Бібліотека

Календарне планування. Робота з дітьми, що потребують допомги у навчанні

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Учні, які не встигають є в будь-якому навчальному колективі. Вчитель повинен вчасно виявити таких дітей та проводити цілеспрямовану роботу з ними. Ці діти вкрай вразливі і потребують індивідуального підходу.

Причини проблем в навчанні, а часто і в поведінці можуть бути різні. Це і спадкові фактори, і травми головного мозку, і шкідливий вплив алкоголю, нікотину, а також педагогічна занедбаність дитини в сім`ї.

Основні способи виявлення відставань учнів

  • Спостереження за реакціями учнів на труднощі в роботі, на успіхи та невдачі.

  • Запитання вчителя та його вимоги сформулювати те або інше положення.

  • Навчальні самостійні роботи в класі. Під час проведення самостійних робіт учитель отримує матеріал для судження як про результати діяльності, так і про те, як вона проходить.

  • Спостереження за роботою учнів, відповіді на їхні запитання, аналіз змісту запитань учнів, відповіді на їхні запитання, аналіз змісту запитань учнів.

Основні ознаки неуспішності учнів

  • Наявність прогалин у фактичних і спеціальних знаннях для даного предмета, вміннях, які не дозволяють охарактеризувати суттєві елементи понять, що вивчаються, законів, теорій, правил, а також здійснити необхідні практичні дії.

  • Наявність прогалин у навичках навчально-пізнавальної діяльності, які знижують темп роботи настільки, що учень не може за відведений час оволодіти необхідним обсягом знань, умінь і навичок.

  • Недостатній рівень розвитку та вихованості особистісних якостей, як і не дозволяють учневі виявляти самостійність, наполегливість, організованість та інші якості, необхідні для успішного навчання.

Найважливішим завданням педагога у навчанні та вихованні дітей, які не встигають у навчанні, є збереження доброзичливих стосунків та довіри. Необхідно сприяти підвищенню самооцінки таких дітей, зміцнювати їх віру в себе, бажання успішно навчатися. А це, в свою чергу, зміцнюватиме нервову систему учнів, які не встигають у навчанні, упорядковуватиме їхню поведінку, вироблятиме здатність до самоконтролю.

Найважче слабким учням розпочати роботу. Тому перед виконанням завдання необхідно підбадьорити учня, допомогти йому спланувати порядок дій, можливо, ще раз провести інструктаж; даючи самостійну роботу, дотримуватись диференціації. Слід уникати надмірної опіки учнів, безпосередньої допомоги їм.

У школярів, які не встигають, як правило, занижена самооцінка. Беручись до справи, вони заздалегідь упевнені у своїй поразці. Тому необхідно звалити дитину за найменший успіх, за старанність, вияв бажання вчитися. У цьому разі у дітей підвищується психічний тонус, здатність до творчої співпраці.

Також великого значення необхідно надавати чіткому розпорядку дня і стежити за його дотриманням. Дитина має поступово привчатися планувати свої дії, відповідати за них та доводити розпочату справу до кінця.

План роботи з невстигаючими учнями ….. класу

з/п

Учень

Назва заходу

Дата

Примітка

1.

2.

3.

4.

5.

.

Консультація зі шкільним психологом

……

Бесіда з батьками учня.

Консультації з важких тем української

мови.

Додаткові заняття для відпрацювання

вмінь читати, переказувати маленькими уривками.

Консультація зі шкільним психологом

..

Бесіда з батьками учня.

Консультації з важких тем математики.

Додаткові заняття для відпрацювання

відсутніх умінь і навичок.

Консультація зі шкільним психологом

.

Бесіда з батьками учня.

Консультації з важких тем української

мови.

Додаткові заняття для відпрацювання

відсутніх умінь і навичок.

Консультація зі шкільним психологом

..

Бесіда з батьками учня.

Консультації з важких тем математики.

Додаткові заняття для відпрацювання

вміння працювати за планом, давати аналітичні пояснення, ставити питання про основний зміст прочитаного.

Консультація зі шкільним психологом

..

Бесіда з батьками учня.

Консультації з важких тем української

мови.

Додаткові заняття для відпрацювання навичок письма, уважності.

Учити користуватися алгоритмом, виконувати однакові вправи за зразком.

Початок року

Щомісячно

Перший тиждень місяця

Щотижня

Початок року

Щомісячно

Другий тиждень місяця.

Щотижня

Початок року

Щомісячно

Перший тиждень місяця

Щотижня

Початок року

Щомісячно

Другий тиждень місяця

Щотижня

Початок року

Щомісячно

Перший тиждень місяця

Щотижня

Щотижня

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»