«Я у світі»
1 година на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Я у світі : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / О.В.Тагліна
– К. : Генеза, 2013. – 134 с. : іл.
№ уроку | Тема і зміст уроку | Дата уроку | Примітки |
Я – людина(9 год) | |||
| Людина як частина природи і суспільства. Головне чудо світу. | ||
| Людина – частина живої природи. | ||
| Людське «Я». | ||
| Характер людини. | ||
| Самостійність та відповідальність | ||
| Успіх і навчання. | ||
| Вчимося вчитися. Практична робота «Складання правил успішного навчання» | ||
| Вчимося вчитися. Розвиваємо свої здібності. | ||
| Узагальнюючий урок з теми «Я- людина» | ||
Я та інші (9 год) | |||
| Сім,я. Склад сім’ї. | ||
| Основні права та обов’язки у сім’ї. | ||
| Родинні стосунки. Практична робота «Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших та інших членів сім’ї» | ||
| Школа. Історія рідної школи. Збереження традицій. Права та обов’язки учня. Навчальний проект «Історія та традиції моєї школи» | ||
| Людські чесноти. Навчальний проект «Чому так важливо бути господарем свого слова». | ||
| Дружні стосунки між школярами. | ||
| Співпраця. Правила дружної роботи. Учнівське самоврядування. | ||
| Правила культурної поведінки. Практична робота «Правила поведінки» | ||
| Узагальнюючий урок з теми «Я та інші» | ||
Я – українець (8 год) | |||
| Я в суспільстві. | ||
| Україна – незалежна держава. | ||
| Символи України. | ||
| Громадянин України. Права і обов’язки громадян. | ||
| Свята моєї Батьківщини. | ||
| Правопорушення. | ||
| Думаю про наслідки. Практична робота: «Що буде, якщо…» | ||
| Навчальний проект «Подорожуємо Україною» | ||
Я – європеєць (9 год) | |||
| Україна – європейська держава. | ||
| Вивчаємо різні народи і країни. | ||
| Різноманітність народів світу. Навчальний проект «Чим цікаві традиції та звичаї європейських народів» | ||
| Винаходи людства. | ||
| Винаходи людства. | ||
| Земля – спільний дім для людей. | ||
| Екологічна акція «Бережи природу» | ||
| Узагальнюючий урок з теми «Я – європеєць» | ||
| Підсумковий урок за рік. |
Літературне читання
3/4 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Савченко О.Я.
– К. : Освіта, 2013. – 176 с. : іл.
І семестр
№ | Дата | Тема | Стор. |
І семестр | |||
1. | Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою) | 5-6 | |
2. | Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці». | 7-8 | |
3. | Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять), | 9 Напам. | |
4 | Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра». | 10-11 | |
5 | Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком» | 11-12 | |
6 | Позакласне читання №1. | ||
7 | Природні стихії. Н. Забіла «Хто сильніший?» І.Сенченко «В осінній час сім погод у нас» | 9-12, | |
8 | Осінь, ось вона, осінь! Ю.Старостенко «Осінній господар» | ||
9 | Осінні дари природи. О.Підсуха «Хвалилися гриби» | ||
10 |
| ||
11 | Аналіз контрольної роботи. Як же гарно, чудово, привітно, ніби в казці, в осінньому лісі. О. Донченко «Лісовою стежкою» | 13-15 | |
12 | Позакласне читання №2. Книги, газети, журнали читай — розуму набирай. (Бібліотечний урок) | ||
13 Тема 1 | Образи природних явищ. «Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою | 15-16, 17 | |
Від слова – до книги | |||
14 | Вступ до розділу «Від слова — до книги». Мова-дивний скарб «Наша мова» (за А. Коваль) | 18-21 | |
15 | «Наша мова» (за А. Коваль)(продовження) | 21-22 | |
16 | Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова» | 22-25 | |
17. | Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко «Привчайтеся працювати із словниками». | 25-26 | |
18. | Позакласне читання №3. | ||
19. | Мова — безцінний скарб. Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант». | 26-28 | |
20. | Мова барвиста, мова багата. Л.Мовчун «Як ростуть слова» | нові | |
21. | Вступ до теми «Похвала книгам!». Як з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) . | 29-31 | |
22. | Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим) | 32-33 | |
23. | Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим небачених» (за О. Єфімовим) | 33-35 | |
24. | Позакласне читання №4. Бібліотечний урок Практичне ознайомлення із поняттям «прикнижкова анотація», «відомості про письменника» | ||
25. | Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати! | 36-37 | |
26. | Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» | 38-39 39-41 | |
27. |
| ||
28 | Аналіз контрольної роботи. Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей) | 42-44 | |
29 Тема 2 | Підсумковий урок за розділом «Від слова до книги» Бліц-турнір «Чи уважно ти читав?» | 44-45 | |
З чистого джерела народної творчості Чарівні казки | |||
30 | Позакласне читання №5. | ||
31 | Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості». Народний герой. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) | 46-50 | |
32 | Дивовижні перетворення. «Кривенька качечка» (українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) | 50-53 | |
33 | Матусин оберіг.«Золотий черевичок» (українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) | ||
Народні пісні | |||
34 | Народні пісні «Два півники» «Грицю,Грицю». (напам’ять). «Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки). «Три товариші»(українська народна пісня). | 54-56 Напам. | |
35 | Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки. Загадки. Мирилки. («Вишеньки» напам’ять) Вікторина «Чи уважно ти читав?» | 57-60 32 Напам. | |
36 Тема 3 | Позакласне читання №6. До джерел народної мудрості | 44-51 «поз.чит.» 3 клас | |
Літературні казки | |||
37 | Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» | 61-66 | |
38. | Яка совість, така й честь. | 67-71 | |
39. | Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» | 71-74 | |
40. | Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом) | 74-77 | |
41. | Там, де правда, ― гори-вогонь, де неправда,― спали-вогонь. | нові | |
42. | Там, де правда, ― гори-вогонь, де неправда,― спали вогонь.Олександр Зима «Закляття золота й вогню» (Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом) | нові | |
43. | Позакласне читання №7. | ||
44. | Пригоди музичних інструментів. Ю.Ярмиш «Музична історія»
| нові | |
45. | Незабудко, допоможи хутко!
