Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
З ключовими компетентностями, які розвиваються на даному занятті і наскрізні змістові лінії.
Опублікував/ла:
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
З ключовими компетентностями, які розвиваються на даному занятті і наскрізні змістові лінії.
Хімія
8 клас
70 год, 2 год на тиждень
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (30год)
| Учень/учениця Знаннєвий компонент називає оксиди, основи, кислоти, амфотерні гідроксиди, середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою; наводить приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот, розчинних і нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей. Діяльнісний компонент розрізняє несолетворні й солетворні (кислотні, основні, амфотерні) оксиди, розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом (оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні), середні солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації; описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі; складає хімічні формули оксидів, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку), кислот, середніх солей; рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, лугів, нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей; порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи; класифікує неорганічні сполуки за класами; характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів; установлює генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук; обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за відомою масою, кількістю речовини, об’єму одного з реагентів чи продуктів реакції, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; використовує сучасну українську номенклатуру основних класів неорганічних сполук; таблицю розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот і лугів; планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки;
прогнозує перебіг хімічних реакцій солей і кислот з металами, використовуючи ряд активності металів; дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами розв’язує експериментальні задачі, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання. Ціннісний компонент обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням неорганічних речовин; оцінює значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук; висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань; вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини; вплив діяльності людини на стан довкілля й охорону від забруднень. | | ||||
41 | | Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура | | | | Уміння вчитися впродовж життя |
42 | | Оксиди, їх склад, номенклатура, фізичні властивості. | | Демонстрація: 7. Зразки оксидів. | | Соціальна та громадянська компетентності
|
43 | | Хімічні властивості оснόвних і кислотних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. | | Демонстрація: 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
44 | | Хімічні властивості амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. | | Наскрізні змістові лінії: Громадянська відповідальність
| | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
45 | | Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля і здоров’я людини. | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність | |
46 | | Кислоти: склад і назви, класифікація, фізичні властивості. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. | | Демонстрація: 9. Зразки кислот. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
47 | | Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. | | Демонстрація: 10. Хімічні властивості кислот. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
48 | | Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Інструктаж з БЖД | | Лабораторні досліди:
| | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
49 | | Поширеність у природі та використання кислот. Вплив на довкілля і здоров’я людини. | | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
50 | | Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
51 | | Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | | Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
52 | | Тематичний контроль знань з теми «Оксиди. Кислоти» | | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
53 | | Основи, їх склад і назви, класифікація, фізичні властивості. Заходи безпеки під час роботи з лугами. | | Демонстрація: 11. Зразки основ. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
54 | | Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. | | Демонстрація: 12. Хімічні властивості лугів. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
55 | | Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. | | Демонстрація: 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
56 | | Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). | | Демонстрації: 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
| | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
57 | | Поширеність у природі та використання основ. Вплив на довкілля і здоров’я людини. | | 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
58 | | Солі: склад і назви, фізичні властивості. | | Демонстрація: 16. Зразки солей. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
59 | | Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
| | Демонстрації: 17. Хімічні властивості солей. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності
|
60 | | Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Інструктаж з БЖД | | Лабораторні досліди:
| | Спілкування державною мовою Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності
|
61 | | Практична робота №2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД | | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
62 | | Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. | | Демонстрація: 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Ініціативність і підприємливість |
63 | | Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД | | Лабораторний дослід: 7. Розв’язування експериментальних задач. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність Ініціативність і підприємливість |
64 | | Практична робота №3. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД | | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
65 | | Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | | Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність. Здоров’я і безпека. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
66 | | Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | | Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність. Здоров’я і безпека. | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
67 | | Контрольна робота №2 | | | | Ініціативність і підприємливість |
68 | | Аналіз контрольної роботи | | | | Ініціативність і підприємливість |
69 | | Представлення результатів навчальних проектів: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. | | | | Спілкування державною мовою Математична компетентність |
70 | | Підсумковий урок | | | | Спілкування державною мовою
|
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.
30 грн
40 грн
20 грн
30 грн