |
62 | | Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. Інструктаж з БЖД | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
63 | | Значення природних і синтетичних органічних сполук. Представлення результатів навчальних проєктів №18 «Друге життя паперу.»; | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
64 | | Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. . Представлення результатів навчальних проєктів №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).» | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека Екологічна безпека і сталий розвиток
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
65 | | Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення | | | Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: імена видатних вітчизняних учених-хіміків; найважливіші хімічні виробництва в Україні; наводить приклади: взаємозв’язків між речовинами; застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Діяльнісний компонент характеризує: значення хімії у житті суспільства, збереженні довкілля, для здоров’я людей. Ціннісний компонент усвідомлює значення громадянської позиції вченого, причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; поважає авторське право; обґрунтовує: роль хімії у пізнанні хімічних процесів; критично ставиться: до хімічної інформації з різних джерел; оцінює: внесок хімічної науки в розвиток вітчизняного виробництва; значення хімічних знань як складника загальної культури людини. | Спілкування державною мовою Математична компетентність
|
66 | | Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Представлення результатів навчальних проєктів: №21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»; №22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.» | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека Екологічна безпека і сталий розвиток
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя Екологічна грамотність і здорове життя | |
67 | | Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Представлення результатів навчального проєкту: №23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.» | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека Екологічна безпека і сталий розвиток
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
68 | | Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Представлення результатів навчального проєкту: №20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.» | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека Екологічна безпека і сталий розвиток
| Спілкування державною мовою Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя | |
69 | | Узагальнення знань з теми «Роль хімії в житті суспільства» | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність
| |
70 | | Підсумковий урок | | | | Спілкування державною мовою
|
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.
30 грн
40 грн
20 грн
30 грн