| нові | |
46. | Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» «Чи уважно ти читав?»
| 77-82 | |
47. | Позакласне читання №8. | 66-74 «Поз.чит» | |
48. Тема 4 | Підсумковий урок | 66-74 «Поз.чит» | |
ІІ семестр |
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Чарівний світ казок (19 год) | |||
1 | Українські народні казки. Казки про тварин. Учинок персонажа. «Їжак та заєць» (с.3-8) | ||
2 | Тема і основна думка казки. «Лисиця та рак» (с. 9-10) | ||
3 | У страху очі великі. «Пан Коцький» (с. 21-23 П.) | ||
4 | Чарівні казки. Чарівні перетворення. «Про Оха – чудотвора» (с. 11-15) | ||
5 | Казки народів світу. Внутрішній світ героя. «Сильний лев і маленьке мишеня (болгарська казка) (с. 16-18) | ||
6 | Урок позакласного читання №1. «Казка – це диво, сповнене краси» | ||
7 | Без вірного друга – велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка) (с. 18-20) | ||
8 | Чарівний помічник. «Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка) (с. 20-24) | ||
9 | Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка) (с. 24-27) Контрольна робота №1. Аудіювання | ||
10 | Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі (27-28) | Тема | |
11 | Усна народна творчість у різних видах мистецтв. Влучні мудрі вислови із скриньки прислів’їв і приказок. В. Скуратівський «Вересневий час – сім погод у нас», І. Кульська «Вересень»***(с. 3-7 П.) | Вірш напам’ять | |
12 | Урок позакласного читання №2. «Казки народів світу» | ||
13 | Приказки про українську природу. І. Сенченко «Сім погод у нас» (с. 7-9 П.). Вірш | ||
14 | Лічилки там, де дитяча гра». Є. Гуцало «Котилася торба» (с. 13-14 П.). Вірш | ||
15 | Про загадку більше знай, таємниці відкривай. А Коваль «Білолиця, дженджуриста, сорочок наділа триста…» (с. 17-18 П.). Вірш | ||
16 | Народна пісня – то велике диво. Н. Красоткіна «Пісні»***, українські народні пісні «Льон», «Веснянки», «Коровай вам по краю» (с. 18-28 П.) | Вірш напам’ять | |
17 | Казка покладена на музику. «Пан Коцький» (с. 21-23 П.) Вірш Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово) | ||
18 | Урок позакласного читання №3. «Народ скаже – як зав’яже» | ||
19 | Аналіз контрольної роботи. Легенда. Особливості легенди як жанру, спільне і відмінне з казкою. «Бабине літо», «Ворота Вирію»*** (с. 23-24 П.). Вірш .Підсумок по темі | Вірш напам’ять Тема | |
Казки зарубіжних письменників (15 год) | |||
20 | Дружба – найдорожчий скарб. Якоб Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (с. 33-35). Вірш | ||
21 | Коли твір відкриває свої таємниці. Г. К. Андерсен «Ромашка» (с. 36-40). Вірш | ||
22 | Сила уяви. І. Жиленко «Вечір гномів» (с. 42-43). Вірш | ||
23 | Тримай язика на припоні. Захаріус Топеліус «Казка про старого гнома» (с. 43-46) | ||
24 | Тримай язика на припоні. Захаріус Топеліус «Казка про старого гнома» (с. 46-48) | ||
25 | Урок позакласного читання №4. «Казки зарубіжних письменників» | ||
26 | Як мед, то ще й ложкою. О. Пушкін «Казка про рибака та рибку» (с. 49-56) | ||
27 | Як мед, то ще й ложкою. О. Пушкін «Казка про рибака та рибку» (с. 49-56) | ||
28 | За горами, за лісами, за широкими морями. Петро Єршов «Горбоконик» (с. 57-59) | ||
29 | Відкриваємо таємниці світу. К. Ушинський «Витівки старої зими» (с. 62-65) | ||
30 | Урок позакласного читання №5. «Захопливий світ братів Грімм» | ||
31 | Я люблю казки чудові. Божена Нємцова «Лісова німфа» (с. 25-28 П.) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) | ||
32 | Я люблю казки чудові. Божена Нємцова «Лісова німфа» (с. 28-33 П.) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) | ||
33 | Чарівний світ героїв Джанні Родарі. Д. Родарі «Чародійна палиця» (с. 33-35 П.) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) | ||
34 | Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі | Тема | |
Казки українських письменників (11 год) | |||
35 | Фантастичні істоти. Ю. Ярмиш «Як реп’яшок світ побачив» (с. 35-38 П.) | ||
36 | Урок позакласного читання №6. «Казки українських письменників» | ||
37 | Казкова країна дитинства. О. Зима «Чари для сміливця» (с. 38-42 П.) | ||
38 | Чому літературні казки бувають веселими чи сумними. Л. Письменна «Як зажурився веселий казкар» (с. 66-68) | ||
39 | Не роби іншому того, чого не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель» (с. 68-70) | ||
40 | Віршована казка. Л. Українка «Казка про Оха-чудодія» (с. 70-74) Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) | ||
41 | Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник», «Снігуроньчина пісня» (с. 74-77) Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) | ||
42 | Урок позакласного читання №7. « Прийшла зима біловолоса» | ||
43 | Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (скорочено) (с.77-81) | ||
44 | Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко «Синичка» (скорочено) (с.77-81), (с. 42-44 П.) | ||
45 | Узагальнення знань з теми. Підсумок по темі | Тема |
Українська мова
4/3 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Українська мова : підруч. для 3 кл. загальноосвітн. навч. закл. /
М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун. – К.: Грамота, 2013. – 176 с.: іл.
