Індивідуальні освітні траєкторі: система адресного супроводу обдарованої дитини та її реалізація

Опис документу:
Індивідуальний підхід до навчання школярів – важливе завдання будь-якого навчального закладу. Одним з можливих шляхів реалізації завдань даного напрямку в НВК №69 було створення товариства «Наукова стежина», що як раз являє собою цілеспрямовану індивідуальну освітню програму, що забезпечує учневі позиції суб'єкта вибору, розробки, реалізації освітнього стандарту при здійсненні вчителем педагогічної підтримки, самовизначення й самореалізації.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Індивідуальні освітні траєкторі в НВК «Школа-ліцей інформаційних технологій»№69: система адресного супроводу обдарованої дитини та її реалізація.

Індивідуальний підхід до навчання школярів – важливе завдання будь-якого навчального закладу. Одним з можливих шляхів реалізації завдань даного напрямку в НВК №69 було створення товариства «Наукова стежина», що як раз являє собою цілеспрямовану індивідуальну освітню програму, що забезпечує учневі позиції суб'єкта вибору, розробки, реалізації освітнього стандарту при здійсненні вчителем педагогічної підтримки, самовизначення й самореалізації. Індивідуальна освітня програма орієнтується на існуючий навчальний план, але відображає особливі освітні потреби учня в даному конкретному предметі. 

Розробка ІОТ починається з постановки особистісно значимої мети навчання на основі аналізу вимог освітнього стандарту, навчальної програми з предмета та освітніх потреб учня. 

В ІОТ передбачається сполучення індивідуальної самостійної роботи учня з консультаціями вчителя в конкретно визначені строки її виконання. Як критерії результативності виконання ІОП можуть виступати: прогнозований рівень засвоєння навчального матеріалу; оволодіння певними способами діяльності (наприклад, написання реферату, проведення досліджень, підготовка до ЗНО, участь в олімпіадах, конкурсах різного рівня тощо); розвиток особистісних якостей і компетенцій учня (наприклад, ко-мунікативні здібності, якості лідера, здатність вести дискусію, діалог). Створення індивідуальної освітньої траєкторії відповідно розширяє рамки шкільного курсу та адаптує їх для особистих потреб дитини, як обдарованої, так і тієї, що відстає від рівня стандарту.

Впровадження дистанційної освіти через використання «Хмарних сервісів» в НВК №69 допомагає вирішити багато проблем, що виникають у процесі організації індивідуальної освітньої траєкторії учня, але натомість педагог стикається зі складностями іншого характеру. Найсуттєвіша з них та, що діти шкільного віку практично не пристосовані для самостійного навчання, яке здійснюється не в класі та відсторонене від емоційного компонента, педагогічного впливу та взаємодії з іншими учнями та вчителем. Під впливом цих факторів зникає навчальна мотивація, а отже і бажання вчитись. 

Значною мірою цих недоліків можна уникнути, використовуючи змішану форму навчання. Змішане навчання - форма навчання, при якій навчання проводиться як у традиційній очній формі, так і з використанням технологій дистанційного навчання. Сьогодні, у цілому, склалася ситуація при якій дистанційне навчання протиставляється традиційному очному навчанню.
Вчителі нашого ліцею розпочали роботу над створенням особливого навчального середовища у хмарі https://www.office.com з 2017 року

Під час спільної роботи на хмарі, учні, викладачі й інші учасники навчання розміщують певні завдання, роботи, тести, відео з урахуванням індивідуальних можливостей учнів, що забезпечує насичений та швидкий зворотній зв’язок з учителем та однокласниками. Учні мають можливість на власний розсуд дозувати взаємодію з навчальним матеріалом і вчителем, ставити йому запитання в разі необхідності. 

Майже всі традиційні способи взаємодії між учителем та учнем можуть мати місце у дистанційному навчанні. Сучасні засоби телекомунікації не тільки надають віртуальні аналоги очним навчальним контактам, а й у деяких випадках істотно розширюють їхні можливості. 

Вчитель забезпечує учнів всіма видами навчальних матеріалів для підготовки до занять ще до уроку. Це можуть бути відеоуроки, кейс-комплекти, розроблені у відповідності до індивідуальної навчальної траєкторії, доступ до матеріалів, розміщених на шкільному сайті тощо. 

Вчитель та учень обмінюються електронною поштою тестами, контрольними завданнями, оціночними листами. Дискусія може проходити як в режимі реального часу (у форумі, чаті), так і у вільний для обох сторін час. Учні можуть ставити питання вчителю як персонально, направляючи йому електронний лист, так і публічно. 

Технологію дистанційного навчання з обдарованими учнями в ліцеї відпрацьовують і вчителі інформатики- Курява Т.Д., Залевська Н.М., та інші вчителі-предметники-Зіброва Н.В., Сергєєва О.О., Шевченко Н.О., ведуть активну роботу зі створення методичного забезпечення дистанційного навчання у вигляді електронних навчальних засобів на основі хмарного сервісу

Microsoft Office 365.

Робота в даному сервісі потребує великих зусиль. Це й необхідність внесення змін у нормативну базу, і інвестиції в розробку необхідного навчального контенту, і перепідготовка кадрів. І ми працюємо над цим. Вважаємо, що всі витрати з лишком покриються дивідендами, які будуть отримані в відмінних результатах наших учнів. 

Підготувала: Зіброва Н.В., учитель біології та хімії НВК №69.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн