№ п/п | Дата | Тема уроку: | ЗНО |
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (2 год.) |
1 | | Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. | |
2 | | Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини | |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (15 годин) |
3 | | Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. | Навчальні проекти 1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів |
4 | | Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. | |
5 | | Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. | Структура періодичної системи хімічних елементів Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми) |
6 | | Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. | Демонстрація. 2. Моделі атомів |
7 | | Сучасне формулювання періодичного закону.Ізотопи. Нуклід. | §5-6, с. 33№35 |
8 | | Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-3 періодів. | (елементи № 1-20).§7-8, с.51 №55, 58 |
9 | | Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах елементів 1-3 періодів | Демонстрація Форми електронних орбіталей |
10 | | Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Основний і збуджений стан атома. Поняття про радіус атома. | |
11 | | Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома. | |
12 | | Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. | |
13 | | Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. | |
14 | | Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». | |
15 | | Значення періодичного закону | |
16 | | Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». | |
17 | | Узагальнення знань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». | Захист навчальних проектів. Тематична |
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 годин) |
18 | | Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. | Навчальні проекти 3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток §15-17 с.89 №100 |
19 | | Йони. Йонний зв’язок, його утворення. Лабораторний дослід № 1: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. | §14 №93 |
20 | | Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. | §18 №124 |
21 | | Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. | §18 №127 |
22 | | Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. | Демонстрації: Моделі кристалічних ґраток різних типів. Речовини атомної, молекулярної та йонної будови. Фізичні властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови. §18 №126 |
23 | | Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Практична робота № 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток(наприкладі: цукру,кухонної солі,графіту). | |
24 | | Розв’язування задач із теми «Хімічний зв’язок і будова речовини» | |
25 | | Узагальнення вивченого по темі «Хімічний зв’язок і будова речовини» | Захист навчальних проектів ТЕМАТИЧНА |
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 годин + 3 год рез ) |
26 | | Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. | Розрахункова задача Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі §19 №137 |
27 | | Молярна маса речовини. | Розрахункова задача 2. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою §20 № 141 |
28 | | Розв'язання задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. | §20-21 № 158 |
29 | | КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 | Терміни |
30 | | Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою | §20-21 с.122 |
31 | | Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою | ТЕМАТИЧНА |
УЗГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: |
II СЕМЕСТР |
32 | | Закон Авогадро. Молярний об'єм газів. | §22 с. 128 № 166 |
33 | | Розв'язання задач. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. | §22 с. 128 № 167 |
34 | | Відносна густина газів. | С.122 тести №167 |
35 | | Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів | §22 с. 128 № 168 |
36 | | Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів | §21-22 с. 128 тести |
37 | | Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» | ТЕМАТИЧНА |
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (25 годин +2р) |
38 | | Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. | §23 с. 134 № 171, 175 |
39 | | Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля | Демонстрація 7. Зразки оксидів §27 с. 156 № 209 |
40 | | Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. | Демонстрація 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. §27 с. 157 № 210 |
41 | | Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. | §28 с. 162 № 215 |
42 | | Основи. Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості лугів: дія на індикатори. Лабораторний дослід № 2. Дія водних розчинів лугів на індикатори. | Демонстрація 9. Зразки основ. 10. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей §24 с. 138 № 181 |
43 | | Хімічні властивості лугів: взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.. Лабораторні досліди: № 3. .Взаємодія лугів з кислотами в розчині. №4. Взаємодія нерозчинних основ із кислотами. №5. Термічне розкладання нерозчинних основ. | Демонстрація 11. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ §29 с. 170 № 231, 226 |
44 | | Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. | Тематична §28 с. 162 № 216 |
45 | | Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості кислот: дія на індикатори. Лабораторний дослід № 6. Дія водних розчинів кислот на індикатори. | Демонстрація 12. Зразки кислот §25 с. 145 № 190 191 |
46 | | Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності металів. Лабораторний дослід № 7.Взаємодія хлоридної кислоти з металлами. | Демонстрація 13. Хімічнівластивості кислот §30 с. 179 № 237, 242 |
47 | | Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. | Домашній експеримент: взаємодія яєчної шкаралупи з оцтом |
48 | | Поняття про амфотерні гідроксиди. | Демонстрація 16. Доведення амфотерності цинк гідроксиду Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). §31 с. 185 № 246, 251 |
49 | | Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. | С. 145 № 193, С. 186 № 252 |
50 | | Узагальнення і систематизації знань з теми: «Оксиди. Основи. Кислоти». | Тематична С.163 № 220 |
51 | | Солі (середні), їх склад, назви. Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля | Демонстрація 14. Зразки солей 15.Хімічні властивості солей §26, с.149 № 197 |
52 | | Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Лабораторні досліди №8.Взаємодія металів із солями у водному розчині. № 9.Взаємодія солей з лугами у водному розчині. № 10.Реакція обміну між солями в розчині. | Домашній експеримент: 2. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину §32 с. 193 № 255, 259 |
53 | | Практична робота № 1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. | |
54 | | Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей. | §33-34 с.202 № 269, 272 |
55 | | Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | §35-36 с. 206 № 279 с.210 № 285 |
56 | | Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментального методу в хімії. Лабораторний дослід № 11. .Розв’язування експериментальних задач. | §38 с. 226 № 310, 312 |
57 | | Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач. | Тематична |
58 | | Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей. | Навчальні проекти 4. Хімічний склад і використання мінералів. |
59 | | Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. | Домашній експеримент 2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину. §37 с.221, № 297, 301 |
60 | | Вплив на довкілля оксидів, кислот, основ і середніх солей. | §39 с.236 № 323 |
61 | | Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | Тести |
62 | | Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | Тести |
63 | | Контрольна робота № 2 | Тематична |
64 | | Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів. | Навчальні проекти 5. Сполуки основних класів у будівництві й побуті. |
65 | | Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів. | Навчальні проекти 6. Вирощування кристалів солей. |
66 | | Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів. | Навчальні проекти 7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
67 | | Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. | Тести |
68 | | Екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї. | Тематична |
УЗГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: |