І семестр
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Мова і мовлення (3 год) | |||
1 | Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування (с.5-6, впр. 1-4) | ||
2 | Державна і рідна мова (с. 6-8, впр. 5-8) | ||
3 | Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях (с. 8-9, впр. 9-12) | ||
Текст (10 год) | |||
4 | Розширення уявлень про текст та його будову (с. 10-11, впр. 13-16) | ||
5 | Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту (с. 11-13, впр. 17-20) | ||
6 | Абзац. Роль абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань, переказів (с. 13-15, впр. 21-23) | ||
7 | Спостереження за найголовнішими ознаками художніх та науково-популярних текстів (с. 15-16, впр. 24-27). | ||
8 | Урок розвитку зв’язного мовлення №1. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому лісі» (с. 17, впр. 28) | ||
9 | Ознайомлення з жанром есе. Ознаки ділового тексту (с. 17-19, впр. 29-32) | ||
10 | План тексту (с. 19-21, впр. 33-36) | ||
11 | Текст-розповідь. Текст-опис (с. 21-25, впр. 37-43) | ||
12 | Контрольна робота №1. Письмовий переказ | ||
13 | Аналіз контрольної роботи. Текст-міркування. Складання текстів-описів, есе, художніх та науково-популярних. (с. 25-26, впр. 44-47). Підсумок по темі | Тема | |
Речення (9 год) | |||
14 | Закріплення й узагальнення вивченого про речення (с.27-28, впр. 48-51) | ||
15 | Речення, різні за метою висловлювання (с. 29-30, впр. 52-56) | ||
16 | Урок розвитку зв’язного мовлення №2. Робота з деформованим текстом (с. 30, впр. 56) | ||
17 | Речення окличні та неокличні. Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу (с. 31-32, впр. 57-60) | ||
18 | Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі – розділовими знаками. Використання у ролі звертань форм кличного відмінка (с. 32-33, впр. 61-64) | ||
19 | Члени речення. Головні і другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні (с. 34-36, впр. 65-68) | ||
20 | Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях. Словосполучення (с. 36-37, впр. 69-72) | ||
21 | Контрольна робота №2. Діалог (письмово) | ||
22 | Аналіз контрольної роботи. Побудова речень. Поширення речень за запитаннями (с. 38, впр. 73-76). Підсумок по темі | Тема | |
Слово. Значення слова (8 год) | |||
23 | Значення слів, пряме й переносне значення слів (с. 39-40, впр. 77-80) | ||
24 | Слова, що мають кілька значень (с. 40-42, впр. 81-84) | ||
25 | Урок розвитку зв’язного мовлення №3. Робота з деформованим текстом (с. 42, впр. 85) | ||
26 | Слова, що звучать однаково, але мають різні значення (с. 43-44, впр. 86-89) | ||
27 | Синоніми. Добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення повторів того самого слова. Роль синонімів у тексті (с. 44-45, впр. 90-93) | ||
28 | Антоніми. . Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами (с. 45-48, впр. 94-101) | ||
29 | Контрольна робота №3. Перевірка мовних знань і вмінь | ||
30 | Аналіз контрольної роботи. Культура мовленого слова: розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики (діалектизмів, суржику, русизмів тощо) (с. 49, впр. 102-105). Підсумок по темі | Тема | |
Будова слова (30 год) | |||
31 | Поняття про закінчення. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова. Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні (с. 50-51, впр. 106-109) | ||
32 | Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс (с. 52-53, впр. 110-113) | ||
33 | Урок розвитку зв’язного мовлення №4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом (с. 54, впр. 114) | ||
34 | Корінь слова. Спільнокореневі слова. Аналіз будови слова (с. 54-56, впр. 115-118) | ||
35 | Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів (с. 56-57, впр. 119-122) | ||
36 | Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'],[ц'], [с'] (с. 58-59, впр. 123-126) | ||
37 | Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слів, що перевіряються наголосом (с. 59-60, впр. 127-130) | ||
38 | Добирання спільнокореневих слів і зміна форми слова для написання слів із ненаголошеними [е], [и] (с. 60-61, впр. 131-134) | ||
39 | Контрольна робота №4. Диктант | ||
40 | Аналіз контрольної роботи. Поняття «орфограма» (с. 62-63, впр. 135-138). Підсумок по темі | Тема | |
41 | Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що не перевіряються наголосом (с. 63-64, впр. 139-142) | ||
42 | Урок розвитку зв’язного мовлення №5. Складання інструкції «Як зробити рамку для фотографії» (с. 64-65, впр. 143) | ||
43 | Вимова і правопис з ненаголошеними голосними в корені слова, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником (с. 65-66, впр. 144-147) | ||
44 | Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими (с. 67-68, впр. 148-151) | ||
45 | Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті (с. 68-70, впр. 152-155) | ||
46 | Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним словником (с. 70-71, впр. 156-159) | ||
47 | Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним словником. (с. 71-72, впр. 160-163) | ||
48 | Контрольна робота №5. Списування | ||
49 | Аналіз контрольної роботи. Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Написання записки (с. 72-74, впр. 164-171). Підсумок по темі | Тема | |
50 | Урок розвитку зв’язного мовлення №6. Листи (с. 75, впр. 172) | ||
51 | Префікс. Словотворча роль префіксів. З’ясування значень слів з різними префіксами (с. 76-77, впр. 173-176) | ||
52 | Творення слів з найуживанішими префіксами. З’ясування значень слів з різними префіксами (с. 77-78, впр. 177-178) | ||
53 | Префікси, співзвучні з прийменниками (с. 78-79, впр. 181-184) | ||
54 | Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами (с. 79-80, впр. 185-188) | ||
55 | Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня (с. 81-82, впр. 189-192) | ||
56 | Практичне ознайомлення з написанням префіксів з-, с-. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї (с. 82-84, впр. 193-200). Підсумок по темі | ||
57 | Урок розвитку зв’язного мовлення №7. Написання запрошення (привітання) (с. 84-85, впр. 201) | ||
58 | Контрольна робота №6 (комбінована) | ||
59 | Аналіз контрольної роботи. Перенос слів з префіксами. Оголошення (с. 85-86, впр. 202-206). | ||
60. | Повторення вивченого матеріалу. Підсумок по темі | Тема |
Математика
4 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Математика: підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Ф. М. Рівкінд,
Л. В. Оляницька – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.
І семестр
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2-й клас (17 год) | |||
1 | Усна і письмова нумерація чисел першої сотні. Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел (с. 4-6, №1-12) | ||
2 | Нумерація чисел у межах 100. Переставний і сполучний закони додавання. Довжина, маса, місткість, час як властивості предметів навколишнього світу. Задачі на знаходження суми трьох доданків (с. 6-9, №13-23) | ||
3 | Прийоми усного додавання і віднімання у межах 100. Додавання і віднімання чисел частинами. Позначення геометричних фігур буквами латинського алфавіту. Задачі на різницеве порівняння (с. 9-10, №24-35) | ||
4 | Зв'язок дій додавання і віднімання. Рівняння. Одиниці вимірювання довжини — сантиметр, дециметр, метр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Побудова відрізка заданої довжини. Задачі на знаходження невідомого доданка (с. 10-12, №36-48) | ||
5 | Рівняння. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від'ємника. Співвідношення між одиницями довжини. Порівняння іменованих чисел. Коло, круг (с.12-13, №49-60) | ||
6 | Додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд. Залежність результатів додавання й віднімання від зміни одного з компонентів. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Периметр многокутника (с. 13-15, №61-71) | ||
7 | Перевірка додавання відніманням. Складання і розв'язування обернених задач (с. 15-16, №72-81) | ||
8 | Додавання суми до числа. Задачі на дві дії (додавання і віднімання). Одиниці вимірювання часу. Дії з іменованими числами (с. 16-17, №82-91) | ||
9 | Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником. Самостійна робота | Тема | |
10 | Віднімання суми від числа. Задачі на різницеве порівняння. Порівняння іменованих чисел. Визначення часу за годинником (с. 17-19, №91-102) | ||
11 | Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Задачі на дві дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів. Дії з іменованими числами (с. 19-20, №103-113) | ||
12 | Табличне множення і ділення 2-5. Взаємозв'язок між множенням і діленням. Назви компонентів і результату дії множення. Переставний закон множення. Прості і складені задачі на табличне множення. Периметр квадрата (с. 20-21, № 114-125) | ||
13 | Табличне множення і ділення 2-5. Назви компонентів і результату дії ділення. Числові рівності та нерівності. Задачі на збільшення (зменшення) числа у кілька разів. Задачі на кратне порівняння двох чисел. Периметр прямокутника (с. 21-22, №126-137) | ||
14 | Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення. Задачі на знаходження невідомих — множника, діленого, дільника. Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дій (с. 23-24, №138-148)) | ||
15 | Властивості множення і ділення. Множення чисел на 0 і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля. Порядок дій. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів (с.24-25, №149-159) | ||
16 | Контрольна робота №1 | ||
17 | Аналіз контрольної роботи. Множення і ділення числа на 10. Повторення вивченого. Підсумок по темі (с. 26-27, №160-173) | Тема | |
Таблиці множення і ділення (9 год) | |||
18 | Складання таблиці множення числа 6. | ||
19 | Таблиця ділення на 6. Розв'язування задач, які включають ділення на 6. Творча робота над задачами | ||
20 | Складання таблиці множення числа 7. Задачі на зведення до одиниці | ||
21 | Таблиця ділення на 7. Задачі вивчених видів | ||
22 | Складання таблиці множення числа 8. Розв'язування задач на дві і три дії | ||
23 | Таблиця ділення на 8. Знаходження частини числа. Складена задача, яка включає знаходження частини числа | ||
24 | Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 9. Складені задачі, які включають знаходження частини числа | ||
25 | Таблиця ділення на 9. Вправи і задачі на застосування таблиці ділення на 9 | ||
26 | Самостійна робота. Повторення вивченого. Підсумок по темі | Тема | |
Нумерація чисел у концентрі «Тисяча» (10 год) | |||
27 | Трицифрове число. Утворення трицифрового числа (101-199). Читання і запис трицифрових чисел. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів (с. 28-33, №174-183) | ||
28 | Утворення трицифрового числа. Читання і запис трицифрових чисел. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Складання задачі за коротким записом (с. 30-31, №184-193) | ||
29 | Місце числа у натуральному ряді.Попереднє і наступне числа. Порівняння чисел на основі порядку їх слідування у натуральному ряді. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів (с. 32-33, №194-204) | ||
30 | Читання чисел, записаних у розрядній таблиці. Розряд сотень. Додавання і віднімання на основі розрядного складу чисел. Розв'язування складеної задачі (с. 33-34, №205-214) | ||
31 | Читання і запис чисел у розрядній таблиці. Розрядний склад числа. Запис числа у вигляді суми розрядних доданків. Визначення загальної кількості сотень, десятків, одиниць у трицифрових числах. Міліметр (с. 35-36, №215-225) | ||
32 | Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини (с. 37-39, №226-237) | ||
33 | Розв'язування і порівняння задач, що містять групу взаємопов'язаних величин. Знаходження периметра квадрата і прямокутника (с. 39-40, №238-247) | ||
34 | Одиниця вимірювання маси — тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці (перший вид) (с. 40-41, №248-258) | ||
35 | Контрольна робота №2 | ||
36 | Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці. Повторення вивченого. Підсумок по темі | Тема | |
Арифметичні дії з числами на основі нумерації. Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел (16 год) | |||
37 | Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання числа 1 (170 + 1; 187-1). Попереднє і наступне числа у натуральному ряді. Істинні і хибні числові рівності і нерівності. Задачі на дві дії першого ступеня (с. 42-43, №259-268) | ||
38 | Додавання на основі десяткового складу числа. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі на дві дії першого ступеня (с. 43-44, № 269-279) | ||
39 | Віднімання на основі десяткового складу числа. Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи (с. 44-46, №280-290) | ||
40 | Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці (с. 46-47, №291-300) | ||
41 | Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (с. 48-49, №301-310) | ||
42 | Додавання і віднімання способом округлення. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (с. 49-50, №311-320) | ||
43 | Усне додавання трицифрових чисел виду 240 + 430; Розширена задача на спосіб зведення до одиниці. Розв'язування задачі виразом (с.50-52, №321-330) | ||
44 | Усне віднімання трицифрових чисел виду 480 - 250. Задача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків (с. 52-53, №331-339). Самостійна робота | Тема | |
45 | Усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240 + 430; 480 - 250. Складання задачі за коротким записом. Розв'язування нерівностей (с. 53-54, №340-348) | ||
46 | Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи (с. 55- 56, №349-357) | ||
47 | Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач (с. 56-57, №358-366) | ||
48 | Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на 2-4 дії, які е комбінацією вивчених видів простих задач (с. 57-59, №367-377) | ||
49 | Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 - 80. Розв'язування рівнянь. Задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною іншої його сторони (с. 59-61, №378-389) | ||
50 | Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків (с. 61-62, №390-400) | ||
51 | Контрольна робота №3 | ||
52 | Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання вивчених видів. Розв'язування задач. Повторення вивченого. Підсумок по темі (с. 63, №401-409) | Тема | |
Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел (8 год) | |||
53 | Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд (с. 64-65, №410-419) | ||
54 | Алгоритм виконання письмового віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника (с. 66-67, №430-438) | ||
55 | Письмове додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам. Складання задач на дві дії за поданим виразом. Істинні та хибні висловлювання (с. 68-70, №430-438) | ||
56 | Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел із переходом через розряд. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць (с. 70-72, №439-447) | ||
57 | Письмове віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Розв’язування простих задач способом складання рівняння (с. 72-73, №4448-456) | ||
58 | Контрольна робота №4 | ||
59 | Аналіз контрольної роботи. Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд) (с. 75-76, №466-475) | ||
60 | Перевірка правильності виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. (с. 76-78, №476-484) | ||
60 | Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Розв’язування рівнянь (с. 78-79, №485-494). Підсумок по темі | Тема |
Природознавство
2 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Природознавство : підр. для 3 кл. загальносвіт. навч. закл. /
І. В. Грущинська. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 176 с. : іл.
Посібник. Природознавство. Робочий зошит для 3 класу. / І. Жаркова, Л. Мечник. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 80 с.
І семестр
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Вода (7 год) | |||
1 | Вода в природі. Властивості рідин на прикладі води. Температура плавлення льоду та кипіння води. Значення трьох станів води для життя на Землі (с. 8-11) | ||
2 | Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини (с. 12) Практична робота. Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті | ||
3 | Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі (с. 13-17) | ||
4 | Як людина використовує властивості води? (с. 18-19) Практична робота. Порівняння властивостей води та інших рідин | ||
5 | Охорона водойм (с. 20-21) | ||
6 | Контрольна робота №1 | ||
7 | Аналіз контрольної роботи. Вода – руйнівник, чи вода – рятівник? Підсумок по темі (с. 22-25) | Тема | |
Повітря (5 год) | |||
8 | Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості (с. 26-30) Практична робота. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря | ||
9 | Розширення газів за нагрівання (с. 31-33) | ||
10 | Рух повітря. Поняття про виникнення вітру (с. 34-35) | ||
11 | Як людина використовує властивості повітря? (с. 36-37) | ||
12 | Охорона повітря (с. 38-41) Навчальний проект. Звідки береться пил? | ||
Корисні копалини. Ґрунти (8 год) | |||
13 | Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні (с. 42-46) | ||
14 | Різноманітність корисних копалин та використання їх людиною (с. 47-49) Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин | ||
15 | Значення корисних копалин для людини (с. 50-51) Навчальний проект. «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю) | ||
16 | Ґрунт. Склад ґрунту (с. 52-54) | ||
17 | Родючість – основна властивість ґрунту (с. 55-56) Практична робота. Виявлення повітря та води у складі ґрунту | ||
18 | Хто живе у ґрунті. Роль живих організмів в утворенні ґрунту Навчальний проект. Чому не можна випалювати стерню? | ||
19 | Контрольна робота №2 | ||
20 | Аналіз контрольної роботи. Значення і охорона ґрунтів. Підсумок по темі (с. 57-59) | Тема | |
Енергія в нашому житті (4 год) | |||
21 | Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною (с. 60-64) | ||
22 | Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною (с. 68-75) | ||
23 | Екскурсія до шкільної котельні. Тепло у твоєму домі | ||
24 | Побутові прилади, які споживають енергію. Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті (с. 76-77) Навчальний проект. „Як зберегти тепло і світло у нашому домі» | ||
Живі організми та середовища їхнього існування (6 год) | |||
25 | Рослини – живі організми. Різноманітність рослин (с. 80-84) | ||
26 | Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні рослини (с.85-87) Практична робота. Ознайомлення з гербарієм квіткових рослин | ||
27 | Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи (с. 88-89) | ||
28 | Культурні рослини (с. 90-91) | ||
29 | Контрольна робота №3 | ||
30 | Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого матеріалу. Підсумок по темі | Тема |
Я у світі
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Я у світі. 3 клас : підр. для загальноосвіт. навч. закл. / Н. М. Бібік. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 160 с. : іл.
І семестр
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Я - Людина (6 год) | |||
1 | Я – частина природи і суспільства (с. 5-8) | ||
2 | Моє зовнішнє «Я» | ||
3 | Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання, характер, ідентичність (приналежність) | ||
4 | Обговорення можливостей досягнення успіху | ||
5 | Обов’язкові умови успішного розвитку сучасної людини: навчання, праця Практична робота. Складання правил успішного навчання | ||
6 | Самостійність та відповідальність Практична робота. Планування свого робочого дня | ||
Я та інші (9 год) | |||
7 | Сім’я. Склад сім’ї (с. 35-37) | ||
8 | Мої основні права та обов’язки в сім’ї. Родинні стосунки (с. 35-47) Практична робота. Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших та інших членів сім’ї | ||
9 | Школа. Традиції рідної школи (с. 48-52) | ||
10 | Школа. Традиції рідної школи (с. 53-55) Навчальний проект. «Історія та традиції моєї школи» | ||
11 | Права і обов’язки учня/учениці. Стосунки з однокласниками Рольові ігри. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі, під час екскурсії, походу і т. і. | ||
12 | Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу Соціальна акція. «Діти – дітям» (до міжнародного дня інвалідів) | ||
13 | Ми – споживачі Рольова гра. «Супермаркет» або «Рекламна агенція» | ||
14 | Ми – споживачі Практична робота. Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця, відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо | ||
15 | Людські чесноти (с.77-91) Навчальний проект. «Людина має творити добро» Підсумок по темі |
Основи здоров’я
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Основи здоров’я : підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /
І.Д.Бех, Т.В.Воронцова – К. : Освіта, 2013. – 144 с. : іл.
№ | Зміст навчального матеріалу | Стор. | Дата | ||
Здоров'я людини | |||||
1 | Показники здоров'я і розвитку дитини. Практична робота: Вимірювання пульсу. | 3-11 | |||
2 | Чинники, що впливають на здоров’я. | 12-15 | |||
3 | Здоровий спосіб життя. Корисні звички. Практична робота:Складання правил здорового способу життя. | 16-21 | |||
Фізична складова здоров'я | |||||
4 | Природні ритми і здоров’я. Працездатність людини. Освітлення на робочому місці, його значення для зору і формування постави. Практична робота: Вправи для підвищення працездатності. | 22-27 | |||
5 | Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом. | 28-31 | |||
6 | Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям. | 32-35 | |||
7 | Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом. Практична робота: Моделювання поведінки під час епідемії грипу. | 36-41 | |||
8 | Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування. | 42-45 | |||
9-10 | Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота: Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням. | 46-50 | |||
Соціальна складова здоров'я | |||||
11 | Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота: Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії: української народної казки: «Ріпка» і байки Л. Глібова: «Лебідь, Щука і Рак». | 51-55 | |||
12 | Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини. Практична робота:Як зробити приємність | 56-59 | |||
13 | Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. іншому. Практична робота: Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям. | 60-63 | |||
14 | Ефективне спілкування. Уміння слухати. Практична робота: Як попросити про послугу чи допомогу. | 64-67 | |||
15 | Виконання проекту: «Прагнемо бути здоровими!» (за рахунок резервних годин). | ||||
16 | Виконання проекту: «Прагнемо бути здоровими!» Узагальнення і систематизація знань учнів. ІІ семестр | ||||
17 | Запобігання конфліктам і розв’язання їх. Практична робота: Моделювання ситуацій попередження конфліктів з однолітками та мирного розв’язання конфліктів, які виникли. | 68-71 | |||
18-19 | Вплив комп’ютерних ігор на психічне і фізичне здоров’я дітей. Профілактика комп’ютерної залежності. | 76-80 | |||
20 | Безпека вдома. Правила користування джерелами водопостачання. Практична робота: Рольова гра: «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104». | 81-85 | |||
21-22 | Пожежна безпека. Правила користування обігрівальними приладами. Практична робота: Ознайомлення із застережними знаками «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина». | 86-91 | |||
23 | Правила користування газовою плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична робота: Ситуаційна гра: «Як діяти при витоку газу». | 92-95 | |||
24 | Дорожня безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. | 96-99 | |||
25 | Поведінка біля залізничної колії. Практична робота: Моделювання ситуацій дорожнього руху (з дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43). | 100-103 | |||
26 | Безпека у населеному пункті. Правила поведінки дітей надворі. Безпека велосипедиста. | 104-107 | |||
27 | Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу. | 108-111 | |||
28 | Поведінка дитини в автономній ситуації на природі (якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу). | 112-116 | |||
Психічна і духовна складові здоров'я | |||||
29 | Характер і здоров’я. | 117-120 | |||
30 | Самооцінка характеру. Практична робота: Визначення рис власного характеру. | 121-123 | |||
31 | Розвиток пам’яті та уваги. Практична робота: Вправи для тренування зорової та слухової пам’яті і концентрації уваги. | 124-129 | |||
32 | Доброзичливість і здоров’я людини. Практична робота: Виконання проекту: «Здоровим бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо). | 130-133 | |||
33 | Профілактика емоційного перенапруження. Способи самозаспокоєння. Творчі здібності дитини. Розвиток уяви. Практична робота: Створення колажу: «Що приносить мені радість» | 134-137 | |||
34 | Узагальнення і систематизація знань учнів | 138 |
І семестр
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Здоров’я людини (3 год) | |||
1 | Показники здоров’я і розвитку людини. Практична робота. Вимірювання пульсу (с. 4-6) | ||
2 | Чинники, що впливають на здоров’я (с. 7-10) | ||
3 | Здоровий спосіб життя. Корисні звички (с. 11-14) Практична робота. Складання правил здорового способу життя | ||
Фізична складова здоров’я(7 год) | |||
4 | Природні ритми і здоров’я (с. 15-17) | ||
5 | Працездатність людини. Освітлення на робочому місці, його значення для зору і формування постави (с. 18-22) Практична робота. Вправи для підвищення працездатності | ||
6 | Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом (с. 23-27) | ||
7 | Корисні та шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом (с. 28-32) Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу | ||
8 | Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям (с. 33-37) | ||
9 | Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування (с. 38-42) | ||
10 | Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях (с. 43-47) Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням | ||
Соціальна складова здоров’я (5 год) | |||
11 | Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас (с. 48-50) Практична робота. Обговорення літературних джерел (української народної казки «Ріпка» та байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак» | ||
12 | Родинні стосунки. Взаємодія членів родини (с. 51-58) | ||
13 | Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям (с. 59-60) Практична робота. Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям | ||
14 | Ефективне спілкування. Уміння слухати (с. 61-64) Практична робота. Як зробити приємність іншому. Як попросити про послугу чи допомогу | ||
15 | Запобігання конфліктам і розв’язання їх (с. 65-67) Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв’язання конфліктів з однолітками |
Образотворче мистецтво
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Образотворче мистецтво : підруч. для 3 кл. / О. В. Калініченко,
В. В. Сергієнко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 144 с.
І семестр
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
У майстернях графіка та живописця (8 год) | |||
1 | Бесіда «В гостях у художників». Мандрівка до майстерні художника-графіка. Матеріали, інструменти та обладнання (с. 4-7) «Витівки принцеси Лінії» (простий і кольорові олівці, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди, фломастери, пастель) | ||
2 | Вибір засобів виразності графіки для передавання форми та характеру поверхні зображуваних об’єктів та предметів (с. 8-11) «Які бувають дерева?» (радісне, сумне, сердите, хворе, старе та ін.) (простий і кольорові олівці, кулькові та гелеві ручки, воскові крейди, фломастери, пастель) | ||
3 | Елементарне поняття про динамічну композицію. Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних творах (с. 12-15) «Розбурхане море» (фломастери) | ||
4 | Мандрівка до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти та обладнання. Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр) (с. 16-19) «Дарунки осені» (гуаш) | ||
5 | Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти (с. 20-23) «Дзвінкоголосий півник» (акварель) | ||
6 | Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси (с. 24-27) «Сонячні квіти» (гуаш) | ||
7 | Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами (с. 28-31) «Осінь золотиста барвами горить» (гуаш) | ||
8 | Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель «по-мокрому». Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру (с. 32-35) «Дощовий день» (акварель по-мокрому) | ||
У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів (7 год) | |||
9 | Мандрівка до майстерні художника-скульптора. Матеріали, інструменти та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих позах (с. 36-39) «Запишався наш павич»(пластилін) | ||
10 | Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображувальної поверхні (с. 40-43) «Палац Снігової королеви» (пластилін) | ||
11 | Робоче місце архітектора. Матеріали, інструменти та обладнання художника-архітектора (с. 44-47) «Смарагдове місто» (кольорові олівці, фломастери) | ||
12 | Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель (с. 48-51) «Гарна хатка»(кольорові олівці, фломастери) | ||
13 | Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва (с. 52-55) «Найкращий виріб гончара» (кольоровий папір, картон, клей, ножиці) | ||
14 | Гончарство в Україні. Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою (с. 56-59) «Куманець» (кольорові олівці, фломастери) | ||
15 | Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики (с. 60-63) «Різдвяний янгол» (кольорові олівці, фломастери) |
Трудове навчання
1 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Трудове навчання: підручник для 3-го кл. загальноосвітн. навчальних закладів / І. М. Веремійчик, В. П. Тименко. – К.: Генеза, 2013. – 104 с.: іл.
І семестр
№ з/п | Тема уроку | Дата | Примітка |
Мозаїка (3 год) | |||
1 | Мозаїка. Торцювання (контурне). Загальні відомості про виготовлення мозаїки технікою торцювання. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів (с. 15-16) Пр. р. Виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання (Картон, гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель, ножиці, стрічка) | ||
2-3 | Основні прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки технікою торцювання (с. 17-19) Пр. р. Мозаїчне торцювання. (Картон, гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель, ножиці, стрічка) | ||
Квілінг (2 год) | |||
4 | Квілінг. Загальні відомості про техніку квілінг. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів технікою квілінг (с. 24-27). Пр. р. Квілінг. Квіти. (Набір для квілінгу, клей, ножиці, картон) | ||
5 | Квілінг. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою квілінг (с. 24-27). Пр. р. Вітальна листівка. (Набір для квілінгу, клей, ножиці, картон) | ||
Комбінування природних і пластичних матеріалів (3 год) | |||
6 | Комбінування природних і пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну (с. 46-47). Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну. Композиція «Два півники горох молотили…» (Шишки, каштани, жолуді, сухе листя, пір’я, гілочки, пластилін, стеки, дощечка) | ||
7 | Комбінування природних і пластичних матеріалів (с. 50-51). Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну. Гарбузові фантазії. (Пластилін, дощечка, гарбузове насіння) | ||
8 | Комбінування природних і пластичних матеріалів (с. 51-52). Пр. р. Виготовлення виробів з природних матеріалів і пластиліну. Міні-скульптури. (Шишки, каштани, жолуді, морква, картоплина, насіння соняшника, сухе листя, пір’я, гілочки, пластилін, дощечка) | ||
Орігамі (3 год) | |||
9 | Орігамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі. Інструменти і пристосування для роботи в техніці орігамі (с. 32-33). Пр. р. Виготовлення виробів технікою оригамі. Краб. (Квадратний аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці) | ||
10 | Орігамі. Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі. Білий птах. (Квадратний аркуш білого паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці) | ||
11 | Орігамі. Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі. Осіннє листя. (Квадратний аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці) | ||
Витинанка (3 год) | |||
12 | Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок Інструменти та пристосування для виготовлення (с.6-10). Пр. р. Виготовлення виробів у техніці витинанки. (Кольоровий папір, картон, ножиці, клей) | ||
13 | Витинанка. Послідовність дій під час виготовлення виробів технікою витинанки Пр. р. Витинанка і аплікація «Янголи» (с. 11-12). (Кольоровий папір, картон, ножиці, клей) | ||
14 | Витинанка. Безпечні прийоми праці під час виготовлення витинанки Пр. р. Витинанка «Сніжинка». (Кольоровий папір, картон, ножиці, клей) | ||
Робота з пластичними матеріалами (3 год) | |||
15 | Властивості пластичних матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина, солоне тісто). Вироби об’ємної форми. Рельєф. Барельєф. (с. 42-43). Пр. р. Виготовлення з пластиліну барельєфних форм. Рибки в акваріумі. (Картон, ножиці, пластилін, стеки, дощечка) |
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу